Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lonneke schreef:een paar weken geleden heb ik hier een topic geopend over mijn beesten. ik had 5 katten waarvan 2 kittens waarmee de hond het niet zo goed kon vinden. in eerste instantie wilde ik de hond wegdoen maar heb er later toch voor gekozen om de kittens te herlplaatsen omdat die sneller wennen aan een nieuwe omgeving. ik heb de kittens op marktplaats gezet en er kwam dus een mevrouw uit delft kijken. ik heb voor de twee kittens samen 75 euro gevraagd omdat ik niet wilde dat ze als slangbenvoer eindigden. de kittens waren nog niet geent toen ik ze verkocht, dit heb ik er duidelijk bij vermeld. de kittens waren gezond en ze waren netjes ontwormd en ontvlooit. de mevrouw wilde ze toch hebben, ondanks dat ze niet geent waren. een paar dagen later belde mevrouw op dat de ene kitten nieste. ze had dit ingesproken op mijn voicemail. ik heb haar teruggebeld en gezegd dat ze de kittens dan terug mocht brengen zodat ik er mee naar de dierenarts kon gaan. later op die dag belde ze weer en ze zei dat het al beter ging met de kitten en dat ze ze wel zelf zou houden. ik heb nogmaals gezegd dat ze ze terug mocht brengen als het niet ging. daarna niets meer van haar gehoord. tot ik vanmorgen een telefoontje kreeg van een kittenopvang. die vertelde mij dat zij 2 zieke kittens had opgenomen die bij mij vandaan kwamen. ik heb haar toen het verhaal uitgelegd wat ik dus tegen die vrouw van die kittens ook had verteld. ze mocht ze terug brengen zodat ik zelf met de kitten naar de da kon gaan. dat heeft ze niet gedaan. ok, ik had ze misschien moeten laten enten maar omdat ze niet in aanraking kwamen met buitenkatten heb ik dat niet gedaan. nu is een van die kittens dus vannacht overleden. de vrouw van de opvang vertelde mij dat ik binnenkort iemand van de inspectiedienst kan verwachten. ik schrok daar best wel van. ik ben altijd hardstikke goed voor mijn dieren. ik heb zelf die vrouw gebeld die de kittens bij mij gekocht had want ik vind het niet netjes dat zij mij niet heeft teruggebeld toen de kitten tocht ziek bleek te zijn. nu is mijn vraag aan jullie, sta ik in mijn recht (omdat ze mij niet meer heeft gebeld dat het tóch niet goed ging) of krijg ik hier problemen mee?
KiWiKo schreef:het enige dat ze kan doen is haar geld terugeisen........ maar ik zie verder geen problemen hoor
dovish schreef:Misschien denken ze wel dat je een handelaar of fokker bent omdat je zoveel geld voor de kittens vroeg. Misschien dat ze daarom dachten 'daar sturen we de inspectie op af!'. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, een particulier wordt immers niet verplicht zijn katten te enten ofzo.
Zilfstar schreef:KiWiKo schreef:het enige dat ze kan doen is haar geld terugeisen........ maar ik zie verder geen problemen hoor
Maar als ze de kittens al gedumd heeft bij een opvang kan ze toch moeilijk bij TS haar geld terug eisen? Dan had ze de kittens aan haar terug moet geven voor het geld of na het overlijden van de kitten als dit bij haar thuis was gebeurd.
Toen de koopster de kittens bij de kattenopvang gebracht heeft, heeft ze er volgens mij afstand van gedaan.
Zilfstar schreef:dovish schreef:Misschien denken ze wel dat je een handelaar of fokker bent omdat je zoveel geld voor de kittens vroeg. Misschien dat ze daarom dachten 'daar sturen we de inspectie op af!'. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, een particulier wordt immers niet verplicht zijn katten te enten ofzo.
75 euro voor 2 katten dat is 37,50 per kitten. Dat vind ik niet veel hoor! Fokkers vragen vet meer!