Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amondi schreef:De bal ligt nu bij jou.
Als je de hond meeneemt waar kinderen zijn/kunnen zijn, doe dan een muilkorf aan!
Ook als ze bij je moeder is terwijl er oppas kinderen zijn.
Een 3 jarige kan je hier niet verantwoordelijk voor houden! Geen 1 kind!
KiWiKo schreef:ik ben dan heel resoluut.............. afmaken
een hond bijt (net zoals een paard schopt) heel gericht............ dus bewust mis of bewust raak.........
jouw hond heeft bewust raak gebeten, en dat is nooit goed hoe dan ook......
KiWiKo schreef:ik ben dan heel resoluut.............. afmaken
een hond bijt (net zoals een paard schopt) heel gericht............ dus bewust mis of bewust raak.........
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:ik ben dan heel resoluut.............. afmaken
hier ben ik het totaal NIET mee eens..
want je weet niet wat er gebeurt is.. en onschuldig tot tegendeel is bewezen.. en dat kan niet bewezen worden..
wie weet heeft het kind wel aan de oren lopen trekken.. weet jij veel? dat de hond bewust raak zou hebben gebeten weet je ook niet.. misschien was het een ongelukkige waarschuwings snauw
KiWiKo schreef:bijten is bijten................ en is nooit goed
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:bijten is bijten................ en is nooit goed
ben ik niet mee eens..
als mijn hond word gepest door kinderen mag mijn hond ze best afsnauwen.. dat is voor een hond de manier om aan te geven dat ze iets niet willen.. of dat ze schrikken..
als mijn hond gericht een kind pakt zonder reden dan is het wel einde verhaal.. maar zolang je niet weet wat er is gebeurt en de schade aanzienlijk mee valt lijkt mij niet dat dit bewust is gedaan door een terrier.. want die kunnen heel wat meer schade aanrochten dan een schrammetje aan een oor