De zoektocht naar een nieuwe Chihuahua Pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

De zoektocht naar een nieuwe Chihuahua Pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:09

Zo.. nou, de knoop is door!
We nemen er nog een chihuahua bij!
Ik wil zegmaar al lang een korthaar teefje erbij.
Maar mijn man ziet het nu ook wel zitten! (nog een hondje, niet het idee korthaar, maar dan heeft hij pech:P)

De zoektocht is begonnen!
Ik ging denken, stamboom of geen stamboom.
Ik ben bij chihuahua's heel erg voor stambomen, omdat ze ZO vaak gekruist worden!
Maar ook(juist) de stamboomfokkers doen tegenwoordig aan rasvermeerdering in plaats van verbetering!
Dit resulteerd in flapoortjes, lange snuiten en honden van 3.5 kilo!

Dit is niet wat ik wil.
Als je terug kijkt naar hoe de chihuahua er vroeger uit zag:
Afbeelding

Dan is dat niet dit:
Afbeelding
of dit:
http://94.100.114.29/442300001-44235000 ... _fvqn.jpeg

iniedergeval garandeerd een stamboom niks kwa uiterlijk. Dus ga ik niet per see opzoek naar een chihuahua met stamboom.
Maar naar mijn ideale chihuahua.

Zo heb ik dus (selectief) marktplaats afgestruind.
Ik weet waar ik op moet letten, ik weet hoe een chihuahua er uit hoort te zien, en hoe chihuahua pups eruit horen te zien.
Dus dat maakt mijn zoektocht makkelijk.
Of juist niet?
Van de 600 chihuahua's op marktplaats kan je er toch gewoon een kiezen?
Nee dus...
alleen al de helft is af te schrijven omdat het kruisingen zijn.
Soms toegegeven (staat in de titel of omschrijving) soms keihard ontkent!

Dan valt de categorie 'twijfelachtig' af. Oftewel, de google-translator advertenties.

Christmas Kopje Thee Chihuahua pups.
i beschikken over mannelijke en vrouwelijke kopje thee Chihuahua pups nu beschikbaar voor liefdevolle huizen. zij en zeer gezond opgegroeid zijn in een fatsoenlijke en overheidsondernemingen huis. verkikkerd opgeleid en zij hebben een zeer goede temparement met kinderen en andere huisdieren. geïnteresseerde liefhebbers huisdier moet e-mail me voor details

Dan de reutjes, de hondjes waarbij al gezegd worden 'groot formaat' (moeder 5 kilo!)
De hondjes in schaaltjes met parels om,
de magere/ongelukkig kijkende pups. De pups zonder ouders aanwezig.
De pups die 2x zo groot zijn als de rest van het nest en nog de laatste restjes toch-niet-zulke-mooie-pups.

de 3 a 4 overblijvende mailde ik met de vraag over de gewichten van pup, ouders, foto's van de ouders, meer/recentere foto's van de pup, de vraag of ik mag komen kijken, de moeder aanwezig is, enz enz.

Uiteindelijk zijn er nog 2 over, een herplaatsertje (9 maanden) en een pup.
De herplaatser wilde haar kinderen nog 1 week de kans geven. (ik hoorde het arme beest aan de telefoon helemaal overstuur blaffen, omdat de kinderen haar aan het gek maken waren, kinderen hebben adhd vertelde de vrouw).
De pup is er nog, maar 3 uur rijden heen, en 3 uur terug van mijn huis. Dus daar ga ik eerst nog een boel foto's van vragen.

Ik ben gister mee geweest naar de particulier fokker van het korthaartje van mijn vriendin:
http://94.100.113.40/446450001-44650000 ... _X0HI.jpeg

Dat hondje is namelijk PRECIES wat ik zoek, maar al van haar Tong uitsteken
Eenmaal aangekomen kwamen er 8 chihuahua's op je af, want de 4 chihuahua's van haar dochter logeerde er ook.
Super leuke hondjes kwa karakter en formaat. maar ik vond ze niet zo rastypisch als ik hoopte, en de enigste 2 die dat waren waren helaas al gecastreerd en gesteriliseerd.
Het enigste gedekte en mogelijk drachtige hondje vond ik eigenlijk ook de minst mooie, maar deze is wel gedekt door dezelfde vader als van de chi van mijn vriendin.

17 febr. worden de pups verwacht. Dus we gaan het zien.
Ondertussen kijk ik gewoon verder! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Faniek op 09-01-09 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto's, max. 2 foto's ter illustratie.

Pikeur

Re: De zoektocht naar een nieuwe Chihuahua Pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:46

Succes met je zoektocht Lachen
Hopelijk zit er een leuke pup bij het nestje

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:54

Je bent er wel goed mee bezig zeg.
Het lijkt me inderdaad zoeken naar een naald in een hooiberg. Hopen dat je slaagt!

Ben benieuwd.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:58

Tjonge, als ik dat zo lees is het alleen het uiterlijk wat telt. Ik weet dat dat inderdaad bij sommige mensen zo is, maar heb daar persoonlijk wel wat moeite mee...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:01

Naisven schreef:
Tjonge, als ik dat zo lees is het alleen het uiterlijk wat telt. Ik weet dat dat inderdaad bij sommige mensen zo is, maar heb daar persoonlijk wel wat moeite mee...

Het is niet alleen uiterlijk wat telt Knipoog Zoals je misschien weet hebben chihuahua's een ontzettend eigen karakter, ze zijn erg eigenwijs, hebben een grootheidswaan en zijn super stoer.
Als je een kruising hebt, is het karakter ook anders!

Tuurlijk wil het oog ook wat, en nu ga ik opzoek naar iets wat ik ook mooi vind.
Mocht het niet klikken met de pup die ik op uiterlijk heb uitgekozen, dan houd het natuurlijk ook op Knipoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:06

Ik geef je 1 tip ga naar een goede fokker en dus NIET naar marktplaats die fokken maar raak en wij hebben daar zeer slechte ervaringen mee.
Wij hebben er 3 van goede fokkers met papieren.
En we hebben er één gehad van marktplaats die we in hebben moeten slapen omdat hij na 1,5 jaar ineens een waterhoofd kreeg dus genetisch bepaald en niet goed gefokt en daar hebben we heel veel verdriet van gehad.

Dit zijn ze van links naar recht Fleur Ollie en Spike (Spike is daar nog heel jong)
Afbeelding

Ollie kan ook autorijden haha
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tooske op 31-12-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:07

Kun je eigenlijk ergens lijsten met goede fokkers vinden dan?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:10

Lid worden van de Nederlandse Chihuahua club dan krijg je een clubblad met heel veel goede fokkers.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:22

Gelukkig zijn er nog wel goede en serieuze fokkers aangesloten bij de NCC (rasvereniging Chihuahua's) waarvan sommige al meer dan 40 jaar fokken en zeker niet aan vermeerdering doen.
Er zijn inderdaad ook fokkers die een slaatje willen slaan uit deze hype maar die kun je toch gewoon links laten liggen.

Al met al vind ik het een lang verhaal om goed te praten dat je bij een broodfokker gaat kopen. En vertel me niet dat het een goede particulier is en nog meer blabla.
Voor deze hype waren er nauwelijks mensen te vinden die Chihuahua's zonder stamboom (wat in feite dus geen eens een Chihuahua is, maar dat is een andere discussie) te vinden. Die zijn allemaal gekomen met de hype, toch opvallend nietwaar. Knipoog

Veel succes met je zoektocht. Maar ik zou anderen die serieus op zoek zijn naar Chihuahua's en niet bij de broodfok of zogenaamde particulieren die nu fokken omdat de pups zo leuk verkopen een pup aan te schaffen en al helemaal niet om op marktplaats te kijken.
Beter een tijdje wachten op je pup dan dit soort praktijken sponseren.

Overigens vind ik de achterhand van de Chi van je vriendin niet bepaald goed te noemen, vind het zelfs eng te noemen. Niet bepaald een hond die aan de rasstandaard voldoet.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de hond niet lief is verder, voordat mensen daar weer over vallen.

Kijk eens naar de honden van Tooske, zo hoort een korthaar Chihuahua eruit te zien. Er is niet voor niets een rasstandaard!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-12-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:25

Is dat hondje van jou vriendin niet juist precies het type als op de eerste foto?
Waar bij staat dat je daar juist niet naar op zoek bent?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:29

Vraag me trouwens serieus af of je toestemming hebt gevraagd voor het plaatsen van die foto's.

Kan tientallen foto's hier laten zien van Chihuahua's gefokt door goede fokkers die ook aangesloten zijn bij de NCC van echt rastypische Chihuahua's.

De foto's die jij hier plaats zijn geen honden die bij serieuse fokkers vandaan komen, dus heb geen idee wat je ermee wilt zeggen.

De Chihuahua op de eerste foto is niet bepaald goed gebouwd en zou ik zeker niet als voorbeeld willen neerzetten zoals jij nu doet.
Misschien toch handig om eens lid te worden van de rasvereniging, wat shows te bezoeken en wat meer kennis over het ras op te doen?
Of je moet alleen een hypehondje willen zoals zovelen en die Chihuahua noemen. Maar ja dan gaat het ook niet meer over Chihuahua's.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:41

Tooske schreef:
Ik geef je 1 tip ga naar een goede fokker en dus NIET naar marktplaats die fokken maar raak en wij hebben daar zeer slechte ervaringen mee.
Wij hebben er 3 van goede fokkers met papieren.
En we hebben er één gehad van marktplaats die we in hebben moeten slapen omdat hij na 1,5 jaar ineens een waterhoofd kreeg dus genetisch bepaald en niet goed gefokt en daar hebben we heel veel verdriet van gehad.

Ik snap het, en ik snap ook de vreselijke broodfokpraktijken die daar zijn.
Het is gewoon een kwestie van goed opletten en willen selecteren.
Tuurlijk, als ik vandaag een pup zou willen, koop ik vandaag een pup. wat voor kruising, formaat, of gezondheid dan ook.

Ik wil dan ook echt de ouders zien, de conditie van het hondje, er thuis zijn geweest enz.
mijn hondje Jack komt van iemand met een nestje thuis. Hij is groot, maar kerngezond en in geweldige conditie (nu 2.5 jaar)

En hondjes van een goede fokker kunnen ook ineens van de een op de andere dag overleiden ergens aan, of aandoeningen krijgen. Hellaas..

Het heeft niet veel meer met een stamboom te maken tegenwoordig is wat ik bedoel te zeggen.

Ook zijn NCC fokkers niet verplicht bepaalde testen te doen. en zo blijven dingen als Patella Luxatie in de lijnen Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:52

ThePast03 schreef:
Gelukkig zijn er nog wel goede en serieuze fokkers aangesloten bij de NCC (rasvereniging Chihuahua's) waarvan sommige al meer dan 40 jaar fokken en zeker niet aan vermeerdering doen.
Er zijn inderdaad ook fokkers die een slaatje willen slaan uit deze hype maar die kun je toch gewoon links laten liggen.

Hier heb je gelijk in, zeker, en eigenlijk de (een van de) enigste fokker die ik prachtige hondjes vond hebben krijgt het hele komende jaar geen nestjes, en gaat misschien stoppen...

Al met al vind ik het een lang verhaal om goed te praten dat je bij een broodfokker gaat kopen. En vertel me niet dat het een goede particulier is en nog meer blabla.
Vooroordelen heet dat, broodfok is vreselijk. hondjes die vanuit het oostblok met 3 weken hierheen komen, zijn niet te vergelijken met iemand die 1 keer een nestje heeft om zelf een pup te houden en voor de rest een goed huisje te zoeken.
Voor deze hype waren er nauwelijks mensen te vinden die Chihuahua's zonder stamboom (wat in feite dus geen eens een Chihuahua is, maar dat is een andere discussie Klopt, andere discussie, en je hebt gelijk hoor, maar het is wel even makkelijk ze zo te noemen Knipoog ) te vinden. Die zijn allemaal gekomen met de hype, toch opvallend nietwaar. Knipoog
Klopt, maar hellaas door de hype zijn dus ook veel fokkers meegesleept aan vermeerdering te doen i.p.v. verbetering. Erg jammer. Ik vind de chihuahua zoals hij hoort (en weinig te vinden is) het mooist. Dat is trouwens steviger dan het hondje van mijn vriendin.. Knipoog En tegenwoordig komen er veel meer gelegenheidsnesten voor in alle rassen dan vroeger

Veel succes met je zoektocht. Maar ik zou anderen die serieus op zoek zijn naar Chihuahua's en niet bij de broodfok of zogenaamde particulieren die nu fokken omdat de pups zo leuk verkopen een pup aan te schaffen en al helemaal niet om op marktplaats te kijken.
Beter een tijdje wachten op je pup dan dit soort praktijken sponseren.

Overigens vind ik de achterhand van de Chi van je vriendin niet bepaald goed te noemen, vind het zelfs eng te noemen.( ze ging net zitten, kijk deze foto's: [BB-ITP] Chihuahua's in het park ) Niet bepaald een hond die aan de rasstandaard voldoet. Klopt, ze is de perfecte kleur, formaat en korthaar, maar iets steviger is beter Knipoog
Daarmee wil ik niet zeggen dat de hond niet lief is verder, voordat mensen daar weer over vallen.

Kijk eens naar de honden van Tooske, zo hoort een korthaar Chihuahua eruit te zien. Er is niet voor niets een rasstandaard! Klopt, ik weet ook precies wat deze inhoud, kijk maar eens naar reacties van mij op andere hun 'chihuahua's Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:53

Lieneke_ schreef:
Is dat hondje van jou vriendin niet juist precies het type als op de eerste foto?
Waar bij staat dat je daar juist niet naar op zoek bent?

goed lezen Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:58

ThePast03 schreef:
Vraag me trouwens serieus af of je toestemming hebt gevraagd voor het plaatsen van die foto's.
Okee.. nu ga je gewoon zeiken, dit heeft niets meer met het onderwerp te maken. ik heb 1 van de 2 foto's zelf gemaakt. das namelijk de chihuahua met stamboom van mijn schoonouders

Kan tientallen foto's hier laten zien van Chihuahua's gefokt door goede fokkers die ook aangesloten zijn bij de NCC van echt rastypische Chihuahua's.

De foto's die jij hier plaats zijn geen honden die bij serieuse fokkers vandaan komen, dus heb geen idee wat je ermee wilt zeggen.
Tiny tims en Kristy's Pride zijn toch echt wel NCC fokkers!

De Chihuahua op de eerste foto is niet bepaald goed gebouwd en zou ik zeker niet als voorbeeld willen neerzetten zoals jij nu doet.
Misschien toch handig om eens lid te worden van de rasvereniging, wat shows te bezoeken en wat meer kennis over het ras op te doen?
Joh, verdiep me al een jaar of 5 in het ras, vandaar mijn teleurstelling af en toe..
Verschrikkelijk wereldje ook trouwens. bah

Of je moet alleen een hypehondje willen zoals zovelen en die Chihuahua noemen. Maar ja dan gaat het ook niet meer over Chihuahua's.
Klopt, en laat het me nou precies gaan over hun toffe karakter in het kleine lijfje, anders was ik wel voor een jorkje gegaan ofzo.
Nee.. ben al vanaf jongs af aan fan van de chihuahua. Maar zoals ze horen te zijn zie je ze jammergenoeg nog weinig.
Maar als jij HET adres hebt voor mij, graag Knipoog (jouw chi's zijn trouwens prachtig, mooie koppies!)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:00

Klijntjuh schreef:
Ik wil dan ook echt de ouders zien, de conditie van het hondje, er thuis zijn geweest enz.
mijn hondje Jack komt van iemand met een nestje thuis. Hij is groot, maar kerngezond en in geweldige conditie (nu 2.5 jaar)

En hondjes van een goede fokker kunnen ook ineens van de een op de andere dag overleiden ergens aan, of aandoeningen krijgen. Hellaas..

Het heeft niet veel meer met een stamboom te maken tegenwoordig is wat ik bedoel te zeggen.

Ook zijn NCC fokkers niet verplicht bepaalde testen te doen. en zo blijven dingen als Patella Luxatie in de lijnen Knipoog

Alleen weet jij niets van de 3e generatie en verder en dat weten de serieuse, goede fokkers wel.

Dat de NCC fokkers het niet verplicht zijn wil niet zeggen dat er een hoop zijn die wel testen op PL en ergere dingen en er ook serieus rekening houden met de fokkerij. Plus al voordeel dat sommigen zelf nog van de 12e generatie weten wat voor eventuele erfelijke gebreken er voorkwamen.

Natuurlijk kan een hond van een goede fokker ook zomaar komen te overlijden, het zijn en blijven dieren.

Alleen is er wel een verschil met iemand die al 40 jaar fokt dan iemand die pas als er een hype komt gaat fokken met stamboomloze honden waarvan ze niets weten over de lijnen en die totaal niet voldoen aan de rasstandaard van de Chihuahua. Die laatste worden hypehondjes genoemd en hebben niets maar dan ook niets te maken met een Chihuahua, hoe graag mensen dat ook zouden willen.

Wat jij hier doet is de broodfok (of dat nu de bakken in de schuur zijn of de particulieren die ineens met een hype kleine honden gaan fokken, ze hebben allebei hetzelfde doel en dat is zeker geen rasverbetering) goed proberen te praten en daar gebruik je het feit voor dat er ook broodfokkers zijn die honden met stamboom fokken. Als mensen bij dat soort fokkers terecht komen betekend dat ze zichzelf niet goed genoeg verdiept hebben voordat ze een pup gingen aanschaffen.

Een raspup zoeken op marktplaats is jezelf voor de gek houden. Zeker vwb de Chihuahua zul je echt nooit een goede fokker vinden op marktplaats, die willen daar niet eens gezien worden en zijn de pups al kwijt voordat ze zijn geboren.

Prima dat jij een hypepup wilt maar ga dat niet zitten verdedigen ten koste van oa mensen die al meer dan 40 jaar serieus bezig zijn met het ras en gezondheid en karakter op nummer 1 hebben staan.

Even op je laatste post, er zijn gelukkig meerdere serieuse fokkers maar blijkbaar zoek jij een hond die niet aan de rasstandaard voldoet en dat doet me toch echt weer aan de hype denken.

Er zijn maar een paar fokkers meegesleept door de hype en er zijn er een paar bijgekomen sinds de hype die voornamelijk hypefokker. Weet waar je over praat voordat je zulke dingen zegt en zulke beschuldigingen doet.

Weet niet hoe oud het hondje is van je vriendin maar die staat in wat ze vroeger het "hertentype" noemde. Niet bepaald gewenst en niet zonder reden.
De veranderingen in de loop der jaren zijn juist in het belang van de gezondheid gemaakt, daarom worden er nu ook wat zwaardere en grotere honden gefokt.

Er zijn gelukkig nog genoeg Chihuahua's die prima voldoen aan de rasstandaard, een beetje beter informeren en iets meer fokkers bezoeken en er zal een wereld voor je opengaan.
En een jaar wachten is overheen te komen hoor, weet je in ieder geval zeker dat je de hypefokkers niet steunt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:06

Klijntjuh schreef:
Okee.. nu ga je gewoon zeiken, dit heeft niets meer met het onderwerp te maken. ik heb 1 van de 2 foto's zelf gemaakt. das namelijk de chihuahua met stamboom van mijn schoonouders

Joh, verdiep me al een jaar of 5 in het ras, vandaar mijn teleurstelling af en toe..

Klopt, en laat het me nou precies gaan over hun toffe karakter in het kleine lijfje, anders was ik wel voor een jorkje gegaan ofzo.
Nee.. ben al vanaf jongs af aan fan van de chihuahua. Maar zoals ze horen te zijn zie je ze jammergenoeg nog weinig.
Maar als jij HET adres hebt voor mij, graag Knipoog (jouw chi's zijn trouwens prachtig, mooie koppies!)

Valt wel mee hoor met dat verschrikkelijke wereldje. Ja als je foto's gaat neerzetten waar je zeker weten geen toestemming voor hebt gekregen dan wordt het er natuurlijk niet leuker op.
Ook als je de broodfok zonder stamboom en ja dat zijn ook al die particulieren die ineens op zijn komen zetten met de hype gaat zitten goedpraten op Chihuahuaforums wordt het wereldje er ook niet leuker op.

Mijn Chihuahua's hadden/hebben allemaal een super karatker. Supervrij naar alle mensen en dieren zonder een spoortje agressiviteit. Ze hebben allemaal ook nog eens jarenlang 3x intensief gesport, 1tje heeft als enige Chihuahua een landelijk diploma behaalt tussen allemaal herders en bouviers.
En ik denk dat ik heel wat meer Chihuahua's in handen heb gehad en gezien dan jij, maar ik heb verder geen zin in een welles nietus spelletje.

Jij zit hier fokkers aan te vallen door foto's te plaatsen van honden die gefokt zijn door mensen die ik persoonlijk ken en ook foto's van honden die absoluut niet uit de serieuse fokkerij komen.
Zeker weten dat jij niet voor al die foto's plaatsen toestemming hebt.
Het commentaar wat je erbij schrijft slaat kant nog wal.
Ik kan hier een pagina volzetten met andere foto's waardoor er weer een heel ander beeld van bepaalde fokkers komt

Ik hou hiermee op, dit gaat toch niet over Chihuahua's maar over hypehonden en daar heb ik helemaal niets mee. Maar ik zou je wel willen vragen om op te houden met je aanval tegen sommige fokkers, of op zijn minst met goede argumenten te komen.
En misschien is het handiger om niet meer te reageren op anderen die hun kleine hond Chihuahua noemen, komt een beetje vreemd over als je zelf ook bij de hypefokkers zoekt. Knipoog

En ja ik heb het perfecte adres, maar denk niet dat jij dat goed genoeg vindt.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-12-08 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:15

Het hondje van de vriendin van mij moet zoiezo nog 'uitdijen' Tong uitsteken
Maar ach..

Serieus, ik was helemaal pro-stamboom.
Tot ik het verschil zag tussen nu en 10 jaar terug.
Als jij mij een stamboomfokker kan aanwijzen met hondjes onder de 3 kilo, haal ik daar mijn hondje vandaan Knipoog

Ook een andere vriendin van mij. Ze had eerst een kruising vlinder/chi. of iniedergeval geen rastypische. Die werd een kilo of 3,5. Leuk beest hoor, heel speels.
Later dacht ze, ik neem er een bij, en dan doe ik het meteen goed. (zoals ik het ook zou doen) Dus een pup van een NCC fokker erbij. Is het hondje even groot als haar kruising! en nieteens mooier!
Niet dat het persee erg is, want het gaat vooral om karakter. Maar je gaat om een paar redenen om een chi. en mede is het formaat.
Anders kun je netzogoed voor een jorkie gaan Knipoog

Het is niet het enigste voorbeeld Knipoog

En ik zeg niet dat ik absoluut een stamboomloze wil. Als ik een mooie, niet te grote (ik heb het niet over de zogenoemde tea-cups!!!!) stamboom chihuahua tegen kom dan is dat helemaal prima natuurlijk!

Wat ik wilde zeggen met mijn openingspost is dat het me niet meer persee om de stamboom gaat. Terwijl ik daarvoor heilig overtuigd was van het nut van een stamboom Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:17

Dat trúitje! Clown
Worden deze hondjes ook nog gewoon als hond behandeld? Zouden er Chi's zijn die gewoon lopen ipv dat ze constant worden opgetild en aangekleed, c.q. opgeschmuckt? Bloos

Verder, TS, wens ik jou heel veel succes met je nieuwe hondje hoor! Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:20

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:

Valt wel mee hoor met dat verschrikkelijke wereldje. Ja als je foto's gaat neerzetten waar je zeker weten geen toestemming voor hebt gekregen dan wordt het er natuurlijk niet leuker op.
Ook als je de broodfok zonder stamboom en ja dat zijn ook al die particulieren die ineens op zijn komen zetten met de hype gaat zitten goedpraten op Chihuahuaforums wordt het wereldje er ook niet leuker op.

Mijn Chihuahua's hadden/hebben allemaal een super karatker. Supervrij naar alle mensen en dieren zonder een spoortje agressiviteit. Ze hebben allemaal ook nog eens jarenlang 3x intensief gesport, 1tje heeft als enige Chihuahua een landelijk diploma behaalt tussen allemaal herders en bouviers.
En ik denk dat ik heel wat meer Chihuahua's in handen heb gehad en gezien dan jij, maar ik heb verder geen zin in een welles nietus spelletje.

Jij zit hier fokkers aan te vallen door foto's te plaatsen van honden die gefokt zijn door mensen die ik persoonlijk ken en ook foto's van honden die absoluut niet uit de serieuse fokkerij komen.
Zeker weten dat jij niet voor al die??? (al die? ik zie er maar 2 waarvan 1 met toestemming..) foto's plaatsen toestemming hebt.
Het commentaar wat je erbij schrijft slaat kant nog wal.
Ik kan hier een pagina volzetten met andere foto's waardoor er weer een heel ander beeld van bepaalde fokkers komt

Ik hou hiermee op, dit gaat toch niet over Chihuahua's maar over hypehonden en daar heb ik helemaal niets mee. Maar ik zou je wel willen vragen om op te houden met je aanval tegen sommige fokkers, of op zijn minst met goede argumenten te komen.
En misschien is het handiger om niet meer te reageren op anderen die hun kleine hond Chihuahua noemen, komt een beetje vreemd over als je zelf ook bij de hypefokkers zoekt. Knipoog

En ja ik heb het perfecte adres, maar denk niet dat jij dat goed genoeg vindt.

Is goed, ik kap..
Het word inderdaad niet gezellig zo.
ik had het voor me moeten houden.
jammer.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:20

detour schreef:
Dat trúitje! Clown
Worden deze hondjes ook nog gewoon als hond behandeld? Zouden er Chi's zijn die gewoon lopen ipv dat ze constant worden opgetild en aangekleed, c.q. opgeschmuckt? Bloos

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA kijk eens hier!!
[BB-ITP] Chihuahua's in het park

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:24

Ik ken meerdere fokkers die honden fokken onder de 3 kilo hoor. Sterker heb er hier vaak een rondlopen die te klein is en dat is ook niet alles.

Mijn zwaarste Chihuahua was 2 kilo en de bijna 15 jarige die nu bij mij op schoot ligt is al vanaf dat hij volwassen is op een constant gewicht van 1,8 kilo.

Eigenlijk ken ik persoonlijk (of ik wil ze niet kennen Haha!) geen fokkers die honden fokken boven de 3 kilo, dan zouden ze namelijk ook niet meer op tentoonstellingen hoeven verschijnen.
Natuurlijk kan iedere fokker er af en toe een pup tussen hebben zitten die te klein blijft of te groot blijft, het zijn en blijven dieren namelijk. Goede fokkers zijn daar open en eerlijk over en ook over de eventuele erfelijke problemen in de lijn.

Ik ken ook wel fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging waar ik me van voor kan stellen dat je een hele nare smaak in de mond krijgt maar dat wil niet zeggen dat er ook hele goede en betrouwbare fokkers zijn.

Ik ken er een die zelfs de kopers van hypehondjes met raad en daar bijstaat. Moet je nagaan: een hond die ze niet eens zelf gefokt heeft en wat niet eens een Chihuahua is en toch kunnen dat soort mensen haar midden in de nacht bellen als er iets.

Stamboom geeft geen garantie, maar zonder stamboom weet je helemaal niets. Je weet zelfs niet eens of er inteelt gepleegd is en al helemaal niet wat voor erfelijke gebreken of karakterfouten er in de lijnen zitten.

Het is niet mijn bedoeling om ongezellig te gaan worden, het was serieus bedoeld. Ik denk echt dat die fokster niet aan jouw eisen voldoet. Ik ken het wereldje heel lang en weet wat voor roddels er door het wereldje gaan, deze fokster is een van de slachtoffers van die roddels Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:27

detour schreef:
Dat trúitje! Clown

Ja hoor, mijn kortharen hebben nooit truitjes aangehad en worden ook niet constant opgetild. Sterker nog ze hebben intensief gesport tussen de grote honden ook in de sneeuw en strenge vorst.
5 minuten afliggen (uit het zicht) gewoon in de sneeuw zonder kleren of dekje, geen enkel probleem als je daarna even een stukje rent met ze. Haha!

Mijn bijna 15 jarige gaat ook met dit weer nog altijd zonder kleertjes of dekje naar buiten en hij heeft er totaal geen last van.

Sterker nog: voor de hype zag je zelden of nooit een Chihuahua met kleren aan, enkele uitzondering was als er een hond ziek was of door ouderdomsklachten zichzelf niet warm kon houden.
En dat hebben ze al die jaren gewoon overleefd. Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:29

Leuk om te lezen, hoor! Al gaat mijn jack op de scooter wel met een truitje aan ivm de kou. Maar verder maak ik me ook niet zo'n zorgen, het zal wel een modegrill hondje zijn..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:41

ThePast03 schreef:
detour schreef:
Dat trúitje! Clown

Ja hoor, mijn kortharen hebben nooit truitjes aangehad en worden ook niet constant opgetild. Sterker nog ze hebben intensief gesport tussen de grote honden ook in de sneeuw en strenge vorst.
5 minuten afliggen (uit het zicht) gewoon in de sneeuw zonder kleren of dekje, geen enkel probleem als je daarna even een stukje rent met ze. Haha!

Mijn bijna 15 jarige gaat ook met dit weer nog altijd zonder kleertjes of dekje naar buiten en hij heeft er totaal geen last van.

Sterker nog: voor de hype zag je zelden of nooit een Chihuahua met kleren aan, enkele uitzondering was als er een hond ziek was of door ouderdomsklachten zichzelf niet warm kon houden.
En dat hebben ze al die jaren gewoon overleefd. Clown

Ja precies, jij bent er zo een Tong uitsteken van het oude daantje-forum:P

Dan snap ik dat je me een hype loper vind Knipoog