We nemen er nog een chihuahua bij!
Ik wil zegmaar al lang een korthaar teefje erbij.
Maar mijn man ziet het nu ook wel zitten! (nog een hondje, niet het idee korthaar, maar dan heeft hij pech:P)
De zoektocht is begonnen!
Ik ging denken, stamboom of geen stamboom.
Ik ben bij chihuahua's heel erg voor stambomen, omdat ze ZO vaak gekruist worden!
Maar ook(juist) de stamboomfokkers doen tegenwoordig aan rasvermeerdering in plaats van verbetering!
Dit resulteerd in flapoortjes, lange snuiten en honden van 3.5 kilo!
Dit is niet wat ik wil.
Als je terug kijkt naar hoe de chihuahua er vroeger uit zag:

Dan is dat niet dit:

of dit:
http://94.100.114.29/442300001-44235000 ... _fvqn.jpeg
iniedergeval garandeerd een stamboom niks kwa uiterlijk. Dus ga ik niet per see opzoek naar een chihuahua met stamboom.
Maar naar mijn ideale chihuahua.
Zo heb ik dus (selectief) marktplaats afgestruind.
Ik weet waar ik op moet letten, ik weet hoe een chihuahua er uit hoort te zien, en hoe chihuahua pups eruit horen te zien.
Dus dat maakt mijn zoektocht makkelijk.
Of juist niet?
Van de 600 chihuahua's op marktplaats kan je er toch gewoon een kiezen?
Nee dus...
alleen al de helft is af te schrijven omdat het kruisingen zijn.
Soms toegegeven (staat in de titel of omschrijving) soms keihard ontkent!
Dan valt de categorie 'twijfelachtig' af. Oftewel, de google-translator advertenties.
Christmas Kopje Thee Chihuahua pups.
i beschikken over mannelijke en vrouwelijke kopje thee Chihuahua pups nu beschikbaar voor liefdevolle huizen. zij en zeer gezond opgegroeid zijn in een fatsoenlijke en overheidsondernemingen huis. verkikkerd opgeleid en zij hebben een zeer goede temparement met kinderen en andere huisdieren. geïnteresseerde liefhebbers huisdier moet e-mail me voor details
Dan de reutjes, de hondjes waarbij al gezegd worden 'groot formaat' (moeder 5 kilo!)
De hondjes in schaaltjes met parels om,
de magere/ongelukkig kijkende pups. De pups zonder ouders aanwezig.
De pups die 2x zo groot zijn als de rest van het nest en nog de laatste restjes toch-niet-zulke-mooie-pups.
de 3 a 4 overblijvende mailde ik met de vraag over de gewichten van pup, ouders, foto's van de ouders, meer/recentere foto's van de pup, de vraag of ik mag komen kijken, de moeder aanwezig is, enz enz.
Uiteindelijk zijn er nog 2 over, een herplaatsertje (9 maanden) en een pup.
De herplaatser wilde haar kinderen nog 1 week de kans geven. (ik hoorde het arme beest aan de telefoon helemaal overstuur blaffen, omdat de kinderen haar aan het gek maken waren, kinderen hebben adhd vertelde de vrouw).
De pup is er nog, maar 3 uur rijden heen, en 3 uur terug van mijn huis. Dus daar ga ik eerst nog een boel foto's van vragen.
Ik ben gister mee geweest naar de particulier fokker van het korthaartje van mijn vriendin:
http://94.100.113.40/446450001-44650000 ... _X0HI.jpeg
Dat hondje is namelijk PRECIES wat ik zoek, maar al van haar

Eenmaal aangekomen kwamen er 8 chihuahua's op je af, want de 4 chihuahua's van haar dochter logeerde er ook.
Super leuke hondjes kwa karakter en formaat. maar ik vond ze niet zo rastypisch als ik hoopte, en de enigste 2 die dat waren waren helaas al gecastreerd en gesteriliseerd.
Het enigste gedekte en mogelijk drachtige hondje vond ik eigenlijk ook de minst mooie, maar deze is wel gedekt door dezelfde vader als van de chi van mijn vriendin.
17 febr. worden de pups verwacht. Dus we gaan het zien.
Ondertussen kijk ik gewoon verder!