Schrikdraad tegen een kat?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Novalues

Schrikdraad tegen een kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 10:15

Hoi,

Mijn moeder woont midden in de stad en wij hebben daarom maar een klein stadstuintje, net zoals de rest van de buurt.
Nu is het zo dat de buurvrouw, schrikdraad om haar tuin heeft gemaakt tegen onze en andere katten.
Overigens heeft ze nooit tegen ons geklaagd over dat de kat in haar tuin zit en dergelijke.
Mag zij zo maar schrikdraag spannen? En is er dan een maximum aantal volt?

Alvast bedankt!

Storm

Re: Schrikdraad tegen een kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:19

Ik denk dat dat wel mag, het is haar tuin. Blijkbaar vind ze het erg lastig dat er steeds katten in haar tuin zitten (en gelijk heeft ze) en vind ze het moeilijk om te zeggen. Misschien wil ze de goede lieve vrede bewaren. Het gaat ook niet alleen om jullie kat, maar ook om andere, dus ze heeft het volste recht om een schrikdraadje neer te zetten.
Ze zal er echt geen 220 op hebben gezet, maar als een kat een schokje krijgt, zal hij het de volgende keer wel uit zijn hoofd laten om in die tuin te komen en is het probleem opgelost. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:27

Gewoon een stroomklok ophangen die je ook voor de weide gebruikt.
Bij ons staat er een flinke tik op omdat de kat van de buren onze vogels blijft terroriseren...
De meeste katten schrikken al af van een lage tik. Het gaat immers vooral omhet schrik effect.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 10:30

Hm oke. Ik dacht eigenlijk ook al een beetje dat het zou mogen, alleen wilde even zeker zijn. Vind het namelijk nogal sneu voor de kat. En binnen een maand verhuizen we toch.. Maar goed. Dan moet het maar zo.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:33

Celede, zo sneu is het voor je kat niet hoor, 1 keer een tik van het draad, en ze zal er niet nog een keer tegenaan lopen en de tuin van je buurvrouw vermijden.
Ik vind het eerder sneu voor je buurvrouw dat ze al die tijd last heeft gehad van katten in haar tuin terwijl ze dat niet leuk vind.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:38

Een verstandige kat loopt er niet 2 keer tegenaan.....
Tenzij er iets heel erg interessant is aan de andere kantvan het draar (zoals bij ons de voilliere). Wij hebben dus prikka band op de schuttingen liggen zodat ze niet over de schutting kunnen lopen, en een paar lagen schrikdraad daarboven zodat ze er niet overheen kunnen springen.

Bekijk het van de andere kant. De buurvrouw weet dat het katten zijn van verschillende mensen. Om nu iedereen er op aan te moeten spreken ziet ze niet zitten. En wat willen de eigenaren doen? ze doen:
A: niks
B: ze laten hun kat binnen (= ook niet leuk voor de kat).

Optie a is dat er niks veranderd, optie b is dat de katten in de buurt ongelukkig worden en er katten van iets verderweg het terratorium over nemen.

Een simpele oplossing is dus schrikdraad. Dan houdt ze haar eigen tuin kat vrij en heeft ze geen overlast van andermans beestjes.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:53

Storm76 schreef:
Celede, zo sneu is het voor je kat niet hoor, 1 keer een tik van het draad, en ze zal er niet nog een keer tegenaan lopen en de tuin van je buurvrouw vermijden.
Ik vind het eerder sneu voor je buurvrouw dat ze al die tijd last heeft gehad van katten in haar tuin terwijl ze dat niet leuk vind.

Nou, dan had ze maar wat moeten zeggen vind ik. Dat kunnen katteneigenaren natuurlijk niet ruiken Knipoog.

Op zich vind ik het best een slimme oplossing van haar Ja. Ik zou voor de zekerheid wel even vragen welk voltage eropstaat. Al denk ik eerlijk gezegd dat je kat er niet zomaar van omvalt Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:00

Ja het mag maar ze mag er geen hoeveelheid stroom erop zetten dat je kat eraan gaat.
Ik vind het ook erg vervelend altijd dat er katten in de tuin zitten en kuiltje maken en er dan naast poepen, zo eentje komt er dus bij ons..
Weet nog niet eens is van wie deze kat is dus vind die reactie van jou Yinari een beetje apart want die mevrouw heeft verschillende katten in haar tuin, en nu moet zij er dus achter aan gaan om de eigenaren te achterhalen??
Als die katten in haar tuin komen dan heeft ze het volste recht om er iets tegen te doen (op een normale manier) en dat heeft ze gedaan en blijkbaar werkt het of niet?
Geen ruzie de katten lopen ergens anders naartoe en ze heeft er geen last meer van.
Prima oplossing!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:02

Yinari schreef:
Storm76 schreef:

Nou, dan had ze maar wat moeten zeggen vind ik. Dat kunnen katteneigenaren natuurlijk niet ruiken Knipoog.

Op zich vind ik het best een slimme oplossing van haar Ja. Ik zou voor de zekerheid wel even vragen welk voltage eropstaat. Al denk ik eerlijk gezegd dat je kat er niet zomaar van omvalt Lachen

ik kan je vast vertellen dat niemand die zelf geen kat heeft zit te wachten op een kat in zijn/haar achtertuin ik ook niet, maar heb ook een hondje en ga dus geen stroom zetten, doe er verder niks aan maar zou het ook niet erg vinden als ze mijn tuin met rust zouden laten Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:07

Wij hebben helaas geen hond, en dus wel overlast als we geen schrikdraad hebben.
Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan katten, ik kan zelf niet snappen wat mensen nou leuk vinden aan zo'n beest. Voor mij is het een en al overlast.

Maar ieder zn eigen ding, er zijn ook veel mensen die niet snappen wat ik nou leuk vind aan vogels en kippen.

Als er te veel katten zijn in een buurt is het een makkelijkere oplossing om je tuin katproof te maken dan de eigenaren aan te spreken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:13

Wij hebben anders buren genoeg die het maar wát gezellig vinden als onze katten lekker bij hun komen. En ook buren die dat niet vinden. Die hebben dat ook gezegd en we hebben samen met hen oplossingen bedacht om de katten uit de tuin te houden.

Maar wanneer buren niets zeggen ga ik niet aanbellen (zes huizen verderop) of ze misschien last hebben van onze katten. Ze hebben zelf ook een mondje hoor Lachen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:29

Yinari schreef:
Storm76 schreef:

Waarom moet ze dat zeggen? Ten eerste komen er dus meerdere katten, dus misschien weet ze niet van wie ze allemaal zijn en ten tweede is het niet háár verantwoording, maar de jouwe. Als ik geen katten in mijn tuin zou willen hebben, zou ik het ook zo doen, ik ga echt niet de hele buurt af om te vragen of ze alsjeblieft hun kat bij zich willen houden.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:37

Ik zal het nog mooier vertellen, mijn tante woont ook in de stad, heeft katten.
Zodra deze de tuin ingaan, krijgen ze een bandje om en er is een 'netwerk' rond de tuin en als daar te dichtbij komen, krijgen ze een schok. Zo verlaten ze de tuin niet.
Werkt prima!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:39

Yinari schreef:
Wij hebben anders buren genoeg die het maar wát gezellig vinden als onze katten lekker bij hun komen. En ook buren die dat niet vinden. Die hebben dat ook gezegd en we hebben samen met hen oplossingen bedacht om de katten uit de tuin te houden.

Maar wanneer buren niets zeggen ga ik niet aanbellen (zes huizen verderop) of ze misschien last hebben van onze katten. Ze hebben zelf ook een mondje hoor Lachen.

JIJ Hebt ervoor gekozen een huisdier te nemen. ZIJ NIET! dus tja, je kan het ook anders stellen. Iedereen moet lekker zn eigen huisdier bij zich houden en zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt.

Heeft jou kat een brief op zn rug waar hij woont? hoe moeten ze dan weten van wie die kat is.
Hier liep er eentje rond met een kokertje aan zn halsband, maar probeer die kat maar is te pakken!

Je meot gewoon voor je eigendier zorgen, kan je dat niet dan moetje geen dier nemen.
En niet gaan lopen zeuren dat mensen hun tuin hufterproof maken voor de katten van de buren

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:41

Yinari schreef:

Mensen weten vaak nog niet eens van wie de kat is. En dan moeten zij de moeite nemen om de eigenaar te pakken te krijgen??
Ze kunnen beter zoals in dit voorbeeld zelf actie ondernemen dat de kat niet meer komt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:45

Ja het mag Haha! Ik heb het zelf ook hangen ...

Om de eerste reden om mijn eigen bij mij te houden, zodat mijn buurvrouw geen geld uit hoeft te geven om geen kattenoverlast tegen te gaan Clown

En laatst dacht idd een kat bij mij in mijn tuin te komen, helaas stond het schrikdraad aan, je zag zo een vonkje toen hij er tegen aan liep Duivel Heb hem niet meer gezien Haha!

Mijn eigen katten zijn er uiteraard ook tegen aangelopen en nu klimmen ze niet eens meer tegen de schutting Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:55

heb je dat draad dan op de schutting staan? dan zou mijn hond er nl niet bij kunnen en mss voor mij ook een oplossing zijn.. word gek van al die katten die denken dat mijn tuin een kattebak is.. bovendien gaat me hond helemaal flippen als er een in de tuin loopt..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:57

oogjes op de palen van de schutting zetten, en dan nog een draadje er boven doen, evt iets naar binnen/buiten zetten

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:38

Hohoho (nee, geen kerstman).... ik heb NIET gezegd dat ik vind dat mensen geen schrikdraad mogen ophangen. Ik vind het slim en dat heb ik gezegd ook.

Wat ik wél vind is dat katten gewoon los mogen en niet in je eigen tuin hoeven te blijven. Schiet op zeg, wat voor last heb je er nou helemaal van. Mijn katten krijgen alle vrijheid en daar hebben mijn buren geen last van.

Hebben ze dat wel, dan praten we erover en doen we er wat aan.

Dat is hoe ik erover denk. Voor kattenhaters vervelend maar die kunnen dan op mijn kosten wat aan hun tuin doen. Een emmer water doet vaak ook een hoop.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:39

ma_rie_tje schreef:
Je meot gewoon voor je eigendier zorgen, kan je dat niet dan moetje geen dier nemen.
En niet gaan lopen zeuren dat mensen hun tuin hufterproof maken voor de katten van de buren

Hufterproof? Leg eens uit Lachen

Ik ben prima in staat om voor mijn huisdieren te zorgen, en begrijp ook niet wat dat er mee te maken heeft.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:45

Nou de katten hier in de buurt slopen alles om maar in de buurt van MIJN vogels te komen in MIJN tuin.
En voor je huisdier zorgen is dus ook weten waar het dier uithangt en wat die uitvreet.Schijt het tuinen vol, sloopt die net aangelefde tuinen, vermoord die kippen in het hok van de buren etc. Zelfde als voor je kinderen dus.
Dus tja, ikheb een gigantische hekel gekregen aan katten.

Als jij vind dat jou katten lekker buiten moeten kunnen lopen, tja, dan vind je dat. Maar in mijn tuin hoeven ze niet meer te komen. Doen ze dat wel tja... dan komen ze zeer waarschijnlijk geen 2e keer meer.

Maar ik vindhet een foute instelling dat er eerst mensen moeten gaan klagen. Mensen zouden niet moeten hoeven klagen, want het zijn niet hun dieren maar de jouwe

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:46

Yinari schreef:
Dat is hoe ik erover denk. Voor kattenhaters vervelend maar die kunnen dan op mijn kosten wat aan hun tuin doen. Een emmer water doet vaak ook een hoop.

Je hoeft natuurlijk niet meteen een kattenhater zijn omdat je andermans kat niet in je tuin wilt hebben.

Verder vind ik het wel goed dat je aanbiedt op jouw kosten wat aan de tuin te doen, al blijf ik het vreemd vinden dat mensen hun tuin aan moeten passen om de de dieren van een ander buiten te houden.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:47

Wie zegt dan dat het tegen jou katten is?
Onze buurman heeft ook prikkeldraad maar dat is tegen inbrekers Ja

Trouwens als mijn kat ''vervelend'' doet krijgt ze met de buurvrouw even met de tuinslang, en ik kan haar geen ongelijk geven Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:56

Marietje (zo maar even, al die streepjes Knipoog ): ik begrijp dat jij geen katten in je tuin wil hebben, tuurlijk snap ik dat.

Ik spreek nu even alleen uit eigen ervaring: als ik in de buurt kijk zie ik steeds dezelfde katten voorbijkomen. Een vaste kliek zegmaar. Ik weet ook waar die katten bijhoren. Gewoon door een klein beetje op te letten.

Je kunt toch in het voorbijgaan de katteneigenaar aanspreken, en zeggen dat je dat graag opgelost ziet? Dat hoeft niet meteen onder klagen te vallen. Een beetje normaal mens zegt dan: oké, het is mijn kat, we kijken wat we gaan doen. Hier is dat ook zo.

Dan is er toch geen probleem? Ik zie het niet hoor.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:59

Het probleem yinari: is dat de meeste mensen best moeite hebben normaal te reageren...