Super blij! ex-Kater uit asiel halen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Super blij! ex-Kater uit asiel halen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 09:40

Hooooi :D
Ik heb deze week stage, en gister kwam er dus een gedumpt kitten binnen (6 maanden) het is een ex-kater nu (gister dus gecastreerd) en helemaal zwart. Ik heb hem gister zelf mogen chippen, en toen ging de DA en haar assistente grapjes maken dat ik mijn moeder maar ff moest bellen. Nou wat van een grapje begon is werkelijk geworden!!! Ik ben zo blij! Hij is nog veelste klein voor zijn leeftijd, je zou denken ong. 3 maandjes. Ik vroeg zo aan mijn moeder:'mam, pleaaassseee???' Hoor je haar:'Nou van mij mag het, maar ik weet zeker dat het niet mag van pap' Dus ik ren naar mijn vader door het dolle, 'pap?" Hij: 'Ja hoor :+ Van mij mag het, alleen dit is wel de laatste!!' We hebben dus al twee katers en twee poezen, wel allemaal gecastreerd en gesteriliseerd! hihi zo blij! Zijn naam word Pouco Preto dat betekend kleine zwarte, en pouc gewoon zijn roepnaam :D
Groetjes een echt geweldig blij iemand haha :P

Draflinger

Re: Super blij! ex-Kater uit asiel halen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:28

super leuk zeg gefeli

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:30

wat leuk, haha totaal niet verwacht ;)

veel plezier van hem :)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:40

Altijd leuk om beestjes te "redden" uit het asiel.
Gefeliciteerd en veel plezier met hem.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:43

Dan wil ik wel een foto zien!

Leuk! Ik wil ook zo graag een kat, maar mijn vriend is allergisch

:(

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:44

Proficiat! :D
Wij hebben ook 2 ex-katers uit het asiel, nog geen seconde spijt van gehad.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:45

Leukleukleuk!
Gefeliciteerd met de nieuwe huisgenoot! Heel veel plezier met 'm.
Lief van je ouders dat-ie mag blijven.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:48

Dat is nog eens leuk !! gefeli met je nieuwe aanwinst !!! *\o/*

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:49

Super leuk zeg!
Gefeliciteerd!

En we willen wel foto's van m tegenkomen! :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 10:54

Als het goed is kunnen we hem vandaag op halen :)) dus foto's komen zeker vandaag! ja echt heerlijk dat je eigenlijk een kat kan 'redden' er zijn zoveel beesten, en toch blijven mensen fokken, ik zeg niet dat dat fout is maar er zijn er genoeg in het asiel! Jullie zien vanavond foto's ik kom namelijk pas rond 10 uur thuis van stage :D Groetjes
Edit] Denice, dat is echt balen .. Werkt een 'kale' kat niet? Ik was vroeger ook alergisch, gelukkig is dat soort van weg gegroeid. iig succes :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 23:02

Foto's komen waarschijnlijk pas volgende week, want ( ;( ) de eigenaar krijgt nog 1 week om hem op te halen. Dus iedereen DUIMEN!!!!!
Groetjes

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:07

ZusJacobs schreef:
Hooooi :D
Ik heb deze week stage, en gister kwam er dus een gedumpt kitten binnen (6 maanden) het is een ex-kater nu (gister dus gecastreerd) en helemaal zwart. Ik heb hem gister zelf mogen chippen, en toen ging de DA en haar assistente grapjes maken dat ik mijn moeder maar ff moest bellen.

Ik hoop dat ie dat niet bij alle kittens zegt :D Anders wordt het een gezellig boel bij jullie in huis haha!

Veel plezier ermee!!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 23:09

haha, idd :+ Maar als ons huis uiteindelijk goed is wil me moeder een opvang voor zwangere poezen en evt. verlaten tè jonge kittens. Maar dat zal nog een aantal jaar duren :P Maar voorlopig is dit het laatste dier hoor :D Als de eigenaar hem niet ophaalt (oh wat flauw, ik hoop eigenlijk dat hij niet wordt opgehaald. Al hoop toch ook dat als hij een lieve eigenaar heeft hij zijn eigen baasje terug krijgt, maar hij was zo ontzettend lief echt joh.. )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:14

denice schreef:

Mijn moeder is ook zwaar allergisch voor alles wat 4 poten en haar heeft. Nu hebben ze 2 katten, een Heilige Birmaan en een Maine Coon. Daar kunnen dus bijna alle mensen met allergie tegen. Zijn halflang harige katten en ontzettend mooi en lief. Wie weet is dat een idee.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 23:30

Ahhh, ik moet waarschijnlijk nog een hele week wachten |( Dat gaat me dus echt niet lukken (hoezo ongeduldje :') ) Ik ga morgen gelijk even bellen hoe het met hem is :')

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:32

denice schreef:

Mijne ook.. en voor paarden :))

Vind het heel erg leuk voor je! Wat stoer trouwens dat je hem zelf mocht chippen!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:40

nog even spannend dus. Maar kans dat hij hem nog ophaalt lijkt of klein. Heb zelf een maincoon kruising uit het asiel. Zou er nog wel een willen uit het asiel, maar mijn kat haat alles op 4 poten. Hij woont bij mij op schoot en vind niet dat daar plaats is voor anderen. In de opvang had hij ook wat katten toegetakelt. Maar voor mensen is het een knuffelbeer.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 23:47

Ja, de kans dat die na een week nog wordt opgehaald is klein. Als ik mijn kitten kwijt zou raken zou nu half Nederland in rep en roer zijn :+ En volgens de arts bij mijn stage en de twee mensen die hem kwamen brengen voor de enting en chip zeiden dat hij echt was gedumpt. Dus lijkt me sterk als die hem nu terug wil, en de kosten worden dan toch voor hem/haar.
Haha, dat is niet zo fijn als die alles haat op vier poten :+ Hoe komt dat dan? Gewoon meer op mensen gericht? Of heeft die moeten vechten voor zijn maaltijd 'vroeger' ? Iig succes er nog mee :D

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:53

Spannend! Wij hebben onze poes Senna 2 jaar geleden ook uit het asiel gehaald. Ze was toen een jaar of 1, en gevonden op straat. We moesten toen ook nog een paar dagen wachten, want de kans was dat ze nog opgehaald kon worden door eventuele eigenaren. Maar dat is niet gebeurd en ze is nu onze lieve poes! Heeft inmiddels 4 jonkies gehad, 2 zijn er naar een goed tehuis gegaan, en 2 hebben we er zelf gehouden (helaas is 1 daarvan een paar maanden geleden dood gereden, vreselijk).

Veel plezier alvast met je nieuwe kitten en ben ook benieuwd naar foto's!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 23:56

oh dat is iid verschrikkelijk, en ik weet het! Mijn vorige kat is op halfjarige leeftijd ook doodgereden |( Wij hebben alleen nog 1 zusje, zijn andere zusje was een paar weken later ook doodgereden.. Ik heb nog steeds dat ik jankend in bed lig, ik kan zoiets gewoon niet loslaten! Hééééel veel sterkte nog hé! Ik plaats zo snel mogelijk foto's! Desnoods vraag ik of ik hem even mag opzoeken :) Kan gewoon niet wachten!
Groetjes.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:34

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:19

ZusJacobs schreef:
Haha, dat is niet zo fijn als die alles haat op vier poten :+ Hoe komt dat dan? Gewoon meer op mensen gericht? Of heeft die moeten vechten voor zijn maaltijd 'vroeger' ? Iig succes er nog mee :D

Het is wel een kat met traumas, hij heeft ook nachtmerriës. Waarom hij zon hekel aan andere katten heeft weet ik niet. Hij is ook wel eens bij de buren naar binnen gelopen en toen nam hij gelijk hun(toch al angstige kat te grazen). Schaamde me kapot. Voor mij is hij erg lief,hij lijkt nonstop te spinnen, ligt altijd op mijn buik en likt dan gezellig aan mijn hand of kin. Ik zou dus nog graag een asiel kat willen maar ben bang dat die het hier niet gaat overleven. Maar genoeg geleuter over die van mij(kan ik eindeloos over doorgaan want hij is zo leuk) wanneer weet je definitief of je kater krijgt? Ook goed dat je een zwarte neemt, heb wel eens begrepen dat ze die in een asiel veel moeilijker geplaatst krijgen dan een andere kleur.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:43

haha, als je verder wilt praten over je kat mag je gerust doorgaan hoor geen probleem, vindt het ook altijd wel leuk! Verhalen van eigen ervaringen etc :D
Vrijdag mag ik hem komen ophalen, als de eigenaar hem nog niet terug wilt. Wat me sterk lijkt, als je de kat eerst dumpt en als je hem dan ophaalt moet je betalen voor asiel kosten en castratie kosten. En zijn zwarte echt moeilijker te plaatsen? Het gaat toch niet om de kleur :+ Zeikerds die mensen :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 08:25

De kater is er nog!!! :D :D :D :D Morgen mogen we hem op komen halen :# :# :# :# :# :# Ben zo blij!
haha, :') Ik neem mijn fototoestel mee, zodat jullie het kunnen zien vanaf the beginninng :D
Groetjes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:31

Wat leuk!!! :):)

Plaats je snel een foto?