max leeftijd kip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

max leeftijd kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:48

hallo.
ik vraag me af hoe oud een kipje ongeveer kan worden, gewoon een rasloos kippetje Lachen
vandaag is mijn wite dame dood gevonden namelijk.. wij denken dat het van ouderdom was, maar ik weet niet hoe oud de gemiddelde kip kan worden Bloos

Calimero lag onder haar stokje, geen rare houding, vleugeltjes gewoon ingeklapt, pootjes gewoon ''ontspannen houding'' geen spartelsporen en geen bloed Lachen vandaar het vermoeden ''ouderdom'' Lachen

P_A_R_Love

Re: max leeftijd kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:50

De kippen van mijn oma worden zo'n 12.
Maar ik heb geen verstand van kippe

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:36

hè, 12 jaar! volgens mij is dat wel heel erg oud voor een kip. Ik dacht dat ze hooguit een jaar of 5 werden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:37

3 jaar Haha! dan gaan ze de kop af Vork

edit: nouja om even verder uit te leggen ze kunnen inderdaad wel 12 jaar worden, maar de meesten kippen is het al gauw hakkie takkie weg met 't koppie Nagelbijten / Gniffelen klinkt heel bot maar met 3 jaar ongeveer dan leggen ze geen eieren meer en tja.. wat moet je met een kip die geen eieren meer legt? en dan is het inderdaad dat ze in de pan belanden Vork

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:46

kippen zijn best gezellig toch? Niet alle huisdieren moeten 'functioneel' zijn. Maak je je parkiet ook dood alstie niet meer zingt/piept/whatevert

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:47

ik zou t niet eens weten haahha...
kippen zijn eng(ja ben keer aangevlogen door een haan op de kinderboerderij echt no way dat ik in de buurt kom van kippen..

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:49

Maartje1990 schreef: