elkedag.?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

machoomen

elkedag.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 11:03

even over me hond Clown .

het is dan nog maar een pup.
maar hij weet dat die niet binnen mag plassen.
hij doet het nu wel niet binnen.
maar af en toe wel een klein plasje of poepje . Bloos

dat doen alle honden toch ? Haha!
maar nu dit.

als je naar buiten gaat en je pakt de riem gaat die plassen in huis.
dus als macho ( me hond ) de riem ziet dat ik hem pak.
gaat die in huis plassen.

en dat gebeurd elkedag.
dus hij weet wel dat die fout.

wat kunnen we hieraan doen.
als we hem optillen en riem pakken daarna gaat die in je arm plassen.
dus niks helpt. Haha!

Kiwipitje

Re: elkedag.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:05

Optillen, buiten zetten, daarna riem pakken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:07

Je moet de pup even met zijn neus door zijn eigen plasje heen halen, even rottig maar werkt vaak heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:08

miep1979 schreef:
Je moet de pup even met zijn neus door zijn eigen plasje heen halen, even rottig maar werkt vaak heel goed

maar alleen op het moment zelf dat je hem ziet plassen anders is dit een hele gemenen methode

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:09

NIET MET ZN NEUS ERDOOR HALEN!!!!!
je hebt kans dat hij bang wordt voor zn eigen plasje... niet doen !!!!!
eerst buiten zetten, dan de riem pakken en m heeeeeeeeel veel belonen als hij netjes buiten plast.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:10

miep1979 schreef:

Verward Lips are sealed Lips are sealed Scheve mond

Zodra de pup plast in huis en je ZIET het daadwerkelijk meteen straffen. Doe je het als het al gebeurd is dan is het te laat.
Verder: héél vaak met je pup naar buiten, het liefst elk uur. Als hij buiten plast/poept beloon je hem uitgebreid, houd dit
consequent vol. Straf hem als hij in huis plast/poept als je het ziet gebeuren en beloon hem uitgebreid als hij buiten iets doet.
Laatst bijgewerkt door Mars op 12-12-08 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:10

Vraag of die met je mee gaat naar de tuin. Je legt de riem al van te voren in de tuin neer. Zonder dat hij het ziet, als hij dan in te tuin plast gewoon belonen, ookal wil je het eigenlijk niet, maar toch liever in je tuin dan in je huis.

Als hij dat onder de knie heeft, kun je altijd verder. Maar ik vind het wel raar dat een pup gaat plassen als hij de riem ziet. Heeft hij er een nare ervaring mee gehad, dat er te hard aan hem getrokken ofzo?

machoomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 11:12

iertje2valen schreef:
Vraag of die met je mee gaat naar de tuin. Je legt de riem al van te voren in de tuin neer. Zonder dat hij het ziet, als hij dan in te tuin plast gewoon belonen, ookal wil je het eigenlijk niet, maar toch liever in je tuin dan in je huis.

Als hij dat onder de knie heeft, kun je altijd verder. Maar ik vind het wel raar dat een pup gaat plassen als hij de riem ziet. Heeft hij er een nare ervaring mee gehad, dat er te hard aan hem getrokken ofzo?

nee dat niet.
Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:12

Pups hoeven geen nare ervaring te hebben om te gaan plassen bij het zien van iets of iemand. Mijn vorige hond plaste als pup steevast in de kamer als een tante van mij op bezoek kwam. Hij was stapelgek op haar en van vreugde/enthousiastheid plaste hij spontaan in de kamer.
Hetzelfde kan met de riem aan de hand zijn, omdat de pup blij/enthousiast is naar buiten te gaan Lachen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:12

miep1979 schreef:

Dit is dus de foutste manier om het te doen Boos!
Hoe zou jij het vinden wanneer je als kind in je broek plast je moeder (die je vertouwd) jdie natte broek in je gezicht wreef!!!!

Wat ik hieruit begrijp is dat hij het doet als hij de riem ziet, ik neem aan dat hij wandelen leuk vind,, dus dat hij het uit enthousiasme doet,, oplossing is al gegeven,, de riem buiten pas om doen en goed belonen als hij het buiten doet.

Succes!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:14

je zou ook een stukje van je tuin aan hem 'beschikbaar' kunnen stellen, een stukje waar hij mag plassen en de riem in je zak doen ofzo, eerst daar neer zetten, dan roiem te voorschijn en als hij dan gaat plassen erg belonen. daar mag het en verder nergens. grote kans dat hij na een week naar 'zijn 'plekje toe rent om te plassen.
in elk geval de riem niet meer laten zien in huis

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:14

miep1979 schreef:

Ik vind dat niet bepaald een daadwerkelijk een vriendelijke manier om een pup opvoeden. Verward Je smeert de luier van een baby toch ook niet in zijn gezicht uit als hij gepoept of geplast heeft.

Als die eenmaal goed zinderlijk is en hij plast dan in huis en betrapt hem, oké dan vind ik het terecht. Maar het is een pup. En een pup moet alles leren en dat moet je op een vriendelijke manier doen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:15

ik denk dat hij het met de riem niet alleen uit enthousiasme doet maar ook omdat hij de riem assosieert met plassen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:19

norski schreef:
miep1979 schreef:

Dit is dus de foutste manier om het te doen Boos!
Hoe zou jij het vinden wanneer je als kind in je broek plast je moeder (die je vertouwd) jdie natte broek in je gezicht wreef!!!!

ROFL wij hebben altijd deze handeling gedaan thuis, 1 x bij een pup en nooit meer want het is over.
Sterker nog wij hebben nog noooooit iets aangetroffen in huis als we onverwachts wat langer weg bleven dan gepland.
En ik heb het hier over een pup en niet over moeder / kind behandeling Knipoog Deze methode kun je bijv ook niet hanteren bij een kitten dat in huis zijn of haar behoefte doet Vork

iertje2valen schreef:
miep1979 schreef:

Ik vind dat niet bepaald een daadwerkelijk een vriendelijke manier om een pup opvoeden. Verward Je smeert de luier van een baby toch ook niet in zijn gezicht uit als hij gepoept of geplast heeft.

Als die eenmaal goed zinderlijk is en hij plast dan in huis en betrapt hem, oké dan vind ik het terecht. Maar het is een pup. En een pup moet alles leren en dat moet je op een vriendelijke manier doen

Citaat:
wij hebben altijd deze handeling gedaan thuis, 1 x bij een pup en nooit meer want het is over.
Sterker nog wij hebben nog noooooit iets aangetroffen in huis als we onverwachts wat langer weg bleven dan gepland.

Je hebt mij toch ook niet horen zeggen dat je het achteraf moet doen, TS is er bij blijk uit haar post dus daarom post ik het op deze manier

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:21

ajb ga geen dieren met mensen vergelijken.. Wij wouden dat onze pup niet de weg op ging, daarom een stroomdraadje gespannen voor het huis, en toen had ie t ook meteen door. (tsja, anders loopt ie de weg op en komt onder een auto) Dat doe je ook niet met een kind, een kind is geen dier.Die vergelijking is fout. Ik zit nu op het moment ook met een plassende pup, vermoeiend soms, maar je moet er gewoon geduld voor hebben. Als ie plast zeggen: foei!! miss een kleine knijp in zijn nek, en dan METEEN buiten zetten, en dan Braaaf!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:21

suuzepuus schreef:
ik denk dat hij het met de riem niet alleen uit enthousiasme doet maar ook omdat hij de riem assosieert met plassen.

Dat zou ook kunnen ja, maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre een pup die link al gelegt heeft.
Wat het ook is, met een consequente aanpak is het vrij gemakkelijk op te lossen, als lees ik hier met verbazing over het met de
neus door de eigen plas halen...
Waarschijnlijk begrijpt de pup niet eens wat hij verkeerd gedaan heeft en hij kan idd heel bang worden van zijn eigen plas,
daar doe je echt meer kwaad dan goed mee.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:24

En realiseer je dat het hoe dan ook tijd kost, voordat een pup echt goed zindelijk is duurt het wel een half jaar! Het is ook niet niks natuurlijk, ze moeten leren hoe ze bij zichzelf aanvoelen dat ze moeten plassen en dat dat uberhaupt op te houden is, dat ze het moeten duidelijk maken aan de baas, dat da niet binnen mag.. Dat is nogal wat! En dan heb je nog de categorie honden die lbijven plassen uit enthousiasme of onderdanigheid.. Kleine plasjes maar de kunnen dat simpelweg niet onderdrukken.. Hoe dan ook succes en geduld toegewenst!!

(en de neus erin drukken is natuurlijk een straf en dat kan je pas doen als de hond het snapt en expres doet, dat lijkt me bij een pup nog niet aan de orde)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:27

Hoe oud is de pup, 9 weken of 8 maanden is een groot verschil. Knipoog

Een stukje gras dicht bij huis, liefst de tuin of voor het huis voor de hond beschikbaar stellen. Pup onder je arm, zet hem in het gras en beloon hem uit gebreid als hij op het gras zijn behoefte doet. Elk uur even buiten zetten is geen overbodige luxe, hoevaker hij buiten kan plassen hoe minder vaak hij binnen hoeft te plassen.

De ene hond doet er veel langer over dan de andere hond, het neus door de plas halen vind ik bruut en verbaas me er over dat dit nog steeds als advies wordt gegeven. Sommige honden plassen na een 2 maanden al niet in huis als ze buiten vaak de kans krijgen om de plassen terwijl de andere hond met 6 maanden nog in huis plast.

machoomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 11:31

Judith_ schreef:
Hoe oud is de pup, 9 weken of 8 maanden is een groot verschil. Knipoog

Een stukje gras dicht bij huis, liefst de tuin of voor het huis voor de hond beschikbaar stellen. Pup onder je arm, zet hem in het gras en beloon hem uit gebreid als hij op het gras zijn behoefte doet. Elk uur even buiten zetten is geen overbodige luxe, hoevaker hij buiten kan plassen hoe minder vaak hij binnen hoeft te plassen.

De ene hond doet er veel langer over dan de andere hond, het neus door de plas halen vind ik bruut en verbaas me er over dat dit nog steeds als advies wordt gegeven. Sommige honden plassen na een 2 maanden al niet in huis als ze buiten vaak de kans krijgen om de plassen terwijl de andere hond met 6 maanden nog in huis plast.

7 maanden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:33

zit je hond in een bench?
als je de bench vlak bij de deur zet kan je vrij snel naar buiten als ze uit de bench komt, en kan ze meteen plassen.

machoomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 11:35

siskeh schreef:
zit je hond in een bench?
als je de bench vlak bij de deur zet kan je vrij snel naar buiten als ze uit de bench komt, en kan ze meteen plassen.

JAA.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:50

Straffen?

Goed, eerst even alle feiten op een rij. Een pup wordt niet zindelijk door hem met zijn neus door zijn eigen plas te halen. Sterker nog, je traumatiseert het dier. De pup associeert het plassen met deze handeling en durft helemaal niet te meer te plassen.

Een hond is een dier dat iets voor de mens doet omdat het hem iets oplevert. Dit is zijn instinct. Door zich zo te gedragen hebben ze een grotere kans van overleven. Oerinstinct dus. Hier kan je heel mooi gebruik van maken. Iets goed doen levert dus een beloning op. Vanuit zijn instinct zal de hond dus je opdrachten uitvoeren.

Een pup heeft een kleine blaas en kan zijn plas nog niet zo lang ophouden. Daar kan hij niets aan doen, het is zijn lichaam dat nog niet totaal volgroeit is. Als je hem vroeger al eerder voor zijn onzindelijkheid hebt gestraft kan het zijn dat hij nu deemoedheidsplasjes doet. Wat is dat? ,zal je denken.
Zo probeert je hond jou duidelijk te maken dat hij je niet begrijpt maar dat jij de baas bent en of je hem alsjeblieft niet op zijn donder wil geven.
Jullie hebben waarschijnlijk een communicatieprobleempje.

Maar niet getreurt, een hond is makkelijk te trainen. Geef hem niet meer op zijn donder. Pak de riem, en zodra je ziet dat ie uit zijn plaat gaat hang je de riem weer weg. Doe dit meerdere malen per dag, zodat hij de riem niet meer met alleen wandelen associeert. Ja kan de riem op meerdere plekken in het huis neerleggen en deze steeds verplaatsen.

Verder is het voor zover ik kan beoordelen goed, dat jullie samen iets leuks gaan doen. Iets zonder doelen, gewoon voor de lol. Dus een balletje gooien of speuren. Speuren doe je door dingen in huis te verstoppen, eerst maak je het makkelijk en later steeds moeilijker. Op het internet kan je vinden hoe je dit het beste aan kan pakken. Even googlelen dus. Dit is goed voor het zelfvertrouwen van de hond en goed voor jullie band.

Als ik het goed heb begrepen plast je hond alleen als je de riem pakt? Zo niet, dan kan benchtraining uitkomst bieden. Hier kan je ook op googlelen.

Ik wens je veel succes met je hond en heb als je het wil nog een link van een forum met gedragsdeskundigen.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:19

hou er rekening mee dat elke keer als je pup heeft gespeeld, geslapen of gegeten het diertje uit moet. Niet 5 minuten wachten maar direct naar buiten. Wat betreft het met de neus door het plasje halen daar ben ik zwaar op tegen. De neus van een hond is zo verfijnt en een hond ruikt zo veel keer sterker dan ons dat je hier echt niks mee opschiet behalve dat je kans hebt om het neusorgaan te beschadigen (in urine zit amoniak) . Ik neem aan dat de pup nog klein is en dat je die makkelijk op kan pakken en direct richting buiten kan en onderweg in 1 beweging de riem kan pakken?? Mocht de pup toch iets in huis hebben gedaan maak het schoon zonder dat de pup het ziet. Zet desnoods de pup even in de tuin. Veel succes ermee en straf de pup niet omdat het per ongeluk een plasje heeft gedaan.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:20

Daar gaan we weer... een groep volslagen barbaarse methodes komen weer eens voorbij.
De neus erdoor halen is UIT DEN BOZE. En als mensen die dat aanraden wisten wat er waarschijnlijk ECHT speelt, zouden ze dat ook nooit hebben geroepen. Ik durf te beweren dat de neus erdoor halen het probleem ernstig gaat verergeren.

Ik denk in dit geval aan OF deemoedsplassen, OF plassen van opwinding. Beide komt voor, soms zelfs doorelkaar, bij honden die erg gevoelig zijn of een tikje onzeker zijn aangelegd.

Ik kan maar één tip geven. Til je hondje lekker op, neem hem mee de deur uit, en gris vlák voor je de deur dichtdoet het riempje nog mee. Voordeel daarvan is dat het plassen in elk geval buiten gebeurd.

Maar eigenlijk is dat niet het belangrijkste. Wat veel belangrijker is, is dat jullie dit gedrag volledig NEGEREN.
Het is niet fout of foei. Je trekt je er gewoon niets van aan. Ik zou zelfs willen aanraden om het plasje te laten liggen, éérst weg te gaan en dán op te ruimen.

Bij deemoeds- en spanningsplasjes word het gedrag vaak alleen erger als men erop reageert. Negeren, dus. ''Het geeft niet.''
Alleen zo heb je kans dat het hondje erover heen groeit.

Tot slot; sommige honden blijven hun hele leven deemoedsplasjes doen. Het is een ingewikkeld probleem.

Citaat:

Deze tip van Iertje is ook erg goed, omdat de riem het object is die de reactie geeft.

PSje - Koop een hele nieuwe riem. Eentje die volledig anders is dan de eerste. Een andere kleur, een ander type.
Leer (eventueel buiten, dat scheelt weer in opruimen) dat die riem iets heel erg leuks is. De riem zien? Yippee, dan krijg je wat lekkers.
Negeer het plassen volledig. Die riem is gewoon LEUK, heel LEUK. Als die riem komt, gebeurd er altijd iets geweldigs.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 12-12-08 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:21

Ergens heeft je hond de riem met plassen geassocieerd.. Nagelbijten / Gniffelen Moeilijker is dit af te leren..
Geen idee of je een hek bij je voordeur heeft dat ze niet de straat op kan, maar probeer eens eerst de voordeur open te doen zodat ze buiten is en dan pas de riem te pakken .. Zo kan ze het één ook niet met het ander associeren .. Knipoog Als ze plast buiten beloon je haar.. na een tijdje doe je rustig de riem weer binnen om .. stapje voor stapje ..
In ieder geval succes ermee !

Ik heb zelf ook een kleine pup die wat moeilijker is met het zindelijk worden maar geduld brengt je een heel eind, ik negeer haar behoeftes die ze binnen doet en wanneer ze wat buiten doet beloon ik haar zo enorm met een hoge stem en een koekje Knipoog
Als ik zie dat ze binnen wat doet pak ik haar op en zet haar buiten en negeer het feit dus dat ze het plasje binnen doet.

edit: ik lees net bovenstaande reactie, optillen is natuurlijk een stukje veiliger Haha!
Ben het er overigens erg mee eens wat er gezegd word!