Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieniminnie schreef:misschien een huidprobleem? zou maar morgen met hem naar de Da gaan
ztugwell schreef:lieniminnie schreef:misschien een huidprobleem? zou maar morgen met hem naar de Da gaan
Ja dat zou wel passen bij het haar uitvallen en piepen als je hem vast pakt etc, maar niet bij het dun zijn.
marleen_usar schreef:Is het geen schimmel veel caafs krijgen dat.
Mas schreef:Als ik het goed begrijp is hij binnen één dag veel afgevallen en zijn haar valt uit? Ik zou meteen op weg gaan naar de DA die weekenddienst heeft, want dit lijkt me niet goed hoor
Eet en drinkt hij wel? Als hij duidelijk pijn aangeeft is het zielig om hem daar mee rond te laten lopen.
antoinetje schreef:Ga morgen zo snel mogelijk naar de dierenarts, cavias zijn erg gevoelig voor ziektes en als ze eenmaal aftakelen is kans op herstel klein.
Als hij wel goed eet maar snel afvalt is het mischien dat zijn lichaam de voedingstoffen niet goed opneemt. Wat voor voer krijgt hij? Kant en klare biks waar alles in zit of gemengd voer? Bij het laatste kan het zo zijn dat hij alleen de lekkere dingen eruit pikt en zo niet de juiste voedingstoffen binnen krijgt.
Ik wil je niet bang maken maar spreek helaas uit ervarving.
flettie schreef:Een volwassen cavia hoort niet mager of slap te zijn.
Heb je hem al gewogen? Een beetje cavia weegt toch al snel 1 kg.
Begin deze week is mijn ene 5.5 jaar oude cavia helaas overleden. Ook hij was te mager geworden en kon niet meer normaal lopen. Hij at nog wel goed en volgens de DA had hij geen inwendige tumoren maar ondanks wat extra vitamine-spuiten en TLC heeft hij het toch niet gered. Maar goed, hij was al 5.5 jaar oud en waarschijnlijk was het gewoon zijn tijd. Die van jou is daar eigenlijk nog veels te jong voor om zo mager te zijn.
ztugwell schreef:Hij is ongeveer 3 maanden.
lieniminnie schreef:geef je hem ook extra vitamine c?