Manieren om de Kong te vullen :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Manieren om de Kong te vullen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:09

Het lijkt me leuk om manieren om de Kong te vullen met elkaar te delen! Ja

Waar vullen jullie de Kong (of een soortgelijk speeltje) mee?

Ikzelf vul de Kong vaak met een lik pindakaas aan de rand, vinden ze heerlijk!

Ook pindakaas met daarin brokjes of stukjes brood gedrukt is erg geliefd. Nu ben ik opzoek naar nieuwe uitdagingen voor mijn mormels, dus roep maar! Haha!

nicci88

Re: Manieren om de Kong te vullen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:11

Ik vul het altijd met die fles die erbij hoort.
en dan die mint smaak.
Pinda smaak lijkt me echt niets voor een hond (en gaat ie daar niet van stinken?

Gebruik je trouwens echte pindakaas, of die fles uit de winkel met pinda smaak?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:12

Wat is een Kong?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:13

hondenspeelgoed

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:14

Ik stop er altijd appel in. Lachen

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:27

Dit is de Kong; een speeltje (zoals nicci al zei), hol van binnen zodat je hem kan vullen..
Afbeelding

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:29

Ik ken iemand die vroor hem in nadat ze hem gevuld had.
Haar honden vonden het heerlijk

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:30

Wij doen er altijd gewoon hondenkoekjes/brokjes in, of paté aan de binnenkant smeren (héél soms, maar ze is zoo gek op paté Tong uitsteken) Maar ik volg dit topic eens. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:31

wij doen er pindakaas en brood in, in de zomer gaat hij wel eens de vriezer in, wat je ook kan doen is er iets smeerbaars in doen met brood, en dat even in de magnetron doen, zodat het aan het brood vastplakt.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:31

Die flessen die erbij horen die jij noemt Nicci, die heb je ook in de smaak pindakaas.. De meeste honden doen een moord voor die smaak, ze vinden het zooooooo lekker! Haha!

Ik heb het vullen van de Kong een tijd met die flessen (smaak pindakaas) gedaan, maar ben op een gegeven moment overgestapt naar gewone pindakaas (huismerk, zonder nootjes) want het werd me te kostbaar (ze zijn érg gek op de Kong met pindakaas) en op gewone pindakaas doen ze het prima!

Ze stinken daarna een paar minuten naar pindakaas ja, maar daarna ruik je niks meer. De schade valt dus mee! Knipoog

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:32

Hier gaan er altijd paar brokje onderin en dan meng ik sakische leverworst met lekkere brokjes. Kong vullen en invriezen. Zijn ze net even wat langer mee bezig...kong ijsjes Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:34

een klein snoepje bij het kleine gaatje stoppen. En dan vullen met Yoghurt, even in de vriezer doen zodat het bevroren eruit komt. Eventjes onder de warme kraan om de vorst aan de buiten kant eraf te halen dan aan de hond geven... (yoghurt is ook nog eens gezond voor een hond)

Zelfde procedure kun je doen met kippenbouillion vinden ze vaak ook heerlijk (alleen niet te vaak doen ivm zout wat er in zit)

vullen met pindakaas vinden bijna alle honden heerlijk en is niet eens zo heel erg verkeerd voor honden...

Een plakje leverworst erin stoppen vond mijn hond ook helemaal geweldig...

Ach je kan er eigenlijk vanalles insmeren... Mijn huidige hond vind er helemaal niks aan en wil geen moeite doen voor haar eten dus de gewone kong ligt nu werkeloos op de vloer Knipoog
We hebben vorig jaar een WUBBA kong gekocht voor haar en die vind ze wel helemaal geweldig...

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:36

Die tips van die vriezer ga ik eens proberen, erg leuk! Hoelang duurt het ongeveer voordat de Kong bevroren is? En geeft het erg veel rommel als de honden daarmee aan de gang gaan? Mijn honden gaan met de gewone Kong (niet bevroren) heel netjes om, dan vind je niks aan rommel/viezigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:38

ik doe er hondenkoekjes in met plakjes worst

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:38

Wat is een WUBBA kong dan, daar heb ik nog nooit van gehoord? En die vind ze dus wel leuk, ondanks dat ze de andere niks aan vond?

Kippenboullion zullen ze inderdaad ook erg lekker vinden.. Heb al een aantal leuke (lekkere) dingen gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:39

maar ik vind de kong eigenlijk niks, hij is binnen een half uur helemaal in stukjes, ik wacht nog steeds op echt onverwoestbaar hondenspleegoed

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:40

Nou de kong is het enige wat ze hier nog niet stuk hebben gekregen.
ik vind het gewoon geniaal|!
zelfs een golfbal hebben ze een keer stuk gekregen.
Maar niet de kong.

Ik ben er heel erg over te spreken

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:43

breezy302 schreef:
maar ik vind de kong eigenlijk niks, hij is binnen een half uur helemaal in stukjes, ik wacht nog steeds op echt onverwoestbaar hondenspleegoed

In stukjes??? Dan heb jij wel een knappe hond! Wow!
Mijn honden hebben een King Kong XL, die krijgen ze echt niet zomaar stuk (en dan heb ik 2 Dogo Argentino's van >50kg). Maar dan zijn die vast niet zo volhardend als die van jou! Wat voor kong had hij/zij en wat voor hond is het?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:45

Afbeelding

dit is een wubba ... zit in de dikke bolling een tweetonig piepje en boven in een tennisbal. Eromheen zit vrijwel onsloopbare stof en heeft al heel wat martelingen bij ons door staan.

Ook heb je `m in pluche maar die is niet echt sloopproof Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:46

mijn hond had ook de kong xl de zwarte dus en hij was echt helemaal in stukjes! ik heb een amerikaanse stafford ( ook een engelse maar die heeft geen tanden meer die is al 17)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:47

BibicheB schreef:
breezy302 schreef:

In stukjes??? Dan heb jij wel een knappe hond! Wow!
Mijn honden hebben een King Kong XL, die krijgen ze echt niet zomaar stuk (en dan heb ik 2 Dogo Argentino's van >50kg). Maar dan zijn die vast niet zo volhardend als die van jou! Wat voor kong had hij/zij en wat voor hond is het?

dan heb je recht op je geld terug staat achter op de verpakking. Je moet natuurlijk wel de kong kopen die bij de bijtkracht van je hond past.
Magic (onze amstaff) hoorde de rode te krijgen maar heb voor de zekerheid toch maar de zwarte XL gekocht want anders kreeg ze `m waarschijnlijk wel stuk...

maar binnen een half uur vind ik wel behoorlijk snel hoor...

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:48

Ik las net op internet een recept (nog niet zelf geprobeerd dus);

Vul de Kong met gewone hondenbrokjes/koekjes, en klop een ei. Houd het kleine gaatje dicht en giet het geklopte ei in de Kong (zodat het door de brokken loopt). Open het kleine gaatje en laat zo het overige ei afvloeien. Zet de Kong in de magnetron en laat het ei in een paar minuten stollen.

Schijnt ook gegarandeerd een tijd plezier te zijn, want dat is het een massief blok (hogere moeilijkheids-/vasthoudendheidsgraad dus)! Ja
Laatst bijgewerkt door BibicheB op 23-12-08 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:48

In stukjes?? :oo
Zelf onze herder die alles binnen twee tellen sloopt krijgt de Kong niet zomaar kapot.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:51

leverworst met brokjes erdoor.. door de leverworst blijft het een beetje plakken Vork

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:54

@ Jolanda, ziet er leuk uit! Maar die kan je niet vullen, toch? Dat is voor mij juist de kracht van de Kong.. Verdere speeltjes zijn mijn honden niet heel gek mee (behalve een giga flostouw). Maar leuk dat je toch vervanging hebt gevonden dan! Haha!

@ breezy302; Zo die heeft flink zijn best gedaan dan. En wat voor Kong had je dan? Wel eentje die ook voor die bijtkracht bedoeld was, zoals Jolanda al zei?? Vind het wel heel knap, heb ik nog nooit gehoord! En heb je gebruik gemaakt van de garantieregeling?

@ NonaWen; leverworst ga ik ook eens proberen! Lijkt me ook wel een uitdaging, denk dat ze het erg lekker vinden.

Smeren jullie de Kong dan ook echt (helemaal) dicht, of doe je er gewoon een "beetje" mix in? Helemaal dicht smeren bij een King Kong XL lijkt me namelijk best heel erg veel, en weet ook niet of ze dat achterste er ook echt uitkrijgen?