Zeg eileen het kan toch ook wel anders gezegt worden? Wat heeft ze nou aan die opmerking? Luizen?..
TS mocht je toch voor een konijntje gaan zou ik het er niet bij een houden! Ze worden op den duur toch eenzaam en twee konijntjes kun je sneller een dagje alleen laten dan als hij alleen zit. En met een lekkere grote kooi zijn ze echt heel leuk! Ze spelen met elkaar en als het een fijn koppeltje is dan kroelen ze ook samen, dat doen die van mij wel. Soms zit ik een half uur alleen naar ze te kijken, ze beleven zoveel die dieren, echt heel leuk.
Wat ik zelf ook leuk vind (hebben we ook thuis) zijn twee parkietjes. Parkietjes zijn, mits goed gekoppeld, heel lief voor elkaar. Die van mij (australische parkietjes) maken weinig geluid, maar je hoort ze wel zachtjes brabbelen tegen elkaar. Ze kroelen heel de dag door, waar de een gaat is de ander. Ze leven ook meerendeels bovenop de kooi.
Mijn ervaring is dat dieren zoals een vogeltje of een konijntje best als standaard huisdier wordt gezien. Maar je kunt het ook anders maken, anders doen. Ik ben met mijn konijnen heel fanatiek, ik laat ze volledig leven zoals ze willen en hierdoor zijn ze super tam geworden. Heb ze in het begin ook niet opgepakt, daar houden ze niet van. Ik heb een boek waarin ik dingen kan vinden om ze nog tammer te maken, en zo kwam ik er ook achter dat ze van felle kleuren houden. Dus hebben ze nu twee balletjes in de kooi.
Een diertje is vaak simpel, maar je kunt het wel leuker maken. Zo had ik vroeger een konijn, daar deed ik weinig mee. Nu ik me er echt in verdiep merk ik dat ik er juist heel veel aan heb. Dat is denk ik het verschil van zomaar een dier nemen omdat je een dier wilt, of echt bewust kiezen voor iets waarbij je denkt ja..daar wil ik nu echt tijd in gaan steken en meer over gaan leren. Ik zie het een beetje als een uitdaging, hoe laat ik mijn konijnen het fijnst leven..en vinden ze mij dan nog wel leuk? En dat blijkt gelukkig van wel.
Ik bedoel te zeggen dat ook een konijntje net zo leuk als bijvoorbeeld een fret kan zijn.