bultje in melkklier hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onne

bultje in melkklier hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:03

Hallo,

Hoop dat er iemand is die hier mee ervaring heb.

Het gaat om onze jack russel van 8 jaar oud, ze is vanmorgen naar de dierenarts geweest vanwege een bult op haar kont, ik heb gelijk ook naar haar tepel laten, want daat zat ook een kleintje.
De bult op haar kont hebben ze aangeprikt en dit word opgestuurd voor onderzoek.
Maar nu zeiden ze dat er meerdere bulijes waren bij haar tepels en dat ze verwijderd moetten worden.
Zou ik dit niet doen worden ze groter en dan betekend het inslapen voor onze opgevoerde mol.
Als de uitslag binnen is zal bekeken worden of de bult op haar kont ook verwijderd moet worden.
Ben me rot geschrokken en eigenlijk niet verder gevraagd, nu krijg ik ze op het moment niet te pakken.

Anoniem

Re: bultje in melkklier hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:52

Kan me voorstellen dat je enorm schrikt hiervan, ik heb gelezen dat dit voornamelijk voorkotm bij teefjes die op latere leeftijd zijn gesterriliseerd, wanneer is dat bij jou hondje gebeurd?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 20:48

hoi chiqa,
Fijn dat je wat laat weten, onze picathou is niet geholpen.
Op haar kont had ze al wel even een bultje en ook bij haar tepel,maar dit werd weer minder.
Omdat mijn honden veel buiten zijn bij mij , dacht ik eerst dat ze misschien door een beest gestoken zou zijn.
Maar nu wilde ik het na laten kijken, omdat het bleef.

Ik moet er niet aan denken dat ze misschien wel echt ziek zou kunnen zijn of worden.
Mijn dieren zijn tevens mijn kids, en ik heb er alles voor over.
Zoals ik al zei ben me rot geschrokken, maar ze zal wel geholpen worden. al is het me laatste cent.
Het is alleen dat 10 werkdagen zou lang duurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:20

Ja dat wachten is idd moordend, ik zal duimen voor jullie.
Er zijn veel discussie's maar komen op hetzelfde neer, des te eerder sterriliseren des te beter, sommige beweren al zelfs voor de eerste loopsheid, maar dan zit je het groeien weer in de weg moet je ook weer niet hebben.
Maar mijn vriendin heeft een wilde hond uit Spanje(Podenko), en die loopt ook al 8 jaar ongesterriliseerd rond.....
Ik hoop dat het niets ernstigs is voor je!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:12

Hoi,
Lief dat je voor ons zal duimen, hebben we nodig.
Tja weet je , laten helpen ik heb er over na gedacht, maar wat is 2x per jaar.
En mijn ander hond is een schotse collie en die is maar 1x per jaar loops.
Ik heb over dat soort dingen nooit na gedacht dat , dat kan gebeuren bij teven.

We moeten gewoon afwachten, en het beste er van hopen.
Voor nu heel lief van je en ik hoop dat je nog even blijft duimen.
Groetjes Betty

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:17

Onze teckel teefje heeft ook bultjes bij haar melkklieren gehad, dat had ze toen we haar hadden proberen te dekken. We hadden de eerste keer 1 weggehaald en laten onderzoeken en dat bleek goedaardig te zijn de andere keer was toen ze zwanger was maar die was daarna gewoon weggegaan, en heeft ze geen last meer van gehad. Toen ze dit had was ze 4 en daarna werd ze gestellerliseerd.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:22

Laat ze maar snel verwijderen.Misschien zijn het slechts vetbultjes,maar als het dat niet is kan je je later wel voor je kop slaan.Als het kanker is is de overlevings kans klein en alleen te verwachten bij vroegtijdig ingrijpen!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:29

jodi schreef:
Laat ze maar snel verwijderen.Misschien zijn het slechts vetbultjes,maar als het dat niet is kan je je later wel voor je kop slaan.Als het kanker is is de overlevings kans klein en alleen te verwachten bij vroegtijdig ingrijpen!

Bij onze hond waren het idd vetbultjes was even kwijt hoe het heette Knipoog

Ts: ik zal ook voor je duimen!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:33

@ jodi,
Ja ze gaat ook geholpen worden, en ik hoop dat het op tijd is.
Want ik kan haar nog niet missen.
Ze is altijd bij mij , zowel binnen als buiten, als ik van de wc afkom is ze weer net zo blij , als ik langere tijd ben weggeweest

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:36

Onze kruising (malthezer/yorkshire die op een teckel lijkt Clown ) had ook 1 bultje(bleek achteraf ook kwaadaardig te zijn),ze hebben toen haar rijtje met tepeltjes en klieren gestript(weg gehaald) een behoorlijke ingreep voor zo'n klein hondje....dat is inmiddels 4 jaar geleden.Twee jaar geleden ontdekte ik in het ene tepeltje dat ze hadden laten zitten( Boos! ) weer een bultje,dus weer naar de DA en toen bleek ze al uitzaaiingen te hebben.....er kon niks meer gedaan worden.Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ze huppelt hier nog vrolijk rond! Absoluut de meest vrolijke en levenslustige hond die er is(gelukkig)en ik hoop nog een hele poos van haar te genieten!
Dus als ze bij jouw hondje besluiten dr tepeltjes te strippen,zeg dan wel dat ze bij voorbaat álles weghalen!
Helaas heb ik dat toen niet gedaan....
En ook al is het bultje op dr kont goedaardig,dan zou ik toch nog even een naaldje laten trekken van haar bultje bij haar tepel,voor de zekerheid...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:40

Klinkt als een tepelklier tumor..
Dit komt veelvuldig voor bij vrouwtjes (honden én katten) die niet geholpen zijn.
Ik zou ze zeker laten opereren.. ookal is het nu misschien niet kwaadaardig, dat kan het wel altijd worden..!!

En nu maar hopen dat de bult op de kont ook goedaardig is...
Sterkte iig...

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:44

@ borderjay,
Ik weet niet precies hoe en wat ze willen doen , maar ze hadden het er over dat het weg moest omdat ze er meer had.
Is strippen dan anders als opereren, sorry als het dom klinkt.
Ga morgen gelijk even bellen voor meer info

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:48

@ femmefatale1
Zou het kunnen zijn dat ,dat dan ook niet goed zou kunnen zijn .
Toe ze het aanprikkten, zag ik wel bloed op het glaasje liggen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:49

Strippen is opereren,ze halen dan alle klieren weg en haar tepeltjes,een behoorlijke wond dus van beneden naar boven....maar ongelooflijk hoe snel die kleintjes er van herstellen!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:49

Citaat:
Dit komt veelvuldig voor bij vrouwtjes (honden én katten) die niet geholpen zijn.

Ook bij wel-geholpen!
Ben net een poes(gesteriliseerd) hieraan kwijt geraakt.Te laat gezien.... Huilen

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:52

Ach jodi wat erg voor je, veel sterkte voor het verlies van je poes

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:57

jodi schreef:
Citaat:

Ook bij wel-geholpen!
Ben net een poes(gesteriliseerd) hieraan kwijt geraakt.Te laat gezien.... Huilen

Ah, das sneu..
Veel sterkte met dit verlies... Verdrietig

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:11

De dierenarts heeft me 'getroost' met de mededeling dat katten het toch meestal niet redden,zelfs snel geopereerd.
Ik heb al 25 jaar katten(en vrij veel Knipoog ) en dit is de eerste keer dat het me overkomt,dus ik wil geen paniek zaaien,maar ik kijk nu wel veel vaker ook naar de onderkant van de dames(die zich afvragen wat ik van ze moet Clown )

Maar goed,ik sla me dus wel voor de kop ,dit moet net gebeuren met een kat die niet zo schoot-knuffelig was en dan zie je zoiets over het hoofd Boos!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:17

Waarschijnlijk is het een mamatumor, das eigenlijk een soort borstkanker voor hondjes. Kan goedaardig zijn, maar zou het zowiezo weg laten halen. En dan moeten ze het ook ruim eromheen weghalen, voor het geval het al iets uitgezaaid zou zijn. Je kan het ook op laten sturen en dan kijken ze wat het precies is, dan weet je of het kwaad aardig of goedaardig is.
Ik heb het best veel gezien bij teven toen ik stage liep bij de DA, meestal waren die hondjes er supersnel bovenop, zelfs als ze idd gestript waren.
Het is wel vervelend, maar als je er vroeg bij bent is het meestal wel goed te verhelpen.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:22

Ja ik weet wat je bedoeld, piek is wel een schoot hond,maar ik dacht niet na.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:44

jodi schreef:
De dierenarts heeft me 'getroost' met de mededeling dat katten het toch meestal niet redden,zelfs snel geopereerd.
Ik heb al 25 jaar katten(en vrij veel Knipoog ) en dit is de eerste keer dat het me overkomt,dus ik wil geen paniek zaaien,maar ik kijk nu wel veel vaker ook naar de onderkant van de dames(die zich afvragen wat ik van ze moet Clown )

Maar goed,ik sla me dus wel voor de kop ,dit moet net gebeuren met een kat die niet zo schoot-knuffelig was en dan zie je zoiets over het hoofd Boos!

Ach.. al doende leert men..
Ik had vorig jaar ook een 2 jarige poes die een melkkliertumor had, en heb ze gelijk laten opereren en castreren.. alles weg! Was gelukkig nog goedaardig zonder zichtbare uitzaaiingen..
Aangezien dit een goeie les was controleer ik tegenwoordig elke week alle poezen hun buikje...
Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:47

Kan gebeuren Onne als je alles van te voren weet, en dan nóg heb je geen garantie.
Ik moet deze discussie ook nog aangaan hoor, heb ook sinds een maand een teefje die nog maar 4.5 maand is, maar naast HD is dit één van mijn grootste angsten, ik weet ook niet waarom.

Ik hoop dat de dagen snel omzijn, en dat het allemaal meevalt, ach als je eens wist hoevaak ik een bultje bij een dier heb laten weghalen en prikken, was achetraf gezien allemaal goedaardig zelfs de tumor bij mijn kats oog!
En dat bloed zegt niet veel.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:13

Onze piek moet dus geholpen worden voor de tepel (s ) .
Het bultje op haar kont is een tumor en moet ook weg.
En ze willen haar gelijk stelliriseren.
Heb de DA niet zelf aan de telefoon gehad , maar me man.
Maandag is de DA van piek er weer voor verdere vragen en kan ik een afspraak maken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:18

Meteen ook laten steriliseren !!!

Katten en honden die niet of laat gesteriliseerd worden, en geen nesten krijgen, hebben een zeer grote kans op mama-tumoren, hele agressieve tumoren die meestal uitzaaiingen hebben.

Allison (de gtst-kat Haha! ) Is er ook aan geopereerd en meteen gesteriliseerd.
Dagelijks voel ik dr buikje na op enge bobbels, overigens doe ik dat ook bij de andere poezen.
Voor mij zijn het ook mijn kinders.

Ik wil je niet bang maken, maar dat er op meerdere plekken tumoren zitten, is vaak geen goed teken, omdat dat meestal wil zeggen dat er van binnen ook tumoren zitten, wss in de organen.
Maar hopelijk valt het mee.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:35

@ cm , ja dat wordt ook gedaan,
We willen gewoon dat ze geholpen gaat worden, en mocht het slecht uitpakken dan hebben we wel gedaan wat we konden.
Het is alleen zo mega k*t dat ik er niet erder bij was.
Dus .
, kan ik voor nu alleen maar een evaring rijker zijn, voor onze andere hond.
Allison dat is toch jou poezel, mooi dier hoor , heb toen ook gekeken piek kan ook op een paard zitten.
Klein beetje bang ben ik er wel voor , gewoon voorgevoel , terwijl ze wel heel voorlijk is.
Als ik niu kijk naar de link hier onder , wat ben jij voor een baasje , dan had ik eerder naar de DA moetten gaan.

Hoe is het Allison nu ?