vervangende dierenarts en zeer ontevreden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

vervangende dierenarts en zeer ontevreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 19:38

Vandaag werd feye weer geschoren voor haar klitten.
Allereerst zou een vervangende dierenarts onze kat scheren.
Tot onze verbazing bemoeide zich met dingen waar ze zich niet mee hoort te bemoeien als vervanging.
Vanmorgen om 8 uur moest feye gebracht worden en vanavond om 5 uur opgehaald.
Zo gingen we haar dus op halen om 5 uur en kregen we anti biotica mee Verward
Ja ze had perongeluk in beide liezen van onze kat geschoren.. We dachten nog nouja kan gebeuren ookal is de kat onder verdoving.
Toen we haar thuis uit het bakje haalde was de kat maar voor de helft geschoren.
Feye ziet er echt niet uit.

Wij vinden het gewoon schandalig de kat is dus in dr liezen geschoren wegens tijd te kort.
Feye ligt inmiddels hier thuis op en kussen nog steeds geheel onder narcose. Ach gut

*edit : Ze vroeg ruim 19 euro mee voor het scheren als de da die normaal in die praktijk onze kat scheert.
Wat zouden jullie doen ??

Het maar voor lief nemen omdat het de vervanging was of toch wanneer de da terug is opbellen om een klacht in te dienen ?
Laatst bijgewerkt door moyra op 22-12-08 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Re: vervangende dierenarts en zeer ontevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:39

Klacht indienen, bij de vervangende arts en bij je normale arts, duidelijk zeggen waar je het niet mee eens bent.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:29

Jeetje das echt niet netjes...
Ik zou nooit een dier afgeven wat nog niet wakker is!

Deze DA maakt er een potje van!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:02

Zou er idd een groot punt van maken bij de goede DA. Weet niet hoe vaak je daar komt en hoe makkelijk de kat is, maar die kan je evt meenemen als bewijs dat het niet goed gebeurd is. Waren de vaste assistenten er wel?
In de liezen scheren doe je echt niet zomaar, of er moet een totaal onervaren iemand bezig zijn geweest aan jouw kat. Ik doe als stagiair op de praktijk ook wel katten die geschoren moeten worden, maar altijd uiterst voorzichtig en als ik twijfel doet de assistent het Lachen.
Die 19 euro kan je sowieso terugkrijgen, het is immers een fout van de DA.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:42

Ik heb hierbij nog een aantal foto's zodat jullie er een beter beeld bij kunnen krijgen.

Die 19 euro hadden we haar zelf op aangesproken maar ze moest en zou er 19 bij hebben.
De vaste assistentes waren er pas in de middag toen we haar gingen halen.
In de ochtend zat er voor ons ook een geheel vreemd iemand.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MYUTI7G7.jpg

Afbeelding

Ter vergelijkenis hoe ze 11 april dit jaar was gedaan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6RDRI6AM.jpg

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:44

Dat is een aardig verschil!
Hebben jullie aangegeven dat jullie het hele lijf wilden en niet alleen de buik?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:45

Ik zou de dierenarts bellen (de vaste) en vragen of je langs kan komen om het af te laten maken. En ik zou een klacht indienen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:46

ik zou een klacht indienen ook ik heb dat weleens gedaan, toen mijn hond heel erg ziek was en bloed aan het overgeven was. De dame in kwestie wilde hem niet eens echt onderzoeken want het was een stafford ( dat het beest niet eens op zijn poten kon staan en half in coma lag telde niet mee) maar toch moest ik 180 euro betalen tot mijn eigen da erachter kwam

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:46

agos, het ziet er niet uit zeg... waarom moet de kat geschoren worden? en kun je dat niet evt zelf?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:00

We hadden aangegeven dat de kat in zijn geheel geschoren moest worden.
De reden dat de kat geschoren moet worden is dat ze zich onder geen beding laat borstelen laat staan zelf scheren.
Zodra onze eigen da weer terug is (pas in januari) willen we even langs gaan of bellen om dit voorval te overleggen.
Wij hopen dat de dierenarts haar verder af wil maken, helaas moet de kat dan dus nog een keertje onder narcose wat ze eigenlijk niet willen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:25

Kun je niet beter ook even bellen met deze DA?
Nu weet ze eigenlijk niet eens dat jullie het er niet mee eens zijn. (tenminste dat kan ik niet opmaken uit je berichten)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:53

De manier waarop ze ons behandeld heeft, wat presies laat ik verder even achterwege kan ze bij zichzelf te raden gaan dat mensen daar niet zo happerig op zijn. En kan ze zelf verwachten dat er klachten gaan komen gezien wij al meerdere mensen horen mopperen over haar.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:33

Misschien moet je het ter gehore stellen bij die vervangende DA..?
Gewoon een kwestie van communicatie, vragen hoe het in elkaar steekt.
Waarom ze hem niet helemaal geschoren heeft, waar het verschil in prijs zit en waarom ze hem slapend mee heeft gegeven.
Achter iemand rug om gaan klagen heeft vaak een averechts effect, wees liever direct.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:40

ik ga met fielychi mee. Je bereikt echt het meeste als je de DA zelf erop aanspreekt. Er moet een reden zijn dat ze niet helemaal geschoren is, alhoewle ik geen enkele kan bedenken. Maar dan weet je iig wat er nou mis is gegaan. Slapend meegeven mag niet eens! Hier is het allemaal niet gegaan zoals het hoort... navraag doen over het hoe en wat is dan niet overbodig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:08

Zo wat l*llig! ik zou in elk geval met de echte DA gaan praten, maar zo te lezen is dat nu niet mogelijk, is hij op vakantie?Anders zal je hem toch maar pas in januari moeten aanspreken op het gedrag van de vervangende Da. Egt schandalig!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:27

lifaya schreef:
Zo wat l*llig! ik zou in elk geval met de echte DA gaan praten, maar zo te lezen is dat nu niet mogelijk, is hij op vakantie?Anders zal je hem toch maar pas in januari moeten aanspreken op het gedrag van de vervangende Da. Egt schandalig!

Waarom niet de vervangende DA aanspreken? Als jij wat fout doet op je werk wordt toch ook niet je collega hiervoor aangesproken?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:40

Hihihi arme feetje Haha! Haha! Haha! Clown
Vond der de vorige keer al aardig te grazen genomen maar nu ziet ze eruit alsof ze een sterelisatie achter de rug heeft.
Als je had gezegd dat ze gegrepen was door een hond had ik het ook geloofd.
Ik zou hier absoluut geen genoegen mee nemen en terug gaan met als eis dat de kat in zn geheel word geschoren.
Balen dat ik het nu pas zie want had graag vanmiddag met je mee terug gegaan om verhaal te halen Whoosh!
Tevens zou ik ook het geld terug halen van de antibiotica want geheid dat dat die 19 euro extra is.
Nog even moet jij extra gaan betalen voor schade die zij aanricht,en nog slecht werk afleverd ook Boos!
Geef feetje maar een knuffel van me Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:10

Kunnen jullie haar geen "oud-en-nieuw" goedje geven waar ze enorm rustig van wordt en de rest dan borstelen? Dan hoeft ze in ieder geval niet nog eens onder narcose, is niet goed om zo snel achter elkaar onder narcose te moeten.

Verder zou ik schriftelijk een klacht indienen bij de DA die je kat 'behandeld' (of beter gezegd, mishandeld!) heeft en dezelfde brief naar je vaste DA sturen.

Ik zou mijn kat sowieso niet door dezelfde DA laten 'afmaken' (beetje rare woordspeling, maar je begrijpt wat ik bedoel).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:28

XoNo: ik ken moyra en feetje, dat is echt geen doen. en de kat doe je er ook geen plezier mee Knipoog scheren daarin tegen deed het altijd goed voor het beestje, alleen is dit dus echt tot over de top. Ik zou na de kerstdagen terruggaan om dr door de normale da alsnog helemaal te doen, dit is abnormaal.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:32

Ook niet met een grappig pilletje? Haha! Nja, jullie kennen de kat natuurlijk. Jammer dat ze daar zo moeilijk over doet. Dat je de kat er geen plezier mee doet, ja...ik persoonlijk zou dat dan enorm jammer voor hem vinden, maargoed...wat moet dat moet Haha! Beter een kwartiertje plagen dan onder narcose. Ik ben niet zo'n narcosefan

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:35

kwartiertje plagen? nou zeg rustig dat je eerst tetenus prik mag gaan halen, zelfs met handschoenen aan, en vervolgs dier zo ver van de wereld moet halen dat t bijna nacose is..

diertje is al niet makkelijk op te pakken, laat staan borstelen of zelfs scheren.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:37

Nou zeg, dat ziet er inderdaad vreemd uit. Ik kan me voorstellen dat je helemaal niet blij bent met hoe het allemaal gelopen is.
In jouw geval zou ik een mailtje sturen aan de praktijk en je verhaal vertellen en er een paar foto's bij doen. Langsgaan of bellen kan natuurlijk ook, maar op het moment dat je iemand verrast heb je vaak minder kans om tot een redelijk gesprek te komen.

Mag ik je trouwens nog iets vragen (puur uit interesse)?
Heeft je kat nu ook klitten in de rest van haar vacht? En als ze die niet heeft, laat je haar dan (preventief?) scheren?
Ik heb zelf alleen 3 stuks huis/tuin/keuken-exemplaren met een korte vacht en ik heb geen idee hoe zoiets allemaal in z'n werk gaat Knipoog
't Is trouwens wel een supermooie kat!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 23:52

Even een reactie van mij.
Ik zie dat smurffie mij voor was maar wil er toch nog een aantal dingen aan toevoegen.

De kat een tweede keer onder narcose brengen willen we eigenlijk niet aan beginnen. Het is toch iedere keer afwachten of ze er nog uit komt, ze zal de eerste kat niet zijn die er in blijft hangen.
Een pilletje erin stoppen had ik ook een keertje bedacht maar ipv dat ze er rustig van werd kreeg ze een zeer agresieve aanval. De honden werden zelfs opgehaald, zonder dat er nog een borstel in de buurt was geweest, en dat is natuurlijk ook niet te bedoeling.
Het gedeelte wat niet geschoren is zitten geen klitten in. Vanavond kwam ze even bij mij opschoot zitten(om haar kerst kadootje uit te pakken Tong uitsteken), dit gebeurt ook zelde wat ik zeer jammer vind, en toen kon ik de wonden in haar oksels ook eens bekijken en man wat is dat beetje toegetakkeld.
Al met al zijn ze meer dan tevreden over de vaste da en gaan er toch even langs, misschien met foto's en anders met de kat zelf.

Ik zal zo even proberen (word nogal overbelicht) een foto te schieten van haar oksels.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:56

Ik zou een klacht indienen.

Ten eerste: De kat ziet er niet uit. Ook al is een DA praktijk geen trimsalon, bij onze kliniek doen we altijd erg ons best om de kat er super netjes uit te laten zien na een scheerbeurt.

Ten tweede: Wij geven never nooit niet een kat mee onder narcose. We geven ze soms wel eens wat snoezelig mee, maar dan zijn ze wel wakker, overal bewust van, en kunnen zich wel bewegen.

Ten derde± het kan wel eens gebeuren dat je perongeluk in het velletje scheert, maar deze DA heeft er echt een potje van gemaakt.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:14

Ik zou die kat voortaan gewoon naar een trimsalon brengen. Per slot van rekening laat je je eigen haar ook niet door de huisarts verzorgen?