Kat niet meer terug te vinden ben bang ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larisske

Kat niet meer terug te vinden ben bang ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:10

Wij zijn deze avond weg geweest vanaf 3 uur ongeveer.
Mijn katje Ares wou absoluut nog buiten ik twijfelde even omdat ik wanneer een topic gelezen had van een kat die door het ijs gezakt was en het daarmee met de dood moest bekopen.Maarja hij wilde echt perse buiten en ik dacht dat het wel geen kwaad kon.Nu kwamen we juist thuis en hij is nergens te zien,
ik ga elke 5 minuten roepen maar normaal komt hij direct als hij de auto hoort.Nu hebben wij een vijver waar in het midden een gat in zit en hij gaat daar soms opstaan als hij bevroren is nu ben ik echt als de dood ervoor.Ik ben echt zo bang dat hij in dat gat is gevallen en onder het ijs is komen vast te zitten.

Ik wilde het even delen ben echt bang Huilen

Pikeur

Re: Kat niet meer terug te vinden ben bang ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:14

Ach gut
Ik begrijp je gevoelens, raak zelf ook regelmatig in de stress als mn kat iets te lang weg blijft
Maar vergeet niet dat katten erg handig zijn... vaak redden die zichzelf wel Lachen
Hopelijk heb je je kat snel terug

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:16

Kan je niet een beetje door het ijs heen kijken?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:19

xmaddyx schreef:
Kan je niet een beetje door het ijs heen kijken?

We zijn al gaan kijken maar zagen niet echt iets twas nogal donker.
Nu zegt mijn vader met een licht te gaan kijken maar dit durf ik niet.Hij zei zo voor de grap
kijk die sporen leiden naar de vijver (in de sneeuw) en hij lacht maar dit is ook echt.Ik word echt
bang ik wil wel gaan slapen maar kan echt niet.

Ik weet dat katten handig zijn maar ik denk dat ze zich niet uit ijskoud water kunnen redden.
Volgens mij worden zij direct onderkoeld.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:28

Pikeur schreef:
Ach gut
Ik begrijp je gevoelens, raak zelf ook regelmatig in de stress als mn kat iets te lang weg blijft
Maar vergeet niet dat katten erg handig zijn... vaak redden die zichzelf wel Lachen
Hopelijk heb je je kat snel terug

Ja ik ben al zo een stresskip maar nu echt heel erg !
En zoals ik in mijn vorige post al zette ik denk niet dat ze zo handig zijn dat als ze
onder een ijslaag komen zich eruit kunnen halen Huilen

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:30

Ik weet heel erg goed wat je voelt, heb dit ook gehad maar dan van de zomer. (Zie profiel.) Kusje
Misschien kunnen jullie met een tonnetje met brokjes of zo gaan rammelen? Dat helpt bij die van ons altijd.

Ik hoop dat het allemaal goed komt. Lachen

Edit: 1 letter verkeerd. Tong uitsteken

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:34

RenWaBl schreef:
Ik weet heel erg goed wat je voelt, heb dit ook gehad maar dan van de zomer. (Zie profiel.) Kusje
Misschien kunnen jullie met een tonnetje met brokjes of zo gaan rammelen? Dat helpt bij die van ons altijd.

Ik hoop dat het allemaal goed komt. Lachen

Edit: 1 letter verkeerd. Tong uitsteken

doe ik ook al maar ik durf echt niet in de buurt van die vijver.Mijn pa pest mij ermee en
mijn mama zegt dat het mijn eigen schuld is en dat ze nog gezegt heeft hem niet buiten te laten en dat
ik hem weer buiten moest laten oh vreselijk als er iets was gebeurt geef ik mezelf de schuld en vergeef ik het me nooit Huilen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:37

Als ik jou was, was ik meteen naar de vijver toegerend. misschien had je je kat nog kunnen redden als hij onder het ijs was

RenWaBl

En kan je vader dan niet beter bij de vijver kijken, misschien dat hij het wel durft? Knipoog

Angelaa2

Is er al iemand gaan kijken?

Precies al de gene voor mij zei, ik was ook gelijk gaan kijken. Maar dat is eigen keus Knipoog

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:39

Hij zegt dat het zever is en dat die waarschijnlijk ergens ligt op de zolder van de garage.

@ reininglover : We zijn direct naar de vijver gezien maar het is redelijk donker zelfs met een beetje licht en zie er niks van

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:40

Kun je dan niet gaan controleren op de zolder van de garage?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:41

Wij waren onze kat 2 weken kwijt, toen we haar terug vonden was ze broodmager en ongelofelijk ziek.
Met spoed naar de dierenarts, kon niks vinden, maar ze werd kaal er kreeg rare rode plekken...
We willen haar niet laten lijden, wij hebben dus de moeilijke beslissing genomen om haar volgende week in te laten slapen Verdrietig

Ik begrijp je echt helemaal, het geeft zo'n machteloos gevoel, je kunt er niks tegen doen Knipoog
Nog veel sterkte hè

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:42

RenWaBl schreef:
Kun je dan niet gaan controleren op de zolder van de garage?

Nee daar geraken wij niet op die ladder is weg hij kruipt daar langs de muur aan op Verdrietig
anders was ik daar direct heen.

Ik heb er geen goed gevoel bij en mijn moeder is 1000 keer aan het zeggen dat ik hem persee buiten wou laten echt ik voel me kaduuk Huilen

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:43

Ik weet wat je voelt. Kusje Ik had precies hetzelfde van de zomer, alleen was ik alleen thuis met mijn vriend...
Echt verschrikkelijk dat gevoel... Ik heb eigenlijk geen tips meer. Ik hoop alleen maar dat alles goed komt, ik hou dit topic bij. Lachen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:48

RenWaBl schreef:
Ik weet wat je voelt. Kusje Ik had precies hetzelfde van de zomer, alleen was ik alleen thuis met mijn vriend...
Echt verschrikkelijk dat gevoel... Ik heb eigenlijk geen tips meer. Ik hoop alleen maar dat alles goed komt, ik hou dit topic bij. Lachen

Jouw verhaal is idd ook heel sneu.Sterkte met het verlies !
Ik ben ook kapot van dat feest enz maar ben toch bang om te gaan slapen Scheve mond

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:49

Dank je wel. Lachen
Jaa dat kan ik me voorstellen. Knipoog Sterkte ermee! Knipoog

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:51

Ik zit nu in een twee strijd slapen en morgenvroeg gaan zoeken of nu nog verder zoeken tot hij gevonden is.Ik zit echt al om de 5 minuten te roepen en met brokjes.Maar ben ook bang dat als hij niet is gevallen in het ijs hij doodvriest ofzo Huilen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:53

Maak je niet zo druk, wacht gewoon even af .. katten zijn nou eenmaal echte padvinders en blijven wel vaker wat langer weg.
Ook als je het niet verwacht.
Ik denk dat je mijn stukje hebt gelezen over onze kat in ijs ? Nouja dat is gebeurt maar daarom houden wij onze katten niet binnen ofzo ..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:54

Wat flauw van je moeder zeg om zo te praten! Het is echt niet jou schuld!
Stel dat hem wel iets is overkomen dan had dat elk moment kunnen gebeuren en niet alleen doordat jij hem nog even wat langer buiten hebt gelaten.

Maar hij komt vast wel terecht jo! Die staat morgenochtend vast weer voor de deur om naar binnen te mogen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:58

Ik zou me niet te druk maken over ijs en wakken enzo. Nu begrijp ik dat het bij Jackgirl nogal fout afgelopen is (sterkte Ach gut ) maar het komt echt niet vaak voor dat een kat in een wak valt en verdrinkt of bevriest. Ik heb er tenminste nog nooit eerder over gehoord, dus zie het echt maar als een heel sneu incident. Het is in elk geval niet iets dat ontzettend vaak voorkomt ofzo.

Je kat komt heus wel weer thuis, waarschijnlijk is ie gewoon even de wijde wereld verkennen. Of hij zit met z'n maten in de kroeg, 't is zaterdagavond he? Knipoog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:00

Flauw hoor, van je ouders... geloof me hier kun jij echt niets aan doen! Je kat loopt zo te horen graag lekker buiten dus het is heel normaal dat je 'm naar buiten hebt gelaten
Misschien is je kat wel geschrokken van vuurwerk, en ergens in een hoekje weggekropen, om vervolgens de volgende dag weer doodleuk op de stoep te staan nadat jij vreselijk in de stress hebt gezeten (daar hebben ze ook weleens een handje van *LOL* )

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:02

Oscar schreef:
Ik zou me niet te druk maken over ijs en wakken enzo. Nu begrijp ik dat het bij Jackgirl nogal fout afgelopen is (sterkte Ach gut ) maar het komt echt niet vaak voor dat een kat in een wak valt en verdrinkt of bevriest. Ik heb er tenminste nog nooit eerder over gehoord, dus zie het echt maar als een heel sneu incident. Het is in elk geval niet iets dat ontzettend vaak voorkomt ofzo.

Je kat komt heus wel weer thuis, waarschijnlijk is ie gewoon even de wijde wereld verkennen. Of hij zit met z'n maten in de kroeg, 't is zaterdagavond he? Knipoog

Het is al weer denk 8 jaar geleden en heb het zelf ook niet vaker gehoord....

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 00:05

Dankje allemaal,
ik zit hier helemaal in tranen ik denk dat ik idd maar ga slapen.Bij zijn maten zal hij wel niet zitten die heeft hij niet hij is meer de balling.En vuurwerk normaal niet maar hoop het natuurlijk wel.

En ik hoop ten grondste van mijn hart dat hij hier morgen met zijn irritante miauw aan de deur staat en ik kan melden dat hij terrecht is.Maar eigenlijk vrees ik nog altijd.

En ik heb jou verhaal niet gelezen jackgirl

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:11

Even stipje... voel met je mee. Heb zelf ook 2 rakkers rondlopen hier.

Wel flauw van je ouders hoor. Waarom gaat je pa dan niet effe bij die vijver kijken?

Succes en Sterkte meid!!