Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Mijn is ook geleerd (dierenopleiding en hondentrainingen) de hond te negeren, hierdoor merkt hij dat er niks aan de hand is want de baas reageert ten slotte ook niet. Wat misschien handig is om een cd met vuurwerkgeluiden te kopen zodat de hond hier aan went.
IniminiLover schreef:wij hebben ook 2 honden en èèn is ook heel bang maar als je daar bij gaat zitten & aandacht geeft word hij weer Rustiger,,
moonsparkle schreef:Mijn is ook geleerd (dierenopleiding en hondentrainingen) de hond te negeren, hierdoor merkt hij dat er niks aan de hand is want de baas reageert ten slotte ook niet. Wat misschien handig is om een cd met vuurwerkgeluiden te kopen zodat de hond hier aan went.
IniminiLover schreef:ja bij een pup kan dat maar bij een volwassen hond vind ik het onzin ,, en je kan ook tabletten halen bij de vee arts werkt ook wel ,,worden ze ook rustiger van
anneliesdj schreef:IniminiLover schreef:wij hebben ook 2 honden en èèn is ook heel bang maar als je daar bij gaat zitten & aandacht geeft word hij weer Rustiger,,
Dat kan wel zo zijn maar dan beloon je hem steeds voor zijn angst en wordt het juist erger, beste manier is echt negeren.
Als mijn hond schrikt van een knal negeer ik het ook en hij is nu zo dat er een strijker naast het raam afgestoken kan worden en meneer slaapt gewoon verder.
IniminiLover schreef:anneliesdj schreef:Dat kan wel zo zijn maar dan beloon je hem steeds voor zijn angst en wordt het juist erger, beste manier is echt negeren.
ja maar dat is bij onze hond niet zo wij hebben zoweizo een hele zenuwachtige hond !