september 2008 hebben wij een Hond uit het asiel gehaald, zijn geschiedenis: gedumpd uit de auto.
Het was een grote bruine labrador kruizing.
Het is altijd een risico een hond uit het asiel, hoe is hij met katten, honden, luisteren, kinderen etc.
Het asiel geeft je wel info, maar je moet toch eerst zelf vertrouwen krijgen in de hond en hem leren kennen.
En wij hebben Boy leren kennen, wij kende hem als een allemans vriend. ondanks zijn nare verleden had Hij een super karakter. Dol op mensen, kinderen. was helemmal waus met mijn paarden, kon overal mee naar toe, en deed het super op de cursus.
Maandag 1 decemer 2008 (volgens de DA Boy nu 11 maanden)
reden wij om 6 uur naar het ziekenhuis (ik moest voor ok) mijn ma reed, en Boy zat achterin. zij zou mij afzetten en met hem naar de boerderij gaan.
onderweg zijn we geschept door een vrachtwagen, we zijn een tijd meegesleurd, toen we los kwamen schoot de auto (renault espace, gelukkig groot) van links naar rechts, op een gegeven moment zo erg dat ik dacht nu gaan we over de kop. maar op dat moment zag ik de vangrail op ons afkomen, (eigelijk kwamen wij op de vangrail af) ik riep nog naar mijn moeder 'hou j vast!!' en toen ramde we de vangrail. na zo'n 30 meter stonden we stil.
ik keek achter me en, Boy was weg!...
even later vond ik Boy in het weiland naast de snelweg, meer dood dan levend.
Hij was tijdens de laatste knal uit de auto geslingerd
ik heb hem opgetild en op de vluchtstrook op een deken gelegd. binnen 10 minuten is hij in mij schoot overleden.
Hij was mijn maatje, zelfs in die korte 3,5 maand samen.
Boy had ogen waar iedereen voor smelt.
Ik wil iedereen meegeven, koop een honden gordel! ze worden nog verplicht, maar dit kan je hond redden.
het kost maar 35 euro. en dat is het waard.
hier van mijn knapste nog foto's