hondjes mee in het vliegtuig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

hondjes mee in het vliegtuig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 11:31

wij gaan tussen nu en een half jaar naar curacao.
De hondjes, 1,7 en 4,5 kilo, gaan mee.
Als het goed is mogen ze dan als 'handbagage' mee.

Heeft iemand tips, ervaringen enz?
Thanks!

arabella2000

Re: hondjes mee in het vliegtuig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:33

kijk goed naar de entingen
bij bepaalde landen moeten de entingen maximaal(bv. 3 weken
) van te voren gezet worden.
Ook moet er bij sommige landen een gezondheidsverklaring getekent worden.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:35

voor curacou moet je idd heel goed inentingen en bepaalde wormenkuren hebben..

ben zelf van de zomer op vakantie geweest naar La Palma met de hond en heb wel wat drama gehad ja..
in het vliegtuig is alles goed gegaan en was mijn hond ook heel braaf, niet gepiept etc.
zal zo ff het hele verhaal typen als ik tijd heb moetweer ff aant werk Knipoog

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:36

Ze mogen idd zo in het vliegtuig mee. Tot ik goeloof 6 kilo.
Goed bij je dierenarts informeren ja. En voor dat ze het vliegtuig in gaan goed blaas legen.
En nuchtern Lachen
Laatst bijgewerkt door Rody01 op 11-12-08 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:36

Ik heb mijn jack russell toen ze een half jaar oud was meegenomen naar spanje.
ik had haar niets gegeven, om te kijken hoe het zou gaan.
Nou ik was me dus kei druk aan het maken (dacht zelfs niet meer aan mijn eigen vliegangst) en die hond heeft de hele vlucht geslapen!!!!
Dus bij mij ging het super.

Maar er zat nog een hond in de cabine en die heeft de hele vlucht zitten janken.
Dus het verschilt per hond.
Ohjaa en de beenruimte word erg beperkt, omdat de hond alleen bij je voeten mag staan.
Ook al heb je een vrije stoel naast je, de hond mag niet van de grond af. (vind ik ook wel normaal)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:40

Er zijn ook van die speciale mandjes Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:40

ja maar dan nog heb je erg weinig beenruimte hoor.
wij hadden zelfs een zachte bench

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:04

nou hier komt mijn verhaal.
bij het inchecken mochten we niet door omdat we een tas hadden waar de hond inzat en dat moest dus een bench zijn volgens hun anders mocht hij niet mee.. hoop gestress en 65euro verder hadden we een bench staan we bij het vliegtuig, mag hij niet mee in de bench moet hij in een tas!!! voor niks zo lopen stressen dus..
vraag dus goed na wat bij jou vliegtuigmaatschappij wel en niet mag bij KLM zijn ze bijv veel strenger dan bij martin air. bij ons mocht hij onderweg gewoon uit zijn tas en op schoot, met goedkeuring van de 'buren' dan. alleen bij het dalen werd hij onrustig en wilde hij op de grond, maar ik vind dat zelf ook altijd een rot gevoel.
verder idd goed uitlaten van tervoren en niks meer geven vooral niet als hij 8-10uur moet vliegen. succes Haha!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 13:13

thanks voor de tips !

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:35

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:54

Ga je op vakantie of als emigratie/langere tijd? Want het is écht veel stress voor de honden, totaal andere temperatuur enzo... Voor een vakantie zou ik ze dan zeker ook niet meenemen.
Mocht je langer gaan: Idd goed informeren, liefst meerdere keren bellen/mailen en zwart op wit meenemen naar de balie, zodat (als je niet wordt toegelaten) duidelijk is dat je contact hebt gehad Lachen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:29

nou sting ik heb mijn hond voor een week meegenomen en hij heeft geen stress gehad hoor nou was dit ook maar 5uur vliegen en geen 10 maar toch.. zal denk niet voor alle honden opgaan dus, scheeld natuurlijk als hij in het passagiersgedeelte mag Ja

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:31

Afbeelding
Afbeelding
volgens mij vond hij het wel leuk zelfs Ja lekker uren wandelen door de bergen en dan eind van de dag nog ff op het strnd in de schaduw van een palm liggen Nagelbijten / Gniffelen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:16

Sting schreef:
Ga je op vakantie of als emigratie/langere tijd? Want het is écht veel stress voor de honden, totaal andere temperatuur enzo... Voor een vakantie zou ik ze dan zeker ook niet meenemen.
Mocht je langer gaan: Idd goed informeren, liefst meerdere keren bellen/mailen en zwart op wit meenemen naar de balie, zodat (als je niet wordt toegelaten) duidelijk is dat je contact hebt gehad Lachen.

Het is een voorbereidingsreis op emigratie zegmaar Tong uitsteken
We gaan een maand 'uitproberen'. En daar wil ik juist de hondjes bij hebben. Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:20

Ik heb er geen ervaring mee. Wel kan ik zeggen dat het voor je medepassagiers erg prettig is als je een lege stoel naast je boekt, zodat er niemand naast je hond hoeft te zitten. Voor het zelfde geld wordt hij agressief van de luchtdruk verandering, gaat blaffen en om zich heen happen, daar wil je als megepassagier niet naast zitten.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:22

bedenk goed idd of je de honden wilt meenemen. Er is een groot overschot en er zijn daar veel zieke honden. Ik heb zelf twee jaar op aruba gewoond en in asiel gewerkt. Onze hond (een arubaantje) is mee terug gevlogen met pilletje in bench in kofferruim. Ging goed. Denk aan alle inentingen en laat je goed informeren over de ziektes die er zijn. Honden zijn niet geliefd en stenen gooien is normaal. Houd ze dus goed bij je. Mooie honden (wat onze nederandse honden echt zijn in vergelijking met de zwervertjes daar) worden ook nog weleens weggejat. Al met al...ik ben geen voorstander van je hond meenemen, maar met alle goede voorbereidingen zal vast lukken. veel plezier sowieso!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:01

Vjestagirl schreef:
Ik heb er geen ervaring mee. Wel kan ik zeggen dat het voor je medepassagiers erg prettig is als je een lege stoel naast je boekt, zodat er niemand naast je hond hoeft te zitten. Voor het zelfde geld wordt hij agressief van de luchtdruk verandering, gaat blaffen en om zich heen happen, daar wil je als megepassagier niet naast zitten.

dan word het wel erg duur hoor, in principe moet de tas dicht zijn waar de hond inzit en op de grond staan dus happen kan hij niet blaffen wel maar dan maakt die ene stoel ertussen ook niet uit, dat is zo ie zo vervelend.. net als een baby die de hele reiz jengelt, ook erg vervelend

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:24

cheyentic schreef:
Vjestagirl schreef:

dan word het wel erg duur hoor, in principe moet de tas dicht zijn waar de hond inzit en op de grond staan dus happen kan hij niet blaffen wel maar dan maakt die ene stoel ertussen ook niet uit, dat is zo ie zo vervelend.. net als een baby die de hele reiz jengelt, ook erg vervelend

Ik denk ook dat ouders als ze reizen voor hun kinderen een aparte stoel zouden moeten boeken. Die hebben toch altijd spuuglapjes en dit en dat nodig...

En als het hondje IN de tas gaat zitten happen (ik neem al dat er wel een soort van gaas ruitje inzit) is dat ook niet fijn als je daar met je enkels naast zit...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:02

mmm ja zou kunnen, maar als je een stoel extra moet boeken word je reis wel heel duur, wij zaten wel aan het gangpad en mijn hond was heel lief en braaf dus had er geen problemen mee.. maar het zou wel lekker makkelijk zijn ja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:04

cheyentic schreef:
mmm ja zou kunnen, maar als je een stoel extra moet boeken word je reis wel heel duur, wij zaten wel aan het gangpad en mijn hond was heel lief en braaf dus had er geen problemen mee.. maar het zou wel lekker makkelijk zijn ja

Dan wordt de reis heel duur, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zelf van de zomer naar Amerika 8 uur naast zo'n kuitenhappertje gezeten en daar word je niet vrolijk van. Men, ik kon Fifi wel haar nek omdraaien...

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:06

Vjestagirl schreef:
cheyentic schreef:

Dan wordt de reis heel duur, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zelf van de zomer naar Amerika 8 uur naast zo'n kuitenhappertje gezeten en daar word je niet vrolijk van. Men, ik kon Fifi wel haar nek omdraaien...

Ik lees hier met verbazing dat honden uberhaupt gewoon in het passagier deel van het vliegtuig mogen. Wordt er geen rekening meer gehouden met mensen die echt allergisch zijn voor honden? Je zal toch maar met een honden-allergie 8 uur naast een hond moeten zitten..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:09

Medea schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik lees hier met verbazing dat honden uberhaupt gewoon in het passagier deel van het vliegtuig mogen. Wordt er geen rekening meer gehouden met mensen die echt allergisch zijn voor honden? Je zal toch maar met een honden-allergie 8 uur naast een hond moeten zitten..

Daar heb ik me ook over zitten verbazen ja... Maar het mag gewoon. Katten mogen ook gewoon mee het vliegtuig in...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:09

@ vjestagirl haha ja dat kan ik me voorstellen ja, moet zeggen dat ik enorm opgelucht was dat die van mij zo braaf ging liggen slapen, was wel zenuwachtig van ter voren Nagelbijten / Gniffelen
zo'n bijtende of piepende hond zou ik ook gek van worden naast me.. voor lange reizen is het mss wel zo hond vriendelijk dat hij in een grotere kennel in het verwarmde ruim kan..

@medea het moet wel aangevraagt worden, maar idd denk ik niet dat mensen bij het boeken van een vlucht vermelden allergie te hebben.. mag overgens alleen met kleine hondjes. en als je er dan met allergie naast zit, is er vast wel iemand zo aardig om te ruilen, zodat de hond ergens anders kan komen te zitten oid

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:11

Rody01 schreef:
Ze mogen idd zo in het vliegtuig mee. Tot ik goeloof 6 kilo.
Goed bij je dierenarts informeren ja. En voor dat ze het vliegtuig in gaan goed blaas legen.
En nuchtern Lachen

soms mag dat, mits ze in een kleine bench (tas?) zitten. Maar de piloot heeft het recht om dit alsnog niet toe te staan, en ik kan me voorstellen dat dat gebeurt als er een passagier allergisch is. Persoonlijk zou ik er als medepassagier niet blij mee zijn, zeker niet als de honden uit de bench komen. Ik heb zelf mijn kat meegenomen vanuit Afrika en die heb ik vooraf een slaappil gegeven zodat ze rustig bleef. Halverwege in het toilet nog eentje erbij toen ze wat wakker werd, en niemand heeft er dus iets van gemerkt. Maar bij problemen die vooraf kenbaar waren gemaakt had ik haar toch echt in het ruim laten vervoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:21

dus inprincipe mag je hond gewoon mee als handbagage mits de entingen in orde zijn? en moet je dat dan bij het boeken wel of niet aangeven?