Simba de turkse asielkat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Simba de turkse asielkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:33

Sinds zondag heb ik een gecastreerde kater in huis van ongeveer 1.5jaar oud. Het allerliefste wat hij doet is op schoot zitten en veel geaaid worden! maar hij is ook ontzettend speels. Ik heb hem nog geen naam gegeven, hij komt samen met een europees paspoort, geent en gechipped...alleen kennen ze in Turkije blijkbaar het verschil tussen kater en poes niet zo...Ik dacht een ongesteriliseerde poes te krijgen dus maandag morgen zat "ze" gelijk bij de dierenkliniek om geholpen te worden Lachen ...blijkt het een gecastreerde kater te zijn.

Hij is via Rockwitch (ook wel bekend van de Roemeense paarden) bij mij gekomen

Hij is grotendeels wit met een paar getijgerde vlekken, en een echte aandachtstrekker...en van spelen is hij ook niet vies Haha! Ook kan hij, zoals op de foto's te zien is, gekke bekken trekken als hij gekriebeld wordt Knipoog Simba, zoals ik hem maar even genoemd heb, zoekt nog een goed tehuis !.

Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat

Re: Simba de turkse asielkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:36

Aaah wat een leuk beessie, het is dat ik er al eentje heb in huis, en die zal het niet leuk vinden dat er nog een kat in huis bij komt.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:36

gaaf beest en mooie aftekening.. of heet dat niet zo bij een kat??

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:06

leuk! ik snap alleen nooit zo waarom er dieren uit het buitenland naar nederland moeten komen als de asiels hier ook vol zitten Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:06

Tja klijntjuh dat is iets waar ik al heeeel vaak met mensen over hebben gediscussierd, en ik snap niet waarom er nog zo stevig doorgefokt wordt terwijl de asiels vol zitten.
Dat is een keuze die mensen maken, en ik kies ervoor om de dieren in het buitenland ook een kans te geven.
Ik heb zelf nu 2 hele mooie mannen uit Turkije bij me wonen, die zijn tegelijk met Simba naar NL gekomen en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Tuurlijk, ze hebben een geschiedenis en daardoor is de oudste nu nog niet zo heel zeker van zichzelf. Maar met de tijd komt dat vanzelf wel.

Ik heb Simba ook een halve dag bij mij gehad, en het enige wat hij wilde was op schoot en in mijn nek kruipen. Oh ja hij sabbelt ook graag op je trui. Maar hij is zo vreselijk schattig.
Echt een geweldige kat voor iemand die graag een schootkat wil.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:34

fokken is weer een ander verhaal, je vind niet alle rassen in de asiels Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:52

Heerlijke kat hoor! Lovers
Ik heb hier een Spaanse hond, Franse poes en een Belgische kat. Ik ben gek op import, want 'wat je ver haalt is lekker' Knipoog (nee hoor, als een dier hulp en verzorging nodig heeft dan maakt het niet uit waar ze vandaan komen).

Klijntjuh; mensen die een dier uit het buitenland halen vinden papieren niet belangrijk, die doen het om het dier.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 13:19

Klijntjuh schreef:
leuk! ik snap alleen nooit zo waarom er dieren uit het buitenland naar nederland moeten komen als de asiels hier ook vol zitten Knipoog

Ik moest er ook even aan "wennen" aangezien ik zelf ook vrijwilliger ben in een asiel. Maar kan gewoon geen nee zeggen Haha! Knipoog en ik had nog een kamertje over. De kitten-dump periode begint gelukkig nog lang niet en dus heb ik nu wat ruimte om iets extra's te doen.

Wat ik op i-net lees over de veelal buitenlanders die asiels runnen in Turkije kun je het niet vergelijken met hier....meestal raken ze in Turkije nooit geplaatst tenzij een toerist ze meeneemt

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:32

Klijntjuh schreef:

Jammer dat er altijd weer dergelijke negatieve reacties komen bij dit soort topics. Het gaat in feite alleen maar om iemand die iets heel goeds doet: een lieve Turkse kansloze kater adopteren. Toch fijn dat ze een asielkat in huis neemt? En waarom zou je eerst aan je eigen land moeten denken? Mogen we dan ook geen geld doneren aan bijv. Brooke Hospital for Animals omdat er ook in Nederland zielige dieren zijn? Turkse katten hebben 't een stuk slechter dan Nederlandse, waar ze ook zitten.
En de zwerfkatten zijn zo lief... ik vermaak me er altijd uitstekend mee als ik weer eens in Turkije ben. De bevolking bedoelt het ook wel goed met die katten heb ik het idee (katten hebben hoge status in Islam). Veel mensen aaien en voeren ze, maar verstand van steriliseren of ziektes hebben ze helaas niet. Met pijn in m'n hart laat ik altijd weer lieve Turkse katjes achter.

Klijntjuh schreef:
fokken is weer een ander verhaal, je vind niet alle rassen in de asiels Knipoog

En wie wil die rassen? Dat is weer iets puur egoïstisch & menselijks. Het is niet alsof 'de dieren' veel beter afzijn als er gefokt wordt. Stuk beter dus om een kansloos dier uit 't buitenland te halen dan één te fokken. En in een Turks asiel kom je tenminste nog eens een echte Van kat tegen. Knipoog

Maargoed, lijkt echt een lief beest, Mist! Heel schattig! Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:31

Oh, wat een leukerd!
Hij heeft echt een leuk snoetje *LOL*
Het lijkt alsof hij een klein beetje loenst met 1 oog, klopt dat? Lachen

Ik denk dat het helemaal niet uitmaakt waar een dier vandaan komt. Iemand neemt met de beste bedoelingen een dier in huis en probeert het dier een goed leven te bezorgen. Of ie nou uit Lutjebroek of uit Alanya komt doet naar mijn idee helemaal niet terzake. Iedereen doet waarvan ie denkt dat het goed is, de ene neemt een asielkat en de andere laat een kat overkomen uit Turkije; ieder z'n meug Knipoog
Een dier is een dier, en dit dier gaat met een beetje geluk een mooie toekomst tegemoet Lachen

Heel veel plezier samen, ik hoop dat je nog heel veel lol gaat beleven aan je leuke je-weet-wel-kater *LOL*

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:20

Het is de bedoeling dat Simba nog een ander baasje krijgt. Mist heeft hem nu in de opvang en we zoeken nog een leuk nieuw baasje voor hem.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:33

Quellian schreef:
Klijntjuh; mensen die een dier uit het buitenland halen vinden papieren niet belangrijk, die doen het om het dier.

Mijn reactie was ook niet daarop.. beetje rare reactie zo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:08

Je vindt dat mensen beter een dier hier in NL uit het asiel kunnen halen dan uit het buitenland, maar ondertussen begin je over rashonden? Spijt me ernstig hoor, maar hou jij je ff lekker bezig met de rasstandaarden van de Chi Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:48

Quellian schreef:
Je vindt dat mensen beter een dier hier in NL uit het asiel kunnen halen dan uit het buitenland, maar ondertussen begin je over rashonden? Spijt me ernstig hoor, maar hou jij je ff lekker bezig met de rasstandaarden van de Chi Knipoog

ALS je GOED leest zie je dat IK NIET degene ben die ben begonnen over rashonden!!! Boos!
Kinderachtig om me gelijk weer aan te vallen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:08

jammer dat de discussie hierin vervalt terwijl de TS alleen trots haar nieuwe lieve kater wil laten zien.

ik heb hier ook mijn mening over,maar dat is hier niet de plaats voor.

hij ziet er heel lief uit.
ik hoop dat hij een fijn baasje vind!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:10

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet persé geopend voor een discussie over wel/niet papieren en de herkomst van een dier. Verder graag met respect voor elkaar reageren.
Daar graag rekening mee houden. Alvast bedankt voor jullie medewerking. Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:45

Mist ik vind de foto's trouwens wel geweldig, wat een lollig bekkie heeft hij eigenlijk. Sabbelt hij nog steeds zo graag aan je kleren?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:30

Aggg wat een mooi beesje, en mooie ogies!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 19:35

rockwitch schreef:
Mist ik vind de foto's trouwens wel geweldig, wat een lollig bekkie heeft hij eigenlijk. Sabbelt hij nog steeds zo graag aan je kleren?

Hij loenst idd zoals iemand al zei...als hij het erg naar zijn zin heeft Haha! Knipoog dat sabbelen is een stuk minder, vermoed dat ie al lang geen aandacht heeft gehad. Hij kan zich met een balletje ook prima alleen amuseren, er vinden aan het geluid te horen hele verbouwingen plaats boven Tong uitsteken

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:47

Die loenzende blik herkende ik meteen *LOL*
Wij hebben ook een kat gehad die dit zo deed. Normaal was er niets aan de hand, maar zodra ie helemaal in z'n nopjes was dan ging z'n koppie een beetje scheef en daarmee nam ie meteen 1 oog mee Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:59

en ik maar denken dat het aan mijn fotokunsten lag Huilen van het lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:42

Misschien hebben we dan allebei wel een bijzonder talent Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:32

haha het is gewoon een supergaaf beest. Het is dat ik die 2 mannen al heb anders had hij er nog wel bij gemogen, maar 3 katers in 1 huis vind ik wat veel.
Hopelijk kunnen we voor hem een leuk vast thuis vinden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:03

Mist, je zou deze charmante heer aan kunnen bieden in dit topic:
[BB] Deze dieren zoeken een tehuis! *update: 02/12/2008*

Ik hoop ook echt dat je een heel goed en leuk baasje voor hem gaat vinden Lachen
't Is dat mijn 'veestapel' al zo groot is, anders had ik hem ook zo over willen nemen. Maar ja, naar het schijnt mag ik niet alles meenemen wat ik lief / mooi / leuk vindt, als het aan mij lag dan had ik er binnen een paar dagen een stuk of 20 zitten *LOL*

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:17

@Oscar: ga ik doen ! bedankt voor de tip !

Bij mij kan hij niet blijven omdat...hij jong is en gezond... Ik vang eigenlijk alleen oude/zieke/schuwe (altijd combinatie van die 3) op, dus ik heb er 7 Haha! 2 nierpatienten, 1 aidskat, 1 zwaarmishandelde kat die door de mishandelingen 1 oog mist en regelmatig verstoppingen heeft door gebroken bekken, 1 zwaargestoorde ex-dekkater van een fokker die zijn leven in een bench buiten doorbracht, tenzij hij er eens "op" mocht Boos! , 1 met ernstige spieratrophie en een vergroeide ruggengraat...en ga zo maar door.

Als ik hem zou houden zou ik de volgende "stakker" die zich aandient van een plekje beroven.