Chiqa schreef:Dat hele forum staat mij enorm tegen.
Heb mij een tijd verdiept in BARF voor de hond,
en ben daar gaan lezen (Op barfplaats) maar wat mij enorm tegen was gaan staan
is de manier waarop barfers 'brokkenpiloten' benaderen, want ja zonder dollen zo
worden mensen die hun hond of kat brokken geven genoemd.
Ik heb topics gelezen waarin mensen helemaal gehersenspoeld worden om maar
te gaan barfen, brokken finaal de grond in trappen of ze er zelf nooit met alle vertrouwen een keus voor hebben gemaakt.
Ik heb ook topics gelezen van dieren die heel ziek zijn en kost wat kost volgens de versvlees maffia
op vers moeten blijven ondanks de tegenspraak van dierenartsen, dan worden er argumenten op tafel gegooit dat de DA uitjes krijgen als ze meer dan zoveel zakken van hun voer hebben verkocht.
Sorrie, maar dat gaat mij te ver.
Zelf heb ik het idee dat het BARF wereldje althans op barfplaats helemaal doorgedraaid zijn,
vers vlees prima maar er bestaat ook nog iets anders.
Ik ben op zoek naar een forum waar normaal gediscussieerd wordt over deze manier van voeden, en ik als
brokkenpilot niet wordt afgeschilderd als potentiele moordenaar.
Ik zou zeggen zoek voor de aardigheid een sop het woord 'brokkenpiloot' en oordeel zef dan maar eens.
Jammer dat zo'n goede manier van voeden op die manier een nae bijsmaak geeft.
Overigens heb ik geen goede manier met barf.
Heb een kat met voedselallergie die ik op een blauwe maandag flink meelezen op barfplaats op vers heb gezet.
Gelijdelijk aan, en heb dit een week volgehouden, onder 'begleiding' van dat forum.
Ik was helemaal geweldig bezig, en het was goed dat ik de brokken weg had gegooit.
Helaas werd de allergie alleen maar erger, ben op hin aanraden doorgegaan maar tegen het weekend met een uitgedroogde kat in de kliniek beland.
Dier was zwaar allergies voor dat eten, heeft een weekend kritiek gelegen en is die maandag op RC van de DA gezet.
De rotzooi volgens BARFplaats, troep waar de DA alleen maar weer een uitje mee verdiende.
Maar hoe je het ook wendt of keert; dinsdag had ze wel weer eennormale drol, haar eerste sinds weken.
Broken rotzooi of niet, je kan ook te ver gaan.
Dit is mijn mening cq. ervaring hiermee.
Als ik jouw reacties op mijn goedbedoelde adviezen lees in dit topic [BB] Kattenvoeding advies gevraagd. dan bekruipt mij nu een beetje het gevoel dat de pot de ketel verwijst dat hij zwart ziet....