dat heb ik weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

dat heb ik weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:51

een paar weken geleden heb ik hier een topic geopend over mijn beesten. ik had 5 katten waarvan 2 kittens waarmee de hond het niet zo goed kon vinden. in eerste instantie wilde ik de hond wegdoen maar heb er later toch voor gekozen om de kittens te herlplaatsen omdat die sneller wennen aan een nieuwe omgeving. ik heb de kittens op marktplaats gezet en er kwam dus een mevrouw uit delft kijken. ik heb voor de twee kittens samen 75 euro gevraagd omdat ik niet wilde dat ze als slangbenvoer eindigden. de kittens waren nog niet geent toen ik ze verkocht, dit heb ik er duidelijk bij vermeld. de kittens waren gezond en ze waren netjes ontwormd en ontvlooit. de mevrouw wilde ze toch hebben, ondanks dat ze niet geent waren. een paar dagen later belde mevrouw op dat de ene kitten nieste. ze had dit ingesproken op mijn voicemail. ik heb haar teruggebeld en gezegd dat ze de kittens dan terug mocht brengen zodat ik er mee naar de dierenarts kon gaan. later op die dag belde ze weer en ze zei dat het al beter ging met de kitten en dat ze ze wel zelf zou houden. ik heb nogmaals gezegd dat ze ze terug mocht brengen als het niet ging. daarna niets meer van haar gehoord. tot ik vanmorgen een telefoontje kreeg van een kittenopvang. die vertelde mij dat zij 2 zieke kittens had opgenomen die bij mij vandaan kwamen. ik heb haar toen het verhaal uitgelegd wat ik dus tegen die vrouw van die kittens ook had verteld. ze mocht ze terug brengen zodat ik zelf met de kitten naar de da kon gaan. dat heeft ze niet gedaan. ok, ik had ze misschien moeten laten enten maar omdat ze niet in aanraking kwamen met buitenkatten heb ik dat niet gedaan. nu is een van die kittens dus vannacht overleden. de vrouw van de opvang vertelde mij dat ik binnenkort iemand van de inspectiedienst kan verwachten. ik schrok daar best wel van. ik ben altijd hardstikke goed voor mijn dieren. ik heb zelf die vrouw gebeld die de kittens bij mij gekocht had want ik vind het niet netjes dat zij mij niet heeft teruggebeld toen de kitten tocht ziek bleek te zijn. nu is mijn vraag aan jullie, sta ik in mijn recht (omdat ze mij niet meer heeft gebeld dat het tóch niet goed ging) of krijg ik hier problemen mee?

juval

Re: dat heb ik weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:53

jeetje, wat vervelend zeg...
volgens mij is enten niet verplicht, maar natuurlijk altijd wel beter..
maar of ze dan geen niesziekte gekregen zouden hebben??? dat weet ik niet.
sterkte/succes ermee!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:57

Voor zover ik weet heb jij niets fout gedaan, jij hebt duidelijk verteld dat de katjes niet geënt waren, dus daar was geen onduidelijkheid over. De vrouw wist waar ze aan toe was!

Dit is eigenlijk compleet haar fout..

Ik snap niet dat mensen dan niet direct met zo'n (eigenlijk nog zwak) diertje naar de dierenarts gaan! Ik bedoel je betaald er toch ook 75 euro voor, dan kunnen er dat kleine beetje dierenarts kosten nog wel bij op. Verschrikkelijk dat er eentje moest overlijden..

succes ermee!

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:58

lonneke schreef:
een paar weken geleden heb ik hier een topic geopend over mijn beesten. ik had 5 katten waarvan 2 kittens waarmee de hond het niet zo goed kon vinden. in eerste instantie wilde ik de hond wegdoen maar heb er later toch voor gekozen om de kittens te herlplaatsen omdat die sneller wennen aan een nieuwe omgeving. ik heb de kittens op marktplaats gezet en er kwam dus een mevrouw uit delft kijken. ik heb voor de twee kittens samen 75 euro gevraagd omdat ik niet wilde dat ze als slangbenvoer eindigden. de kittens waren nog niet geent toen ik ze verkocht, dit heb ik er duidelijk bij vermeld. de kittens waren gezond en ze waren netjes ontwormd en ontvlooit. de mevrouw wilde ze toch hebben, ondanks dat ze niet geent waren. een paar dagen later belde mevrouw op dat de ene kitten nieste. ze had dit ingesproken op mijn voicemail. ik heb haar teruggebeld en gezegd dat ze de kittens dan terug mocht brengen zodat ik er mee naar de dierenarts kon gaan. later op die dag belde ze weer en ze zei dat het al beter ging met de kitten en dat ze ze wel zelf zou houden. ik heb nogmaals gezegd dat ze ze terug mocht brengen als het niet ging. daarna niets meer van haar gehoord. tot ik vanmorgen een telefoontje kreeg van een kittenopvang. die vertelde mij dat zij 2 zieke kittens had opgenomen die bij mij vandaan kwamen. ik heb haar toen het verhaal uitgelegd wat ik dus tegen die vrouw van die kittens ook had verteld. ze mocht ze terug brengen zodat ik zelf met de kitten naar de da kon gaan. dat heeft ze niet gedaan. ok, ik had ze misschien moeten laten enten maar omdat ze niet in aanraking kwamen met buitenkatten heb ik dat niet gedaan. nu is een van die kittens dus vannacht overleden. de vrouw van de opvang vertelde mij dat ik binnenkort iemand van de inspectiedienst kan verwachten. ik schrok daar best wel van. ik ben altijd hardstikke goed voor mijn dieren. ik heb zelf die vrouw gebeld die de kittens bij mij gekocht had want ik vind het niet netjes dat zij mij niet heeft teruggebeld toen de kitten tocht ziek bleek te zijn. nu is mijn vraag aan jullie, sta ik in mijn recht (omdat ze mij niet meer heeft gebeld dat het tóch niet goed ging) of krijg ik hier problemen mee?

Volgens mij heb je alles prima gedaan dus rustig blijven!

OK, je hebt de kittens niet laten enten, dat was miss niet slim/ handig etc. Maar je zou ze de kost moeten geven die hun klatten niet enten! Maar je hebt de koopster hiervan op de hoogte gesteld. Dus het was haar verantwoording de kittens alsnog te laten enten. Je hebt haar meerdere malen gezegd de kittens terug te brengen als het niet ging. Ze heeft zelf gekozen dit niet te doen, niet te laten enten (is ze wel anar een DA geweest?) etc. Dat ze dus de inspectie op jouw dak sturen is nogal raar. Vraag me af of die ook komen hoor. Zo'n kittenopvang kan heel wat roepen, maar of de inspectie nou echt elk eerste klachtje na gaat trekken???

Komen ze wel ach: Heb je je huis op orde? Zijn je dieren voor de rest gezond? Zien ze er goed uit etc? Dan moet je gewoon rustig blijven, je verhal precies zo vertellen zoals je het hier verteld hebt en dan komt alles goed verwacht ik.

Vraagje:
Zijn je andere katten wel geent?

Tip:
Zeg NIETS over je psych verleden of dat vreemde geluid in de keuken Knipoog

Gentlegiant

volgens mij kan de inspectie jou niets maken?
jij hebt het bij de verkoop verteld dat ze niet geeint waren
en aan de telefoon nog 2 keer vermeld als ze niet naar de dierensrts kom gaan met de kittens dat ze ze terug kon bregen,

ik denk dus niet dat de inspectie jou wat kan maken en al helemaal niet als je voor de rest aleen maar gezonde dieren thuis hebt,
ik zou dus zeggen kom maar de koffie staat klaar je hebt toch niet voor hun te verbergen ofwel soms

grtz

Axel_Valerie

Ik vind het eigenlijk erger van die vrouw die ze gekocht heeft als dat ik dat van jou vindt.
Die mevrouw heeft er toch op 2 manieren voor gekozen de katten niet te laten behandelen.
Ze had genoeg kansen toch!
Ze kon ze en naar jou en zelf naar de DA brengen! Gewoon stom van haar dus.
Ik vind het nog erger dat ze jou nu een schuldgevoel aan proberen te praten....
Heel erg voor je dus!
Sterkte!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 13:08

ik heb voor de zekerheid maar even met de inspectiedienst gebeld en die zij ook dat ik me niet druk hoefde te maken en dat het wel los zou lopen. ze zei dat als er iemand langs zou komen dat ik mijn verhaal gewoon moest doen en die mevrouw moet zelf ook aan kunnen tonen dat ze ze ziek gekocht heeft, wat dus niet het geval was. ik had ze misschien beter kunnen laten enten maar ja dat is achteraf gepraat. en of ze dan niet ziek waren geworden is ook nog maar de vraag. zou het trouwens kunnen zijn dat die kitten buiten een koutje op heeft gelopen? ze moesten namelijk met de bus naar huis, ze hadden geen auto. ik baal hier enorm van. ze probeer mij nu de schuld in mijn schoenen te schuiven terwijl ik ze ook terug had willen nemen. bah, ik vind dit echt niet leuk

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:44

Niks aan de hand hoor; enten is niet verplicht (maar wél verstandig).
Gewoon vertellen wat jouw kant is; kunnen je zniks maken en dat zullen ze ook wel niet willen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:52

klinkt niet echt geloof waardig. Ik bedoel maar waarom zou je als je katten ziek zijn naar een kittenopvang brengen? Of dat moet onderleiding van een dierenarts zijn, maar je zou eerder verwachten dat ze dan bij die dierenarts kliniek zouden zijn. Ik bedoel er niks mee hoor maar het klinkt alsof die vrouw ze daarheen heeft gebracht aangezien ze waarschijnlijk (?) heeft gezegd dat die kittens bij jou vandaan komen terwijl zij ze gekocht heeft en de kittens dus eigenlijk haar verantwoording waren. Ik heb geen verstand van rechten of iets in die richting maar dit was wel het eerste wat in me opkwam aangezien jij hebt aangegeven dat die kittenopvang jou heeft gebeld en heeft gezegt dat die kittens bij jou vandaan komen terwijl jij allang niet meer de rechtmatige eigenaar bent

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:59

@ Lonneke ze kunnen je echt niks maken zij is degene geweest die fout zat.! Want zij heeft niet meer gereageerd om ze toch vervolgens bij jou terug te brengen.
Kijk dat ze niet geeënt waren is misschien niet zo slim ook al kwamen ze bij jou niet buiten, wij hebben nu nog maar 1 poes en deze laten we om de zoveel tijd inenten terwijl ze nooit buiten komt, we hadden eerst 3 poezen maar de ene overleed aan een ziekte in de nieren (hele DA onderzoek met röntgenfotos etc erbij maar nee niks kunnen vinden, dus waren we op naar andere DA gegaan daar ook weer zelfde verhaal helemaal laten onderzoeken maar ook niks weer), de ene overleed zo ongeveer in mei 2005 en de ander overleed op 1 november 2008 maar deess was al wel wat ouder naja 11 jaar.!

We missen onze andere 2 nog iedere dag want bij de laatste die overleed op 1 nov wij kwamen terug van bedrijfsfeest en vriendlief ging de katten los laten uit de bijkeuken, maar zij kwam maar niet ze lag in de krabpaal achterin dus vriendlief eraan gevoeld en kwam ie terug en zei tegen me van nee ze is niet meer.. Wil ie haar eruit halen om netjes in een doos neer te leggen knipt ie de krabpaal open en doet daar de schrik van zijn leven en riep naar me van ´´ZE LEEFT NOG Verdrietig ´´ Naja alleen der koppie bewoog ze en der bekkie ging open en dicht alsof ze lucht hapte maar voor de rest voelde ze al helemaal stijf zij vriendlief.!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:03

Deze mevrouw wilde blijkbaar wel een huisdier, maar niet de zorg die er bij komt kijken.
Ze had 2 opties.
- Terug brengen naar jou, omdat je dat aanbood, zodat jij ze naar de DA zou brengen om na te laten kijken en te helpen.
- Of zelf met ze naar de DA gaan om ze na te laten kijken en te laten helpen.

Toch koos ze er blijkbaar voor om de kittens ziek rond te laten lopen en op het laatste moment te dumpen bij een kattenopvang.

Dit is dus niet jou probleem, maar de hare.
Ze woonde bij haar in huis, dus zij had er voor moeten zorgen dat de kittens de juiste zorg hadden kunnen krijgen.

Zo denk ik erover.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:54

idd dit is absoluut niet jouwn schuld maar natuurlijk voor alle partijen wel sneu dat het zo gelopen is...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:10

ik vind het vooral sneu voor die kittens dat die vrouw ze gewoon ziek heeft laten rondlopen en ze vervolgens dumpt bij een kittenopvang

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:01

Ik denk ook dat jij hier geen schuld aan hebt, je hebt die vrouw tenslotte vantevoren duidelijk ingelicht dat ze nog niet geent waren.
Het is wel heel jammer dat deze beestjes hier nu de dupe van worden, ookal kon jij er dan niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:05

Als die vrouw een verhaal op heeft gehangen dat ze de kittens van een kattenfokster heeft dan idd wel. Maar jij bent particulier en had 2 kittens over. Voor 75 euro koop je nergens officiele kittens.

Wees wel voorbereid dat jouw andere katten dragers zijn en dat ze mogelijk ook ziek worden. Weet je wat voor ziekte die kittens hadden, neem ook even kontakt op met het adres waar je die kittens vandaan hebt. Daar komt het virus of wat dan ook vandaan.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:09

mijn andere katten hebben gelukkig nergens last van. dan zouden ze nu ook wel ziek geworden zijn. ik heb die kittens ook bij particuliere mensen vandaan. het heeft nu geen nut meer om dat te gaan achtehalen. ik vind het echt vervelend hoe het is gelopen maar kan er niet zo heel veel aan doen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:12

precies, jij kan er niks aan doen. Vint het wel sneu voor de kitten, maar de fout ligt bij die vrouw.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:22

het enige dat ze kan doen is haar geld terugeisen........ maar ik zie verder geen problemen hoor Lachen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:25

je hebt het duidelijk gezegt dat ze niet geent zijn
en je bent rustig gebleven meer kan je er niet aan doen
en als die inspectie dienst aan de deur komt gewoon je verhaal doen
en meer kan je niet doen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:27

Ik zie verder ook geen problemen.

Zonde dat de kittens niet geent zijn.
Ik fok met raskatten, en ik weet hoe belangrijk die eerste enting is. Die eerste enting moet een kat gewoon hebben, of ze nu binnen blijven of niet. Ook de mens kan ziektes mee naar binnenlopen.
Als de kitten nu al dood is, denk ik zelf aan kattenziekte, dat gaat heel rap, en als de andere kitten ook niet geent is, verwacht ik dat die ook snel zal overlijden.

Blijf gewoon rustig, en vraag eventueel een vriendin te komen als de inspectie komt.

Ik vind het juist goed dat die inspectie komt !
Er lopen namelijk veel kattenfokkers rond die slecht voor de dieren zijn. En daar mag best een halt toe geroepen worden.

Ik zou zeer zeker ook de namen en adressen van de broodfokkers (want dat zijn het als ze niet enten) doorgeven, zodat ze daar eens op bezoek gaan !

Succes hoor meid !

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:29

Misschien denken ze wel dat je een handelaar of fokker bent omdat je zoveel geld voor de kittens vroeg. Misschien dat ze daarom dachten 'daar sturen we de inspectie op af!'. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, een particulier wordt immers niet verplicht zijn katten te enten ofzo.

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:33

KiWiKo schreef:
het enige dat ze kan doen is haar geld terugeisen........ maar ik zie verder geen problemen hoor Lachen

Maar als ze de kittens al gedumd heeft bij een opvang kan ze toch moeilijk bij TS haar geld terug eisen? Dan had ze de kittens aan haar terug moet geven voor het geld of na het overlijden van de kitten als dit bij haar thuis was gebeurd.
Toen de koopster de kittens bij de kattenopvang gebracht heeft, heeft ze er volgens mij afstand van gedaan.

@Lonneke: Je had wat vragen over hoe het dier ziek geworden kan zijn. Hier mijn opinie. De kitten kan verkouden zijn geworden in de bus. Ook kan het besmet zijn door 1 van je katten als die drager is. Je kunt ook zelf iets meegenomen heben van buiten wat besmettlijk was voor poezen. Het is zo moeilijk te zeggen aan welk virus de kat dood is gegaan. Niezen doet een kat al snel als het ziek is.

Daarbij: Katten worden tegen "niesziekte" geent, maar dat is net zoiets als de griep: het virus mutteert elke keer. En daarbij bestaan er een stuk of 8 a 10 gelijksoortige virussen die allemaal niezen als gevolg hebben. De enting helpt tegen zeg een stuk of 5 van die gelijksoortige virussen. De weerstand die ze daartegen opbouwen helpt dan om ook snel een afweer tegen virus nummers 6,7 etc te hebben. Dus ook een volledig geente kat kan een ziekte krijgen die lijkt op niesziekte (ik kan het weten. De mijne worden altijd volledig geent en toen ze nog naar een pension gingen in de zomer zijn ze enkele keren niezend thuis gekomen, incl ontstoken ogen etc)

Kittens zijn erg vatbaar, heben nog niet een volop werkend immuunsysteem en daar helpen moedermelk en entingen dus bij. Als ze niet geent zijn en de afweer is nog niet op peil en ze komen dan met iets in aanraking kunnen ze zowiezo heel snel heel ziek worden. Daarbij heeft een klein kattenlijfje weinig reserves dus gaat het erg snel. En hebbenz e dan eenmaal iets dan krijgen ze makkelijk een tweede ding eroverheen. (Begint met niezen, wordt ziek en zwakker en krijgt dan diarree bijv)

Kortom: je snapt dat ik enten altijd zou adviseren. Dat heb jij ook gedaan aan koopster.

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:34

dovish schreef:
Misschien denken ze wel dat je een handelaar of fokker bent omdat je zoveel geld voor de kittens vroeg. Misschien dat ze daarom dachten 'daar sturen we de inspectie op af!'. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, een particulier wordt immers niet verplicht zijn katten te enten ofzo.

75 euro voor 2 katten dat is 37,50 per kitten. Dat vind ik niet veel hoor! Fokkers vragen vet meer!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:35

Zilfstar schreef:
KiWiKo schreef:

Maar als ze de kittens al gedumd heeft bij een opvang kan ze toch moeilijk bij TS haar geld terug eisen? Dan had ze de kittens aan haar terug moet geven voor het geld of na het overlijden van de kitten als dit bij haar thuis was gebeurd.
Toen de koopster de kittens bij de kattenopvang gebracht heeft, heeft ze er volgens mij afstand van gedaan.

IK zeg ook niet dat het stand houd Haha! Haha! ik zeg alleen dat ze het kan proberen Lachen althans dat bedoel ik Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:38

Zilfstar schreef:
dovish schreef:

75 euro voor 2 katten dat is 37,50 per kitten. Dat vind ik niet veel hoor! Fokkers vragen vet meer!

Ja maar dan praat je over katten uit geteste ouders, en kittens met stamboom en volledige enting.

Een kruisingkitten, die niet geeent is, en waarvan de ouders niet getest zijn, geen stamboom etc erbij, die horen geen drol te kosten.
Koop je een raskat bij een goede fokker, dan betaal je ook voor de gewaarborgde gezondheid.
Mijn kittens gaan de deur niet uit zonder een gezondheidsverklaring van de dierenarts en 2 entingen.

Dus 75 euro voor twee ongeente bastaardjes, is behoorlijk veel. Sneu voor Lonneke, want die is met het kopen van de kittens dus opgelicht.