Waarom ligt een poes zo graag op een krant?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

Waarom ligt een poes zo graag op een krant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 00:05

Ik heb verschillende poezen gehad in de loop der jaren en allemaal vonden ze het prettig om op een krant te gaan liggen. Geen idee waarom poezen dat eigenlijk doen. Is het de geur van de inkt?
Ik heb zojuist op internet gezocht maar kon geen antwoord vinden. Is er hier iemand die het weet?

Oscar
Forumcoördinator

Re: Waarom igt een poes zo graag op een krant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:53

Goede vraag, ik zou het zo ook niet weten.
Het zal in elk geval wel lekker warm zijn, ik denk dat dit 1 van de redenen is.
Wij hebben ook een kat die altijd op de krant moet zitten als je net aan het lezen bent. In dit geval vermoed ik een chronisch aandachttekortje Knipoog *LOL*

FleurS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:55

Onze kat doet het ook altijd. Ik heb weleens begrepen dat ze het fijn vinden dat de krant zo kraakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 04:30

Omdat het warm is Lachen

Moet nu denken aan een liedje waarin wordt gezongen: 'de Trouw beschermt je beter dan de Volkskrant tegen kou'.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:01

Op alle papier liggen ze graag heb ik de indruk Lachen Ik neem aan dat ze het doen opdat wij mensen altijd zo gebiologeerd liggen kijken naar dat papier, dus als ze aandacht willen is dat vast the place to be Huilen van het lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:51

omdat papier knispert en ze daar gek op zijn... Knipoog en omdat je dan het baasje in de weg kan liggen en omdat het katten zijn en omdat ..... zomaar.... Clown Haha!

nóg leuker is het om de krant te versnipperen en er mee door de kamer te glijden!

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:54

Grappig, die van ons hebben 't ook altijd op papier gemunt. Had vorige week een berg oude papieren uitgezocht en in en kartonnen doosjes gedaan. Helaas toen ik thuis kwam zat er niks meer in het doosje maar lag alles helemaal verscheurd en versnipperd door de kamer verstrooid... Wat een bende was dat, gelukkig hebben de poezen er een leuk dagje mee gehad! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:55

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-23 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:56

Een kat is gewoon zo typisch!
Koop een mandje, ze gaan er nooit in, Maar zet bijv. een doos neer, ze zitten er meteen in.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:58

Ohja hoor, hier drie van die harige bolletjes die maar al te graag op(liefst belangrijke)paperassen liggen. Schijnt buitengewoon heerlijk te zijn. Vooral als je net ff iets belangrijks aan het doornemen bent....

Dozen inderdaad ook altijd erg interessant!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:01

birgit_x schreef:
Koop een mandje, ze gaan er nooit in, Maar zet bijv. een doos neer, ze zitten er meteen in.

En dan vooral het kerstpakket of van die dozen waarin iets verstuurd is. Het is er nog niet uit of poes zit er al in Tong uitsteken

Wij hebben er eentje die ook op de krant ligt (knisperd Ja) en de ander die ligt gewoon op de grond (voor de kachel uiteraard Tong uitsteken)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:16

Hier kan ik in geen geval folders of wat dan ook laten liggen want onze Freggle verscheurt het snachts. Met het gevolg dat de woonkamer ligt bezaait met papier Nagelbijten / Gniffelen => [BB] Freggle - tik!

Dus hier kunnen ze alleen op de bank of vensterbank liggen Vork

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:20

birgit_x schreef:

*LOL*

Een vriendin heeft twee katten. Wij gingen een bordspelletje doen, en legden de doos op tafel. Wij mooi spelletje doen, wouden we weer opruimen, lag die kat erin. Mijn vriendin wou de kat eruit halen, maar toen ging die grommen, hij wou in zn doosje blijven liggen! Sigaar

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:28

Haha dat herken ik ook, doet Gizmo hier ook Nagelbijten / Gniffelen
Tot ie vervolgens in een kleinere speldoos ging liggen en het doosje uit zijn voegen scheurde Huilen van het lachen

Jasper

Re: Waarom ligt een poes zo graag op een krant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:54

Die van ons is kieskeuriger. Folders hoeft hij niet, een doos...ook lekker maar een krant op de bank Vingers aflikken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:54

Hierthuis nog zoon "mormel" Lovers Zit je smorgens de kart te lezen gaat ze precies met haar gat op dat ene artikel zitten wat je wilt lezen.

Verder maken mijn moeder en ik nogwel eens wat speelkleden, ponydekens en kleding met de naaimachine en dan is ze ook altijd heerlijk bezig.
Je kan haar dan wel 200x van je stuk stof afhalen, maar zodra je je omdraaid ligt ze er alweer op.

Lekker ding Lovers

Doosjes zijn ook leuk, vooral als ze net eventjes te krap zijn en je er half uit steekt Lachen
Voorkeur hoge smalle dozen (wijndozen ofzo) steekt er ineens zoon rood achterwerk uit
Laatst bijgewerkt door Keet op 30-12-08 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:03

Citaat:
Doosjes zijn ook leuk, vooral als ze net eventjes te krap zijn en ej er half uit steekt

Zo herkenbaar Haha!
Ik ken ook geen kat die niet het liefst in te kleine doosjes kruipt of uitgebreid op een krant of folder gaat liggen. Zlefs de toetsen van mijn leerlingen zijnniet veilig als ik ze neerleg op tafel....
Die van mij liggen nu bij gebrek aan beter maar op de bank ROFL

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:05

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik ken het gedrag wel. Mijn kat is ook helemaal verknocht aan mijn studieboek, Biology van Campbell, en moedigt mij dan ook regelmatig aan om te gaan studeren (wat niet meer mogelijk is als hij er met zijn dikke achterste inzit Tong uitsteken )

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:07

Mijn ene kat gaat áltijd op tassen zitten. Maakt niet uit wat voor tassen. Plastic tasjes, schooltassen, boodschappentassen, gister zat hij weer op de laptoptas Huilen van het lachen En mn andere kat kruipt altijd het liefst overal in of onder met zn veel te dikke buik. Zorgt altijd voor erg hilarische momenten Huilen van het lachen

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:08

Kranten en folders hebben mijn poezels niet zoveel mee, ze gaan gewoon braaf in hun mandjes liggen of op schoot Lachen 1 kat van mijn ouders is wel helemaal verzot op doosjes die neemt dan een aanloop en springt er in zodat ie leuk over de vloer glijd om hem vervolgens helemaal aan flarden te scheuren Haha! En 1 kat mag altijd graag op de monitor van de pc liggen is ook lekker warm Tong uitsteken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:09

Afbeelding
Wijndoosje

Afbeelding

Afbeelding
Mijn vaders muntencollectie

Afbeelding
Het doosje van de rummicub

Zoiets?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:10

die van ons ligt nooit op kranten/papier/dozen....maar wel altijd ontzettend graag op de magnetron en tegen onze hond aan (die daar wederom niet zoveel aan vind)

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:11

Haha, ik heb een Britse Korthaar kater van rond de 8 kilo, die vindt dat hij echt wel in het schoenendoosje van de schoenen van mijn dochtertje past (maat 22 Haha! ). En als ik dan ga lachen, me aankijken met een blik van "en wat is jouw probleem?"
Daarnaast zijn kerstpakketdozen favoriet, en dozen van puzzels (die overleven het vaak niet trouwens).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:48

haha mijn katten doen dat ook altijd, of wat ze ook leuk vinden is als ik naar de keuken loop, kom ik dan terug liggen ze alle 6 op mijn plekje op de bank Haha! tja dan kunnen ze opeens wel met zn 6en lekker bijelkaar liggen Tong uitsteken

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:58

Hier maakt het niet uit wat er op tafel ligt, áls er iets ligt heeft dat standaard de voorkeur boven het 'kale' gedeelte. Tong uitsteken Al is het maar een A4tje..