Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Je schrijft Chihauha
anneliesdj schreef:Hoe meer haar hoe warmer hij het heeft, geld voor kleine en grote honden.
Kleine hondenrassen trillen vaker/meer omdat ze vaak wat zenuwachtiger van aard zijn.
Neem bv de kleine windhondenrassen, erg zenuwachtig van karakter en op foto's zie je die vaak staan met een pootje opgeheven, is een typisch teken van nervoziteit.
Overigens is dat niet bij alle kleine hondenrassen zo hoor.
Je schrijft Chihauha
nickyu schreef:bedoel je trillen van kou .. uit je bericht te lezen niet
dus dan trillen van angst ? dat lijkt me een erg slechte zaak![]()
kleine hondjes bijten in de regel wel eerder![]()
omdat ze zich in de regel eerder aangevallen voelen
dat telt weer niet voor bv jack russels die denken dat ze 70cm groot zijn![]()
maar als die bijten heb je meestal wel een probleem
daar het terriers zijn , gefokt voor de agressieve jacht op bv
vossen en ratten etc als ze gebeten worden mogen ze niet loslaten![]()
ze zijn in de regel (uitzonderingen daar gelaten) niet klein zerig
en ook zeker minder geschikt voor leuk kinder hondje ..
nickyu schreef:bedoel je trillen van kou .. uit je bericht te lezen niet
dus dan trillen van angst ? dat lijkt me een erg slechte zaak![]()
kleine hondjes bijten in de regel wel eerder![]()
omdat ze zich in de regel eerder aangevallen voelen
dat telt weer niet voor bv jack russels die denken dat ze 70cm groot zijn![]()
maar als die bijten heb je meestal wel een probleem
daar het terriers zijn , gefokt voor de agressieve jacht op bv
vossen en ratten etc als ze gebeten worden mogen ze niet loslaten![]()
ze zijn in de regel (uitzonderingen daar gelaten) niet klein zerig
en ook zeker minder geschikt voor leuk kinder hondje ..
arnjojo schreef:anneliesdj schreef:Hoe meer haar hoe warmer hij het heeft, geld voor kleine en grote honden.
Kleine hondenrassen trillen vaker/meer omdat ze vaak wat zenuwachtiger van aard zijn.
Neem bv de kleine windhondenrassen, erg zenuwachtig van karakter en op foto's zie je die vaak staan met een pootje opgeheven, is een typisch teken van nervoziteit.
Overigens is dat niet bij alle kleine hondenrassen zo hoor.
Je schrijft Chihauha
Pootje heffen is iets voor jachthonden...Absoluut geen nerveusiteit Maar goed offtopic
Het klomt dat kleine honden rassen het vaak kouder hebben. Wil niet zeggen ieder klein honden ras. Er zijn ook een aantal grote honden die het vaak snel koud hebben. Oudere honden hebben het ook vaak veel kouder!
Kuggur schreef:Basis natuurkunde; hoe kleiner een bepaald lichaam is hoe meer oppervlak het heeft ten opzichte van de inhoud. Verliest dus relatief meer warmte. Gemakkelijk na te rekenen met een kubus als model.
Kuggur schreef:Basis natuurkunde; hoe kleiner een bepaald lichaam is hoe meer oppervlak het heeft ten opzichte van de inhoud. Verliest dus relatief meer warmte. Gemakkelijk na te rekenen met een kubus als model.
arnjojo schreef:Niet alleen bij staande honden hoor. Labradors doen het ook. Echt de jachthonden zoals ik al zei.
Pootje heffen doen ze als ze iets ruiken/zien of op het spoor zien..
arnjojo schreef:Aan de eene kant vind ik jasjes enzo echt not done. Maar ik moet eerlijk zeggen, bij een chihuahua zou ik het absoluut doen.. Maar dan wel alleen als hij naar buiten gaat.
anneliesdj schreef:arnjojo schreef:Niet alleen bij staande honden hoor. Labradors doen het ook. Echt de jachthonden zoals ik al zei.
Sommige niet-staande honden doen dit idd omdat ze nu eenmaal uit jachthonden gefokt zijn dus wil het er nog weleens in zitten maar windhonden doen dit niet.
'voorstaan' als jachthond ziet eruit als volgt; neus laag, ogen strak gericht, poot half geheven en lijf doodstil en strak.
Een hond die zenuwachtig is heeft niet zijn neus laag, kijkt niet strak naar een punt, trilt en draait van het ene been op het andere.
Wezenlijk verschil dus.
anneliesdj schreef:arnjojo schreef:Niet alleen bij staande honden hoor. Labradors doen het ook. Echt de jachthonden zoals ik al zei.
Sommige niet-staande honden doen dit idd omdat ze nu eenmaal uit jachthonden gefokt zijn dus wil het er nog weleens in zitten maar windhonden doen dit niet.
'voorstaan' als jachthond ziet eruit als volgt; neus laag, ogen strak gericht, poot half geheven en lijf doodstil en strak.
Een hond die zenuwachtig is heeft niet zijn neus laag, kijkt niet strak naar een punt, trilt en draait van het ene been op het andere.
Wezenlijk verschil dus.
arnjojo schreef:anneliesdj schreef:
Wezenlijk verschil dus.
BijnaEen labrador is een jachthond! een Teckel is een jachthond! Om een Jachthond te zijn hoef het geen staande voor te zijn! Zoals je op de foto ziet, niks neus laag (alleen als ze een spoor volgen) En de oren dan? trillen doet een jachthond met voorstaan ook (soms) en ze maken nog een appart geluid (soms)