Rond stal liep er een hele lieve hond. Al gauw was ze heel erg afhankelijk van mij. Voor iedereen was ze bang, maar waar ik was > was zij. Snachts sliep ze onder mijn balkon van het hotel. 3 Uur lang in de hitte door de bergen met de paarden ging ze mee. Op een dag was ik naar het strand. Toen ik weer op stal kwam, kreeg ik te horen dat alle zwerfhonden in de buurt waren doodgeschoten en mijn kalpje ook....
Daarna had ik een husky van een vriendin gehad. Op een dag kwam ik zoals elke dag en was hij er niet. Ze zeggen dat hij gestolen is....
Daarna had ik voor mezelf voorgenomen om niet meer gek op een hond te worden in Cyprus.
Tot een maand geleden....
"aaah Nic er loopt een hond buiten" zei een vriendin bij wie ik woonde tegen mij.
Ok, ik kijken. Ze kwam meteen naar me toe. "hey, voor jouw is ze niet bang'', zei die vriendin nog tegen me.
Ik heb toen even met die hond geknuffelt, wat eten gegeven en ben weer naar binnen gegaan. S'avonds kwam de vriend van die vriendin thuis en heeft die hond weggestuurd. Volgende dag was ze er weer en had die vriend haar weer weggestuurd. Zo volgde een paar dagen.
11 November was ze er weer toen ik smiddags naar buiten gegaan. Ik heb toen mijn moeder gebeld.'' Mam, er loopt een hele lieve hond al een paar dagen buiten, een zwervertje. Ze is mager en lijkt sprekend op kalp (zie mijn profiel). Ik wil haar adopteren..''
Ik heb toen onderdak gevonden op stal voor haar in een grote buiten kennel. Ik heb honden voer voor haar gekocht, wat ik 2 keer per dag aan haar gaf en ik ging elke dag minimaal anderhalf uur met haar lopen of ze ging mee tijdens buitenritten.
Toen kwam de dag dat ik besloot om weer terug naar NL te gaan.
Binnen een week heb ik alles kunnen regelen... Paspoort, inentingen, ontwormen en haar gezondheidsverklaring. Ook moest ik nog een box regelen om haar in mee te nemen voor in het vliegtuig.Na lang zoeken die ook gevonden. Toen kwam de dag dat we naar NL gingen op 5 december....
Het was eerst anderhalf uur vliegen naar Istanbul en daarna 3 en een half uur naar Amsterdam. Gelukkig is de vlucht goed gegaan. Onderweg heeft ze waarschijnlijk door de zenuwen niet geplast en gepoept onderweg, dus toen we op de parkeerplaats waren heeft ze bijna 5 minuten staan plassen.
Nu gaat het heel goed met haar. Ze is in die 3 en een halve week al aardig aangekomen. Ook wordt ze steeds minder bang voor vreemden en andere honden.
Het is een kruising engelse pointer en we schatten haar maximaal 9 maanden oud. Dit kan ook jonger zijn. Het is een beestje met een hartje van goud, zonder enige kwaad in haar.Haar naam doet ze te danken aan het springen tijdens het uitlaten.... En overal waar ik ben is zij.....
Ik stel U voor aan Jumper:
1

2

3

4

5

Groetjes Nicky