Poes met winterdip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Poes met winterdip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 21:36

Onze 2-jarige Europese Korthaar Lola vond het tot voor kort een kwelling om hele dagen binnen te zitten: het liefst maakte ze 24/7 grote wandelingen door de wijk Vork Maar sinds een paar weken ligt ze alleen nog maar te slapen in haar stoel of mijn bed en zelfs als we haar ongeveer 'dwingen' om naar buiten te gaan, draait ze zich direct om en rent met haar staartje in de lucht weer naar binnen.

Komt dit door het weer, hebben katten ook welleens last van een winterdipje?

Groetjes, Marissa

sax89

Re: Poes met winterdip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:37

onze kat heeft het ook. nu is ze het huis niet uit te branden en ligt ze alleen maar voor de kachel.
van de zomer/lente is ze nergens meer te bekennen en is ze alleen buiten.

heel normaal volgens mij

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:39

katten zijn zonaanbidders en houden van warmte toch?
die van mij in elk geval wel.
gaat nu 1x per dag even er uit, snel nageltjes even scherpen en dan rent ze weer naar binnen. Haha!
nog even,dan word het beter weer en gaan ze er wel weer uit

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:53

1 van onze katten heeft het ook. Die ligt echt de hele dag (en nacht) te lamballen *LOL*
Ze gaat dan 2 keer per dag met heel veel pijn en moeite even naar buiten om een plasje te doen, maar dat is echt binnen een minuut gebeurd. Zodra ze klaar is dan schreeuwt ze moord en brand om weer binnen te komen Haha!
Meteen daarna wordt de warme plek op de bank weer opgezocht en gaat het luieren weer verder.
Onze andere 2 katten zijn in de zomer ook het liefst de hele dag buiten, maar nu beperkt het zich tot een uurtje per dag. Dan willen ze weer lekker bij de kachel liggen.
Jouw kat is echt niet de enige luiwammes/koukleum *LOL*

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:59

Daar hebben 2 van onze 3 katten ook last van. Ze liggen de hele dag binnen allebei op een stoel, en gaan 1xx eventjes naar buiten om he behoefte te doen. x)

Het is nu zelfs zo dat eén van die katten zich 's avonds verstopt in een mand bovenop de plank, inde hoop dat wij d'r niet zien, en dat ze de nacht dan niet buiten door hoeft te brengen. Haha

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:06

Ja hoor, onze vorige kat is een winter lang niet buiten geweest, zelfs als je haar buiten zette maakte ze meteen een rechtsomkeert.
Moet er wel bij zeggen dat dit echt een huge zonaanbidder was (ze was geboren in Indonesië, koukleum dat ze was Lovers ) en ze was dat jaar ziek en oud, maar onze huidige kat ligt nu ook op zijn stoel te slapen, terwijl hij zomers de hele dag op de vuilnisbakken container (zo'n houten geval) ligt in zijn mandje.

Off-topic: nee, 's winters/binnen ligt hij nooit in zijn mandje, is er met geen stok in te krijgen, terwijl hij er zomers niet uit te krijgen is. Katten ook altijd Rolleyes

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:31

Het blijven bijzondere wezens *LOL*
Zo vindt onze Oscar het geweldig om op de bank te gaan zitten en de hele dag naar buiten te staren als het een graad of 20 is.
Dan wordt ze helemaal blij, terwijl ze alleen maar binnen op de bank zit te kijken hoe een prachtig weer het buiten is Haha!
Geen haar op d'r hoofd die er aan denkt om zelf even naar buiten te gaan. Blijkbaar is ze al tevreden met het fijne uitzicht. Vreemd beest *LOL*

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:36

Oscar schreef:
Het blijven bijzondere wezens *LOL*
Zo vindt onze Oscar het geweldig om op de bank te gaan zitten en de hele dag naar buiten te staren als het een graad of 20 is.
Dan wordt ze helemaal blij, terwijl ze alleen maar binnen op de bank zit te kijken hoe een prachtig weer het buiten is Haha!
Geen haar op d'r hoofd die er aan denkt om zelf even naar buiten te gaan. Blijkbaar is ze al tevreden met het fijne uitzicht. Vreemd beest *LOL*

Ze zijn echt maf inderdaad, heerlijk! Zo lag mijn telefoon een keer op de bank, Wilhelmina (jawel, het is een je-weet-welletje, hij is zo genoemd toen hij nog kater was hoor Huilen van het lachen) lag bij mijn broertje op schoot te slapen. Opeens schiet dat koppie omhoog, hij staart een minuut naar de telefoon, springt van schoot, loopt naar de bank en gaat er met zijn voorpoten op staan, om vervolgens aan de telefoon de ruiken. Nee, de telefoon deed niets, lag gewoon stil.
Maf beest, hij kan ook altijd zo leuk liggen bij iemand Vork
Vreselijk off-topic dit en ik kan wel uren praten over dat lieve, gekke dier.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:40

Ja ik kan ook uren praten over hoe lief, schattig, grappig etc. Lola is Haha! Overigens is ze vandaag weer eens eventjes buiten geweest (maar inmiddels ligt ze weer boven te maffen) Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:41

Die van mij doen het ook.
Dinkie is altijd al meer binnen geweest dan Puk, maar Puk staat in de zomer altijd voor de deur te schreeuwen dat ze naar buiten wil.
Nu doet ze dat ook wel, maar zo gauw de deur open gaat en ze de koude lucht voelt rent ze weer heel hard naar binnen om op de verwarming te gaan liggen.

Dinkie is niet naar buiten te branden!
Die moet ik af en toe echt oppakken en naar buiten gooien omdat ze strontvervelend wordt als ze haar energie niet kwijt kan.
Het is zelfs zo erg dat ik haar bijna niet meer te pakken krijg omdat ze weet wat ik ga doen en ze dus heel hard voor me weg rent! Haha!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:45

Het is ook erg leuk om te schreeuwen dat je per se naar buiten wilt, maar als de deur dan open gaat, moet je nog wel even bedenken of je eigenlijk wel naar buiten wilt. Tuurlijk kat, neem alle tijd, ik sta hier niet te verkleumen hoor!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:48

Haha inderdaad. Ik heb Lola zelfs buiten gezet maar ze maakte meteen rechtsomkeert *LOL* Nadeel is de ADHD-aanval die ze dan krijgt; rent ze keihard heen en weer door het hele huis Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:55

mayniac_val schreef:
Het is ook erg leuk om te schreeuwen dat je per se naar buiten wilt, maar als de deur dan open gaat, moet je nog wel even bedenken of je eigenlijk wel naar buiten wilt. Tuurlijk kat, neem alle tijd, ik sta hier niet te verkleumen hoor!

Precies en ze vindt het het allerleukste om net 2 poten buiten de deur te zetten en 2 binnen zodat je de deur ook niet dicht kan doen zonder dat ze er tussen zit Clown

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:58

_Anca_ schreef:
mayniac_val schreef:

Precies en ze vindt het het allerleukste om net 2 poten buiten de deur te zetten en 2 binnen zodat je de deur ook niet dicht kan doen zonder dat ze er tussen zit Clown

Gewoon een schop onder de kont, doe ik met dat stomme dier van mij ook, anders blijft hij rustig staan Koe

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:00

MRIIIS schreef:
Haha inderdaad. Ik heb Lola zelfs buiten gezet maar ze maakte meteen rechtsomkeert *LOL* Nadeel is de ADHD-aanval die ze dan krijgt; rent ze keihard heen en weer door het hele huis Huilen van het lachen

Haha leuk is dat he, wij hebben laminaat, dus kat-lief vliegt altijd uit de bocht. Toen hij jonger (en dommer) was, rende hij dan ook nog weleens ergens tegen op, dan hoorden we een doffe knal Huilen van het lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:09

_Anca_ schreef:
mayniac_val schreef:

Haha ik geef 'r altijd een duwtje Huilen van het lachen Al heeft dat juist een averechts effect.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:15

Echt he, soms draait hij zich doodleuk weer om.
Mijn vader geeft het 's ochtends altijd zijn vlees (als hij het 's avonds krijgt, gaat hij schooien) en in de week voor kerst was mijn vader vrij. Ik moest er om half 8 uit om te werken, Wilhelmina stond toen al aan de deur van mijn ouders te zeuren dat hij te eten wilde, want: 'normaal krijg ik om kwart voor 7 mijn eten!'
Haha de deur van mijn ouders stond laatst open, kat naar binnen. Ik was in de badkamer mijn tanden aan het poetsen, hoor ik opeens een slepend geluid. Dus ik ging kijken wat dat gekke beest allemaal aan het doen was, liep hij rond met een bh van mijn moeder om zijn middel Huilen van het lachen
Oh en een keer hoorde ik vanuit mijn kamer een plof, ik besteedde er verder geen aandacht aan, er kwam niets meer achteraan (ik zat beneden). Loopt die kat opeens voorbij met potgrond op zijn rug, had hij dus een bloempot omgegooid om ruimte te creëren op mijn vensterbank Huilen van het lachen
Hehe, als hij iets omgooit, kijkt hij altijd zo lekker droog naar wat er dan op de grond ligt, zo van: "verrek! Hoe komt dat daar nou?"

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:18

Haha zo'n leuke kat Haha! Maar hij heet dus Wilhelmina, maar het is een kater? Huilen van het lachen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:24

Jep en onze poes heette Willem, onze volgende (wit-zwarte) gaat Philip-Erwin heten.
Dit is de tweede wit-zwarte, als we ooit een ander gekleurde kat krijgen, noemen we Triest Schijnheilig

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:28

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:34

Haha wat een namen Huilen van het lachen

Lolaatje;
Afbeelding

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:37

^^ dat zou in ons geval nou een typische Triest zijn Huilen van het lachen
Ze is evengoed mooi hoor Lachen
Maar wacht maar tot de de mooiste foto van mijn kat ziet, hoewel die van vreselijk slechte kwaliteit is Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:50

Blijft altijd heerlijk leesvoer, die katteverhalen... Haha!
Caitlin is een barometerkat. Bij temperaturen beneden nul weigert ze pertinent naar buiten te gaan. Vandaag was het weer eens boven nul dus heeft mevrouw uiteraard een heel uur vogels geterroriseert, buiten dus. Bij vrieskou moet ik trouwens ook niet het hart hebben om het raam open te zetten (in tegenstelling tot poeslief ben ik wel ijsweerproof) want dan kijkt ze me toch een partij vuil aan waarbij het niet moeilijk is te bedenken wat zij dan denkt en probeert te zeggen: 'Doe es effe normaal zeg, bij dit hondeweer zet je toch niet een heul raam open, ben je weer eens van de trap gevallen ofzo?!?'
Die ene keer dat ze wel bij -nogiets naar buiten ging was ze binnen vijf tellen ook weer binnen. Windvlaagje... Huilen van het lachen
Verder maakt temperatuur buiten niet veel verschil voor haar speelsheid. Elke dag moet er minstens 10 minuten vet gespeeld en geracet worden, binnen of buiten...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:54

Hahaha, ik zie die blik helemaal voor me!
Wat heb jij trouwens een mooi onderschrift, die laatste zin Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:59

Haha ik zie al helemaal voor me hoe ze je dan aankijkt Huilen van het lachen Lola heeft ook altijd van die arrogante blikken *LOL*