Rottweilers, meningen & ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:29

Wij hebben al járen rottweilers, toen ik geboren was hadden we er zelfs al een, en deze is er geweest tot ik een jaar of 10/11 was, (hond is 12 jaar geworden) toen nog een rottweiler gehad, maar die is verkocht wegens geen klik, later is de hond totáal geflipt en bleek dus na inslapen een kronkel in de hersens te hebben. toen 2 jaar jack russels gehad en onze oudste is overleden en we wouden toch graag weer een rottweiler, vriendinnen van mij zeiden direct "Nou dan kom ik niet meer, rottweilers zijn niet te vertrouwen en zijn bijna altijd vals.."

Wijzelf hebben alleen nog maar goede ervaringen met het ras, en vaak na 1 a 2 keer góed te plek zetten heb je een hardstikke eerlijke kameraad voor het leven, ben benieuwd naar de bokkers met rottweilers, wat die zeggen of evt. de bokkers met nare ervaringen..

Brand Los! Lachen

marlies85

Re: Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:33

Ik heb een hele tijd stage moeten lopen in een dierenpension.Heb daar lieve rottweilers gezien, maar ook genoeg waar je liever niet bij in de buurt kwam.
Ikzelf heb rottweilers niet zo hoog door de vele slechte ervaringen met ze.Maar ik geloof dat er ook genoeg lieve rottweilers zijn. Lachen

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:36

Net als met ieder hondenras heb je er goede en minder goede tussen zitten, dat is niet aan een ras te koppelen, maar aan opvoeding Knipoog
Ik heb zelf nog nooit een nare ervaring met rottweilers gehad, eerder juist positieve ervaringen.het zijn honden waar je mee om moeten kunnen gaan (wat trouwens ook weer bij ieder ras terug komt) en van generaliseren hou ik al helemaal niet, dus als jullie het een geweldig ras vinden, en weten wat er bij komt kijken, wat doet de mening van een ander er dan nog toe Knipoog
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 22-12-08 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:36

Een hond wordt zo zoals de baas hem opvoedt, maakt niet uit welk ras Lachen
Behalve natuurlijk als er al veel agressiviteit in het bloed zit, of iets dergelijks.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:37

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met rottweilers. Een vriendin van mij die had thuis een rottweiler, die was wel erg beschermend voor het gezin. Maar verder een super lief beest.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:37

Ik denk dat je een hond zelf ook wat vormt. Je moet uiteraard ook rekening houden met raskenmerken, maar hou jij je hond behandelt speelt zeker ook mee.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:38

ik meld me aan met mijn lieverd, het is de eerste rottweiler die we hebben en ze is super van karakter. Wel zeer waaks op haar domein, maar als we erbij zijn is ze naar iedereen zeer lief. Super tevreden over het ras tot nu toe...

Maar er zijn inderdaad veel mensen die de straat over steken als ze ons zien wandelen en we krijgen vaak nare reacties erop, vaak ook van mensen met van die kleine hondjes die als een gek gaan blaffen als ze onze hond zien, terwijl ze daar niet eens op reageert en er nog niet aan denkt om terug te blaffen, en dan mag je commentaar horen Boos!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:39

Heb er hier ook een lopen een echte dombo is nog eerder bang voor zijn eigen schaduw. Als je boe zegt rent die weg. Voor de meiden (iets meer als 1 jaar oud) is hij geweldig ze mogen over hem heen kruipen en rommelen.

Verder is het niet mijn type hond vind het karakterloze honden. Geef mij maar een terrier (welsh Terrier).

Trouwens hij heeft suikerziekte schijn ERG weinig tot niet voor te komen bij dit ras.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:39

marieke84 schreef:
ik meld me aan met mijn lieverd, het is de eerste rottweiler die we hebben en ze is super van karakter. Wel zeer waaks op haar domein, maar als we erbij zijn is ze naar iedereen zeer lief. Super tevreden over het ras tot nu toe...

Maar er zijn inderdaad veel mensen die de straat over steken als ze ons zien wandelen en we krijgen vaak nare reacties erop, vaak ook van mensen met van die kleine hondjes die als een gek gaan blaffen als ze onze hond zien, terwijl ze daar niet eens op reageert en er nog niet aan denkt om terug te blaffen, en dan mag je commentaar horen Boos!

precies wij hier hetzelfde. nog steeds super tevreden

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:42

ik heb op zich een goede ervaring met deze honden. mijn tante heeft er ook altijd gehad ik kom daar iedere dag. die hon die ze nu heeft is niet altijd even lief maar over het algemeel wel.

zelf zou ik niet zo'n hond willen hebben want je moet wel heel concuqwent ( weet niet of ik het zo goed schrijf) zijn.
dan zijn het wel hele lieve honden over het al gemeen.
maar dat is met alle honden als je ze niet goed opvoed kunnen ze leluk tegen je doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:42

De hond is zoals je hem opvoed (uitzonderingen daar gelaten)
Ik ken hele lieve enthousiatse rottweilers, eigenlijk geen gemene Bloos

elisa007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:43

Hoi,

Toen ik vijf was ben ik heel onvoorzichtig geweest met een rottweiler. Ik kende geen gevaar en honden konden niets verkeerd doen in mijn ogen.
Totdat ik met mijn gezicht te dicht bij die van de rottweiler kwam. De hond beet me, gelukkig waren er snel mensen bij. Ik ben snel naar het ziekenhuis gebracht waar de beet in mijn gezicht werd genaaid. Nu heb ik twee littekens die -thank god- lijken op lachkuiltjes.
Ik ben heel blij dat er zo snel is ingegrepen en dat ik destijds goede zorg heb gekregen zodat mijn gezicht niet voor het leven gemuteerd zou zijn.
Dus om even op je vraag te antwoorden; geen goede ervaring met rottweilers.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:46

ik moet wel zeggen dat we altijd voorzichtig zijn met kindjes in de buurt, nu nog meer dan vroeger, ik laat ze zeker nooit alleen. Maar ik ben bijna zeker dat ze niks doet, maar 100 percent ben je nooit. Er is 1 keer de situatie voorgekomen dat het zoontje van mijn zus onze rottweiler een serieuze mep gegeven had in het gezicht, en ze gaf hem nog een grote lik. Maar sindsdien vertrouw ik geen kinderen meer, en nog minder hun ouders die erbij staan...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:46

Op stal zijn twee hele lieve rottweilers.....
Als ze je eenmaal kennen komen ze kwispelent en vrolijk op je af.... zal je altijd beschermen, en nooit pijn doen!
Maar vreemden zijn altijd eventjes wennen..... als ze het niet vertrouwen slaan ze meteen alarm!
Maar och wat zijn ze lief. knuffelen vinden ze nog het leukste Clown
Halt, af en NIET LIKKEN! kom (en fluiten) zit er goed in Tong uitsteken

heb nog nooit zulke lieve honden gezien Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:48

Er wordt altijd zo naar de rassen gekeken bij honden, dat doen we toch ook niet met paarden?
''Oh die kwpner heeft me eraf gegooit, dus ik heb een slechte ervaring met kwpnerS''.
Dat klopt niet, je hebt dan gewoon een slechte ervaring met dat paard, of die hond, niet met dat ras!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:51

Ik heb ook rottweilers gehad. Nooit geen problemen mee gehad. Super lief. Maar wel steeds uit nest gehaald waar ik zowel met de vader als de moeder gespeeld heb. Goede stamboom eronder en dan consequent opvoeden. Ja

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:51

Ik ben een jaartje of 13 geleden gebeten door een rottweiler. Vanaf die tijd ben ik heel bang geworden voor alle honden. Sinds 2 jaar gaat het wel beter, maar nog steeds blijf ik bang voor honden. Totdat ik weet dat het goed zit, bv de grote honden op stal, daar kan ik nu wel goed mee om gaan.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:59

Onze eerste hond was een Rottweiler. Deze was 3.5 jaar toen we hem uit het asiel haalde. Daar was hij heel lief en speels, maar thuis kwam het karakter eruit. Eerst best veel problemen met hem gehad. We hebben hem laten castreren, gedrags terapeut erbij gehaald en veel leuke dingen met hem gedaan. Daar is hij 100% van opgeknapt. Uiteindelijk hebben we er een wereld hond aan gehad. Helaas hebben we hem in moeten laten slapen vanwege kanker.
Nu hebben we een kruising Rott-Herder. Ook een hele lieve hond, maar te veel herder. Ik mis dat nuchtere karakter in haar. Als deze er niet meer is, komt er zeker weer een Rottweiler.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:00

Ik ken eigenlijk maar 1 Rottweiler en dat is echt een gigantisch lief dier Lachen
Hij is imposant, ontzettend enthousiast (en soms een beetje lomp, hij heeft geen idee hoe groot / zwaar ie is Haha!), maar zo ontzettend lief. Heel gehoorzaam ook Ja
Om eerlijk te zijn heb ik vaak meer schrik van de snelle keffertjes dan van die grote imposante lobbessen, maar dat komt vast door m'n eigen ervaringen. De imposante dieren hebben me nog nooit teleurgesteld, terwijl de mini-keffers me al een paar keer heel sneaky gegrepen hebben *LOL*

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:01

De meestte rotweilers die ik ken zijn gewoon lief hoor.
Oke, als er s'nachts een vreemde op het terrein komt, dan zijn ze misschien minder lief.. maar dat heeft elke hond wel lijkt me. Haha!

Ligt gewoon aan de opvoeding.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:02

ik heb zelf 3 rottweilers. Het zijn echt super lieve honden, ze zijn dol op knuffelen en aandacht. Ik vind het echt super honden. Ze zijn wel waaks, als ze iets vreemds horen slaan ze aan.
Wij hebben het inderdaad ook dat mensen niet meer langs durven te komen vanwege de rottweilers omdat ze er slechte ervaringen mee hebben of sommige toch ook bevooroordeeld zijn.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:09

Ik ken 2 rottweilers. De waakhonden van m'n oom en tante. Je moet niet zomaar binnen komen, maar als je eenmaal binnen bent zijn ze echt heel erg lief. Ze bedelen om je aandacht en willen alleen maar aangehaald worden Haha!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:12

Hebben vroeger zelf een rotweiler gehad..
ze beschermen hun huis én familie heeeeel erg goeg Ja
die van ons vroeger, je kon binnen komen was ook super lief, maar hij ging wel voor de deur liggen tot dat een van ons zei van Bas (zo heette ie) kom hier is goed Knipoog moest ook echt niemand aan m'n moeder maar vooral níet aan mij komen, dan had je harde papieren met hem... maar zo was het echt een schat van 'n hond (was alleen vals naar andere honden doordat ie als puppy zijnde is aangevallen op de puppy cursus Scheve mond) en op fietsers had hij 't daarna niet meer zo Nagelbijten / Gniffelen

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:17

K kan ons huis niet voorstellen zonder rottweiler Bloos .
Onze eerste rottweiler was Sheila, Een schat van een beest!! Nooit geen kwaad in de zin echt me lieverd en die van me moeder ook iedereen was gek op dr gekocht toen ze een jaar was bij mensen thuis die verschillende honden hadden. Deze mensen waren totaal niet lief voor hun beesten en zeiden ook als ze niet luister pak je dr boven dr staart en in dr nek vel en gooi je dr tegen een muur aan, en dan luister ze wel. Me ouders schrokken hierzo van en hebben geld gegeven en meteen mee genomen omdat ze dr zo zielig vonden. Eenmaal een tijdje bij ons thuis kwammen we dr achter dat ze HD had,Maar niet veel van te merken. Ze was zo lief en speels en had alles voor ons over, Totdat me moeder met dr ging wandelen ze liep los en was lekker aan het spelen we hebben hier veel heuvels en daar rennen de honden altijd op en af,Zoals gewoonlijk Sheila ook maar dr zat een gat in de heuvel dr achter pootje kwam in het gat en ze viel.(ongeveer 2,5 meter) Ze rolde de heuvel af en beneden bleef ze liggen en kon ze niet meer opstaan me moeder heeft dr naar huis gedragen met pijn en moeite en meteen naar de DA. Allebij dr kniebanden doorgescheurd werd dr gezegt. We hebben een second opinium gedaan en weer het zelfde,Toch gekozen voor een operatie maar helaas niet geslaagd we hebben maar een jaartje van dr mochen genieten!

Toen kwam Kenny (of te wel killer zoals in zn papieren stond). In het begin was hij super leuk en lief maar na 1 week begon die agresief te worden op iedereen. Na nog een maand aan moderen werd het niet minder, van alles geprobeerd en niets hielp. Me moeder heeft super veel gedult en verstand van rottweilers maar toen die ok me moeder aan viel was het een beetje de druppel. Me ouders wouden het nog een week aan kijken. Ik was alleen thuis en liep normaal langs hem toen die ineens in me enkel hing en begon te schudden met zn hooft en dr bij begon te grommen. Heb hem op zn neus getikt en naar boven gerent. In overleg met diverse deskundinge en een gedrags terapeut leek het beter om hem een prik te geven omdat hij schijnbaar iets had meegemaakt uit vorige bazen waardoor die zo was. We hebben heb in totaal 3 maanden ongeveer gehad.

Toen kwam Boris een leuke pup van maar 2 weekjes toen we heb voor het eerst zagen, We waren zo verlieft op hem en besloten dat hij het werd.
We hebben hem nu nog steeds en hij word morgen alweer 4 jaar.
Veel problemen met hem gehad zoals als pup vocht te kort enzo.
Hij valt alleen sinds ongeveer 2 jaar mensen aan omdat hij te doorgefokt is, we trainen nog steeds met hem en buiten dat is die geweldig. Het is niet zo dat die echt aanvalt hij begint te springen en te grommen en te blaffen maar dr valt goed mee te leven.
Verder waakt die binnen prima , en is altijd werkwillig en super aanhankelijk!
En mocht Boris ooit weg gaan komt dr geheid een nieuwe rottweiler!'
K word dr altijd alleen misselijk van dat mensen altijd lopen te zeuren dat ze altijd agresief zijn enzo omdat ze schijnbaar een "naam" hebben.
Mensen lopen altijd met een grote boog om hem heen omdat die groot en breed is (niet omdat die aanvalt hij heeft soms ineens een aanval niet altijd). Hij wilt juist altijd aandacht en spelen en dan word ik altijd boos als ik mensen hoor roepen 'pas op een rottweiler'. Hij kan dr niets aan doen dat die zwart met bruin is en geen staartje! Al die vooroordelen altijd. Ze zullen nooit eens vragen of ze hem mogen aaien maar zo'n Tekkel die konstant blaft en springt is dan wel weer leuk :S

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:56

ik heb nu 3 rottweilers hier in huis lopen,en 2 kruisingen rottweiler,en hiervoor nog 1 rottweiler gehad die 12 jaar oud geworden is..

ik vind het fantastische honden,en ben helemala verliefd op het ras... Lovers

voor mij komen hierna er alleen nog rotties bij... Lachen