Kat speelt met dooie muis....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat speelt met dooie muis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:14

Gatverdamme. Ik werd net wakker van de kat, die was nogal luidruchtig aan het spelen op mijn slaapkamer. Niet op gereageerd tot ik plotseling iets zag vliegen aan mijn voeteneind... Toch maar eens iets beter kijken. Lampje aan en wat tref ik aan? Een hele trotse kater met een dooie muis! Niet zo'n speelding, gewoon serieus een echte dooie muis! Sloffen aan gedaan en kat maar snel met het beest twee verdiepingen naar beneden gebonjourd. Gatver, nu kan ik dus niet meer slapen...

miss_lizje

Re: Kat speelt met dooie muis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:17

Gatver! Maar eigelijk ook wel zielig voor je kater, komt zo trots zijn muisje brengen en ben jij er niet blij mee. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:24

Oh ja, wat onwijs zielig dat ik niet zo zit te wachten op een muizenlijk naast m'n bed :-D het is nu bijzonder stil beneden, ik hoop echt dat 'ie het diertje tot de laatste restjes op aan het peuzelen is nu.... Echt geen zin om morgen een halve muis te vinden.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:46

Haha herkenbaar! Wij hebben een (zwerf) katje uit Griekenland in het begin lagen er zelf meerdere muizen naast me bed per nacht. Ik moet zeggen dat het op een gegeven moment wel went Bloos . Sinds we verhuist zijn komt het gelukkig niet meer zo veel voor. Heel af en toe een levende kikker maar die zet ik gewoon via de voordeur buiten en die huppelt weer vrolijk weg.
Sterkte er mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:56

Nadine, dit is een éénjarige kater uit een nestje van vorig jaar op stal... Ben wel gewend dat 'ie spinnen en insecten vangt, zelfs een dooie muis wil nog wel eens gebeuren, maar dan overdag en in de tuin als de tuindeur open staat, niet 's nachts terwijl ik lekker lig te slapen in huis terwijl de kat vandaag überhaupt niet buiten is geweest.... Vind het toch niet zo'n fijn idee dat 'ie die muis hier binnen ergens heeft gevonden.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:14

Daarom hebben wij het kattenluikje niet meer openstaan,
onze poes presteerd het om complete vogels mee naar binnen te
slepen en vervolgens lekker op de bank op te gaan eten Rolleyes

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:18

ach, ala die muis uit huis komt, wees blij dat je een kat hebt die ze vangt :d

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:20

achut Lachen komt ie vol trots zijn liefde betuigen aan je door een kadootje in de vorm van een muis mee te nemen Knipoog krijgt ie op zn falie Lachen

katten zijn zooooo lief Lachen

Ik krijg ook regelmatig kadootjes van mijn katten........ alleen de eend kon helaas niet door het kattenluik heen, dus die heb ik buiten mogen vinden Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:21

och hij bedoelde het lief hoor....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:24

Hoe lief ook, zo'n lijk in huis is gewoon niet zo fris. De kat van mijn ouders had ook eens een merel gevangen en mee naar binnen gesleept. Mijn moeder heeft de merel weer buiten gelegd en blijkbaar was poeslief daardoor op haar teentjes getrapt. Ze heeft die merel weer mee naar binnen gesleept en achter de kachel verstopt, waar wij dus drie weken later achterkwamen. Stinken in huis! Naar gestoofde merel.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:31

je legd toch geen dooie beesten weer buiten?? die gooi je dan toch weg?!?!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:38

haha dat heb ik ook zo vaak alleen ook levende die dan door mijn kamer heen strompelen met 3 poten. alhoewel ik bijna over mijn nek ga prijs ik mijn kat de hemel in Schijnheilig. muizen vind ik trouwens nog niet zo heel erg hij neemt soms ook ratten en andere grote dieren mee. laats stond ik buiten ook ergens op kijk ik ligt er zo'n muizen hoofd onder mijn voet Boos! dat was net wat minder Lachen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:44

KiWiKo schreef:
achut Lachen komt ie vol trots zijn liefde betuigen aan je door een kadootje in de vorm van een muis mee te nemen Knipoog krijgt ie op zn falie Lachen

katten zijn zooooo lief Lachen

Ik krijg ook regelmatig kadootjes van mijn katten........ alleen de eend kon helaas niet door het kattenluik heen, dus die heb ik buiten mogen vinden Lachen

haha idd *LOL* komt tie vrolijk 'kijk mij baasje!' Clown

mijn kat kwam ook met een eend thuis Nagelbijten / Gniffelen die hield zich expres dood. dus kat en eend gescheiden. Beest liep luid kwakend weg ROFL

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:11

suuzepuus schreef:
je legd toch geen dooie beesten weer buiten?? die gooi je dan toch weg?!?!

Tong uitsteken Geen idee wat de bedoeling van mijn moeder was. Misschien gunde ze de poes een lekker hapje.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:25

Hahaha zo herkenbaar....wij hebben Ed, rood met wit, een straatkat eerste klas, zwaar achtergebleven in groei dus een minimodelletje en het is nog een meisje ook! Ed had liever een jongetje geweest...

Ik lag op de bank met een migraineaanval en had heel veel ingenomen en ga daarvan in coma. Op een moment word ik half wakker van iets wat voorbij vliegt...Eddy dus! Dat gebeurt vaker dus ik word daar niet echt wakker van. Ed rent nog een paar keer voorbij en terwijl ik heel langzaam uit mijn zeer diepe slaap wakker word denk ik....ik zie iets, maar wat zie ik? En Eddy rent nog harder voorbij, springt een keer de lucht in, rent de trap op en komt ook weer snoeihard naar beneden. Vervolgens zie ik in de kamer (lig nog steeds op de bank) iets door de lucht vliegen en Ed erachteraan en ik denk sh*t, hij heeft iets!

Dus ik roep m, hij vliegt naar boven, onder het bed en laat daar zijn muis los......ik teruggillen Ed, Ed kom die muis halen want ja dat vond ik toch echt te onsmakelijk, Ed komt weer terug, pakt zijn muis en rent naar buiten. Ik heb de buitendeur maar achter Ed dichtgedaan. Ik draai me om en zie nu pas goed wat er gebeurd is:

Mijn hele vloer (lichte tegels) zit onder de bloedspatten en vegen!!!! De trap zit onder, het laminaat boven zit onder, ik ben verdorie kweet niet hoe lang bezig geweest met schoonmaken!!!

Ben ik net klaar, hoor ik een klaaglijk miauwtje bij de deur, zit Ed daar.....samen met zijn muis! Maar ik denk, ja daag jij komt er niet meer in, dus uiteindelijk staat ie zonder zijn muis bij de deur, dus ik zet de deur weer open, vliegt ie eerst de tuin in om die muis te halen!!!!! Ik gauw de deur weer dichtgedaan en uiteindelijk is Ed binnengekomen zonder muis, die heeft een enkele reis kliko gehad.

Afbeelding

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:27

Waar ken ik die cadeautjes van

Wij hebben ook zo'n kat, die sleept van alles me enaar huis.

Van de zomer heeft hij binnen een vogeltje gedood die hij gevangen had.
De deur stond open en wij waren even buiten.
Ik trof me toch een bloedbad aan in huis.

Ik vin dhet ook tien keer neits, maar het si de natuur en zolang hij het vooral buiten laat.... is er mee te leven.

Het is de aard van het beestje en hoe zielig het ook is, zo zouden ze in het wild ook leven.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:34

onze kat kwam vorige week met een dode muis de garage van mijn paps binnen wandelen...
de kat had de muis gevonden in hooi!
Liggen wel meer dode muizen... maar toch...
paps gelijk muis in de container gegooid!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:53

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:05

katten zijn zooooo lief! Ze komen je echt kadotjes brengen af en toe, dat vind ik zo schattig! (ok het is niet zo smakelijk maar ik denk gewoon aan de intentie van het beestje)
Kadotjes neem ik altijd braaf aan en prijs de kat de hemel in, dan zijn ze helemaal gelukkig en lopen weer weg over het algemeen. Kadotje gaat dan de kliko in.
Ik werd ook een keer wakker en gelukkig keek ik op de grond voordat ik uit bed stapte... lag een dooie muis naast mn bed, vermoord maar geheel intact. Naast me, tegen me aan, lag mn kat heerlijk spinnend me zielstevreden aan te kijken. Madam eet meestal alles wat los en vast zit maar deze muis was duidelijk speciaal voor mij. Zoooo schattig!
Als ze een prooi hebben die voor hun zelf is, dan laten we ze lekker buiten (of gooien ze naar buiten), mogen ze daar mee spelen en opeten. Met 6 katten in huis is er altijd wel eentje die voor prullenbak speelt Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:14

Onze fanatieke jager geeft zijn cadeautjes aan mijn duitse herder en die is ze altijd erg dankbaar. Vooral konijnen gaan er in als zoete koek Haha! .

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:17

Ik heb mijn katten tegen het ongedierte maar zo'n half afgekloven rat in mijn kantoor,hal of hondenkeuken....ik walg ervan Misselijk

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:18

Het ergste is dat ze de ratten meestal bij de buren halen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:21

Onze kat neemt ook zeer regelmatig wat mee nee huis en ik prijs haar dus ook altijd helemaal de hemel in. Daarna pak in een schepje en gaat de buit de kliko in.
Dit moet de kat niet zien anders is ze alsnog beledigd.
Ik heb nog nooit wat binnen in huis gevonden, maar dat komt ook dat de kat niet in of uit kan zonder dat wij haar er in of uit laten Haha!

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:23

Mijn zwarte poes brengt muizen levend binnen, laat ze dan los in mijn buurt (vaak 's ochtends vroeg) en dan heeftz e zo'n typisch mauwtje: baasje kijk eens! heb ik voor je meegenomen. Nu mag jij ermee spelen... Clown Ze helpt me dan wel mee, maar toch... (ach ja, ik heb haar sinds ze 3 weken is, moeder doodgereden. Met de hand groot gebracht en ik ben nu dus haar surrogaatmoeder. Inmiddels is ze al bijna 10! )

Mijn wit met zwarte ex-kater vangt liefst vogels (hij heeft al van ales gehad. Zelfs een ekster maar daar schrok hij zo van, dat hij hem daadwerkelijk had Koe dat ie hem weer losliet...) Vouwt verder ook alles door het kattenluik naar binnen. Wordt in de lente dan ook vaak rennend als de bliksem richting huis gesignaleerd met moeder en vader Merel op zijn hielen Vork . Maar hij brengt ze dus levens binnen en wil er dan mee spelen. Aan zijn gegrom kun je dan horen dat ie weer wat heeft. Nu is hij verder goed opgevoed, dus ik kan zorgen dat ie het loslaat, dan zet ik poes weg zodat ie er niet bij kan komen. Levende vogels gan weer naar buiten, dode in de kliko en gewonde... ja die gaan vaak toch snel erna dood door de stress.

Oja, Wit-met-Zwarte heeft nog 1 vogel op zijn verlanglijst staan... Een Reiger. Tong uitsteken

Edit: kikkers vangen ze niet meer! Toen we hier net woonden had de zwarte een kikker (dat geeft een raar geluid hoor! Kikker in nood!) en ze heeft 3 dagen lopen schuimbekken door die slijmhuid. Kikker OK, en zwarte van kikkers-vangen genezen. Ze loopt er nu met een boog omheen. Wit-zwart ook trouwens. Zal ie het vaan haar geleerd hebben of zelf de ervaring ook hebben gehad??? En hier in de buurt woont een egel. Mijn hond wil er altijd aan snuffelen (labrador, altijd nieuwsgierig) de poezen lopen er met een boog omheen. Hmmm... bij de eerste kennismaking pootjes pijn gedaan jongens??? Sigaar
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 27-11-08 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:30

Hahaha, ik ken het Nagelbijten / Gniffelen
Onze vorige kat Bianca had ook eens een duif meegenomen. Terwijl ze zelf net 12 weken oud was ofzo Vork Huge duif en piepklein katje. Echt schattig was dat.

Maxi, onze dikzak ving vroeger ook nog wel eens muizen (nu zit z'n handbuik in de weg XD). Maar die mochten wij nooit hebben hoor Tong uitsteken Dik grommen en weglopen als wij het beestje wouden pakken.

En onze nieuwste aanwinst gaat er eerst een uur mee spelen (terwijl ze nog leven Verdrietig ). Laatst zat er ook een HUGE spin in huis. Kat erbij gezet. En die gaat er vrolijk op slaan steeds *LOL* Dus toen maar de hond erbij gezet en weg spin Vork