Biorb/biube

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Biorb/biube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:53

Hallo,
Ik wil graag een klein aquarium kopen voor op m'n kamer.
Nu heb ik de biube gevonden, heeft iemand er ervaringen mee?
Ik wil er een paar hele kleine visjes in doen, ongeveer guppyformaat.

De bak is 46 cm hoog en een diameter van 33 cm. Even voor de duidelijkheid, dit is dus niet de kom!
Heeft er trouwens ook nog iemand tips over welke visjes ik zou kunnen nemen? Van ongeveer guppyformaat?

Voor degenen die niet weten wat een biube is; http://www.biorb.nl

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:02

Welke biube is dat precies die je dan wilt nemen?
Edit: Persoonlijk zou ik 't niet doen. Erg veel geld voor een klein dingetje. Kun je beter eens kijken voor een Aqua40 of beter een Aqua60 of Juwel aquarium.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 19-01-09 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:03

Zonde van je geld is mijn eerste reactie, zoveel geld voor zo'n klein bakje zou ik er nooit voor over hebben.
Kijk anders eens naar de nano cubes en aqua 30/40/60, leuke kleine bakjes maar een stuk goedkoper :)

Wat ik super leuke visjes vind zijn Boraras brigittae, klein schoolvisje waarbij je i.i.g. geen last hebt van een overschot aan jonkies :)
Verder zou je evt. nog kunnen kijken naar garnaaltjes, maar die hebben wel erg stabiele waterwaarden nodig.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:15

Geld is opzich niet zo'n probleem, wil het wel uitgeven ervoor.

Ik wil liever niet zo'n groot aquarium, omdat het veel plaats in beslag neemt. Eigenlijk wil ik dus een soort van luxere versie van een vissenkom. Daarom vind ik dit wel een geschikte oplossing.

http://www.biorb.nl/biorb/biube/biube-z ... rod_9.html Dit is de biube die ik bedoel. Is de I-light trouwens noodzakelijk of gewoon fijner voor de visjes? Anders kan ik ook de 'gewone' versie pakken als het verder weinig zin heeft.
Verder staat er maar weinig over op internet vandaar dat ik het aan jullie vraag :P

Kunnen garnaaltjes samen met kleine visjes?

Nijn

Re: Biorb/biube

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:21

Dan nog zou ik niet voor zo'n bakje gaan aangezien het rond is :) Vierkant is zo veel beter voor de visjes :)
En geen idee wat ze met I-light bedoelen, ik kijk zelf altijd naar de kleurencode :)

Een aqua40 is trouwens 33x33x? dus qua ruimte scheelt het niets :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:21

Ik vraag me sowieso af in hoeverre dat aquarium fijn is voor visjes... Lijkt erg klein, erg open (geen schuilmogenlijkheden), plastic plantjes en ik zie luchtbellen? Luchtbellen werken vaak alleen averechts.
Garnaaltjes met kleine visjes kan prima samen :j

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:25

Garnalen kunnen samen met kleine visjes mits!! de bek van de vis niet zo groot is :)
En luchtbellen averechts? Juist als er alleen een nepplantje in zit heb je die nodig voor CO2 :)
Je zult het vast goed bedoelen maar het is misschien wel zo verstandig om alleen juiste dingen te zeggen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:33

Ik bedoelde ook dat luchtbellen averechts werken bij echte plantjes. Niet helemaal goed opgeschreven :)

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:48

Nijn; Met I-light wordt het natuurlijke licht nagemaakt voor een lamp.
Heb het gekeken bij de Aqua40, maar vind de biube toch mooier O:)

_Tara_ schreef:
Ik vraag me sowieso af in hoeverre dat aquarium fijn is voor visjes... Lijkt erg klein, erg open (geen schuilmogenlijkheden), plastic plantjes en ik zie luchtbellen? Luchtbellen werken vaak alleen averechts.
Garnaaltjes met kleine visjes kan prima samen :j

Dus als ik echte planten erin doe zijn luchtbellen niet goed? Wou er namelijk wel een paar echte plantjes indoen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:50

Tja als je alleen kijkt naar wat mooi is en niet wat voor vissen goed is zou ik zeggen zet dat ding voor de show neer en doe er dan géén vissen in :\

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:51

Nee, weet niet precies hoe het zit, maar luchtbellen samen met planten is iig niet goed :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:50

Nijn: Rond maakt toch niet uit, het was toch bolvormig dat het grote probleem was?
*twijfelt zelf nu*

Anyway, wat een onpraktisch aquarium voor een hoop geld! Ik zou het er niet aan uit geven en gewoon voor een aqua 40 / 65 of rekord 60 gaan....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:48

Ohhw.. mooie dingen!
Joh, met guppy's is dat echt wel prima!
Die leven ook prima in een vaas, dus dit is helemaal ideaal,
Zit er een filter systeem in?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:12

Hmm Joyce ik dacht juist dat ook de ronde vorm een probleem is, nu ga ik nog eens goed nadenken.

Klijntjuh dat jij je guppen in een vaas houdt zal ik maar even niets over zeggen :x

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:30

ik hou geen guppen in een vaas, vrienden van mij.
En dan nog?
Een aquarium bak is niet veel anders, ook 4 wanden van glas! Laat dan gelijk je vissen in de sloot los ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:17

Het verschil zit hem in de inhoud, de vorm, de techniek en waterkwaliteit. Een sloot is ook geen geschikte omgeving voor een guppy, maar allicht beter dan een vaas...

Nijn: Ik twijfel nu ook :+ Hoe dan ook, ik vind het ook geen mooie aquaria om te zien :o Het kijkt ook niet prettig en ik zou dus ook altijd een rechthoekige, hooguit een panorama aquarium aanschaffen :=

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:34

Nijn schreef:
Tja als je alleen kijkt naar wat mooi is en niet wat voor vissen goed is zou ik zeggen zet dat ding voor de show neer en doe er dan géén vissen in :\

Als ik zou kijken naar wat mooi is had ik maanvisssen in dat aquarium gestopt :+

Er zit een filter in de bodem;
Het unieke 5-staps filtratiesysteem van de biube

* De unieke filtratie werkt vanaf de bodem, waar afval zich het eerst ophoopt.
* Vijf-staps filterproces, bestaande uit mechanische, chemische en biologische filtratie. Dit vergt minder onderhoud en houdt het water schoon en gezond.
* Het meegeleverd keramische filtermedia zorgt voor een poreuze bodem en perfecte biologische filtratie. Dit filtermedia raakt niet met afval verstopt, in tegenstelling tot aquariumgrind.
* De eenvoudige vervanging van het filter en schoonmaak en staan garant voor een minimale verstoring van de biologische filtratie.

Ik vind t wel een mooi aquarium eigenlijk :+

Heb net even opgezocht, een goudvis in een vissenkom is 'zielig' omdat het watervlak wat direct in contact komt met water komt, kleiner is als bij een gewone vierkante bak of een cilinder.

De inhoud van de bak is 35 liter.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:40

Dus, even kort samengevat, het is een klein aquarium waar amper een vis in kan zwemmen en kost 180 euro????

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:41

Kort samengevat wel ja :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:44

dan heb jij of heel erg veel geld te veel of je vind het een mooie bak :+

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:30

Ja en ja :P
Ik wil een leuk aquarium voor op m'n kamer die binnenkort helemaal wordt omgebouwd, en mij leek het leuk om visjes op m'n kamer te hebben (:

Maar zoals je merkt heb ik er maar weinig verstand van :P
Ik vind zo'n vierkant aquarium niet echt iets voor op m'n kamer, die ronde vind ik mooier erbij passen (omg klinkt wel heel erg maargoed :+).

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:32

geloof me, vierkant IS mooier! Misschien niet qua design van het aquarium, maar je kan de vissen wel mooi zien, anders vertekenen ze! Daarom vind ik het ook zo jammer dat juwel de panorama aquariums heeft vervangen voor de visions! Het kijkt heel vervelend en de vissen komen zo niet mooi uit :+ Maar dat is mijn mening....

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:38

Ik heb ook zo'n soort bak gehad, wel een iets goedkopere versie. Bij onze viswinkel hebben ze een prachtige vierkante, voor geloof ik 120. Stuk mooier als rond idd. Met lamp en alles erbij.

Ik heb er zelf een gehad, en ik vond het zo zielig voor mn visjes dat ik ze na een week in mn grote aquarium heb gegooid. Ik vond het veel te klein en die vissen hadden echt geen leven zo.
Ze zitten nu lekker tussen de guppen en platy's :+

Vuurtetra's had ik, dat zijn ook kleine visjes.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:41

Joyckuh schreef:
geloof me, vierkant IS mooier! Misschien niet qua design van het aquarium, maar je kan de vissen wel mooi zien, anders vertekenen ze! Daarom vind ik het ook zo jammer dat juwel de panorama aquariums heeft vervangen voor de visions! Het kijkt heel vervelend en de vissen komen zo niet mooi uit :+ Maar dat is mijn mening....

Ja oke daar heb je gelijk in :P
Maar hebben alle aquariums zo'n achtergrondje? Of zeg ik nu iets heeeeel achterlijks? Vind het namelijk zo lelijk, die voorbeeldjes waarbij zo'n nep achtergrondje staat :7

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:44

achterwand kun je zelf bepalen :) Je kan hem zelf zwart schilderen (of een andere kleur), of een posterachterwand of een mooie inbouw achterwand zoiets als dit:
Afbeelding

Of je bouwt er zelf 1, daar ga ik van de week ook aan beginnen :+