Kat drinkt met zijn pootjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Kat drinkt met zijn pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:12

Hallo allemaal,

Een beetje een rare titel, maar ik wist niet hoe ik het moest omschrijven. Mijn jonge katertje van ongeveer 4 maanden oud heeft een hele rare manier van drinken ontdekt. Hij kan ook normaal drinken dus dat is de oorzaak niet. Hij gaat met zijn pootjes in de waterbak en likt vervolgens het water van zijn pootjes af. Hij doet dit steeds vaker en tovert daarbij de keuken om tot een zwembad met het gevolg dat ik de waterbak heel vaak bij moet vullen.
Heeft iemand een idee waarom hij dit gedrag vertoont? En zijn er meer bokkers met katten die zo drinken?

groetjes Helma

Nibbit

Re: Kat drinkt met zijn pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:14

Onze kater doet dat ook, ik heb geen idee waarom.
Hij doet het alleen bij water, als ik m water+melk voorzet drinkt ie wel "normaal"

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:30

Zo eet de kat van mijn ouders.
hahah, hij 'vist' brokjes (of zachtvoer) uit zijn bakje, en eet het vervolgens van de grond

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:31

Hier hebben katten het ook allemaal gedaan de 2 katten die ik nu nog heb doen het vooral bij glazen drinken van ons Nagelbijten / Gniffelen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:33

Die van ons doet het ook zo nu en dan, waarom? Geen idee. Volgens mij gewoon speels gedrag. Hij likt het water wat hij morst gelukkig ook weer van de grond, wel zo makkelijk Knipoog

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:36

Mijn kat drinkt ook soms zo, hij kan ook normaal drinken. Brokjes pakt ie met z'n pootje en dan in z'n bek of gooit ze eerst in het water en pakt ze er dan weer met z'n poot uit Lachen
3 van de 4 drinken ook met hun poot uit een glas, mogen ze niet Duivel maar soms ben ik net te laat om het te voorkomen.
Waarom ze het doen, geen idee.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:55

Ik dacht dat het misschien een soort smetvrees was, omdat de andere katten ook uit het bakje drinken, maar misschien is het idd speels gedrag.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:56

Onze kat vind dat ook prachtig *LOL*, en maar hengelen.. Er ligt nu dus een handdoek onder haar eet- en drinkbakje anders drijft de hele kamer *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:57

Hihi geweldig om te zien, ik heb ook wel eens katten gehad die het zo deden.

Nu heb ik er 2 die zo slim zijn om met beide voorpoten in de drinkbak te staan en dan te drinken Clown

Ook gegarandeerd een huis vol natte poten. Maar ach toch houd ik van ze Haha!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:59

Onze kater deed dat toen hij nog jong was ook. Maar dan uit de theepot op het aanrecht. pootje erin, pootje eruit en dan maar aflikken Tong uitsteken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:00

Mijn ene kat doet het ook vanaf dat hij bij me kwam (is nu 2,5 jaar bij me). Zijn broertje doet het niet bij me. Eten doet hij wel gewoon.
Ziet er schattig uit vind ik Haha!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:01

Mijn kitten steekt eerst even z'n pootje in de drinkbak om te zien tot waar het water precies staat en drinkt dan pas Huilen van het lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:21

haha nja die van mij eet soms met haar pootjes. Katten kunnen rare dingen doen, zo ken ik er die enkel van de kraan willen drinken, andere die enkel het douchewater willen,...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:37

Kan soms zijn omdat het water te koud is... Lachen

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:40

Mijne 'voelt' soms met z'n pootje in het water, alsof hij even moet checken of er wel wat zit ofzo, best weird Haha! Maar vervolgens drinkt hij wel normaal..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:41

Zo een kat heb ik ook gehad.. hij deed het alleen niet bij een verse bak water..
Het liefst dronk hij nog uit de kraan..
Ik had ook het idee dat het een beetje smetvreesachtig was..

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:42

Jaa zoiets doet mijn kat ook af en toe. Hij gaat er dan alleen met zn poot in hengelen en drinkt het vervolgens wel gewoon uit het bakje, beetje apart Huilen van het lachen Maarja, dat zal wel een vorm van speelsheid zijn ofzo.. Aangezien je katje nog zo jong is, misschien gaat het vanzelf over Clown

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:52

Die van mij doet dat ook, met zijn poten de drinkbak heen en weer doen, en dan pootje erin en dan heen en weer doen, dan hebben we een grote plas water op de vloer Tong uitsteken , en dan drinkt hij gewoon uit de bak, soms van de vloer, dus ook weleens met natte poten door het huis, maar niks erg hoor, en met de keukenrol even de drinkplaats droogvegen.

Ook eet hij weleens brokjes van zijn pootje, hij haalt ze er een voor een eruit en eet ze dan een voor een op, of doet dat op de vloer en eet het dan op.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:54

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:58

Hou je be.k eens ROFL

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:59

Ik heb een kater die brokjes uit de bak schept, en dan ermee gaat spelen voor hij ze op eet Vork

Ik heb een poes die onder een straal water gaat staan, en met dr poot de straal opvangt om vervolgens van dr poot af te drinken.. Gestoord

Een andere kater gaat liggen als hij drinkt Verward

Ik heb nog een kater die het liefst in een laag water gaat baden met zijn poten, dan gaat lopen klauwen in t water, en vervolgens gaat drinken.. dan is de keuken pas echt nat Clown

Rare beesten!!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:00

je moet et zonder geluid doen Haha! .. ik weet niet meer wat dr allemaal gezegt werd want ik heb geen geluid Huilen van het lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:01

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:33

het is heel normaal dat een kat eerst met het pootje in de waterbak voelt waar de waterspiegel is want van bovenaf kan hij niet inschatten hoeveel water er nog in de bak zit en water in je neus is niet leuk. probeer het zelf maar eens! Clown

hier doen ze het allemaal, eerst ´voelen´ en dan drinken, alleen bij de cat-it doen ze het niet omdat dat een standaard waterspiegel hoogte heeft die ze niet eerst hoeven te voelen. Katten zijn best slim.... Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:35

Wij hadden vroeger een poes die brokjes uit haar bakje viste met haar voorpootje, om ze vervolgens op de grond te gooien en van daar op te eten Gestoord

Tegen de spetters en spatters heb ik een dienblad onder de waterbak staan hier, dan gaat het iig niet de hele vloer over, misschien is dat ook een oplossing voor jou? Lachen