Na het overlijden van mijn hamster (4jaar) heb ik een konijn, sinds eind 2005.
Stampertje, het konijn, is nu 3,5 jaar.
Sinds ik hem heb is hij al 'moeilijk'
Mijn konijn was als jonkie al heel 'moeilijk', net een hond. Het ging heel lekker, maar nu valt ie weer terug.
Naja hier het verhaal..
Toen die 6 week was kreeg ik hem. Toen beet die al enzo, en na een jaar was het echt een joekel. Dus hij werd sterker, en kon harder bijten.
We hebben een middel in zn voer gedaan wat niet hielp, en nogal duur was. (€15 per 100 ml)
Naja hij werd ouder enzo, en hij kon niet los buiten lopen ivm katten. Dus een riempje gekocht, terwijl hij nog heel wild was, en altijd rende enzo. Mijn vader zei dat ik dat ding niet om kreeg, (hij beet hard enzo) maar ik pakte hem zelf verzekerd eruit, en toen deed ik de riem om. Klaar!
Maar na een half jaar, viel die weer terug in zijn oude gewoontes. Het is een mannetje, en we konden hem laten castreren, maar het zou weinig helpen agz hij al 2,5 was.
Toen zaten we een poos in een dip, dat hij niks wou, en weken niet zn hok uit kon(we kregen hem niet te pakken)
Toen heb ik een heel groot stuk gras gekocht, met een ruim hek, veel speeltjes etc. Het hok (2 x 1 m) naar buiten, open zodat hij in de ren sprong. Daar vond ie het echt leuk. Maar zodra hij z'n hok zag, dacht ie: Ja daaag! Ik blijf buiten.
Het is ook een ras wat weinig voorkomt met deze baard. En wat ik lees, is dat ze tempramentvol zijn enzo.
Naja boeit niet, ik dacht het lukt wel.
Toen was die 3, Augustus dit jaar. Het ging heel goed, tot vanavond. Ik kon vanmiddag z'n poot in zijn hokje pakken, zonder dat hij wild werd etc. Nouja super toch!
Maar net viel die uit naar de honden, wat die als jonkie ook deed.
En toen naar mij.. Ik bloedde helemaal....
Hem op gepakt en rustig gemaakt. Ik zette hem in zijn hok, en hij rende en was zooooooo happy. Maar hij houdt niet van mensen, alleen van mij. Mijn moeder kan haar hand niet in zn hok doen, dan haalt hij heel erg uit. Mijn vader is de baas over hem, en dat weet Stampertje ook, dus mijn vader doet ie niks. Mij ook niet snel, maar alleen in een dip.
Waar ik mee zit:
Hoe moet dit verder? Hij word eigenlijk steeds wat gekker, wel lief maar wel moeilijker. Ik hoop niet dat dit vaak gaat gebeuren, niet nog vaker

Ff info over Stamp:
Stampertje
Kleur; Madagascar
Leeftijd: 3,5
5 augustus
Zijn ras is; weet ik zo niet, moeilijke naam. Ergens van een eiland waar ze ook leefden, er zijn een paar in nederland. Het is geen kruizing. Ook geen Baardkonijn