Ik pas voor een weekje op de kat van mijn beste maatje.
Vladimir is een ontzettend lief en schattig beest, (niet ouder dan een half jaar, weet zijn precieze leeftijd niet) tot je iets doet wat hem niet aan staat. Nou ben ik bestwel een leek op gebied van katten, maar het lijkt me niet normaal dat ie me bijt als ik m van m'n bed af pak. Ik heb een hoogslaper en ik wil a) niet dat ie eruit valt, het is echt nog een uk en b) gewoon geen beesten in m'n bed. Maar hij wil daar liggen, dus hij begint als een gek te blazen en om zich heen te bijten als ik m gewoon oppak!

Nou dacht ik dat t met 2 keer eraf halen toch wel een keer duidelijk moest zijn. Niet dus.
Hij klom daarnet weer het trappetje op, dus wat radicaler aangepakt. In z'n nekvel gegrepen en meneer begint me toch te grommen, blazen krabben en keihard in m'n handen bijten!

Normaal is het met katten toch zo dat als je ze in hun nekvel pakt jij de baas bent en dat ze zich ondergeschikt gaan voelen? Dus even voelen wie de baas is? Of heb ik dat nou mis?
Hebben jullie misschien wat tips voor me hoe ik hiermee om moet gaan?
Ik wil geen kat in m'n bed, m'n vingers graag nog een paar jaar langer houden en het voor hem ook niet traumatisch maken om uit logeren te gaan

Alvast bedankt!
Evelyn en Vladimir (Het monster in kwestie