Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sting schreef:Ga je op vakantie of als emigratie/langere tijd? Want het is écht veel stress voor de honden, totaal andere temperatuur enzo... Voor een vakantie zou ik ze dan zeker ook niet meenemen.
Mocht je langer gaan: Idd goed informeren, liefst meerdere keren bellen/mailen en zwart op wit meenemen naar de balie, zodat (als je niet wordt toegelaten) duidelijk is dat je contact hebt gehad.
Vjestagirl schreef:Ik heb er geen ervaring mee. Wel kan ik zeggen dat het voor je medepassagiers erg prettig is als je een lege stoel naast je boekt, zodat er niemand naast je hond hoeft te zitten. Voor het zelfde geld wordt hij agressief van de luchtdruk verandering, gaat blaffen en om zich heen happen, daar wil je als megepassagier niet naast zitten.
cheyentic schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb er geen ervaring mee. Wel kan ik zeggen dat het voor je medepassagiers erg prettig is als je een lege stoel naast je boekt, zodat er niemand naast je hond hoeft te zitten. Voor het zelfde geld wordt hij agressief van de luchtdruk verandering, gaat blaffen en om zich heen happen, daar wil je als megepassagier niet naast zitten.
dan word het wel erg duur hoor, in principe moet de tas dicht zijn waar de hond inzit en op de grond staan dus happen kan hij nietblaffen wel maar dan maakt die ene stoel ertussen ook niet uit, dat is zo ie zo vervelend.. net als een baby die de hele reiz jengelt, ook erg vervelend
cheyentic schreef:mmm ja zou kunnen, maar als je een stoel extra moet boeken word je reis wel heel duur, wij zaten wel aan het gangpad en mijn hond was heel lief en braaf dus had er geen problemen mee.. maar het zou wel lekker makkelijk zijn ja
Vjestagirl schreef:cheyentic schreef:mmm ja zou kunnen, maar als je een stoel extra moet boeken word je reis wel heel duur, wij zaten wel aan het gangpad en mijn hond was heel lief en braaf dus had er geen problemen mee.. maar het zou wel lekker makkelijk zijn ja
Dan wordt de reis heel duur, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zelf van de zomer naar Amerika 8 uur naast zo'n kuitenhappertje gezeten en daar word je niet vrolijk van. Men, ik kon Fifi wel haar nek omdraaien...
Medea schreef:Vjestagirl schreef:Dan wordt de reis heel duur, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zelf van de zomer naar Amerika 8 uur naast zo'n kuitenhappertje gezeten en daar word je niet vrolijk van. Men, ik kon Fifi wel haar nek omdraaien...
Ik lees hier met verbazing dat honden uberhaupt gewoon in het passagier deel van het vliegtuig mogen. Wordt er geen rekening meer gehouden met mensen die echt allergisch zijn voor honden? Je zal toch maar met een honden-allergie 8 uur naast een hond moeten zitten..
Rody01 schreef:Ze mogen idd zo in het vliegtuig mee. Tot ik goeloof 6 kilo.
Goed bij je dierenarts informeren ja. En voor dat ze het vliegtuig in gaan goed blaas legen.
En nuchtern