HELP... red mijn nachtrust!!! vermoord de pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

HELP... red mijn nachtrust!!! vermoord de pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 09:22

Okeey, een beetje een drastische titel...
maar ik heb een probleem van ongeveer 4 kilo! een labradorpup wel te verstaan.

Wij hebben hier een nestje gehad van 9 pups. Deze zijn vanaf 8 weken 1 voor 1 bij ons weg
gegaan. Vorige week zaterdag zijn er 2 op 1 dag weg gegaan en hadden wij er nog maar 2 over.
Vanaf die dag hebben ze 's nachts zitten janken Hamer Okeey, kon ik inkomen, opeens de twee stoerdere
uit het nest vertrokken. Gaat wel over dacht ik. Dus voor het slapen gaan een uurtje gejank aanhoren.
's nachts om 2 uur wakker worden van gejank/gekef, geblaf met lange halen etc. Maar goed, F wennen voor hun. Ik ben overigens niet gaan kijken. Nu besef ik mij dat dit ruim een week ik doorgegaan, tot afgelopen zaterdag. Toen werd de 1erlaatste opgehaald. De laatste hebben we dus nog en houden we ook. (even terzijde; de moeder is door leverfalen overleden op 8 weken leeftijd van de pups. Ze kwam er toen al niet meer bij, dus dat gemis kan het niet zijn)

Maar goed, meneer jankt dus vanaf dat ik de deur achter mijn kont dichttrek totdat hij 's ochtends weer bij ons mag liggen. Zonder ophouden, ja soms 20 minuutjes. Ik ben inmiddels stapeldol. Slaap dus al 8 dagen k*t en weet niet wat ik kan/moet doen.
We hebben al eens kwaad naar beneden geschreeuwd, zonder resultaat.
Hij heeft een warme kruik om tegenaan te slapen.
Hij ligt 's nachts in het nest waar hij in geboren is.
Hij krijgt voor het slapengaan een flinke portie eten.
Ik weet het niet meer.... HELP

joyce83

Re: HELP... red mijn nachtrust!!! vermoord de pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:25

Doe eens een wekker die je goed hoort tikken in een kussen. Dit geeft het geluid van het hart van moeder/medepups. Hopen dat het helpt.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:27

laat hem even een paar nachten in zn bench of mand naast jouw bed slapen, daarna kun je hem dan weer steeds iets verder zetten naar de plek waar hij hoort. Zijn hele vertrouwde nest is net weggegaan, hij is volgens mij gewoon eenzaam en bang!

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:27

hebben jullie al eens geprobeert om tv of radio aan te laten?
Iets erin leggen met geur van jullie of iets waar de geur van de moeder opzit?
Dit wilt ook wel eens helpen..teminste bij de vroegere pups wat mijn vader heeft gehad .
Kan ook zijn dat de pup naar buiten moet...

Succes

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:28

Toen wij onze pup net hadden (niet uit eigen nest of zo) mocht hij de 1e nacht in een doos naast ons bed slapen. mijn vriend liet 1 hand in de doos hangen. Zo wende hij aan het idee om zonder broertjes of zusjes te zijn. Maar aangezien hij het al deed toen hij nog wel een nestgenootje had... tja.

Je zou het ook met een klokje of radio zachtjes aan kunnen proberen. En anders is het uitzingen, want zelfs als je naar beneden brult krijgt hij zijn aandacht.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:29

tja het kunnen natauurlijk verschillende dingen zijn:

zorgen dat hij of zij geplast en gepoept heeft?
van deze leeftijd ben ik er hier ook altijd nog 2 keer per nacht uit geweest om naar buiten te gaan.
mocht die blijven piepen en janken echt heel vervelend maar echt totaal geen aandacht geven ook niet schreeuwen het vraagt aandacht en of dat nou positief of negatief is je geeft het aandacht door toch te schreeuwen geloof me de lol is er snel vanaf als het helemaal geen aandacht krijgt.

maar ik ben er wel van overtuigd dan je er minimaal nog 1 liever 2 twee eruit moet om de pup even de kans te geven om te plassen en de poepen..

tips om het nest wat fijner te maken:

een wekker met een hoes erom zo een wekker die tikt dat klinkt dan als een hart.
wat lekkere knuffels dat die niet het gevoel heeft alleen te zijn.

hoop dat je er wat aan hebt hier ook labrador inmiddels 9 maanden en zo is het ons wel gelukt.

en anders een bench??

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:30

Ik vind jouw reactie wel heel extreem.

Logisch dat die pup jullie probeert te roepen.
Deze leeftijd....dan kun je echt niet verwachten dat ze een hele nacht doorslapen.
Zeker niet als je hem voor het naar bed gaan ook nog vol stopt met eten Verward

Weken lang is hij niet alleen geweest en nu verlang je zomaar dat hij hele nachten alleen kan zijn.
Hier zul je toch echt wat meer werk in moeten steken hoor.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:34

ben het wel met Silence eens..

Hondje voelt zich erg alleen..leg er een grote knuffel bij.

Naast je bed laten liggen vind ik persoonlijk geen succes

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:39

Ik kom hem wel halen...
Arm beest, helemaal alleen in een donkere kamer, logisch dat hij zn roedel gaat roepen....
En op de koop toe nog een grote mond ook...
Heb echt medelijden met dit hondje.
Bij mij slapen ze s nachts op de kamer als pup zijnde, en als ze dan groter worden zet ik ze in de gang...

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:40

Wij gingen ook 2 keer per nacht naar beneden om haar even te laten plassen en poepen, zij vond het al gauw goed..
Het is wel logisch dat hij dit doet, hij zit helemaal alleen beneden.. En waarschijnlijk omdat de stoerdere hondjes weg zijn is hij bang..

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 09:47

Ik heb echt wel het beste met hem voor hoor. Hij is een beetje een stumperd. Lees dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1014886
(hij doet het inmiddels heel goed op geweekt eten)
Hij slaapt in zijn ouderlijke nestplaats. Dat bestaat uit een bak met dekbed erin, speeltjes een warme kruik en knuffels. Daaromheen is een afgezet stuk met stro, waar de pups van jongs af aan hun behoefte konden doen. Dus in principe hoef ik 's nachts er niet uit om met hem te wandelen.

Het probleem is al begonnen toen ze met zijn tweeen zaten. Het blaffen is niet afgenomen in die week dat ze samen zaten.

De wekker ga ik straks halen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:56

dan heeft het blaffen samen met de andere pup aangeleerd..als jij alles al heb gedaan wat je kon, denk ik dat je best een keer wat harder mag optreden..
Een puppie moet ook leren dat iets niet mag..zoals dat blaffen.
Pak hem dan maar eens in zijn nekvel als straf

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:57

Bij ons thuis hebben we het met pups ook altijd zo gedaan dat ze alleen beneden blijven.

Ik denk dat je het op zich niet fout doet, maar dat deze een volhouder is. Aan de andere kant is het blaffen ook al begonnen toen die niet alleen zat.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:59

ooit hebben we wel een pup gehad die niet van ophouden hield wat wij toen gedaan hebben is dat die ons niet zag en op het moment dat die begon met pieper iets naar de bench gegooid wat lawaai maakte daar schrok die van op het moment dat die begon met janken hebben het 1 nachtje zo vol gehouden en toen was het klaar maar weet niet of dit voor elke hond werkt.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 10:02

Loody schreef:

Maar, dan moet ik rommel de stommel me bed uit... Ziet hij me aankomen. Denkt; YES gelukt.
Dan denkt ie; AUW, das niet lief. En ziet me weer verdwijnen. Dat is denk ik ook niet alles.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:11

Das niet erg als hij je ziet..word maar een keer goed boos hoor.

Toen mijn labje nog puppie was...kwam ik ook stommel de stommel naar beneden..heb hem een paar keer goed aangepakt en het was over...je kan het altijd proberen, toch?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:15

Loody schreef:
dan heeft het blaffen samen met de andere pup aangeleerd..als jij alles al heb gedaan wat je kon, denk ik dat je best een keer wat harder mag optreden..

Nou jongens...Wat leren we hier voor goei manieren...Van mij krijg jij in ieder geval nooit een pup...Je weet niet eens wat de pup zegt...doet...

Alsof zijn moeder hem ooit in zijn nekvel zou bijten omdat hij om zijn roedel huilt Boos!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:16

Ik sta ook echt te kijken van de reactie´s. Bloos
Een baby pak je toch ook niet zo aan als deze huilt ´s nachts.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:19

ja ja val maar aan.... een baby ga je niet vergelijken met een puppie Lachen dat ten eerste..
En ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.. Wij hebben jarenlang honden gefokt en pups gehad...dus kom maar op.
Een puppie kan meer hebben dan wij denken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:21

Is precies hetzelfde hoor. Ik wist wel dat je dat antwoord zou gaan geven.
Moeten het allebei leren en waarom mag dat bij dieren wel altijd met geweld? Dat vraag ik me toch echt af.

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:21

gewoon laten janken gaat echt vanzelf over het is even rot een paar week dat je niet goed kunt slapen maar anders raakt hij er aan gewent als ij blaft dat er iemand komt zodra hij weet oke er komt niemand houd hij echt op.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:23

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat wanneer je een nestje fokt, je wel iets meer had verdiept in puppygedrag Knipoog.

Het is nog een baby en ja wat dat betreft kun je mensenbaby's en puppy's best met elkaar vergelijken want: hij voelt zich alleen. Al mijn honden hebben de eerste weken in een bench op mijn slaapkamer geslapen en nooit gejankt (in ieder geval niet langer dan 5 minuten voor het naar bed gaan van ons). Na een paar weken konden we ze rustig beneden laten slapen, nooit problemen mee gehad.
Mijn honden komen ook nooit meer boven, mogen niet in de slaapkamer enz.
Maar als pup dus wel.

Je kunt ook volharden en de hond beneden laten, maar wat schiet je er mee op? Jij slaapt niet én hij slaapt niet.

Succes met je beslissing.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:23

tuurlijk moet je t hondje niet gaan straffen, die weet echt niet waar dat voor nodig is, zet hem gewoon langs je bed in een doos of zo, en dan kan hij elke avond een stapje verder weg, zo leert hij alleen te zijn, of desnoods wat de rest zegt een wekker of een knuffel? maar ga heb aub niet straffen

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:25

Wij hebben ook twee pups gehad, en beide bleven zij ook zo janken. We hebben ze uiteindelijk van frustratie maar bij ons in bed laten slapen, toen in een doos naast het bed, en na een maand liepen ze zelf naar beneden om daar te gaan slapen. Hij is gewoon eenzaam.. Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:26

Ben het met Silence eens, het puppy is bang en alleen. Zet hem in een doos op je kamer en hang je hand erin (iemand anders zei dit ook al). Mijn moeder heeft jaren en jarenlang honden getraint en pakte dit ook altijd zo aan, als hij later groter is, kan je hem steeds wat verder bij je vandaan zetten. Maar nu moet je dit diertje een beetje bij je houden.