Herdershond aan komen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

Herdershond aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:29

Toen ik daarnet de stal af ging sluiten was één van mijn honden erg druk. Ik ben binnen een zaklamp gaan halen en zag een grijze herdershond op het erf lopen. Hij is grijs gestroomd en lijkt al oud omdat hij rond zijn ogen en mond al erg wit begint te worden. Verder was hij vrij mager en stram en hij lijkt staar te hebben. Hij is wel vriendelijk.

Ik heb erg getwijfeld of ik hem rond zou laten lopen, maar heb uiteindelijk besloten om hem met een dekentje en wat water in een lege paardenbox te doen en morgen amivedi te bellen. Vooral omdat wij bij een drukke weg in de buurt wonen en hij niet goed leek te zien.

Mocht iemand van jullie weten dat er een grijs gestroomde herdershond reu vermist wordt dan hoor ik dat natuurlijk graag. Eventueel zou ik een foto van hem kunnen maken.

Ik weet overigens nog niet of hij gechipt is. Hij had wel een slipketting om, maar geen adreskokertje eraan.

Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb om hem op te sluiten. Misschien is er nu iemand heel ongerust. In ieder geval is hij vannacht veilig en morgen zien we wel weer verder. Het is wel echt een schatje, dus wat mij betreft is ie welkom als niemand hem mist. :D

Marigold

Re: Herdershond aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:31

misschien kan je vooraan de weg een briefje aan een boom prikken oid, dat je de hond hebt opgevangen.
misschien dat de eigenaren nu wel druk aan het zoeken zijn, en zoals je hem omschrijft zal hij vast niet erg ver van huis zijn..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:44

Hee, goed gedaan!
Zou het ook zo doen hoor.
Waarom bel je nu niet naar de dierenbescherming?

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 00:47

In onze straat is geen verlichting. Een briefje zou niemand zien hangen. Voor wat de dierenbescherming betreft ging ik er eigenlijk vanuit dat daar nu niemand te bereiken is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:49

Nu voor de nacht kun je niets meer doen. Mochten mensen hem kwijt zijn dan zullen ze waarschijnlijk toch niet al te lang doorzoeken omdat het al donker is het het dan lastig zoeken is. Het beste kun je morgen even contact opnemen met amivedi en de dierenasiels. Evt. kun je ook even dierenartsen bellen of die de hond kennen.

Natuurlijk ook even uitzoeken morgen of hij gechipt is.

En tot dan gewoon goed voor je gast zorgen, maar zo te lezen komt dat wel goed :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:50

Karolien_ schreef:
In onze straat is geen verlichting. Een briefje zou niemand zien hangen. Voor wat de dierenbescherming betreft ging ik er eigenlijk vanuit dat daar nu niemand te bereiken is.

Dat klopt :)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:51

Jawel joh.. ff bellen. Normaal hebben die, mits genoeg vrijwilligers, ook s'nachts mensen.
Ze hoeven niet te komen..als je maar ff gemeld hebt.
Als je melding doet bij hen is dat genoeg. Rest hoef je niet te bellen. Amivedi en dierenambulance is nu dierenbescherming geworden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:53

Inderdaad, Amivedi morgen gelijk bellen en de asiels, dierenartsen en politie in je omgeving op de hoogte stellen (eventueel ook bij dierenwinkels langs gaan). Meer kun je niet doen, ja, afwachten! Goed trouwens dat je de hond hebt opgevangen!
Oja, dierenambulance oid kun je gewoon bellen, kennis van mij werkt op de dierenambulance en die gaan 's nachts ook gewoon door.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:53

Dat is de alarmdienst voor spoedgevallen. Dus een duif die vast zit in de boom en niet los kan komen.

Dat is niet voor honden die los lopen en al opgevangen zijn voor de nacht, dat zijn zaken die gewoon in de ochtend afgehandeld worden en niet al a minute ;)

Daarbij als je naar het asiel belt krijg je een bandje en dan luisteren ze het morgen af. Kan je beter dan even bellen kun je gelijk alle gegevens doorgeven :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:55

Naja, ik hoor van hem dat ze wel vaker om "niets" worden gebeld en als de eigenaar van de hond contact opneemt met de dierenambulance om te vragen of daar nog wat binnen is gekomen, zijn ze bij de ambulance ook gelijk op de hoogte, just in case. Maar ik ben persoonlijk nogal brutaal met dit soort situaties, haha. Morgen kan natuurlijk ook gewoon!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:00

Gewoon morgen bellen idd, wij bellen meestal Amivedi die hebben weer contact met dierenasiels, dierenambulances, dierenartsen etc dus die hoef je niet persee nog een keer apart te bellen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:04

Hoeft niet, weet uit ervaring weet ik dat die elkaar nog wel eens tegenspreken, of langs elkaar heen lopen (kat is 8 weken zoek geweest). Aan de andere kant, het is niet jou hond die zoek is, het is meer de "taak" van de huidige baasjes om hun hond terug te krijgen, dan dat jij alle zeilen bij moet zetten om de baasjes te vinden. Waarschijnlijk zal melden bij Amivedi wel voldoende zijn, aangezien mensen daar vaak als eerste contact mee opnemen.

edit: typfout

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:06

Daarom, dat gevoel heb ik meestal ook. Mensen mogen blij zijn dat hun dier in de tijd dat 'ie verdwaald is zo goed opgevangen word. Gewoon Amivedi bellen en die zoeken het verder wel voor je uit.

Succes +:)+

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 01:09

Bedankt allemaal, ik hoop dat ie het nu goed maakt in de stal. Ik ga maar niet meer kijken, dan wordt alles weer onrustig. Ik ga nu lekker slapen en zal morgen in actie komen.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:48

Ik zou even een melding bij de politie maken, en een online melding bij Amivedi (kan 24/7). En als je morgen niks gehoord hebt de dierenbescherming bellen en Amivedi bellen. En hem laten controleren op een chip. Of de hond naar een asiel brengen natuurlijk. Ik ben vorig jaar zelf mijn hond een aantal dagen en nachten kwijt geweest, en geloof me dat je ook 's nachts zoekt hoor! Met man en macht!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:53

Ik vind het goed dat je iig voorkomen hebt dat de hond 's nachts gewoon rond blijft struinen, en misschien onder een auto komt met alle mogelijke gevolgen van dien (voor hemzelf en de automobilisten). Als er echt een baasje naar hem op zoek is, dan zal die een slechte nacht hebben maar iig morgen zijn hond terughebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:55

Super hoor, meer kun je op dit moment niet doen.

Afgelopen zomer is bij ons een Labrador aan komen lopen, we hebben de hele buurt uitgeplozen en om half 1 's nachts hebben we z'n baas kunnen vinden doordat we door de DA de chip hebben laten uitlezen. Ik kan je vertellen... de DA vond het géén grap dat we zo laat aan kwamen zetten met die hond := Maar goed, ik woon in een flat, heb zelf honden en katten en kon die hond gewoon niet een nacht hier laten.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 09:53

Ik heb net gevoerd en de hond is goed de nacht doorgekomen. Hij probeert een beetje te spelen met mijn honden, maar je kunt goed zien dat hij al oud is. Hij is niet zo vlug meer. ;)
Ik ga zo even iets aantrekken waarmee ik over straat kan en dan kijk ik of ie mee in de auto naar de dierenarts wil. Als ie een chip heeft zullen we zijn baasje wel vinden en anders heb ik een bericht achtergelaten bij amivedi.

Als ik binnen een paar uurtjes zijn baasje niet heb gevonden zal ik even een fotootje gaan maken en dan zal ik hem op Bokt zetten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:33

Goh, spannend Karolien_. Bij sommige gevallen hoop je bijna dat het baasje niet te traceren is O:) Nja, uiteraard voor de baas wel enorm natuurlijk, maar sommigen zijn zo leuk :+:

Wel heel goed van je dat je hem hebt opgevangen, super! Ik hoop voor de eigenaren dat jullie elkaar nog treffen, lijkt me niets ergers dan je hond kwijt zijn. Is ons gelukkig nog nooit gebeurd, maar werkelijk, ik zoek dag en nacht, 24 uur per dag, net zolang tot ik mijn hondje terug heb!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:50

goed van je dat je de hond hebt opgevangen! :)

bij ons is een keer een kat aan komen lopen. we hebben toen de asiels gebeld en posters opgehangen, maar er heeft niemand gereageerd.
toen zijn we naar de dierenarts geweest en we hebben de kat uiteindelijk zelf gehouden, en enorm veel plezier van gehad.
was echt een schat van een dier.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 10:55

Nou, ik ben net terug van de dierenarts. Hij is helaas niet gechipt. In de auto vond ie niet leuk. Hij is te oud en stram om goed zijn evenwicht te houden. Ik ben nog bij de dierenwinkel langs geweest en heb de SRV man aangesproken, maar niemand heeft nog iets gehoord over een vermiste herder. Ik zal zo eens een foto gaan maken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:55

Hebben wij ook een keer gehad aliesjeh, een poes in Rotterdam aan komen lopen (bleek achteraf (na jaaaren :+) dat het een katertje was). Ook posters opgehangen, alle instanties afgebeld, had geen chip en uiteindelijk issie bij ons gebleven. Jammer genoeg dacht hij een paar jaar later dat het weer tijd was voor wat anders en issie weer weggegaan :\

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:56

Wat jammer Karolien, ach, sneue oude man in de auto :(:) Ben benieuwd of je foto wat oplevert, hebben de instanties nog iets gehoord over een vermiste herder? Ik ken je woonplaats niet, maar zit je dichtbij een bos? Het is weer vakantietijd hè? :\ Misschien dat een paar verschrikkelijk mensen van hun dier afmoesten?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:58

Zonde dat hij niet gechipt is |(
Blijf Amivedi goed achter de kont aan zitten hoor, die kunnen zo langs elkaar heen werken allemaal.

Succes ermee!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:13

Onze stal is in Oirschot. Ik heb de contactpersoon van amivedi in Eindhoven en die in Tilburg gebeld. Bij allebei kreeg ik de voice mail :\