Speeltjes voor konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Speeltjes voor konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:10

Wat zijn nou leuke (veilige) dingen voor konijnen om mee te spelen, overheen te springen, doorheen te gaan etc.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Re: Speeltjes voor konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:19

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/speel ... ijnen.html
Is een hele leuke site.

Mijn konijn hield er vooral van om met dingen te slepen, handdoeken, papier enz. Graven (in een telefoonboeke of knagen vond hij niets aan). Konijnen zijn echte individuen, dus probeer zoveel mogelijk uit.

Als je op clickertraining en "rabbit" of "konijn" zoekt vind je op utube ook veel interessante filmpjes. Ze zijn erg leergierig en veel slimmer dan de meeste mensen denken. Succes!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:21

Ik heb voor mijn twee konijnen een kattentunnel, een houten brug/tunnel, balletje waar brokje in kunnen (groot succes), balletjes met belletjes er in (bij die van mij niet zo'n succes) en zo af en toe iets van een kartonnen doos of krantenpapier.
En ze hebben elkaar, meerdere keren per dag zijn ze echt met elkaar bezig, likken en naast elkaar liggen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:07

Mijn konijn ging ook de hele tuin door met zo'n snoepjes bal.
Ook een lichte voetbal kon ze uren mee spelen.
Wc rolletjes zijn leuk om mee te gooien en aan te knagen.
Maar er gaat natuurlijk geen speeltje boven een ander konijn als maatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:50

Thanks! Wc-rol heeft ze al, met hooi erin. Lachen Maar die knabbelt ze helemaal stuk, is dat niet ongezond?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:53

Kattentunnel vinden ze super! Verder hebben we hier een reisboxje staan, gaan ze graag in, kartonnen dozen, een tennisbal vinden ze ook erg leuk. Knuffeltjes hebben we ook. uhmmm, een grote wilgentak, vinden ze ook leuk Haha!

Dat hebben wij nu op het moment voor de onze.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

Oja, en van die kattenballetjes met belletjes erin! Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

Ik heb een houten apporteerblok voor honden erin gelegd. Daar wordt flink mee gesjouwt. Ook heb ik bij een grote plastic bloempot de bodem weggehaald en die erin gelegd. Daar kun je ook heel leuk mee bezig zijn. Wegrollen, mee rondslepen, erin gaan zitten en de ander die dan de bloempot omrolt. Koe Met wc rollen doen ze niet veel, ook niet met stukken wilg behalve weggooien. Ik heb er wel eens ook een kartonnen doos ingezet met een gat erin. daar kunnen ze op en in gaan zitten, mee koppen en aan stukken scheuren. Wel zorgen dat er geen nietjes inzitten.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:58

een sinterklaas zak vinden ze helemaal geweldig je weet wel zo`n jute, kruipen ze heerlijk en in krabben enzo

ikkiNJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:31

Bij ons hebben ze een ren van zo'n 3 vierkante meter, waar ze tot anderhalve meter diep in kunnen graven, en zitten met z'n vieren. Dus opzich vermaken die zich met z'n allen wel.
Maar wat ze erg leuk vinden is de hooibal, de voerbak om mee te gooien, en zo'n waterbal, die is lekker zacht dus ze pakken 'm ook vast en gaan er soms zelfs bovenop liggen *LOL*

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:40

Hooibal vinden die van mij geweldig. Verder hebben ze hier de hele kamer ter beschikking als ik thuis ben en dat is nogal een dierenspeeltuin... Ik heb een aantal kartonnen dozen staan, ligt een stuk behang onder het bed (sloooooopen en scheuren!), ik heb een knisperende kattentunnel en allerlei kattenspeelgoed nog liggen (heb ook een kat) maar daar doen ze niks mee.

Zoals al gezegd, konijnen zijn individuen, verschilt heel sterk wat ze leuk vinden. Mijn dame vind bijvoorbeeld alles slopen, kapot knagen en scheuren en krabben het allerleukste. Alles wat kapot kan (en mag) maak je haar dus blij mee. De gouden gids blijft het allermooiste!
Gooien doen ze geen van beiden.
Mijn kereltje is dol op rennen en overal op springen. Die heb ik dus blij kunnen maken met een grote krabpaal met verschillende plateau's. Kijk naar wat je konijn leuk vind en pas het speelgoed daarop aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:12

blijf het maar eens volgen mijn 2 zitten net bij elkaar en zoeken wel wat leuks in een kleiner hok.
ze hebben nu stenen en daar doen ze van alles mee

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:27

Wat een leuke ideeen allemaal. Mijn konijnen gooien ook graag. Met zo'n kattenbal met een belletje erin. Ik heb ook zo plaat gemaakt van wilgentakken die je kan buigen. Vinden ze ook leuk om zich te verstoppen. Scheuren met kranten vinden ze ook het einde, dus misschien kan ik ook wel eens een kartonnen doos proberen. Even in de gaten houden wat er nog meer voorbij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:37

oja een doos kunnen ze in slapen en spelen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:14

Onze dwergangora x vos heeft ook een hooibal en daar kan ie tijden mee bezig zijn. Soms lijkt het wel of het ding hem irriteert, dan gooit ie hem echt door zijn hok heen.
De andere keer ligt de hooibal tegen hem aan en zit hij er gebroederlijk naast, maf beest Clown

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:37

De hooibal verveelt ze hiero best snel, maar om ze bezig te houden doen we daar toch wel hooi in *LOL* Zijn ze lekker bezig en goed aan het knabbelen! Haha!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:46

Mijn oppaskonijn had zo'n klokhuis achtig iets en dan was er een balletje dat er vast inzat en dat steeds ronddraaide dan. Vond ie super Lachen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:13

Weten jullie dan ook toevallig iets voor zo'n 20 konijnen op een kinderboerderij, waarvan het natuurlijk niet veel tot niets mag kosten? Het zou namelijk leuk zijn als ze zoveel mogelijk te doen hebben. Ze hebben zelf niet zo'n groot hok, maar ze komen wel een paar keer in de week in een stalletje, waar ze wel veel meer speelruimte hebben.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:30

@sunny-love, dan zijn jute zakken misschien wel echt een goed idee

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:36

Blue9 schreef:
@sunny-love, dan zijn jute zakken misschien wel echt een goed idee

Waar kan ik die halen? Bloos

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:09

wc rollen inzamelen! Daar hooi in stoppen Haha!
Oude handdoeken kunnen ook heel leuk voor ze zijn, en kartonnen dozen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:06

Sunny-love:
Je kunt ook een paar tennisballen/voetballen ofzo neerleggen?
Verder kartonnen dozen of iets van grote bakken met versnipperde kranten, waar je een handje brokjes in gooit, kunnen ze zich lekker uitleven door die hele doos door te graven *LOL*

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:28

Dat zijn idd allemaal leuke ideeën! Ik ga er zeker werk van maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:58

heb een doos in het hok gezet van het kerstpakket van ouders ( Clown) met versnippert spul.
wat voer in gedaan dus ik later kijken doen ze er hun behoefte in.
niet zo geslaagd dus