Pup van bovenburen blaft nonstop, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pup van bovenburen blaft nonstop, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:38

Ik woon in een flat en sinds kort hebben mijn bovenburen een (vechthondachtige) puppy. Ik heb hem buiten al eens gezien, echt een superschattige pup. Alleen nu blaft het beestje zo ongeveer de hele nacht door (echt iedere nacht en overdag blaft hij ook veel). Volgens mij stopt hij alleen met blaffen als hij slaapt... Nu vraag ik me af waardoor zoiets kan komen. Wij hebben 'vroeger' toen ik nog thuis woonde ook veel pups gehad. En natuurlijk blaft een pup weleens, maar zoiets hebben wij in ieder geval echt nooit meegemaakt. Iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn met die pup? Ik ken mijn bovenburen nauwelijks en toen ik er laatst (vriendelijk) over begon zeiden ze dat hun pup niet blafte, maar ik ben toch niet gek..

marielle231

Re: Pup van bovenburen blaft nonstop, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:48

vind dit nu niet echt leuk klinken
Citaat:
vechthondachtige

Een pup blaft vaak omdat die eenzaam is, het is niet niks uit je veilige nest meegenomen te worden en dan in een ander huis moet wennen dat heeft tijd nodig..

Onze rottie was ook een ramp, die had verlatingsangst en dat is heel lang zo door gegaan.

Daarnaast hebben we nog een klein hondje gehad die ook veel overlast bezorgde, als wij weg waren blafde ze de buurt bij elkaar, niemand die mij even inlichte tot de huisbaas op de stoep stond Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou het gewoon doorgeven aan die mensen gewoon briefje door de bus bijvoorbeeld als het weer gebeurd.
Zo weten hun wat er aan de hand is en kunnen ze ermee aan de slag.
Wel jammer dat ze zeggen dat hun hondje dat niet doet, misschien worden ze erzelf niet wakker van of zijn ze dan weg?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:58

Ik zou ook zeggen dat het door eenzaamheid komt. Overdag zijn je buren misschien niet thuis en 'snachts wordt het hondje misschien in een aparte kamer opgesloten en gewoon genegeerd.
Gewoon even tegen je buren zeggen dat je er last van hebt en dan kunnen ze er wat aan doen. Misschien de radio zachtjes aanlaten staan en een mand met een wekker (hartslag van de moeder) geven ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 03:57

marielleaartsen schreef:
vind dit nu niet echt leuk klinken
Citaat:
vechthondachtige

Was niet onaardig bedoeld hoor Knipoog. Ik dacht dat een beschrijving van het type kon helpen omdat ieder ras ook weer zijn eigen karakteristieke dingen heeft. Volgens mij is het een Pitbull puppie. Hij is nu trouwens even stil, denk dat ie slaapt. Ik zal eens even een beetje in de gaten proberen te houden of de buren thuis zijn als hij weer uren blaft. Ik dacht zelf ook al aan eenzaamheid. Ik weet nog wel dat ik mijn kat (toen kitten) de eerste nacht in de badkamer had gedaan omdat ik dacht dat dit lekker knus was en dat hij dan niet steeds hoefde te vluchten voor mijn oudere kat. Nou, die piepte zo de boel bij elkaar dat ik de deur na een uur maar heb opengedaan. Een paar minuten later lag ie lekker naast me in bed te slapen, de slimmerd, en vervolgens heb ik hem nooit meer gehoord. Nu is een hond natuurlijk geen kat, maar wellicht is het toch wel een beetje te vergelijken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 04:05

tjee Scheve mond wat heeft het ras er nou weer mee te maken
altijd die vooroordelen

toch gewoon met je buren erover hebben,desnoods aangetekend schrijven en anders gewoon een klacht indienen bij de woningbouw
dat mensen een pup nemen is prima ,maar uiteraard moeten ze er zorg voor dragen dat ze dit gedrag gaan afleren

overigens moet je die mensen daar natuurlijk wel even de tijd voor geven, tis niet binnen 2 dagen gedaan natuurlijk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 04:54

Waarschijnlijk zijn ze weg als de pup blaft en dat is ook meteen de reden dat hij blaft; hij wil niet alleen zijn. Zoiets wordt heel snel een gewoonte en op den duur heel moeilijk af te leren, is dus zaak om daar meteen wat aan te doen.

Ik zou ze er gewoon eens netjes op aanspreken, zeg dat je zeker weet dat het hun hond is en misschien kun jij overdag een keer met hem wandelen als zij lang weg zijn?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:54

naadje24 schreef:
tjee Scheve mond wat heeft het ras er nou weer mee te maken
altijd die vooroordelen

Ben je verdorie blind ofzo?! Volgens mij WILLEN sommige mensen graag dat anderen vooroordelen. De TS geeft duidelijk aan dat ze het niet oordelend bedoelde, maar gewoon om aan te geven om wat voor soort hond het gaat. Een pitbull achtige is nu eenmaal van oorsprong een vechthond, niks mis mee en zo bedoelde zij het ook niet, dus voel je niet meteen aangevallen en kijk verder dan je neus lang is. In dit geval ben JIJ vooroordelend bezig!

Maargoed TS, ff ontopic Haha! Lastig als buren het zelf niet toe willen geven en eigenlijk hun kop in het zand steken. Ik zou ze er toch nog een keer of 2 op aanspreken (klinkt erger dan het is, gewoon aangeven dat het ECHT zo is), als ze er niet op reageren, dan zou ik ook de huisbaas erbij halen. Of zijn het koopappartementen?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:01

ik heb dit ook eens gehad, maar dan met onderburen.. gek werd ik ervan.. we hebben die mensen er verschillende malen op aangesproken, maar volgens hen was het geen waar.. ze waren nooit thuis, en dan blafte de hond..
uiteindelijk hebben we samen met de huisbaas de politie ingeschakeld.. vanaf toen namen ze de hond overdag mee.. lekker rustig aan mijn oren..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:09

Hoelang is dit al aan de gang?
Als dit pas sinds een paar dagen is zou ik gewoon hun de kans geven om het op te losssen. Zoals eerder gezegt kan dat niet binnen een paar dagen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:15

XoNo schreef:
Ben je verdorie blind ofzo?! Volgens mij WILLEN sommige mensen graag dat anderen vooroordelen. De TS geeft duidelijk aan dat ze het niet oordelend bedoelde, maar gewoon om aan te geven om wat voor soort hond het gaat. Een pitbull achtige is nu eenmaal van oorsprong een vechthond, niks mis mee en zo bedoelde zij het ook niet, dus voel je niet meteen aangevallen en kijk verder dan je neus lang is. In dit geval ben JIJ vooroordelend bezig!

en jij moet ff dimmen tegen mij!,wie denk je wel niet dat je bent! ik heb niet samen met je in de klas gezeten ja!

mijn mening is gewoon dat het nergens over gaat om een ras erbij te zetten, eerst al vechthond (klinkt al zozo...want het is geen vechthond,maargoed) en dan pas normaal : pittbullachtige
het is een pup....en een pup is een pup...of dat nou een jack russel is of een duitse dog

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:18

Haha heerlijk deze rel meteen weer... jullie voelen je wel erg aangevallen.... Als ts had geschreven: een jachthondachtige, was er niks aan de hans geweest....

Anyway ontopic: hmm heel erg lastig, helaas hebben puppen hun onhebbelijkheden, ik zou er ze wel eventjes op aanspreken op een nette manier. Zeg dat je begrijpt dat het opvoeden van een hond niet altijd zonder slag of stoot gaat, maar dat je hoopt dat ze er mee bezig zijn!

Succes ermee!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:24

Oe kippenvel krijg ik hiervan,staffords zijn erg gevoelig voor verlatingsangst dus licht de mensen snel inzodat ze actie kunen ondernemen.
Het is nu nog een pup een half jaar verder niet meer te corrigeren op dit gedrag,weet er alles van namelijk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:30

Ach dames? Wat doet het er verder toe?
Het gaat om het princiepe. Een jankende pup bij de boven buren!

Klagen zou ik niet doen, wel hun erop attenderen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:45

laten we even proberen ons volwassen te gedragen en niet gelijk als ene stel kleuters te gaan bekvechten

ik zie niets veroordelend in het aangeven van het tyoe hond
er zijn nu eenmaal rassen en typen honden die sneller herrie maken dan anderen en dan is het best handig om er bij te vermelden welke type het gaat , als je niet direct het ras weet , kom je al snel op
vechthond achtige uit
alleen op 1 of andere manier zijn liefhebbers van bepaalde rassen en typen dieren al overtuigd van een negatieve lading van een woord terwijl die lading er helemaal niet is
relax , chill en gedraag je nu eens een keer als een volwassen persoon
sorry, maar ik word af en toe zo moe van het gezeik
en ja , ik ben gek op vechthond achtigen,
maar gok dat het in dit geval eerder een stafford is oid

wat betreft het blaffen
waarschijnlijk eenzaamheid, te weinig af.eiding, uitlaten, etc etc
dieren hebben nu eenmaal veel aandacht nodig en moeten hun energie kwijt kunnen .
zeker speelse energierijke honden als een stafford en dergelijke honden ,
het verlaten van het nest zal er misschien ook mee te maken hebben
het is gewoon een ingrijpende gebeurtenis voor een pupje
hopelijk trekt het snel bij omdat het dier aan de situatie went
als dit gedrag blijft dan zou je het eventueel kunnen opnemen , het geluid .
je kunt dan de eigenaars er nog eens op aanspreken, vermeld er dan ook bij dat je blaffen op zich niet erg vind, maar dat het dag en nacht doorgaat , en dat dat wle irritant is
willen de eigenaars het niet weten etc , dan kun je nog de wijkagent opbellen om te kijken of die eens langs wil gaan ndat hij bij je is komen luisteren of dat je klacht klopt

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:59

naadje24 schreef:
XoNo schreef:

en jij moet ff dimmen tegen mij!,wie denk je wel niet dat je bent! ik heb niet samen met je in de klas gezeten ja!

mijn mening is gewoon dat het nergens over gaat om een ras erbij te zetten, eerst al vechthond (klinkt al zozo...want het is geen vechthond,maargoed) en dan pas normaal : pittbullachtige
het is een pup....en een pup is een pup...of dat nou een jack russel is of een duitse dog

Boeiend. Ze zegt gewoon het ras en dat het een superschattige pup is. Dat ze het een superschattige pup vindt doet er ook niet toe, mag ze dat dan ook niet zeggen?
Beetje zoeken naar iets vind ik, maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:17

Loesss schreef:
Haha heerlijk deze rel meteen weer... jullie voelen je wel erg aangevallen.... Als ts had geschreven: een jachthondachtige, was er niks aan de hans geweest....

Nou weet je wat het is, het ras "vecterhond" bestaat niet dus dat kan al snel als een vooroordeel overkomen, en dat is het ook eigenlijk, want wat is nu per defentie een vechtershond?
Beter was als er was gezegt een terrierachtige ofzo.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:22

Chiqa schreef:
Loesss schreef:

Nou weet je wat het is, het ras "vecterhond" bestaat niet dus dat kan al snel als een vooroordeel overkomen, en dat is het ook eigenlijk, want wat is nu per defentie een vechtershond?
Beter was als er was gezegt een terrierachtige ofzo.

dank je chiqa,jij snapt t tenminste Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:41

naadje, wie denk jij wel niet wat je bent? Ik heb ook niet met JOU in de klas gezeten!

En ik vind het gewoon kinderachtig dat jullie je meteen aangevallen voelen, maargoed, ik zie het al...Bullmastiff verslaafd. Rolleyes Als ze Duitse dog had opgeschreven had ik me ook niet aangesproken of beledigd gevoeld, ook al heb ik er 2. Ze meldde het puur als informatie, omdat het MISSCHIEN wel iets met het ras te maken had.

Maargoed, ik ga hier verder niet op in, ik vind jullie gewoon vooroordelend, jullie gaan er meteen vanuit dat de TS er iets negatiefs mee bedoelt. Zoals iemand anders al meldt, dat bijvoorbeeld staffords erg gevoelig zijn voor het alleen laten. In dat geval is het dus helemaal zo gek niet dat de TS er 'vechtershondtype' bij vermeld (ook al gaat dit uiteindelijk om 2 verschillende rassen Tong uitsteken).

Nu ben ik er klaar mee. De TS heeft een probleem en ik vind het gewoon irritant dat er meteen weer zo raar gedaan wordt als iemand zich misschien niet heel gelukkig uitdrukt. Daar gaat het helemaal niet om!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:45

Hoe lang hebben ze de hond nu en hoe oud is de pup?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:25

XoNo schreef:
naadje, wie denk jij wel niet wat je bent? Ik heb ook niet met JOU in de klas gezeten!

En ik vind het gewoon kinderachtig dat jullie je meteen aangevallen voelen, maargoed, ik zie het al...Bullmastiff verslaafd. Rolleyes Als ze Duitse dog had opgeschreven had ik me ook niet aangesproken of beledigd gevoeld, ook al heb ik er 2. Ze meldde het puur als informatie, omdat het MISSCHIEN wel iets met het ras te maken had.

nou meid laat je dan eens goed informeren want een BM is geen vechtras!
beetje erg domme uitspraak dus Rolleyes
en hoe kinderachtig is het om het daar op te gooien Sigaar
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 08-12-08 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:29

naadje24 schreef:
XoNo schreef:

nou meid laat je dan eens goed informeren want een BM is geen vechtras!
beetje erg domme uitspraak dus Rolleyes

AUB zeg hou nu eens op. Hopelijk lijkt jouw hond niet op zijn baas, want dan was hij behoorlijk agressief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:30

naadje24 schreef:

Wat kan jij je opfokken zeg, heerlijk. ROFL

Ontopic; Gewoon nog een keer je buren inlichten? Ze zullen zelf toch niet doof zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:31

Brainless schreef:
AUB zeg hou nu eens op. Hopelijk lijkt jouw hond niet op zijn baas, want dan was hij behoorlijk agressief.

het is ook maar net hoe je alles oppakt he
blaffende honden bijten niet Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:35

naadje24 schreef:
Brainless schreef:

het is ook maar net hoe je alles oppakt he
blaffende honden bijten niet Knipoog

... de mijne blaft niet, bijt hij dan wel... Verward Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:36

Brainless schreef:
... de mijne blaft niet, bijt hij dan wel... Verward Clown

geen idee.... ik ken jouw hond niet Clown