Ninx schreef:Impuls aankopen..... als het een paar sokken, een slecht boek, de verkeerde haarverf of een lelijk truitje betreft; okay... kan gebeuren.
Maar het valt mij in toenemende mate op dat dit verschijnsel ook veel voorkomt bij de aankoop van dieren.
Van muizen, tot hamsters tot konijnen, van honden tot paarden.... kopen, kopen, kopen!
Het ergste vind ik nog
"voor de kinderen"
Een dier behoort verzorgd te worden door de ouders,dus die moeten een dier willen om te verzorgen.
Wordt imo te vaak onderschat
Verder hoeft een impuls aankoop niet verkeerd te zijn, zoals anderen al aangeven...
Zelf pas ik me ook makkelijk aan aan het dier. Heb nu 3 weekjes een puppie, terwijl ik voor een oudere hond wou gaan... Maar nu natuurlijk wel naar puppie-les en ook snachts uitlaten (ziet er uitgeput uit
) Ook onze 2 katten kwamen uit een nestje van de buurman,ook niet gepland dus, maar onze eerste kat was weer wel overwogen en dat klikte gelukkig goed met elkaar.(dat was wel de voorwaarde)
impuls aankoop terwijl je je niet heb verdiept in de kosten en onderhoud is imo echt dom. Voor je het mee naar huis neemt, moet je de verantwoordelijkheden van het zorgen wel aan kunnen en dus ook financieel en als het diertje naar de D.A moet en bijv als je op vakantie wil moet je dat ook kunnen oplossen etc.