Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fabbie schreef:wat dacht je anders van een boxer? Zijn erg lief voor kinderen, maar wel waaks vooral voor het gezin, erg lief en energiek, maar je hebt dus ruimte zat, veel mensen schrikken door ze af heb er zelf een schat van een beest maar mensen gaan aan de andere kant van de weg lopen omdat ze hem eng vinden, en als hij blaft weet je ook zeker aan de blaf te horen dat het zekre geen kleintje is.
Barco schreef:een oud collega van mij heeft 2 duitse doggen en dat waren wel hele gave dieren!
fjordnina schreef:Ook ik ga voor de duitse dog. Als meisje van een jaar of 3/4 reden we paardje, als meisje van een jaar of 9 liep ik 's avonds met de hond door een donker bos. Geen mens komt in huis, waaks en gereserveerd. Binnen heel rustig, buiten kunnen ze helemaal maf zijn, maar dat ik ook afhankelijk van hoe je met ze om gaat.
Gele of gestroomde doggen zijn door hun franse bloedlijnen wel wat waakser dan de andere doggen. Ga gewoon eens bij een doggenfokker kijken en kijk maar eens naar de eerste begroeting.
Van gekwijl hebben wij ook weinig last zolang je ze maar niet onbeperkt voert en water aanbied en de hond uit de keuken houd. Hier krijgt ie eten en drinken in de garage en daarna gaat hij op de plaats. Na een half uur komt hij vaak even buurten en is dan ook gewoon schoon.