Logé (kat) is nogal agressief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Logé (kat) is nogal agressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 22:49

Hi!
Ik pas voor een weekje op de kat van mijn beste maatje.
Vladimir is een ontzettend lief en schattig beest, (niet ouder dan een half jaar, weet zijn precieze leeftijd niet) tot je iets doet wat hem niet aan staat. Nou ben ik bestwel een leek op gebied van katten, maar het lijkt me niet normaal dat ie me bijt als ik m van m'n bed af pak. Ik heb een hoogslaper en ik wil a) niet dat ie eruit valt, het is echt nog een uk en b) gewoon geen beesten in m'n bed. Maar hij wil daar liggen, dus hij begint als een gek te blazen en om zich heen te bijten als ik m gewoon oppak! Scheve mond Heb me maar gewoon laten krabben en bijten en t verder genegeerd.

Nou dacht ik dat t met 2 keer eraf halen toch wel een keer duidelijk moest zijn. Niet dus.
Hij klom daarnet weer het trappetje op, dus wat radicaler aangepakt. In z'n nekvel gegrepen en meneer begint me toch te grommen, blazen krabben en keihard in m'n handen bijten! Bloos! Hij gaat gewoon helemaal door het lint als ik hem in z'n nekvel grijp!

Normaal is het met katten toch zo dat als je ze in hun nekvel pakt jij de baas bent en dat ze zich ondergeschikt gaan voelen? Dus even voelen wie de baas is? Of heb ik dat nou mis?

Hebben jullie misschien wat tips voor me hoe ik hiermee om moet gaan?
Ik wil geen kat in m'n bed, m'n vingers graag nog een paar jaar langer houden en het voor hem ook niet traumatisch maken om uit logeren te gaan Haha!

Alvast bedankt!
Evelyn en Vladimir (Het monster in kwestie Haha!)

Muurp

Re: Logé (kat) is nogal agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:52

Schijnt bedriegt blijkbaar. Wát een mooierd Bloos!

Meestal is het pakken bij de nekvel idd een manier om jezelf dominant op te stellen. Daar is hij het blijkbaar niet mee eens.
Ik denk dat je gewoon door moet zetten. De aanhouder wint. Lachen Zou verder ook niet weten wat je er tegen kunt doen. Nagelbijten / Gniffelen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:54

eh... volgende keer met handdoek oppakken? Nagelbijten / Gniffelen

zo stopte ik mn kat in het sodabadje.. kunnen ze in ieder geval niet naar je uithalen

maar pak je hem altijd op in zn nekvel of heb je dat alleen de 2e keer gedaan? Want dat lijkt me niet echt prettig voor het beestje en zou ik ook om me heen slaan, maar alstie alleen al bij benadering agressief is zou ik het met handdoek of handschoenen proberen Nagelbijten / Gniffelen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:10

Plantenspuit ?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:13

op je bed? Nagelbijten / Gniffelen
maar dat is vaak ook een optie Ja

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:14

Hoe pak jij em in zn nekvel? Zo te zien is ie niet heel klein en licht meer dus als jij te weinig vel pakt of op de verkeerde plek dan doe je em zeer en zal die wel grommen ja. Anders es ff flink schreeuwen alstie daar gaat liggen. Vallen doen ze niet gauw hoor, een kat komt altijd op zn pootjes terecht en zo hoog is een hoogslaper nou ook weer niet.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:14

De nekvel-reflex heeft niets met dominatie te maken, maar met een reflex die de spieren doet verslappen(als de moeder het jonge ukje oppakt en moet verplaatsen bijvoorbeeld). Als correctie werkt het veel te hard in!

Ik denk dat hij een hoog plekje zoekt om de boel te kunnen overzien(doen ze vaker in een nieuw huis). Misschien kun je hem ergens bovenop een kast zetten? Werkte hier ook goed toen ik een nieuwe kat in huis kreeg. Kussentje op de kast en zo kon ie mooi over de kamer uitkijken.

verder is een plantenspuit een goed idee maarja dan is je bed wel nat haha.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:40

Nee ik pakte m alleen die ene keer in z'n nekvel!
Dat zal em idd wel zeer doen, dat had ik ook al bedacht, dus k heb z'n kont wel ondersteund, dus hij hing er niet aan ofzo..

Hij is niet bang van water Huilen van het lachen En ik heb hier ook niet echt een plantenspuit ofzo Tong uitsteken

Hij zal misschien niet vallen, maar ik wil gewoon geen kat in m'n bed. Verboden terrein en dat zal hem toch heus wel te leren zijn!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:48

Dan jaag je em toch gewoon dr uit.. flink schreeuwen, wapperen met je handen. Iets afleren aan een beestje is nooit leuk, maar zo is het wel duidelijk.
wat mindfields zegt over die uitkijkplek zit denk ik ook wel wat in. Tis natuurlijk wel allemaal nieuw, eng en spannend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:03

Kamerdeur dicht en klaar Haha!

En anders: beest op bed laten, dit zijn geen momenten om aan opvoeden te denken als hij er maar tijdelijk is.

Als hij je nog eens bijt: duidelijke NEE en met je vingertop heel licht tikje op zijn voorhoofd, gewoon even tonen dat je niet achteruit gaat.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 00:24

Hehe ik woon op een studentenkamer, slaapkamer is dus ook woonkamer *LOL* Dus deur dicht gaat niet echt Haha!

Het gaat me ook niet echt om het opvoeden, meer dat ik geen kat in m'n bed wil Clown
Bovendien, hij klimt er wel in, maar hij kan er niet zelf uit, het is echt te hoog om te springen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:27

Dat denk jij Huilen van het lachen Beest kan er wel uit en anders roept hij straks je hulp wel in.

Ik zou het gewoon toelaten hoor.

Gegarandeerd dat hij er vannacht toch weer opklimt.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 00:28

Nope, ik laat het echt niet toe.
Ik vind het vies en hij terroriseert m'n hele bed.
Hij haalt t helemaal overhoop en al die haren.. Nagelbijten / Gniffelen Niks voor mij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:29

trappetje weghalen of barricaderen met stuk karton zodat hij niet op je bed kan klimmen en als ie er toch in klimt in zijn gezicht blazen en blaasgeluiden maken net als een kat. Dat zou voor hem een teken moeten zijn tot hier en niet verder.....

Opvoeden heeft nu geen zin, hij is er inderdaad maar tijdelijk, misschien is hij te vroeg bij zn moeder weggegaan en nu heerlijk aan het puberen. Je maatje zal hem toch verder zelf moeten opvoeden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 00:31

Trappetje zit vast aan t bed en alle karton hebben we net in de vuurkorf gegooid Huilen van het lachen

Maar als ik in z'n gezicht blaas ben ik bang dat ie uithaalt Nagelbijten / Gniffelen Aangezien ie ook al zo heftig reageert op oppakken en rustig op de grond zetten Nagelbijten / Gniffelen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:32

tuigje omdoen en buiten bereik van je bed vast zetten Haha!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:32

Onze kat kan ook zeer aggressief uit de hoek komen. Toen hij klein was heeft hij een abces bij zijn heup gehad, soms mag je zijn heup gewoon aanraken, en mag je hem gewoon aaien. Maar als hij er geen zin in heeft, hij valt je gewoon aan. Soms valt hij ook aan voor niks, al raak je hem niet eens aan. Dan gaat hij 's nachts in het donker op de trap zitten, en mijn vader, die elke nacht wakker is, word steeds weer aangevallen. Mijn vader durft niet meer langs hem.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik weetniet of deze kat misschien pijn heeft ofzo..?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:34

Je erbij neerleggen dat je vannacht dan maar weinig zult slapen, als ze ergens willen liggen is de boel ontoeganklijk maken vaak de enige oplossing.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 00:35

Hahaha Juud *LOL* Da's best een idee! Vork

Ik denk niet dat ie pijn heeft.
Dan zou ie mijns inziens wel anders reageren.
Verder is het namelijk een hele lieve kat, kan hem overal aaien en het is echt een knuffel.
Het is alleen als ik iets doe wat hem overduidelijk niet aanstaat Nagelbijten / Gniffelen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:36

tja.. daar zijn het katten voor.. eigenzinnige ondingen Huilen van het lachen en ik heb er 2!! ROFL

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:37

Sleutels Ja

Deze methode werkt beter dan een plantenspuit Knipoog
Een aantal malen RICHTING de kat gooien, dus niet de kat raken.
Als dit een aantal malen hebt gedaan bij een iets wat de kat niet mag hoef je de volgende keren enkel de sleutels te rammelen of op te pakken. Hier werkt het uitstekend.

Overigens deed onze Gizmo ook zo gemeen toen ie die leeftijd had, nu heeft ie nog weleens streken maar dat bijten enzo doet ie niet meer.
Beestje zit in een vreemde omgeving dus ik denk dat het daar ook grotendeels mee te maken heeft Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:38

Die van mij kan ook erg agressief doen.
Meestal als die het doet om niks pak ik haar bij haar nekvel en druk ik haar(zachtjes)even op de grond met haar koppie.
1×gedaan en nu is het over.
Anders even een handoek over zijn koppie en snel naar de anderen hoek van de kamer brengen

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:39

kan me moeilijk voorstellen dat de kat je hele bed overhoop haalt, maar ik snap best dat je geen haren op je bed wilt. Misschien een optie om een deken te leggen waar hij wel op mag?
Dit zou je dan in overleg kunnen doen met zijn echte baas, dat het deken thuis ook word gebruikt als zijn vaste slaapplaats ... dan weet de kat volgende keer ook dat het deken wel zijn bekend terrein is en dat hij daarop mag liggen Lachen

De tip van Mindfiels vind ik ook een zeer mooie, is er geen mogelijkheid dat je de kat een ander hoog gelegen plekje toewijst?

veel succes Lachen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:44

Orange_peach schreef:
kan me moeilijk voorstellen dat de kat je hele bed overhoop haalt

Die van ons eerst wel hoor Bloos
Gelukkig nu niet meer

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:46

sleutels gooien is ook een goeie maar dan moet je wel elke keer je bed uit om die bos weer te gaan pakken of heb je veel sleutelbossen Clown

ik hoop dat Dowski het als geintje bedoelde maar tuigje en vastbinden gaat niet werken, dan hangt ie zich op, dus ga dat niet proberen als hij geen tuigjes gewend is.

ipv karton kan je ook een stuk plastic proberen of leen de doos van het kerstpakket vd buurman Duivel