Mijn kleine poesje ontsnapt, wat nu??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Mijn kleine poesje ontsnapt, wat nu??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:53

Hallo bokkers,

Ik zit hier enigzins aangeslagen, volkomen in paniek achter mn computer. Mijn kleine, jonge poesje van net 6 maand oud is vanavond tussen de deur naar buiten geglipt. We hadden dit te laat door om op te merken, nadat we van het boodschappen doen thuis kwamen. Als een idioot laadden we alle kerstrommel in en vergaten volkomen de kamerdeur dicht te doen. J-Me (jaime) had net een nieuw halsbandje om gekregen, dus toen was ze er nog wel.
Het is in een kleine seconde mis gegaan want vlak na haar halsbandje deden we de deur dicht.
Wat moet ik nu doen?? Ik heb haar nog niet zo lang, nog niet laten chippen, stom stom stom!!!!!!! Ze is nog piepjong, bang voor vuurwerk en helemaal alleen.
Ik heb mijn oudere kat, haar maatje en steun en toeverlaat naar buiten gelaten in de hoop dat hij haar opspeurt en mee naar huis neemt. Hij komt namelijk altijd thuis. Is er meer wat ik kan doen?? Ze is heel apart getekend, heeft een heel aparte vacht (super zijde zacht) en is heel aanhankelijk. Er hoeft maar 1 idioot tussen te zitten die denkt: leuk poesje, die neem ik in huis en ik ben mijn kleine meisje kwijt. Hoe kan dit nou gebeuren? Verdrietig Verdrietig

Ik heb de hele buurt afgezocht maar naar een donkere kat zoeken in een donkere buurt (weinig straatverlichting) is zoeken naar een speld in een hooiberg. Overal wordt vuurwerk geknalt dus wie weet wat voor rare sprongen ze maakt.

Ik plaats even een foto voor de Klazienaveners (Drenthe) onder ons..wie weet dat iemand haar herkent.
Afbeelding
Muisgrijs met rode en witte vlekken. Tricolor.

Iris82

Re: Mijn kleine poesje ontsnapt, wat nu??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:55

Heb je de dierenambulance en stichting Amevidi al gebeld?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:56

he, wat een narigheid. toch maar erop uit met zaklamp en een hoop mensen.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:59

posters op hangen en buren inlichten als haar haar terug brengen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:01

Nee, het is net gebeurd (klein half uurtje geleden)..
Ik ben het wel van plan, maar ik ben bang dat er niemand naar zal bellen. Het is laat, donker, zal iemand haar zien?
Ik ga het wel doen nu.

We hebben net met een groep mensen gezocht, zaklampen en geroepen. Ze komt namelijk altijd als ik haar roep. Zo aanhankelijk is ze. Ze heeft nog zo'n heerlijk kitten jank geluid, wat ze maakt als ik haar roep. We hebben de buurt in een straal van een paar 100 meter rond het blok uitgekamt maar werkelijk niets gehoord of gezien. Aan haar halsband zit een belletje.

En ik wil idd posters maken en ophangen bij supermarkten als ze er morgen nog niet is.

Toen ik mijn oudere kat naar buiten liet was ik bang maar het is toch anders. Hij is volwassen, kent buiten goed, is altijd een buiten kat geweest. J-Me is nog noooooit buiten geweest en is nog zo jong. Het voelt zo anders aan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:03

idd direct dierenambulance inseinen, amivedi bellen en toch nog eens gaan zoeken. heb je onder auto's gekeken, achter vuilnisbakken en in bosjes?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:04

Je kunt maar beter zo snel mogelijk bellen.
Ik werk zelf voor de ambu en Amivedi en het gebeurd met enige regelmaat dat mensen het beestje al binnen 10 minuten vinden, mee naar binnen nemen en de ambu bellen terwijl de eigenaar al een hele tijd in de stress zit.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:05

Klein half uurtje klopt ook niet trouwens..ik kijk nu naar de tijd en wat gaat die snel!
Ik heb onder alle bijstaande autos gekeken, achter alle bosjes, in alle bomen en achter alle vuilnisbakken en andere rommel die hier staat. Nergens een teken van J-Me. Ik heb andere buurtkatten in de gaten gehouden, veel katers. Een ongesteriliseerd poesje zouden ze op moeten reageren maar nog geen reacties gezien in de buurt. Ze zitten hier meestal stokstijf in de achtertuin.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:10

Ik heb gebelt maar kan ze alleen bereiken tussen 8 en 8! verdorie!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:12

Hoi...gewoon blijven zoeken...wacht tot het stiller wordt op straat...katten gaan meestal aan de wandel als het stil wordt, dus dan heb je meer kans dat ze reageert...maar even een domme vraag, weet je HEEL zeker dat ze naar buiten is? Mijn eerste kat waren wij ook kwijt op een gegeven moment...toenw aren wij er ook zeker van dat ze buiten was. Had ze gewoon liggen slapen in een hoekje ergens in huis. En ja we hadden alles afgezocht en nu (honderd jaar later inmiddels) weet ik nog niet waar ze toen gelegen heeft.

Maar echt vervelend hoor! En je kan er zo weinig aan doen om het te voorkomen. Ik duim voor je dat je haar straks nog vindt!

En dat bellen, is dat amivedi of de dierenbescherming?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:12

amivedi of de dierenbescherming? die laatste zou je 24 uur per dag moeten kunnen bereiken

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:14

Jah ik weet 100% zeker dat ze buiten is. Heb het hele huis op zijn kop gezet, 3 personen hebben dat gedaan. En niemand kan haar vinden. Ze kruipt wel vaker ergens in dus ik ging er eerst ook vanuit dat ze ergens lag en sloeg niet gelijk alarm. maar ze is echt nergens. Ze reageerd altijd op mn stem.

Dierenbescherming heb ik gebelt. Stichting amivedi nog niet. is die langer bereikbaar?

Edit: Dierenbescherming Meldkamer zuidoost drenthe..niet geheel nederland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:15

Bel de lokale dierenartsen bij jou in de buurt en laat ze alvast weten dat je poes wordt vermist.
Dan zijn ze al op de hoogte en kunnen ze jou bereiken wanneer er een wordt binnengebracht die aan de beschrijving voldoet.

Je kunt je ook aanmelden bij http://www.petlook.nl dat wil ook nog weleens helpen.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:16

Oeii oeii hopelijk vinden jullie haar terug!
Het enige wat ik je kan zeggen is rondkijken en de amivedi bellen inderdaad..
Hou je ons op de hoogte?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:16

rammelen met etensbakje wil ook wel helpen.. hij is vast niet ver weg.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:19

Pel schreef:
Nee, het is net gebeurd (klein half uurtje geleden)..
Ik ben het wel van plan, maar ik ben bang dat er niemand naar zal bellen. Het is laat, donker, zal iemand haar zien?
Ik ga het wel doen nu.

We hebben net met een groep mensen gezocht, zaklampen en geroepen. Ze komt namelijk altijd als ik haar roep. Zo aanhankelijk is ze. Ze heeft nog zo'n heerlijk kitten jank geluid, wat ze maakt als ik haar roep. We hebben de buurt in een straal van een paar 100 meter rond het blok uitgekamt maar werkelijk niets gehoord of gezien. Aan haar halsband zit een belletje.

En ik wil idd posters maken en ophangen bij supermarkten als ze er morgen nog niet is.

Toen ik mijn oudere kat naar buiten liet was ik bang maar het is toch anders. Hij is volwassen, kent buiten goed, is altijd een buiten kat geweest. J-Me is nog noooooit buiten geweest en is nog zo jong. Het voelt zo anders aan.

Ik was mijn katje ook kwijtgeraakt, van de zomer een keertje. Ik had toen samen met een vriendin posters opgehangen, en rondgelopen en gewoon aan alle mensen die we tegenkwamen gevraagd of ze een katje hadden gezien.

Er keken serieus best veel mensen, en iedereen die we aanspraken zou een oogje voor ons openhouden Lachen
Toen waren er mensen naar ons huis gereden en hadden gezegd dat die met andere mensen met kinderen was meegelopen. Ze hadden er zelfs een foto van gemaakt! Haha!

We wisten wel welke richting die mensen waarschijnlijk heen zouden gaan, met de kinderen naar het bos.
Bij ons in het bos is eeen schapen wei. Daar komen de kinderen meestal. En daar was ons katje ook bij Haha!

Dus, posters hebben wel nut. En gewoon aan iedereen vragen, schijt jou het. Jij wilt je katje terug! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:20

ik zou zo bang zijn maar weet je echt zeker dat ze niet in huis is? geloof me hoe groot een kat ook is die kunnen zich in de meest vreemde hoeken verstoppen! en amivedi zou 24/7 bereikbaar moeten zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:20

Posters hebben zeker nut. Vooral als het een apart gekleurde kat is. Dat blijft vaak toch beter hangen bij mensen.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:22

Ik had ook een poster in de dierenwinkel gehangen. Zo kun je er ook hangen in de wachtkamer bij de dierenarts ofzo.

Maar die zijn nu niet open...

Echt, heel veel succes met zoeken! Hopelijk vindt je die snotneus weer! Lachen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:24

Hetzelfde gehad, maar dan met een oudere kat toen we net verhuisd waren. Niet leuk... (kat is inmiddels terug naar mn ouders, omdat ze steeds weken zoek was, ze probeerde terug naar mn ouderlijk huis te gaan).

Katten gaan vaak nooit verder dan een bepaalde straal rondom het huis vandaan. Vooral in het begin niet, dan maken ze cirkeltjes, die ze steeds groter en groter maken. Hoe langer je wacht met zoeken, hoe groter de kans dat ze verder weg gaan. Wacht idd totdat het stil is op straat en ga dan in je eentje op zoek, met een bakje met brokjes. Maar wat mij ook verteld is toen mn kat was weggelopen, dat katten vaak zo bang zijn dat ze opeens alleen op een onbekende plek zitten, dat ze op overlevingsstand gaan en niet meer luisteren naar de stem van hun baasje. Kan dus best zijn dat je langs de bosjes loopt waar je kat zit, maar dat ie niet naar je toe komt. 's ochtends vroeg en 's avonds laat zijn de beste vindkansen en idd dierenambulance en amivedi inlichten, posters ophangen en contact houden met dierenartsen en asiels bij jou in de buurt.
Meer kan ik even niet bedenken, dit is alles wat ik nog weet van wat mij toen verteld is. Heel veel succes en sterkte, want ik weet hoe erg je er van van streek kan raken. Mijn Inie Minie is ruim 6 weken zoek geweest, dierenartsen hadden gezegd dat ze al dood zou zijn en dat ik niet meer moest zoeken, omdat het geen zin had. Maar geef de hoop niet op, want we hebben haar terug gevonden door het adres kokertje wat aan haar halsbandje zat! Zijn netjes opgebeld (tot 3x toe, het is een buitenkat, dus ze bleef ontsnappen en bleef steeds langer weg, vandaar de keus om haar terug naar mijn ouders te brengen).

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:35

maar je had je ouwe kat ook buiten gelaten op de hoop dat hem zou vinden.
maar heb die al gezien wat mischien is het kleintje al bij hem

ik hoop dat je hem snel vind

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:38

Ohhh wat verschrikkelijk zeg!! Hopelijk weet je andere kat haar te vinden en neemt hij haar mee naar huis.. Ik weet hoe het is om zo in angst te zitten.. Sterkte meis, zal voor je duimen dat ze straks tevoorschijn komt Ach gut

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 00:40

Ik heb nogmaals de buurt afgezocht maar nog steeds niets gevonden..Al meerdere malen gerammeld met voer maar geen reactie. Ik ben echt doodmoe van de stress maar ik wil niet slapen want stel je voor dat ze vanacht thuis komt. Ze kan dan niet naar binnen.
Ze is nog zo klein en echt mijn kleine meisje. Ik hecht me niet snel aan katten want ik houd/hield meer van honden maar ik ben net aan haar gehecht geraakt, het duurde wel even want het was heel erg wennen voor me, dus het valt me enorm zwaar.

Mijn oudere kater loopt ook buiten. Die komt normaal gesproken iedere dag weer thuis maar ik heb hem nog niet gezien. Ik hoop dat ze samen zijn, Poez (kater) weet de weg terug naar huis en J-me kent alleen Poez.. pfff, snik.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:45

Ach wat sneu. Sterkte met zoeken! Ik hoop dat ze heel snel opeens weer voor je neus staat.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:50

Maar katjes van zo jong kunnen zich beter redden dan je denkt. Dat verbaasde me toen ik er een van 8 weken had. Als je niet kan slapen vannacht kun je altijd nog een rondje doen. En als ze al wat langer bij je is zal ze de weg naar huis d.m.v. haar instinct toch ook kennen. Veel sterkte en het komt vast goed!
Laatst bijgewerkt door stefje op 24-12-08 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt