Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:44

Impuls aankopen..... als het een paar sokken, een slecht boek, de verkeerde haarverf of een lelijk truitje betreft; okay... kan gebeuren.
Maar het valt mij in toenemende mate op dat dit verschijnsel ook veel voorkomt bij de aankoop van dieren.
Van muizen, tot hamsters tot konijnen, van honden tot paarden.... kopen, kopen, kopen!

Veelal wil men er niet teveel geld aan kwijt zijn, en zet dat vaak ook nog eens schaamteloos in advertenties en oproepjes (het concept sparen lijkt niemand meer te kennen).
Om lekker goedkoop uit te zijn gaat men over de grens bij een broodfokker een hond scoren, of op Marktplaats iets 'goedkoops' op dierengebied halen.
Men heeft vaak niet eens voldoende buffer om te kunnen ingrijpen bij onvoorziene omstandigheden. Dus maar rood staan, of geld lenen bij Frisia... en je kunt een paard kopen! Iedereen gelukkig!

Uiteindelijk blijkt een pup toch wel veel werk, is een puppycursus toch wat duur, blijkt het paard wel veel tijd te kosten en ook nogal wat geld, en dieren belanden weer op internet.... opnieuw te koop, soms voor de eerste keer, soms voor de zoveelste keer.....
Intens verdrietig wordt ik daarvan. Soms gaat zo'n dier ook dood, nadeel van het kopen van dieren bij malafide handelaren.
Soms wordt een dier wel aangehouden en accepteert men dat het dier maar 1 of 2x pd uitgelaten wordt, het paard dag na dag binnen staat niets te doen, of ten einde raad aan een boom wordt gebonden omdat de vakantieperiode eraan komt.

Mijn vragen:
- denken mensen niet meer lang en intensief na voordat ze een huisdier nemen?
- verdiepen ze zich überhaupt nog wel in het dier, zijn ze bereid het dier te geven wat het nodig heeft ook al past dat wellicht niet in hun straatje (thuis zijn als je hond neemt, zeker 4x pd wandelen. Paard de ruimte kunnen geven, niet altijd maar binnen hebben staan, sommige dieren alleen in groepsverband houden)?
- waarom sparen mensen niet voor een dier? Waarom moet alles maar zo 'goedkoop'? Kunnen mensen niet accepteren dat sommige zaken op dat moment gewoon niet voor hen weggelegd zijn? Vanwaar die egoïstische snelle behoeftebevrediging?

Het gaat om dieren, om levende wezens.... niet om schoenen, of een pak joghurt: denk toch na!
Vele mensen, ook hier op Bokt, gaan hier op een manier mee om die ik bedroevend vind............. en ik had het nodig die frustratie nu eens te delen.

J0sef1entje

Re: Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:18

en soms gaat zo'n impuls aankoop ook gewoon goed.........

Twee jaar geleden kwamen wij aan op ons vaste vakantieadres en wat troffen wij daar aan? Een nest van 7 pups, de meeste met nog maar één oogje op een kiertje open. Hoe kun je dat nou weerstaan? Mijn man, die al jaren de aanschaf van een hond tegenhield, zei meteen: 'die met dat witte streepje wordt van ons!' Laat dat nou ook nog één van de twee zijn die nog niet besproken waren. En zo kwam Sil in ons leven. Een wereldhond!
En die heeft echt geen slecht leventje bij ons hoor. Aandacht en beweging genoeg, minstens één keer in de week (afhankelijk van het weer natuurlijk) naar het strand, en elke dag naar het bos en zwemmen in het meertje. En sinds een maand of 9 ook nog een maatje erbij(eigenlijk ook vrij impulsief).

Afbeelding

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:28

Ik schrok al bij de titel, kon het me niet voorstellen dat jij zo maar een dier zou gaan kopen. Maar ik denk inderdaad dat veel mensen dit wel in een opwelling doen. Ik snap dat persoonlijk niet zo, het is niet alsof je een brood koopt (en zelfs daar kan ik al over na denken Vork ).
Zo kocht een stel vrienden van ons afgelopen zondag een labradorpup in België. Ik heb ze de afgelopen jaren nooit over een hond gehoord, maar de oudste zoon (9) wilde er graag eentje voor Sinterklaas, dus zo geschiedde. Nu is bij hen tijd en geld geen probleem, ze zullen er goed voor zorgen. Maar ik zou graag zien dat ze zich er van tevoren wat meer in verdiept hadden. Nu hebben ze een pup die ze alleen de momenten voordat ie mee naar huis ging, hebben gezien. Dat vind ik vrij weinig en kort. Je moet toch ook een beetje een idee van de andere pups in een nest krijgen. Ook is de pup aankomend weekend pas 7 weken, dat vind ik veel te jong. Hij ziet er wel sterk enzovoorts uit, maar een beetje principiële fokker zou zo'n dier dan toch niet mee moeten geven. Dan nog maar een keer dat hele end rijden, of zie ik dat verkeerd?
En in dit geval is het een hond, in een ander geval een cavia. Men koopt maar en verdiepen is er inderdaad vaak niet meer bij volgens mij.
Ook in het geval dat kinderen een huisdier krijgen, verwachten de ouders van hun kind dat zij de verantwoordelijkheid dragen, maar dat kun je in mijn ogen van kinderen niet verwachten. Het zijn niet voor niets kinderen, ook volwassenen kunnen de zorg voor een dier vaak niet aan.
Ander voorbeeld, een collega van mijn man kreeg vorig jaar van ons een kitten, allemaal hartstikke leuk. Maar een maand of wat later werd er een hond bij gekocht, de hond was enthousiast en terroriseerde de kat. Dus moest de kat maar weer weg, die woont nu weer gezellig bij ons. Ik heb dan zoiets van 'dat had je toch kunnen verwachten' en 'had dat toch niet gedaan'.
Ik zou ook graag een hond willen, maar wij zijn te uithuizig, dus we doen het niet. Voor een dier moet je tijd hebben. En ruimte. En geld.

Josefientje: dat heet hulpverlening! Pling

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:00

Tja, zo zijn veel mensen.
Ik kan er ook niet tegen. Wat voor god denken zij dat ze zijn?
Even een leuk diertje kopen voor het kindje. Kindje vind het niet leuk meer. Weg ermee!!! En als het ratten/muizen zijn mag dat ook best als slangenvoer.
Ja slangen moeten ook eten hoor. Maar de manier waarop mensen dan met de dieren omgaan. Alsof het een speeltje is!

Als je je kind zat bent gooi je die toch ook niet weg?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:07

Zo is het gegaan bij mijn huisgenootje. Ik wilde al 12 jaar een chihuahua, en kon er dan ook eindelijk een nemen! Mijn huisgenootje had een dochtertje van 2 en nam dan voor haar een kat. Hellaas kosste het teveel moeite en tijd, en werd de poes geen dikke knuffelkat. dus kreeg het een nieuw thuis.
Ik zou het zelf niet kunnen, een huisdier wegdoen. maar hellaas zijn er zat die het doen. zo heb ik er dus ook een herplaatser bij.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:37

Och kan er zo al drie opnoemen die om de haveklap verhuizen en weer nieuwe dieren nemen.
Moeten ze weer verhuizen,gaan alle dieren eruit en bellen ze gewoon iedereen op of die een hond wil.
Nieuw huis,hop meteen nieuwe pup erbij en natuurlijk 3 jonge katjes.
Stereliseren ho maar dus een van de katten krijgt een nest.
Ook die worden zo weer naar iedereen toe getrapt.
Paarden? die koop je toch gewoon op afbetaling.
Je geeft de persoon waarvan je het paard koopt een eerste afbetaalbedrag van 150 euro en voor de rest een valse naam,adres en telefoonnummer.
Je stalt het paard ergens,betaald geen stalling ne haalt het dier na 3-4 maanden stallingachterstand s'nachts stiekem op om em ergens anders neer te zetten en zo volgen er nog minimaal 5 adressen waar ze het bij doen.
Word paardje ziek, dan laat je een ander er gewoon voor op draaien.
Konijn blijkt vals te zijn? dan geef je em gewoon geen voer en water meer,gaat ie vanzelf dood.
Dat zal em afleren om niet tam te zijn en te bijten.
Oja natuurlijk wel op de dag dat het konijn dood gaat meteen een nieuwe halen.
Praat me niet van zulk soort mensen Misselijk

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:39

Misselijk Misselijk
Zulke mensen mogen niet eens bestaan

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:42

Wij hebben zeker geen goedkoope honden Lachen geen broodfok hier, maar met mooie papieren en super stambomen, pak ze er later wel bij. Een samojeet en een franse bul.

Wij wandelen doordeweek 2 á 3 x per dag, in de ochtend rond 6 uur en soms rond 10 uur, ze zitten dan wel altijd in de tuin.
In het weekend zo'n 4 xx

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:46

En jonge dieren zijn leuk, lief en knuffelbaar.. tot ze erachter komen dat jong ook niet zindelijk is, grenzen opzoeken, meubels kapot maken en dus totaal niet aan de verwachting van lief en leuk voldoen ..

Of beestje wordt ouder en is opeens lang zo leuk niet meer .. doen we maar weg en kunnen we weer een nieuw jong dier nemen..

Ulgh kan er ook erg slecht over!!! Mensen denken te makkelijk over een huisdier, ze gaan 'te lang mee' of ze worden ziek en dierenartskosten zijn zonde toch.. Boos! beter is om het diertje weg te brengen .. . Boos!

Bah bah bah!!!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:56

wat is impulsief.
als ik een hok leeg heb, of plek heb,
en iemand bied een dier aan, dan kan het zijn dat ik idd impulsief ja zeg.
morgen komen er twee cavia's, van een vriendin.
gaan in het oude konijnenhok, maar heb inmiddels van de buurvrouw een cavia huis hok ding aangeboden gekregen die ze over heeft.
het houden van guppen is begonnen met het kopen van 2 guppies voor 50 ent per stuk, op de vrijmarkt.
pas daarna gaan bekijken hoe ze horen te leven, dus heb nu aqua staan etc, en meer guppen inmiddels.
kat werd achtergelaten door eigenaar, toen ik hoorde dat buren asiel wilden bellen zei ik (impulsief), ik neem haar wel, en ze woont nu al jaren bij ons Lachen
konijn was voor verjaardag van 1 van de kids, woont in de ren, en wordt naarmate hij ouder wordt gelukkig ook tammer.
en pony kende ik, en ik kreeg het aanbod dat ik haar mocht overnemen,
iets minder impulsief, maar toch zonder al te veel tijd te laten verstrijken een weitje gezocht, en we hebben haar opgehaald.

dus al met al een gezellige beestenboel!
en dat vind ik dus leuk Lachen

een hond zou ik dan weer niet nemen, hoe lief ook.
heb ik gewoon geen zin in, en is niet haalbaar, dus dan doe ik het niet.
dus impulsief moet je bij mij een beetje tussen aanhalingstekens zetten.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 21-11-08 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:11

Ik kan daar met mijn kop niet bij. Alle dieren die ik heb gehad, zowel opvang als blijvende dieren heb ik zorgvuldig over nagedacht. Soms heeft het leed met over de streep getrokken maar altijd met de intentie om het dier iets beters te bieden, al dan niet tijdelijk.

Deze zomer is mijn droom uitgekomen. Mijn allereerste pup in 30 jaar. Mijn droomhond, zo geliefd en zo gewenst. Lola onze Bullmastiff. Mijn eerste Bullmastiff had ik uit het asiel, wel met stamboom trouwens hoewel we die er niet bij kregen. Ik ben 200% voor hem gegaan. We hebben 10 jaar lief en leed gedeeld toen een maagtorsie daar een einde aan maakte, ondanks alle voorzorgsmaatregelen die je daar tegen neemt.

Toen we vorig jaar in Singapore woonden hebben we heel bewust gekozen om 1 te hond te redden uit de aziatische cultuur. Tot op heden heb ik daar nog steeds geen spijt van. Sorry is de meest excentrieke hond die er is. Niet de makkelijkste maar zeer zeker wel leuk.

Met mijn katten idem dito, ze waren allemaal meer dan welkom. Alles is bij ons geholpen, behalve Lola dan omdat we uiteindelijk als alle onderzoeken dat toe laten een nestje met haar willen fokken. Zij is erg mooi en heeft een fantastische stamboom.

Mijn paard heb ik ondanks dat ik er krom voor moest liggen niet laten stikken. Het viel soms niet mee maar toch hebben we het gered.

Een dier heb je voor het leven, tenzij je iets beters voor hem/haar kan krijgen. Dan kan ik me herplaatsing voorstellen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:19

Ik snap de frustratie...Als je zo af en toe van die verhalen leest of hoort gaan bij mij ook de nekharen recht overend. Ik ben er dus ook geen voorstander van, impulsaankopen. Al helemaal niet bij jongspul of als het op tv of film is geweest. Advertenties waarin bv voor een zacht prijsje om Whiskaskatjes wordt gevraagt, daar krijg ik ook de kriebels van, net als die run op Dalmatiers na 101 Dalmatiers (en vervolgens het overschot aan losgeslagen spikkelhonden omdat ze toch niet zo schattig bleken als in de film).

Maar toch, ik moet eerlijk bekennen dat, had ik een zak vol geld, ik heel waarschijnlijk ooit eens met een blauwe ara was thuisgekomen. Kobus (zo had ik hem alvast genoemd) en ik klikte, het was liefde op het eerste gezicht, totdat ik het prijskaartje van 'Kobus' bekeek...(en alvast optelde waarvan ik dacht dat ie misschien wel op prijs zou stellen; een grote kooi, goed voer enzo). Ik ben naderhand, want die vogels bleven wel knagen, me gaan verdiepen in ara's en papegaaien en uiteindelijk tot de beslissing gekomen dat het maar heel goed was dat ik niet, ik dacht, 1250 gulden of euro op zak had...
Verder ben ik echt wel een denker en opzoeker eer ik een dier aanschaf. Zo zit er nu een katje naast me, waar ik toch eerst even diep over heb nagedacht, zelfs ondanks het feit dat ik al 30 jaar katten om me heen heb gehad (of misschien juist). Bull Terriers zijn ook nog steeds een droom, dus heb ik een schat van een Bull Terrier spaarvarken; kost niets integendeel, is altijd braaf, eet je bankstel niet op (ach, doet poes wel), hoeft niet naar buiten én is nooit blafferig!

Ik kan me dus in sommige gevallen een impulsaankoop van een dier wel voorstellen (vooral als je ineens tegen een klik aanloopt, smoorverliefd wordt oid), al zou het in het geval van Kobus wel zo zijn dat ik hem in eerste instantie had laten 'wegzetten' vervolgens me als de sodemieter was gaan inlezen over het onderwerp ara en hem had voorzien van alles wat ara nodig zou hebben (als je zo 1250 kunt neertellen moet de rest ook wel lukken, denk ik, iig zoals ik met geld omga). Behalve dat, een dier is bij mij voor de blijf, die gaat óf met de pootjes omhoog de deur uit óf ik moet een wel heel erg gegronde en het liefst onvoorziene reden hebben om niet meer voor het dier te kunnen zorgen...

Maar als het allemaal supergoedkoop moet, dan houd bij mij het begrip ook wel snel op. Je hebt geld en niet te vergeten tijd en ruimte voor een dier of niet en in dat laatste geval moet je er gewoon niet aan beginnen, hoe graag je ook zou willen (ik kan een heel aantal namen geven van mensen die weten hoe graag ik wel niet een Bull zou willen en al helemaal een paard, toch komen er voorlopig geen echte in huis, zelfs al kreeg ik ze voor niets)
Dat je je niet verdiept in de soort species die je in huis haalt snap ik al helemaal niet. Nu ben ik van nature wel heel erg nieuwsgierig, maar zelfs zonder dat, je wilt toch weten wat voor een beest daar op je bank ligt te ronken of voor wat voor een monster je elke maand stallingsgeld betaald?!?
En sparen? Tja...waarom zou je? Als je op de hoek van de straat een schattig Noorse Boskat kitten kan kopen voor 150 euro dan ga je toch zeker niet naar de andere kant van het land om er eentje van 750 op te halen? En als ie ziek wordt zien we dan wel weer, desnoods geef je 'm een aspirientje tegen de pijn, toch? En waarom zou je je Jack Russel laten dekken door een goedgekeurde fokreu met een uitgebalanceerde en doordachte stamboom voor een aardig bedrag, als de buurman best bereidt is zijn Jack even een dagje te laten logeren voor een kratje bier?

Zolang mensen nog echt zo denken zullen er ook helaas mensen zijn die daar graag op inspelen om snel wat extraas te verdienen over de rug van de dieren. En zo houdt het elkaar 'lekker' in stand, denk ik, waar vraag is komt aanbod...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:09

en weet je wat er dan ook nog gebeurt.... de mensen willen dan, als ze in een flits besloten hebben tot aanschaf van een dier, vooral niet te lang wachten op hun nieuwe pup of kitten en het dier in kwestie wordt dan nog te vroeg bij mams weggehaald met alle gevolgen van asociaal gedrag erbij.... zo stom...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:20

Ik zal je helaas gelijkmoeten geven TS. Ik zie inderdaad té veel mensen die in een opwelling een huisdier kopen, dit een weekje leuk vinden en dan staan de dieren gouw op marktplaats.
Of dat ze toch te weinig tijd hebben en dit er voor zorgt dat de hond de hele dag binnen zit zonder ook maar íemand te zien. Een paard, grof gezegt, weg staat te rotten in zijn stal. Konijnen en andere knaagdieren infecties krijgen door het onmenselijk vieze hok.

Ik vind 't sneu

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:21

Ik ben het met je eens TS, er wordt veel te makkelijk gedacht over de aanschaf van een dier. Met name bij de honden vind ik dit triest, die leven relatief lang en zien soms wel 4 verschillende eigenaars

Ik denk idd dat mensen niet nadenken voor ze een dier aanschaffen, want ineens wordt puplief toch wel groot... of we willen op vakantie, maar waar blijft de hond?

En ook met de kleine dieren wordt maar aangesleept, vaak gekocht voor de kinderen, die er vervolges niet meer naar om kijken.. Er was laatst een topic over gerotzooi met paarden, maar dit gebeurt zeker net zo erg met de kleinere huisdieren Boos!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:23

Het liefst ook zo goedkoop mogelijk. Eerst een hele middag bij een goede fokker kijken en dan goedkoop bij de honden handel halen. Je wil niet weten hoe vaak ik gebeld wordt. Wij hebben daar en daar een pup gehaald maar nu is die ziek, wat moet ik doen. Ik zeg dan , fokker bellen maar die geeft natuurlijk niet thuis! Je kan toch niet meer zeggen dat je het niet wist! Heel internet staat vol met waarschuwingen. Gewoon stom die mensen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:32

vroeger ving ik veel katten op
met name de oudere katten
99% konden we gelukkig ergens blijvend plaatsen

op ons voirge adres hadden we een konijnen opvang
waarvan ook de meeste werden herplaatst
als je dan ziet hoeveel oudere konijnen cavia's er komen
en wat dacht je van de onbedoelde nestjes

mensen kopen 2 vrouwtjes (denken ze ) bij de winkel en eindigen met 10 konijntjes ..
bleek toch een der 2 een echt rammetje te zijn
we zijn gestopt nadat de dierenbescherming
de zoveelste lading vrouwtjes kwam brengen
als hun hokken weer overvol waren
(we hadden geen ruimte voor apparte mannen hokken)
(en geen zin in nog meer vermeerdering vandaar dat wij alleen vrouwtjes wilden )

en weederom bleek zo ongeveer de helft uit mannetjes te bestaan ..
als de zogenaamde kenners niet eens het verschil zien en
dus ook gerust aan particulieren setjes meegeven ipv 2 vrouwtjes etc

we hebben hier ook een echt inteelt exemplaar jack russel zitten
vorig jaar net voor de kerst in de sneeuw gedumpt ..
zit geen foute haar op de hond
en we vragen ons nogsteeds af waarom dit diertje in gods naam gedumpt is
iig niet vanwege een vals karacter Vork

de meeste dieren die we hier hebben gehad kwamen
via een opvang of via de dieren bescherming
of waren gedumpt of gered

we blijven vol ongeloof wat mensen dieren aan kunnen doen
en staan eigenlijk bijna nergens meer van te kijken .. Verdrietig

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:34

"Ja Hallo, jullie hebben nog een kitten beschikbaar? Want ik zoek een sinterklaasjecadeautje voor mijn dochter. Wat kostie? Zoveel? Nee dan ga ik wel even kijken voor een cadeautje binnen mijn budget"

Ze had hem sowieso niet gekregen hoor Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:39

Met een aantal dingen ben ik het niet eens.

Op marktplaats kan je wel degelijk dieren kopen met stamboom en die niet uit broodfok komen.
Ik zelf kweek grasparkieten. Die ik op marktplaats zet. Dieren gaan weg vor 7 euro. Dit is meer zodat ik iets meer zekerheid heb dat ze goed trechtkomen. Ik doe het uit hobby. Dieren krijgen info mee over de verzorging, zakje voer mee. Dus eigenlijk leg ik er geld bij doordat ik er veel tijd aan besteed aan het tam maken en dergelijke

Verder heb ik ook wel eens imulsaankopen gedaan. Zogegezgd ben ik dus gek op Grasparkieten en probeer een bepaalde kleurslag te kweken. Als ik toevallig ergens wat moois zie zitten neem ik het mee. Maar die worden hier dus ook oud en krijgen de optimale verzorging.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:41

Ninx schreef:
Impuls aankopen..... als het een paar sokken, een slecht boek, de verkeerde haarverf of een lelijk truitje betreft; okay... kan gebeuren.
Maar het valt mij in toenemende mate op dat dit verschijnsel ook veel voorkomt bij de aankoop van dieren.
Van muizen, tot hamsters tot konijnen, van honden tot paarden.... kopen, kopen, kopen!

Het ergste vind ik nog
"voor de kinderen"
Een dier behoort verzorgd te worden door de ouders,dus die moeten een dier willen om te verzorgen.
Wordt imo te vaak onderschat Verdrietig

Verder hoeft een impuls aankoop niet verkeerd te zijn, zoals anderen al aangeven...
Zelf pas ik me ook makkelijk aan aan het dier. Heb nu 3 weekjes een puppie, terwijl ik voor een oudere hond wou gaan... Maar nu natuurlijk wel naar puppie-les en ook snachts uitlaten (ziet er uitgeput uit Tong uitsteken ) Ook onze 2 katten kwamen uit een nestje van de buurman,ook niet gepland dus, maar onze eerste kat was weer wel overwogen en dat klikte gelukkig goed met elkaar.(dat was wel de voorwaarde)

impuls aankoop terwijl je je niet heb verdiept in de kosten en onderhoud is imo echt dom. Voor je het mee naar huis neemt, moet je de verantwoordelijkheden van het zorgen wel aan kunnen en dus ook financieel en als het diertje naar de D.A moet en bijv als je op vakantie wil moet je dat ook kunnen oplossen etc.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:46

ook hier zitten dieren "voor mijn kind"
die hij wilde of heeft toegeeigend (gaat nu over de dump en aanloop exemplaren)

maar dan wel met de gedachte dat wij als ouders
ten allertijden de verantwoording hebben over zorg , aandacht en kosten

we proberen op deze manier wel hem wat verantwoordelijkjheid
en zorgzaamheid bij te brengen

maar als ouder kan en mag niet je verwachten dat een kind
de volle verzorging en verantwoordelijkheid op zich kan nemen

nooit en never niet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:47

ik heb 7 honden...alleen zijn dat niet mijn impulsieve uitbarstingen maar die van een ander geweest....
op het moment dat ik ze broodmager en angstig op een afgelegen weggetje zie lopen,gaat er razendsnel door mijn hoofd...ga ik hem houden,als hij in mijn roedel "past",castratie/sterilisatie enzo....dat beslis ik in enkele seconden,ook weet ik dat het tot zijn dood is,als ik de beslissing neem hem te houden....
Alle honden die ik heb gevonden heb ik tot nu toe kunnen houden,zolang ze zich gedragen in de roedel is er niets aan de hand.....dus misschien ben ik ook wel impulsief....alleen ze blijven gewoon bij mij,ik doe ze niet weg!

het zijn allemaal kruisingen...ik heb mijzelf beloofd nooit geld uit te geven voor een hond,ze kosten genoeg aan verzorging,of het moet voor het asiel zijn...
ik vind een rashond zowie zo onzin...mijn vuilnisbakkies zijn net zo leuk en lief,en ik heb ze niet eens uit kunnen zoeken...ze kwamen letterlijk en figuurlijk op mijn pad.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:52

je weet wel zeker dat het allemaal dumpers waren ?

zo waren wij onze kat kwijt die zelden buiten kwam en niet jaagt
(is bang van muisjes en vogeltjes Bloos )

en godszijdank heeft de vinder hem gemeld als gevonden
brood en brood mager en ziek was die
klauterd er nu weer langzaam boven op

we hebben de vinder en tevens melder die
een dag vor m gezorgd heeft
een bloemetje gestuurd als dank
voor de goede zorgen
verbaasde ons dat ze dat nog nooit eerder had meegemaakt

haar halve dierentuin bestaat uit aangelopen en gevonden dieren
sommige bleken een huis te hebben en waren verdwaalt
maar de meeste heeft ze nooit een oorspronkelijke eigenaar van gevonden
die m retour wil

raar eigenlijk als je er over nadenkt ..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:55

Niet te geloven he..

Bij ons op stal zijn een 6 weken terug 2 kittens gedropt. Er liepen ineens 2 kittens rond en niemand heeft enig idee waar ze vandaan zijn gekomen.

Nou is onze stalhouder een fijne vent die ze laat lopen en straks ook laat helpen, daar het een poesje en een katertje zijn, maar je zal een rotzak vinden die ze de nek omdaait, word je niet vrolijk van

Maar goed, beestjes werden rond de herfstvakantie gedropt. En het zijn echt vreselijk lieve diertjes Lovers Je hart breekt toch dat mensen zo makkelijk een stel katjes uit de auto gooien he.. Verdrietig

Gelukkig hebben ze nu echt hemel op aarde. Heel de dag kroelende mensen, lekker eten, spelen in de stal, muisjes vangen en niemand heeft er last van..

Neem dan verdorie geen beesten als ze je in de weg zitten op het moment dat je op vakantie moet.. Verdrietig

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:55

Onze opvang zit vol met dat soort dieren...
En we worden er ook vaak over opgebeld, mensen willen dan van een impuls aankoop af omdat het dier toch wel veel werk kost, groter wordt dan verwacht of eigenlijk wel dingen vies maakt.

Het ergste vind ik eigenlijk nog de reden dat mensen die trouwen dan als huwelijks cadeau een dier krijgen. Erg populair slachtoffer voor zoiets in een schattig hangbuik-biggetje, bigetjes worden vaak echter heel veel groter dan verwacht en als het een beertje is die niet gecartreerd is, zijn die vaak enorme lastposten...
Zo sneu zulke impulsieve dingen...