Wat met konijnen doen met oud&nieuw?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Wat met konijnen doen met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 17:30

Ik twijfel een beetje wat ik het beste met mijn konijnen kan doen met oud&nieuw. Ik ben niet bang dat ze het vuurwerk zo eng zullen vinden maar meer dat er vuurwerk in of op het hok komt of dat er iets anders gebeurd. Vorig jaar had ik 1 konijn die toen nog binnen zat, haar heb ik mee genomen naar de plek waar ik toen oud & nieuw vierde Clown (ook ivm eten geven hoor Tong uitsteken ). Inmiddels heb ik er 2 die buiten in de achtertuin zitten. Ik ben met oud en nieuw niet thuis en ik weet ook niet hoeveel vuurwerk er hier is aangezien ik hier nog niet heel lang woon. Er wonen redelijk wat kinderen in de buurt dus ik verwacht aardig wat vuurwerk. Vervelende is dat ik dus geen toezicht kan houden.
Ik kan vast wel iemand regelen die ze eten geeft, maar die mensen wonen niet zo dichtbij dat ik kan vragen of ze om bijv. 1 uur even gaan kijken of alles nog heel is enzo.
Andere optie is om ze mee te nemen in een binnenkooi en die dan in de schuur zetten (bij mensen waar ik dan ben) zodat het temperatuurverschil niet al te groot is. Maarja eigenlijk vind ik dit ook niet echt een oplossing, sowieso is die kooi wel klein voor 2 konijnen.
Ik heb laatst 1 konijn uit de opvang gehaald. Mijn moeder kwam met het idee om te vragen of beide konijnen een nachtje daar mogen slapen. Eigenlijk vind ik dit dan weer vervelend om aan haar te vragen en haar op te zadelen met mijn konijnen...

Wat doen jullie met je buitenkonijn of zouden jullie in mijn geval doen?

Anoniem

Re: Wat met konijnen doen met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:33

Wij laten ze in hun eigen hok, met iets eroverheen zodat ze de 'lichtflitsen' niet zien van de vuurpijlen. Maar wij zijn thuis. Ik zou ze toch meenemen of ergens anders onderbrengen, rondvliegende vuurpijlen zijn best gevaarlijk als ze verkeerd terechtkomen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:34

Hmm.. Mijn konijn stond in die tijd altijd binnen. De laatste 2 jaar in een groot binnenhok wat altijd in de woonkamer stond en hij reuzegezellig vond! Ik weet niet in welke buurt je in Ede woont? Maar over het algemeen is Ede behoorlijk lawaaiig.. Kan je niet aan die mensen vragen of de konijnen mee mogen? Desnoods neem je een hele grote doos mee ofzo waar ze samen in kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:49

wij hebben buitenkonijnen maar die staan waar ze staan geef ze wel flink wat te knabbelen en een kleed ervoor.
nooit wat misgegaan

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:51

Wij zetten onze konijnen met hok en al in de schuur, zodat ze het ergste niet horen, en het al helemaal niet zien. Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:55

Je hoeft ze toch niet mee te nemen. Je kan ze toch binnen in huis zetten in de gang. Licht aan en radio aan en dan staan ze toch veilig uit het geluid.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:57

janouk schreef:
Je hoeft ze toch niet mee te nemen. Je kan ze toch binnen in huis zetten in de gang. Licht aan en radio aan en dan staan ze toch veilig uit het geluid.

Je kan buitenkonijnen niet naar binnen halen..
Ik gooi ook maar een kleed over het hok denk ik en gewoon de ren dicht..

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:05

mijn konijn blijft in zijn eigenhok en we doen hem dan in de schuur met lamp aan.... voor de rest niks anders voelt ie helemaal al dat er wat aan komt raakt ie nog meer in stress... ik vind zelfs dat die gewoon nog buiten kan staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:15

Ezumii schreef:
janouk schreef:

Je kan buitenkonijnen niet naar binnen halen..
Ik gooi ook maar een kleed over het hok denk ik en gewoon de ren dicht..

Kan wel, maar niet voor een paar dagen.

Wij hebben ons eerste konijntje ook wel eens in de gang gehad voor een nacht.

Maar janouk, ze gaat weg hè, zou ik niet licht en radio aanlaten..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:26

kun je ze bijvoorbeeld niet in de scuur plaatsen oid?
of in ieder geval het hok afdekken zodat er geen vuurwerk bij het hooi/stro etc in de buurt kan komen?

verder veel te knagen geven

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:52

ik ben niet thuis met oud en nieuw.ik 2 hokken in een grote ren staan en 4 konijnen. 1 ho kstaat altijd open en het andere dicht. omdat 1 konijn niet meer met de andere overweg kan.

met oud en nieuws sluit ik 2 konijnen bij elkaar en de 2 konijnen ook maar dan in het andere hok. ga er lekker wat eten bij en evt een kleed ervoor

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 19:44

Ik denk dat ik idd maar ga kijken of het hok in de schuur past, lijkt mij wel het beste vanwege vuurwerkgevaar.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:55

wij zetten altijd heel het hok in de garage.. dan was het niet te warm en veilig voor vuurwerk.. Is dit geen optie?

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:48

Tommy_hvj schreef:
wij zetten altijd heel het hok in de garage.. dan was het niet te warm en veilig voor vuurwerk.. Is dit geen optie?

denk niet dat iedereen een garage heeft Knipoog

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:17

Wij zetten onze konijnen ook in de schuur in hun eigen hok..
Toen ik nog thuis woonde(waar we geen schuur/garage oid hadden) deed ik altijd een vuilniszak aan de voorkant voor het hok, aan beide kanten liet ik dan een kiertje open zodat ze nog wel kunnen ademhalen,

Je hebt er geloof ik ook speciale dingen voor die je voor het hok kunt hangen ivm tocht enz. Deze kun je er ook voor gebruiken!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:21

Mijn konijnen staan buiten. We hebben ze vorig jaar een hele berg hooi extra gegeven. Is allemaal goed gegaan. We hebben verder niks over het hok ofzo gelegd.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:24

Wij laten ze altijd gewoon buiten. Idd wel even een flinke berg hooi erbijin. Hebben ze altijd wel, maar nu echt flink vol Knipoog. Scheelt wel dat het hok vlak aan huis staat, dus veel kans op pijlen hebben we niet, en we controleren het regelmatig Haha!.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:30

Mijn twee konijnen gaan voor een nacht de schuur in. Ze staan nu nog in de achter tuin maar na vorig jaar de kinderen uit de steeg weg moeten jagen omdat ze vuurwerk naar het konijnenhok gooide ik ben veel te bang dat het hok in vlammen op gaat door een idioot die grappig denkt te zijn...
Ze gaan lekker even een dag en nacht de schuur in ondanks dat ik thuis ben ... Dan moeten ze het maar even doen met wat minder ruimte hoor dat overleven ze wel voor 1x

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:37

Die van mij blijft gewoon in de tuin, we hebben nog nooit problemen gehad en het is geen konijn wat je even meeneemt ergens heen aangezien meneer een hele grote Vlaam is. Vorige jaren hebben wij ook nooit iets speciaals gedaan, maar ik heb nooit gemerkt dat ze er last van hadden. Ze waren niet gestressd, gingen gewoon lekker zitten eten en daarna hun eigen gangetje.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:04

wij hebben er een zeil overheen gedaan. Ze was daardoor ook rustiger, en wij hebben niet zoveel last van vuurwerk in de achtertuin. Maar als je het echt niet vertrouwd, kun je haar ook naar de kinderboerderij brengen, als die bij jullie ook aan opvang doen?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:57

1 konijn van ons zit sowieso altijd al binnen. Ons andere konijn en de 4cavia's blijven gewoon buiten, ze blijven altijd buiten en nog nooit problemen mee gehad.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:42

onze konijnen zitten in een schuurtje met een gat door de muur naar een ren,
en dan doen we dus gewoon het deurtje voor dat gat.
Maar heb jij geen schuurtje dan?
Of desnoods een kelder? daar is het ook koud Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:07

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:10

Ik heb mn konijnen op mn kamer. Ik heb een deel van de ren binnen met een soort zeiltje/kleedje en een kartonnen doos met kranten erin Lachen Eerst het raam open gehad zodat het niet te warm is en staat nu op een kiertje. En natuurlijk wat voer en een bakje water!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:12

[BB] konijnen en vuurwerk

de mijne zitten dus gewoon buiten,binnen zouden de gek worden van de warmte denk ik.
ach is maar even, wel sneu dat lawaai,maar het is even niet anders