[HK] Cavia bezigheden..waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

[HK] Cavia bezigheden..waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:48

Nav het topic, Konijnenspeeltjes....hier een topic speciaal voor knaven Lachen

Ik heb 2 cavia's die volledig verstijven als ze het hok uitkomen (ik kreeg ze met 9 maanden oud en toen was het al zo), dus buiten het hok bewegen ze gewoonweg niet. Ze hebben samen een hok, houden elkaar soms wat bezig en verder eten ze de hele dag. Logisch, dat zijn knaven Haha! Vreten voor het leven!

Maargoed, soms zou ik ze weleens wat leuks te doen willen geven, zal vast iets van eten bij komen kijken, anders is het niet leuk Tong uitsteken Maar wat? Wat voor leuks hebben jullie voor de caviaatjes?

Overigens is het geen optie om een huisje of slaapzakje erin te hangen (vinden ze ook leuk!), want daar gaan die 2 van mij om bakkeleien...hebben ruzie om het minste geringste. Nja, ruzie klinkt wat overdreven, ze hebben elkaar nog nooit pijn gedaan, maar mopperen weleens wat tegen elkaar Tong uitsteken 2 mannetjes heb ik overigens!

Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Faniek op 03-01-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK tag toevoegd

LiNdA1986

Re: Cavia bezigheden...waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:52

Mijne zijn weg van hun hooibal.
Huisje hebben ze ook. Hangmat lijkt me ook leuk, maar ik weet niet hoe ik dat op moet hangen en hoe ze daarin gaan komen! Bloos

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:09

Nee, ik heb die hangmatjes ook weleens gezien, maar ik zie mijn knaven daar nog niet echt in komen Haha! Ze zijn niet zo lenig Knipoog Dan moet ik hem heel laag hangen, maar dat neemt meteen zo'n stuk van hun toch al beperkte leefruimte in beslag. Misschien wil ik het van de zomer eens proberen, als het goed is hebben we dan een stuk van de tuin gereserveerd voor gras en dan kunnen ze daar ook mooi op Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:14

Mijn caafs hebben een hangmat. Ze vinden het prachtig. Het hangt best hoog van de grond af (zo hoog dat ze er ook nog onder kunnen zitten). Ik heb er nog wel een foto van (wel een oude foto).

Afbeelding

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:17

Ik heb nog een hangmatje, maar die van mij gaan daar niet in Clown
Ik heb ze in het begin er in gezet, maar dan sprongen ze er uit om er vervolgens nooit meer in de gaan "hangen"
Die van mij houden zich vooral bezig met eten en met elkaar spelen Haha! Ik heb 2 caafjes die ontzettend hard door het hok heen rauzen Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:17

Wat een schetig gezicht! Haha! Maar hoe komtie erin? *LOL*
Kun je eens een filmpje maken? Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:19

Ze springen er zo in Haha!
Ik kan wel eens een filmpje maken, maar de caafs zijn nu een weekendje uit logeren aangezien ik zelf ook een weekendje weg ga, dus dat wordt pas begin volgende week Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:21

Dat geeft niet Haha! Ik neem aan dat er morgen niet ineens een hangtmat in hun kooi hangt *LOL*

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:21

Met hooi zijn die twee van mij helemaal in hun nopjes, daar kunnen ze uren mee spelen! ik denk dat als ik zo n matje er in hang dat ze weer ruzie gaan maken, want daar zijn ze uiteraard ook goed in!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:23

de mijne vermaken zich met elkaar, de hele dag zijn ze achter elkaar aan het rennen, even eten en slapen en weer verder, ik heb ook een bal waar je sla of iets in kunt doen en dan moeten ze dat eruit proberen te krijgenm zijn ze ook lang mee bezig

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:25

Dat is ook een leuk idee zeg! zo n bal. Neem aan dat ze die gewoon in de dierenwinkel verkopen? Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:27

Ja, mijn caafs hebben ook zo'n bal. Ik doe er altijd wat fruit in of stukjes paprika. Het houdt ze bezig omdat ze wat meer moeite moeten doen voor hun eten.

Wat je trouwens ook kan doen is stukjes groente en/of fruit aan een touwtje rijgen, en dan in het hok hangen. Niet te laag, maar net zo hoog dat ze er wat moeite voor moeten doen om er bij te komen.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:37

ja in de dierenwinkel 1 of 2 euro

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:40

Die van ons bouwt een grot van zijn hooi en zit daarin. Altijd leuk om te zien hoe hij alles verbouwt als hij een nieuw hok heeft!
En als hij losloopt houdt hij zich bezig met dingen die niet mogen. Vandaag heeft hij de telefoonkabel doorgebeten Huilen van het lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:25

Die van mij houdt zich vooral bezig met eten Clown En fluiten. Als er maar iets kraakt in huis hoor je haar. Ik heb er momenteel een nestje bij (goud agouti's) dus ze heeft het iets drukker maar ook meer piepjes. De jongen worden heel vaak opgepakt en zijn mooi tam en verstijven niet. Ze lopen lekker rond samen met mama.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:34

Die van mij vinden kranten en hooi erg leuk!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:59

Eten, fluiten, en elkaar door 't hok heenjagen zijn hier goede hobbies Clown Heb zo'n huisje van stokjes, en daar klimmen ze regelmatig op. Ook heb ik nog een balletje in de kooi liggen die rinkelt, vinden ze ook wel leuk om mee te spelen soms. Wil nog altijd zo'n hangmatje aanschaffen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:04

onder het hooi kruipen,
eten,
in het waterbakje plassen (heel stom, je hoort dan weer *splet splet splet*, en ja hoor..)
de ene (die de baas is) loopt ook elke dag wel eens op hoge pootjes door het hok te spoken, en shaga te doen tegen de andere,
verder piepen (soms hard, meestal zacht), knorren,
en jammer genoeg nog steeds een beetje schrikken als ze een mens zien.
1 is redelijk tam (de cavia die niet de baas is van de 2), de andere moet niks hebben van aandacht van mensen, maar durft nu wel eten uit mn hand te pakken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:07

eehm die van mij die vraagt om aandacht, dus die halen we er ook regelmatig uit (2 keer per dag ) voor de rest houd ze zich bezig met der zusje pesten, eten, liggen, piepen Haha!
we hebben ook een vloerkleed voor ze waar ze eens per week hun pootjes strekken en daar ligt dan een knaagpeertje in, een handdoek, hooi balletje, vaak de hond van 60 kilo (die ergens wel eng is, maar erg leuk om in te bijten)..

in hun hok hebben ze hooi, huisjes, tralies om tegen te staan , en ze hebben een konijnen hok dus hij is ook wel redelijk groot...

wat ik me afvroeg bij zo een hangmat: wordt die niet ondergepiest? cavia's zijn nou niet echt zindelijk Tong uitsteken

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:08

Mijn cavia rent vaak rondjes door z'n hok, haha, hij is nog snel ook! Cool Verder vind die ze hooibal idd geweldig. En piepen kan die ook als de beste, bijvoorbeeld als ik een stukje appel voor hem snij. Tong uitsteken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:10

Angel___ schreef:
Mijn cavia rent vaak rondjes door z'n hok, haha, hij is nog snel ook! Cool Verder vind die ze hooibal idd geweldig. En piepen kan die ook als de beste, bijvoorbeeld als ik een stukje appel voor hem snij. Tong uitsteken

die van ons als je met boterham zakjes kraakt, daar zit altijd andijvie in en piepen Pling

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:12

Ha ha plassen in hun waterbakje, dat deed de mijne ook steeds (hoezo cavia's zijn niet zindelijk Tong uitsteken ) nu hebben ze toch maar een flesje Haha! Haha!

Mijn cavia's houden zich bezig met traplopen (hebben twee etages) lekker in hun fleecekleedje chillen

Verder hebben ze een hooibal, mandjes en andere ballen! De konijnen bespieden is ook een hobby Haha! En elkaar knuffelen!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:21

mijn oude cavia had zo'n balletje waar een gaatje in zat en daar kwamen dan snoepjes uit als ie met dat ding rolde, hij was de hele dag met dat ding aan het kloten en hij sliep er ook altijd tegen aan enzo

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:40

Een knuffeltje vinden ze ook leuk Haha!

Mijnes hadden een schaap (van de kermis Tong uitsteken ) welke ze reglmatig even temde! Hup erbovenop springen en laten zien dat je de baas bent! Alleen als het schaap dan nog niet luisterde dan plasten ze eroverheen Tong uitsteken Maar ook schapen van de kermis kunnen in de wasmachine Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:11

De mijne zitten buiten en het zijn net koeien want als ik de ren verzet en er dus nieuw gras is, gaan ze de hele dag grazen.
verder veel slapen in hun hok vol met hooi en dan ook eten en verder doen ze niet veel.