Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yarrah schreef:Volgens de laatste onderzoeken in canada. Hebben gecasteerde teven een verhoogd risico op diabetes, schildklierproblemen en karakterveranderingen.
De kans dat een teef baarmoederproblemen en mammamtumoren krijgt is 22%.
Reden genoeg om mijn teefje (die probleemloos is) niet te casteren.
Oprtalj schreef:Wat jouw hond heeft klinkt als juveniele vaginitis. Dat is vrij onschuldig en gaat sowieso na verloop van tijd over, of je haar nu laat steriliseren of niet.
.
OlimpicDiaz schreef:Interessant onderwerp, wat ik zou aanraden is om je hondje 1x loops te laten worden.
OlimpicDiaz schreef:hoop dat je iets aan mijn advies hebt, anders mag je ook altijd PB-en hoor.
kimmie261 schreef:de ander is een gewone argentijn,weegt bijna 50 kilo...er is nog nooit iemand geweest die hier kwam en zei,goh wat zijn jou honden klein en onvolwassen...
kimmie261 schreef:ik heb mijn beide teven voor de eerste loopsheid laten steriliseren,en geen van beide zijn onzindelijk zijn alle 2 uitgegroeit tot gewoon gezonde grote honden...
al die onzin die mensen verzinnen wat ze kunnen krijgen als ze niet loops worden...
wat wel zo is ,is dat zodra ze een keer loops zijn geweest er al een vergrote kans is op melkkliertumoren.
mocht ik ooit weer een teefje puppie hebben,zal deze zeker voor de eerste loopsheid gesteriliseerd/gecastreerd worden.
overigens had 1 hond een baarmoeder die al vol zat met rommel toen deze verwijderd werd,ben heel blij dat zij daar ook niet nog eens loops bij is geworden toen der tijd..
Oprtalj ,nadelige gevolgen op de groei,je bedoeld te klein blijven???of dat ze dan juist te groot worden?
OlimpicDiaz schreef:Zelf ben ik voorstander voor de OVE, de snede die gemaakt wordt (en die dus ook door de buikspieren gaat) is dan wat kleiner en tevens hoeft dan niet de relatief grote baarmoeder afgebonden te worden, wat ook weer minder kans geeft op bloedingen en dergelijke, wanneer er bij de eierstokken afgebonden wordt, dan heb je maar een kleiner stuk waar de ligatuur om heen gaat, verder zit je nu met 2x afbinden (2x eierstok), ipv 3x (+baarmoederhals).....
Het verwijderen zou ik zelf als redelijk ingrijpend omschrijven, dit omdat daadwerkelijk de buikholte opengemaakt moet worden, verder ligt de baarmoeder diep onderin in de buik en moet je dus redelijk ver "grabbelen" om erbij te kunnen. Verder, hoe jonger het beestje, hoe minder ontwikkeld de baarmoeder en hoe minder makkelijk om een baarmoederhoorn te vinden, ook daarom is het makkelijker als de hond 1x loops is geweest.
Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt, anders mag je ook altijd PB-en hoor.
Groetjes!!