Hond bang voor piepspeeltjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Hond bang voor piepspeeltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 23:52

Voor mijn verjaardag kreeg ik laatst een leuke speelgoedmand voor onze honden.
Nu speelt onze ene hond niet, met de andere speel ik weleens met knuffels.
Er zaten ook speeltjes in met een piepgeluidje erin.
Deze hebben wij hem nooit gegeven, omdat weleens beweerd wordt dat dit niet handig is als je katten hebt (wij hebben er 3).
De hond zou dan niet stoppen op het moment dat een poes lawaai maakt als de hond haar pijn doet, omdat hij gewend is aan een piepgeluidje als hij in het speeltje bijt. Of het zo is weet ik niet, maar reden genoeg voor osn om voor andere speeltjes te kiezen Knipoog

Nu had ik hem een knuffel gegeven uit dat mandje en daar was hij lekker mee aan het spelen.
Opeens hoorde ik toch een piepje, zat er in die knuffel zn maag dus ook zo'n pieper verstopt.
Onze hond begon zelf te piepen en janken en krabbelde de knuffel steeds opzij met zijn poten, waardoor hij weer geluid maakte en de hond weer begon te piepen.
Het klonk echt hartverscheurend zielig zoals onze hond deed, net alsof hij verdrietig was dat de knuffel piepte zeg maar Bloos
Ik heb het piepertje eruit gehaald en de knuffel teruggegeven; voor ons nu zeker geen piepers meer!
Zou hij dit asocieren met onze katten? Onze jongste kat speelt hij heel vaak mee, die kruipt bij hem in de mand enz.
Wat zou dit voor gedrag zijn van de hond, wiens hond doet dit ook?

TessxSchatje

Re: Hond bang voor piepspeeltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:54

Mijn hond doet precies hetzelfde, zodra ze erin gaat kauwen, en hij piept is ze bang.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:57

Geen idee, maar als hij niet van piepspeeltjes houdt kan je ook zien als voordeel.
Aangezien hij dan nooit een piepspeeltje van een klein kind zal afpakken.

Overigens vind mijn hond piepspeeltjes dusdanig fantastisch dat hij zelf de meest
vreemde brom piep en loei geluiden gaan maken en dan het speeltje met neus,
poten of bek door het hele huis heen verplaatst.

Wat betreft katten, mijn hond heeft het echt wel door als ie op de kat staat op zo.
Mijn kat doet aan zelfverdediging als ie dan niet snel genoeg weg is.
En kat klinkt aanzienlijk anders dan piepspeelgoed.

Ach en als je hond niet van piep speeltjes houdt, maakt toch helemaal niet uit.
Hij vind vast wel een ander speeltje leuk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:56

Niet elke hond houdt van piepspeeltjes, onze hond hebben we er als pup ook echt aan laten wennen. Of nouja... dat heeft hij zelf gedaan, want uit nieuwsgierigheid ging hij toch weer spelen met de piepspeeltjes.

Het kan trouwens ook zijn dat het (vaak schelle) piepje pijn doet in de oren van je hond. Honden horen namelijk heel anders dan wij en een hard en hoog geluid kan hen pijn in de oren doen, wellicht is dat ook bij jouw hond aan de hand.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:23

Dat laatste zou ook nog kunnen inderdaad.
Ik zie het zelf ook wel als voordeel hoor, dat hij het niet leuk vindt; al dat gepiep in huis lijkt me sowieso maar niets Knipoog
Het was meer zo dat ik benieuwd was of dit angst was, dat hij het zielig vindt of wat dan ook; schrok er zelf een beetje van namelijk.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:28

Haha, onze hond is er juist helemaal gek op, hoe harder het piept hoe leuker ze het vindt. Ze speelt soms met 3 piepdingen tegelijk, horen en zien vergaat je, maar tegelijkertijd vinden we het zo grappig dat we het moedig verdragen Knipoog.

Overigens weet mijn hond echt wel (instinctief) het verschil tussen een piepende cavia (die kan er ook wat van!), een piepend poesje en een piepspeeltje. Ze bijt dus nooit in de cavia ghe ghe

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:31

Volgens mij kan het ook gewoon een voorkeur zijn, net zoals het ene meisje van barbies houdt en de andere niet.

Mijn vorige hond moest helemaal niks van speeltjes met een piep hebben. De hond die ik nu heb vindt hoe harder het speeltje piept hoe leuker. Ze kauwt er zelfs op om gewoon de piep te horen.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:34

Ja, Liaan, dat klinkt bekend. Hihi, mijn monster wil ook zo veel mogelijk lawaai uit het piepertje. Als deze er vervolgens uit is, is het speeltje veel minder interessant. Je kunt echt haar voorkeur merken, ze zoekt altijd eerst het piepspeeltje, bij gebrek aan beter wordt er iets anders aangesleept Haha!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:42

Mariskatw schreef:
Ja, Liaan, dat klinkt bekend. Hihi, mijn monster wil ook zo veel mogelijk lawaai uit het piepertje. Als deze er vervolgens uit is, is het speeltje veel minder interessant. Je kunt echt haar voorkeur merken, ze zoekt altijd eerst het piepspeeltje, bij gebrek aan beter wordt er iets anders aangesleept Haha!

Heel herkenbaar hahaha, al wilt onze nieuwe pleeghond het liefst zo snel mogelijk het piepje zien verdwijnen om vervolgens op zoek te gaan naar nieuwe piepspeeltjes, hahaha.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:46

Als het piepspeeltje kapot, piep doet het niet meer, is kijkt ze er ook niet meer naar om. Het is echt leuk om te zien!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:52

sommige honden schrikken van t piepje omdat ze denken het speeltje piep omdat ze deze pijn doen, andere trekken hier niets van aan die willen het speeltje zeg maar doden en als ie dan niets meer doet is hij niet leuk meer.

eigenlijk appart gedrag want een piep betekend pijn onze hond vind ze wel leuk en heeft geleerd dat het een ding is en geen dier.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:21

Dat doet onze hond ook!
Hij begint ook heel erg te janken, wanneer dat piepje komt.
Ik ben ook wel benieuwd waarom ze dat doen. Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:16

*LOL* Ik vind het wel komisch. Arm beestje. Je hebt wel een heel sociaal hondje dan Ja

Onze honden vinden piepers wel leuk, niet bijzonder, maar wel leuk Haha! Overigens weten ze idd dondersgoed het verschil tussen een pieper en een kat wel. Onze kat doet ook aan zelfverdediging. Die piept niet, maar bromt en deelt een paar rake klappen uit Haha! De enige die dan piept is de hond *LOL*

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:01

mijn hond heeft juist graag een beestje wat piep. heel de dag door speelt ze met het piep ding

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:04

Onze eerste Cavalier moest ook niks van piepers weten, was er van pup af aan heel bang van.
De Cavalier die we nu hebben, die kan je een niet groter plezier doen met een piepspeeltje. Hoe harder hoe beter *LOL*

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:14

voor de hond is piepen pijn, dus loslaten.

Als jonge honden aan het spelen zijn en er piept 1 van, dan moet die andere ophouden want dan doet het pijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:17

Wij hadden ook een hond die echt heel bang was, wij haalden altijd de piep er uit.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:19

die van mij is gek op piepspeeltjes, maar merk echt niet dat hij hetzelfde doet met de katten!
maar de katten slaan ook wel van zich af

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:20

Haha die van mij is ook als de dood voor piepspeeltjes... En al helemaal als ze van rubber zijn. Maar ook knuffels met piep vind ie doodeng. Als ik ze in de mand leg, weigert hij er nog in te gaan. Het enige waar hij mee speelt is htk plunche knuffels. Heb ook speciale hondenknuffels zonder piep. Maar die vind ie niet leuk, want hij krijgt ze niet stuk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:11

Die van mij is juist dol op piepspeeltjes!! Hij blijft erin bijten, want hoe harder hoe beter!! *LOL*

Zelf word ik er altijd gek van, dat harde gepiep aan mijn oren Ach gut
Maarja, meneer vind het leuk... duurt ook nooit lang, binnen 10 minuten is het piepje gesloopt.

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:50

Mijn hondje is ook bang voor piepspeeltjes.
Ze weet niet hoe snel ze weg moet komen.

Nou is het ook wel zo dat ze geen 1 speeltje leuk vind, ze weet niet wat ze ermee aan moet.
Alleen sokken vind ze erg leuk, waardoor ik altijd wel een paar sokken kwijt ben Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:55

Toch is het knap dat die honden zo goed het verschil weten tussen speelgoed en iets echts. Mijn hond ziet het piepje ook wel als aanmoediging: hoe harder het arme knuffelbeest piept, hoe meer hij in de aanval gaat Tong uitsteken
Maar als hij met mij speelt en het wordt me te ruw en ik roep 'AUW!' dabn houdt ie meteen op en kijkt mij geschrokken aan. Zo van:
'oh nee, heb ik je pijn gedaan?'.

Suffie Huilen van het lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:58

mijn hond is er bang voor en mijn kat speelt met de piepspeeltjes van de kat
gaat erop knagen zodat het geluid maakt en loopt ermee door de kamer alsof het zijn gevangen prooi is en gaat grommen als je af wil pakken

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 21:55

Hahaha dat is wel grappig Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:32

Ik geef uit principe geen piepspeeltjes, piepen moet imo een teken zijn dat ze even moeten dimmen, en dus niet een extra stimulans om nog gekker te gaan doen.

Dus gewoon piepspeeltje eruit gooien Vork