Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:26

Wij hebben al heel erg lang last van de hond van de onderbuurvrouw schuin onder ons.

Vorig jaar voor kerst begon het een hoop geduld gehad en gesprekken gehad

De zomer maanden hebben we nouwelijks last van hem gehad.

Nu sinds een aantal weken begint alle ellende weer van voren af aan.

Hij blaft continue soms wel een half uur tot een uur onafgebroken achter elkaar. Vaak samengaand met flinke huilpartijen.

Nou vind ik het altijd kinderachtig om te klagen als ene hond overdag blaft maar dit is echt niet normaal. Ik kan de tv aan zetten of de radio hard aanzetten maar ik hoor die hond er gewoon alsnog bovenuit.

Vinden jullie het dan reeel als ik daar ook over klaag?

Als het nou om vuurwerk was of wat dan ook, ja daar blaft Mexx (onze hond) ook voor. Maar hij blaft simpelweg omdat hij alleen is dus zonder aanleiding van buitenaf zeg maar.

1ste kerstdag was het weer goed raak, de hele middag en de heel avond heeft hij zitten blaffen.
Van de week de halve nacht, tot aan een uurtje of 12 en rond half 3 s'nachts weer.

Ik kan er gewoon echt niet meer tegen. Ze komt alleen maar met slappe excusses dat hij nou eenmaal een waakhond is en dat hij alleen blaft omdat hij wat hoort. Nou Mexx blaft als er iets gebeurd buiten maar de hond van beneden blaft altijd als er geen aanleiding is.

Ik vind het zo sneu voor die hond maar zit er echt helemaal doorheen en zit dus echt met het idee nu om haar weer een brief te schrijven met daarin duidelijk vermeld dat als ze geen oplossing vind of kan vinden dat we dan genoodzaakt zijn om contact op te nemen met de wijkagent

Vind het echt een dilemma, nu is hij weer stil na net weer een half uur onafgebroken vreselijk hard te hebben zitten blaffen.

Vind het zo sneu als zei dan die hond weg moet doen of iets dergelijks.

Mn moeder zegt nu al jullie hebben zoveel geduld gehad dat jullie nu maar eens aan jullie zelf moeten denken.

We hebben nu al zoveel geduld en slapeloze nachten gehad, het kan zo gewoon niet meer door gaan

Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen

KiWiKo

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:30

ik zou haar er zeker op aanspreken............... jij hoeft geen overlast te hebben op deze manier......

kijk als het zo af en toe is, of het is maar heel eventjes........ dan zou ik je een zeur vinden........... maar dit is niet fijn, en moet gewoon stoppen Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:32

Ja het is echt niet leuk meer, wij hebben zelf ook een hond dus wij zijn zeker geen klagers wat dat betreft en hebben er alle begrip voor als een hond aanslaat omdat hij iets hoort of overdag druk aan het spelen is of wat dan ook.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:35

Inderdaad er haar er maar weer over aan spreken. Ze kan wel zeggen het is een waakhond maar jij hoeft er geen last van te hebben. Mijn hond is ook een waakhond en die slaat ook alleen maar aan als hij iets hoort en dan is het ook na even weer klaar. Ik weet niet of je huurt ? Anders als het niet op houd een klacht in dienen bij de woningstichting ofzo. Sterkte ermee...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:36

Ik herken het Scheve mond
Onze achterburen hebben veel honden, ik ga er niet eens aan beginnen om ze te tellen Clown En die slaan vaak om 11 uur 's avonds massaal aan. En dan ook lang, echt lang. Fijn, want ik moet echt met een raam open slapen. Slapen lukt dan vaak al niet meer voordat die honden die ***bek dichttrekken.

Ik zou de buren inderdaad een brief sturen, dan heb je het zwart op wit staan dat je er last van hebt (kopietje voor jezelf maken) en anders overleggen met de wijkagent Lachen

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:36

LADPR schreef:
Vind het zo sneu als zei dan die hond weg moet doen of iets dergelijks.

Als die hond echt zoveel alleen is als jij omschrijft, is dat misschien niet eens sneu ( In ieder geval niet perse voor die hond zelf) Als je een hond wilt heb je wel de verantwoordelijkheid ervoor te nemen, daar valt naar mijn mening aandacht geven zeer zeker onder.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:37

Maar ja wat is dan de beste oplossing.

Volgens mij is ze nu thuis want hij is ineens stil. Probleem is altijd als je een gesprek er over aangaat, ze alles afschuift.

Ze begint er dan over dat onze hond blaft als er vuurwerk afgaat of als er iets gebeurd buiten. Het wil om een of andere reden niet tot haar door dringen hoe erg haar hond blaft. Hoe groot het probleem is.

Ze zegt dat ze er alles aan gedaan heeft. Dat ze zelfs bij de deur soms blijft wachten en als hij dan blaft weer naar binnen gaat om hem op zijn kop te geven. Over slimme acties geproken dan. De hond blaft omdat hij niet alleen thuis wil zijn. Hij ging vroeger altijd mee naar haar werk en is nu dus hele dagen alleen en soms zoals emt kerst heeft ze eerst gewerkt laat hem dan snel uit en vertrekt vervolgens weer de hele avond. En wij maar met de eelende zitten.

@ xxelviraxx: Nee zijn koop dus geen woningstichting.

@ Plien91: Ja brief sturen heeft op het moment ook mijn voorkeur omdat een gesprek aan gaan weinig zin lijkt te hebben.

@ Oreo: Ja daar is ook wel weer iets voor te zeggen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:38

Heel herkenbaar. Een jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend, maar toen ik nog bij mijn ouders woonde werd ik ook knettergek van de buurhond. Ik sliep aan de achterkant van het huis, en daar liep de hele nacht hun keffertje buiten te blaffen.

Hier hoef je het toch niet bij te laten zitten? De wijkagent is een goed idee. Misschien de afspraak maken dat je hen kunt bellen als hij weer zo blaft, zodat ze het zelf kunnen zien.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:39

Ik zou er zeker wat aan doen. Het is te zot voor woorden dat jij er zo'n last van moet hebben.
Ik woonde altijd landelijk en mijn hond blafte nooit als ie alleen was. Nu woon ik in een wijk en als bob nu alleen is blafte hij ook. Ik was heel blij dat de buren dit aangaven (ik wist het zelf niet omdat ik er niet was). Ik heb uiteindelijk ervoor moeten kiezen om een blafbandje te kopen, maar ik wil absoluut niet dat de buren last van mijn hond hebben. Nu is het goed en ook voor de hond een stuk rustiger lijkt me.
Gewoon aktie ondernemen hoor!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:39

ik dacht dat er een regel was dat je honden in een flat alleen mag houden als er geen overlast van is?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:41

LADPR schreef:
Ze zegt dat ze er alles aan gedaan heeft. Dat ze zelfs bij de deur soms blijft wachten en als hij dan blaft weer naar binnen gaat om hem op zijn kop te geven. Over slimme acties geproken dan. De hond blaft omdat hij niet alleen thuis wil zijn. Hij ging vroeger altijd mee naar haar werk en is nu dus hele dagen alleen en soms zoals emt kerst heeft ze eerst gewerkt laat hem dan snel uit en vertrekt vervolgens weer de hele avond. En wij maar met de eelende zitten.

Haha, idd lekker slim........terug komen als hij blaft.......leert ie alleen maar van om nog harder te blaffen Knipoog

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:42

Ik zou inderdaad eerst even met je overbuurvrouw praten. Eventueel in de buurt rondvragen of er meer mensen last van hebben.
Neem eventueel iemand mee. Dan heb je iemand/een derde die kan bevestigen wat er wel en niet gezegd is.
Mocht je buuf volledig in de verdediging schieten of niet naar je willen luisteren en veranderd er niks kun je de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) van je Gemeente raadplegen. Er is namelijk een wet als " het is verboden hinder te veroorzaken die voortkomt uit het houden van dieren ". Daar kun je je dan op beroepen als de zaken uit de hand lopen.

Succes!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:43

Ik zou er zeker weer over gaan klagen over gaan praten met haar.
de hond ging eerst altijd mee naar het werk? en nu niet? beestje kun je niet hele dagen alleen thuis laten.
helemaal niet als hij alleen is en het niet gewent is.
zou je niet eventueel de dierenbescherming kunnen bellen omdat hij zoveel alleen is?

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:43

Je zegt dat het van de zomer minder was, beter ging. Kun je niet naar de buren stappen, zeggen dat hij weer zo huilt en blaft, dat het van de zomer goed ging, wat hun maatregelen toen waren en of ze dat weer zo kunnen doen.

Als jij niet "klaagt", weten de buren niet dat hij zich misdraagt, zo kun je het ook zien toch?

Mijn hond schijnt ook vervelend te zijn, gaat pas blaffen als hij wat hoort en blijft dan doorgaan, hij gaat op een gegeven moment over de rooie. Behalve als de buren een klap op de voordeur geven, zijn naam roepen en zeggen dat hij op zijn plaats moet, dan is het over.

Op zich rare oplossing maar goed, het helpt hier!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:47

@ quintusgl: Ja precies daarom zijn we ook altijd netjes naar haar toe gegaan. Voor mn gevoel heeft praten gewoon geen zin meer, het brengt in ieder geval geen oplossing

@ marrlinde: We zitten hier in koopwoningen, het zou best kunnen dat ene woningstichting zulke regels heeft maar hier in ieder geval niet.

@ Rens_ke: Ja er zijn meer mensen die er last van hebben. Zijn zelf buren die al eens midden in de nacht hun bed uit zijn gegaan en in hun ochtendjas daar voor de deur hebben gestaan en de hond bij zijn naam hebben toegesproken. Heeft even geholpen. banketstaaf was zelfs dat heel veel buren ons erop aan keken omdat ze dachten dat het onze hond was. Dat probleem is dan nu gelukkig wel uit de wereld.

@ pri_lady: We hebben vorige week al weer aangegeven dat het weer flink raak was steeds en dat we er behoorlijk last van hadden weer. Dat werd weer afgewinpeld. Dus ze weet wel degelijk dat haar hond overlast veroorzaakt. Zijn naam roepen en bij de deur gaan staan of wat dan ook werkt ook niet.

@ Ivystoeter: Heb geen idee, eht enigste wat wij willen is dat hij ophoud met zoveel blaffen. We hadden altijd goed contact met de buurvrouw en onze hodn speelt ook leuk met haar hond.

Grrrr hij is nu weer vrolijk bezig emt ene huil serenade, arme dier

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:49

wellicht kan jij tegen een vergoeding de hond in huis nemen als zij weg is?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:49

Jeetje wat vervelend zeg! Ik zou er toch wat mee doen, dit belemmerd jou zo! Dat zou niet mogen, dit is pure overlast!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:51

@ Kiwiko: Nou het is een grote herder en het zijn nogal kleine apartementen hier. Plus wij hebben katten waar hij niet mee overweg kan. Als we de ruimte hadden gehad, had ik dat al lang aangeboden.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:51

Wij hebben net zo'n hond hier in de buurt, die bivakeerd achter ons. Dus ik begrijp hoe je je voelt.
Daarom vind ik het ook lastig om te adviseren. Ik weet namelijk dat het bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalt en ik het heel erg vervelend vind om voor de vierde keer naar de buurman te moeten lopen om te vragen of hij alsjeblieft zijn hond het zwijgen op wil leggen omdat ik niet kan slapen.
Het is bij mij dus ook al meerdere malen opgekomen om dus de politie te bellen en me te laten vallen op die wet ("het is verboden hinder te veroorzaken die voortkomt uit het houden van dieren")
Maar dat is natuurlijk voor een ieder verschillend. Kan je alleen maar de informatie geven.. en heel erg veel sterkte wensen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:52

das nou jammer Lachen had een mooie oplossing geweest Lachen

misschien dat iemand anders in de flat zin heeft in een parttime hond?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:53

Als ze niet geloven wil dat haar hond zoveel blaf zou ik het een keer opnemen als ik jou was en aan haar geven Nagelbijten / Gniffelen, het is een vervelend probleem, mijn hond doet het ook als ie buiten iets hoort, maar dat is na hooguit 5 minuten over. En als het alleen is omdat ie buiten iets ziet, zou ik het dier opsluiten in een kamer waar hij niet kan zien wat er op de straat gaande is. Scheelt een boel overlast.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:54

@ Rens_ke: Ja dan snap je mijn twijfels waarschijnlijk ook. Alleen hier kan ik er niet even heen lopen om te vragen of ze hem stil houd hier zitten we maar weer in spanning af te wachten tot ze eindelijk weer thuis is.

Ik wil niet als een zeurpiet overkomen en het zou ook naar zijn als hier een hele buren ruzie of zo over ontstaat. Maar het is gewoon op zo'n punt nu dat het gewoon klaar is.

@ Kiwiko: Ik ben de enigste hier sowieso overdag thuis is. Heb ook al eens geopperd om hem naar een dagopvang of zo te brengen als ze werkt maar daar kan hij neit heen zegt ze omdat hij een verleden heeft
Laatst bijgewerkt door LADPR op 28-12-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:56

Inujojo : Nou we hebben er ondertussen wel aan zitten denken ja om het eens op te nemen. Al denk ik dat ze het ergens wel weet hoe de situatie is maar dat ze het niet wil weten omdat ze bang is dat ze haar hond weg moet doen omdat ze geen oplossing kan vinden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:57

Tjeees dat mens zit wel vol smoezen zeg!!! als het grote smoezenboek op is dan moet ze er wel aan geloven.....

sterkte!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:58

Ik snap dat het heel vervelend is, maar ik denk niet dat ze er veel aan kunnen doen, wij hebben zelf namelijk ook zo'n hond, zodra we weg gaan wordie helemaal gek, blaffen, huilen, van alles.. maarja, ik moet ook naar school, en zo af en toe moet mn moeder toch echt boodschappen doen (bij ons is het meer zo dat de hond ons kwijt is, hij is aan het dementeren Ach gut ) onze buren hebben er wel eens wat van gezegd, daarom proberen wij zoveel mogelijk thuis te zijn.. maarja, je kan niet altijd thuisblijven voor de hond.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden, want het is inderdaad vervelend, ook voor de hond Lachen Is het een wat oudere hond of niet? Anders zou dat namelijk heel goed het probleem kunnen zijn..