[HK] kletsen over de nova scotia duck tolling retriever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

[HK] kletsen over de nova scotia duck tolling retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:20

hoihoi
`
Wie heef het geweldige ras of krijgt er 1..

gewoon gezellig kletsen over het ras
foto's uitwisselen
evaringen delen
eventueel een meeting :D

wij zijn momenteel erg druk met zoeken om zo'n puppy te krijgen..
we hebben nu een leuk adresje waar we staan ingeschreven.
als alles goed gaat mogen de pups daar sep. weg.. :D

groetjes
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 17-01-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: {HK]-tag in titel

daphneM

Re: [HK] kletsen over de nova scotia duck tolling retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:44

Niemand?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:53

Nee wij hebben er geen.
Heb wel effe gegoogeld,.. mooie hond zeg.
Maar wat een naam voor zo'n diertje.

groetjes

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:57

haha dankje.. :D

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:05

Wij hebben een Nova Scotia Duck Tolling Retriever (Toller) gehad maar hebben haar helaas 2 december '08 moeten laten inslapen omdat ze kanker had. Ze heeft net geen 10 jr mogen worden. Flair was een geweldige hond die altijd vrolijk was en iedereen leuk vondt. Wij missen haar nog elke dag en zullen haar nooit vergeten !
Wij hadden haar gekocht bij de fokker Henk de With uit Someren en hebben 1,5 jaar op haar moeten wachten.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:07

mic: ohw jeetje! als nog veel sterke met het verlies van je prachtige hond!. :(:)

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:11

Bij welke fokker willen jullie een pup kopen? Ben je ook al wezen kijken bij deze fokker ? Er zit nl veel verschil tussen de Tollers onderling, ik vind ze niet allemaal even mooi.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:14

Mn vriendin had er 1...aan een afschuwelijk einde gekomen op kerstavond.. Ze mist hem enorm, het was een fantastische hond, zo lief..enthousiast, werklustig, slim, op mensen gericht..ja, ook wel een hondenras welke mij aanstaat.
Ik zal haar wijzen op dit topic..

Veel voorgeniet plezier :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:15

Mic schreef:
Bij welke fokker willen jullie een pup kopen? Ben je ook al wezen kijken bij deze fokker ? Er zit nl veel verschil tussen de Tollers onderling, ik vind ze niet allemaal even mooi.

Nee klopt, we hebben meerdere adresjes gehad..en we zijn nu uit een fokker uit bladel wezen kijken en die beviel ons heel erg!
Ze verwacht een nestje in mei ongeveer..en had 4 mensen met ons er bij 5 mensen voor een teefje! dus hopen..... :D , en anders had ze nog een andere hond die eind dit jaar gedekt werd, en dan met kerst geboren worden.
We wouden graag een teefje het liefst donker!.
Deze moeder is licht, maar de vader vererft bijna 100% donker, dus daarom sprak deze fokker ons erg aan, ze was aardig, gas vrij, had de honden goed opgevoed, was klantvriendelijk. :D

Wat deden jullie zoal met jullie hond, en hoe kwamen jullie bij dit ras!.
Als je er liever niet over wilt praten, geef dat niks natuurlijk..

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:31

Ja hoor, ik wil graag over haar praten !
Wij hebben eerst hondenopvoedingscursussen met haar gedaan bij een hondenschool. Ze luisterde goed op school maar thuis was ze vaak heel ondeugend, sprong overal de sloten in en ze ging er regelmatig vandoor als ze opeens een hond ergens zag lopen. Iedereen moest altijd enorm om haar lachen, ze wond iedereen gewoon om haar vinger.
Toen ze 1 jr was zijn we behendigheid gaan doen met haar, we hebben dat een tijd vol gehouden maar echt heel enthousiast was Flair niet. Ze hield meer van spelen en rennen met andere honden. We hebben thuis nu nog 2 andere honden, het waren alle drie teven en ze hebben nooit geen dag ruzie gehad.
Wij kozen voor de Toller omdat we graag een werkhondje wilden die minder druk was als de Border Collie, het uiterlijk sprak ons ook erg aan. We hadden toen al een Bearded Collie waarmee ik behendigheid en Flyball deed. Deze Beardy heb ik nog steeds maar is nu een bejaarde wijze dame van 12,5 jr waarmee ik geen hondensport meer kan doen helaas. Ze zou het graag nog willen maar dat wordt haar dood want ze wordt dan zo super enthousiast dat kan haar hart niet meer aan.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:01

Afbeelding

Foto van Flair

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:14

mic: Wat een leuk stukje over je hond, Mooie foto. :D
Hoorde inderdaad al dat ze erg werkwillig waren, daarom wil ik ook graag een puppyopleiding doen, en dan nog behendigheid als ze dat leuk gaat vinden natuurlijk.. :D
Het is de bedoeling als ze oud genoeg is dat ze lekker buitenritten mee gaat maken met de paarden.
Daarom moet ze goed luisteren. :D
Was ze bij jullie druk in huis?. hoelang en hoevaak liep je?.
En kon je met haar wel los lopen zonder dat ze weg vloog achter iets aan, ze hebben een jachtinstinct. :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:22

Wij wilde ook heel graag een toller. Maar toen kwam onze floor op het pad en ja dan kies je toch voor floor. (erg verwaarloosd) Maar als we er over een jaar of 2 nog een hond bij willen komt er een toller bij.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:54

IK ben die vriendin waar Amy het over heeft.
Bobs is helaas niet meer, hij was bijna 5 en bij onze oppas onder een auto gekomen. Wij waren zelf toen op vakantie. Drama dus. Maar zij kan er ook niets aan doen, het had ook mij kunnen gebeuren. Je hebt gewoon van die idioten die hard rijden ook als ze een paard en een hond zien.
Maar voor nu even genoeg er over, het doet nog zoveel pijn.

Afbeelding

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:56

now..: ja tuurlijk kiest je eerst voor de verwaarlooste hondjes! super keus!, wij wouden ook eerst een hondje uit het asiel, maar toch stond er bij de 9 van de tien honden kan niet met katten, kinderen, andere honden, alleen thuis blijven etc..
+ dat je de achtergrond niet weet, en toch een keuze moet maken of je dat wilt aangaan.
Omdat wij dus nog een kat hebben durfte wij het niet aan om een hond te nemen die "eventueel"niet met katten zou kunnen.
We hebben wel een poostje in het asiel gekeken!.

Spinet: als nog gecondoleerd, en heel veel sterke, als je er over wilt praten en verhalen delen, kan je altijd in dit topic terecht!.
(ps) prachtige foto.. :(:)

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:00

wat lief dank je wel

Bootje was een verwaarloosde toller, thanks verwaarloost minder goed mee om gegaan. Hij had veel kuren en eigenaardigheden

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:54

Flair was in huis rustig. 's Ochtends ging ik altijd ong. 1 uur lopen met de honden in het hondenpark, ze konden dan rennen en spelen met andere honden zoveel ze wilden. 's Middags liep ik dan ong. 30 min. en 's avonds nog ong. 20 min. Maar ik ging ook vaak fietsen 's middags met de 2 honden. 1 of 2 keer per week naar de hondenvereniging. Thuis konden ze natuurlijk ook nog met elkaar spelen.
Los lopen was iets moeilijker want als ze een andere hond in de verte zag ging ze er naar toe. Ik ging naar gebieden waar niets kon gebeuren als ze dat deed. Het hondenpark zit een hek omheen dus kon ze niet de weg oplopen. Ze ging niet luchtjes van konijnen of ander wild achterna.

Afbeelding

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:35

Spirit: Ja helaas hoor je het TE vaak dat mensen dieren verwaarloosen! erg jammer.
Komt er bij jullie over een poostje toch weer een hondje in huis?

Mic: Wat een geweldige foto!. en dat hondje er naarst, heerlijke loebas :D
Hoe ging dat met fietsen, was dat een beetje te doen?.

Leuk dat jullie elke x foto's plaatsen
Hoop dat over een poostje ook met mn eigenhondje te kunnen doen.. :D

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:34

De hond ernaast is onze geweldige Bearded Collie Bijou (ook een geweldig ras met zachte karakters, luisteren perfect en hele goede werkhonden) van 12,5 jaar. Niemand geeft dat haar, zo aktief is ze nog.
Dat fietsen met 2 honden ging heel goed, de honden liepen uit zichzelf achter elkaar. Bijou liep altijd voorop, oogkleppen op en lopen maar. Flair liep achter haar maar werd nog weleens afgeleid door alles wat er om haar heen gebeurde, dan waarschuwde ik haar al bij voorbaat en dan ging het goed. Ben nooit door de honden van mijn fiets gesleurd of iets dergelijks, ook een kwestie van opvoeden denk ik.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:43

mic: ja inderdaad een prachtige hond

Ik denk inderdaad dat het aan de opvoeding ligt, en wat je ze leert!..

Zou als je een hond zou kiezen nu weer een tolling zijn? of ga je toch voor een anderas?

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:31

Dat is een moeilijke vraag, ik vind een Toller nog steeds geweldig maar ben bang als ik er nu weer een zou nemen dat het de vervanging voor Flair zou zijn. En Flair is natuurlijk niet te vervangen. Qua karakter vind ik de Bearded Collie nog aantrekkelijker maar die vacht vergt erg veel tijd om dat te onderhouden. Ik vind ook nog veel andere rassen leuk dus ik zou het nog niet weten eerlijk gezegd.
Hoe zijn jullie op een Toller uitgekomen ? Kiezen jullie er een met of zonder wit ? Heb je bij de fokker ook gevraagd naar het karakter van zowel vader als moeder ?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 07:29

mic: wij hebben heel veel honden gevonden die wij leuk vinden, we zijn op een gegeven moment gaan selecteren op karakter, en toen viel deze wel heel erg bij ons in de smaak!
+ dat het nog een prachtige honden zijn, de kleur was moeilijk te te kiezen zei de fokker, we doen een teefje dat is 100%
De moeder hebben we in het echt gezien, en de vader is een rustige papa, maar wel werkwillig, hij vererft heel veel donker!..(dat wouden wij ook graag) het maakt ons eigenlijk niks uit of zij wit op der koppie heeft.
De fokker kon niet zeggen of wij een lichte of donkere konden krijgen, en daarom zijn wij bij deze fokker, omdat de papa alleen maar donker vererft! weten we zeker dat we een donker hondje krijgen.. ;)

Heb jij ook nog een site van de fokker van jou'n hondje?. :D

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:50

Ja, de site is :
http://www.novas-power.com/From%20Nova%60s%20Power.htm

Als je kijkt bij oudjes zie je de moeder van onze Flair staan, zij heet Fame en leeft nog steeds.

Bij sommige karakterbeschrijvingen staat dat de Toller geen allemansvriend is maar dat was onze Flair wel. Ze vond zelf
iedereen aardig en leuk en wilde ook graag door iedereen aardig gevonden worden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:04

mic: ik denk inderdaad dat, je dat soort dingen van de karakter toch per hond heel erg verschilt!

Heb de site bekeken mooie site!..als het niks wordt met dit nestje kan ik altijd nog ver der kijken!.
wat ik natuurlijk niet hoop..

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:31

Ik heb een tijdje stage gelopen bij een hondenuitlaatservice en we hadden daar ook een nova scotia, een geweldig leuke hond met een leuke uitstraling!

Helemaal weg van z'n bal, die hij keer op keer terug kwam brengen om te weer opnieuw weg te gooien! :D Ook gek op water, midden in de winter, hup zo de sloot in :D.