Hebben wij een broodfokhondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiatCh_

Hebben wij een broodfokhondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:25

Na net een ander topic gelezen te hebben vraag ik me dit dus ook af.
Ons hondje komt uit belgie en heeft dus ook geen stamboom.
Nu ik zo allemaal eens terug ga denken zijn er wel wat dingen.
Ze woonden in een groote villa met dus een bijkeuken , soort van dan met een honden winkeltje. En ze hadden dus een soort van schuur waar verschillende soort van kennels zaten waar de ¨pups in zaten. ook oudere pups trouwens.
verschillende rassen ook.

Die van ons zat in een glazenbak met een lamp erboven. We kregen wel een entboekje mee. en een boekje van de rassen die hun hadden en info over pups.
Ook een riempje en geloof speeltje en een zak voer etc voor de eerste tijd.
Ze was ook niet echt heel goedkoop vond ik.
Wel had ze wormen en vlooien en was ook 5 a 6 weken geloof ik. Wat dus veel te jong was.

Maar is natuurlijk achteraf gepraat.

borderjay

Re: Hebben wij een broodfokhondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:27

duidelijk gevalletje broodfokkers Boos!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:28

Ja, sorry maar inderdaad een duidelijk geval van broodfok!

Heb je de moederhond ook gezien?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:29

heb je je niet van te voren ingelicht over wanneer een pup bij zijn ouders weg mag? klinkt als een impuls aankoop als je het mij vraagt. Klinkt inderdaad als een broodfokker, en je hebt best kans dat ze uit oostblok landen komen. Het verbaast mij elke keer weer dat mensen met deze vraag aan komen zetten, een beetje informeren vooraf voordat je een pup gaat halen kan een hoop ellende besparen. Hopelijk heb je er van geleerd, en hou je vingers maar gekruist dat je niet heel veel meer kosten gaat krijgen. Doorgaans zijn broodfok honden erg zwak, en zullen ze vaker dan een gewone hond naar een dierenarts moeten. Een verzekering afsluiten is dus raadsaam.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:30

Ik denk dat je het antwoord wel weet. Als jij nou eens ambassadeur wordt en mensen voorlicht? Niet weten kan je niet verweten worden, dat overkomt iedereen weleens. Niet doorgeven van opgedane kennis wel....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:31

o o o o en maar aan honden beginnen en niet weten waar je aan begint
waarom laten mensen zich niet eerst goed informeren? is dat nou echt zo een grote moeite Verward

tja ik kan alleen maar zeggen: eigen schuld dikke bult

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:32

Dat is inderdaad broodfok/hondenhandel.
En vergis je niet in de prijs, soms zijn dit soort pups duurder dan de pups met stamboom die via de rasvereniging gefokt zijn. Vooral bij de hyperassen.

Broodfokkers/handelaren presenteren zich tegewoordig trouwens ook steeds vaker als de particulier die af en toe eens een nestje fokt.
Het blijft oppassen geblazen dus, het beste kun je altijd even contact opnemen met de rasvereniging van het ras wat je wilt kopen (gegevens te krijgen via de raad van beheer http://www.kennelclub.nl) voordat je tot aanschaf overgaat.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:33

niet weten kan niet verweten worden? sorry hoor.. maar wat een larriekoek!. Er word verdorrie zo veel over geinformeerd overal waar je wat leest over "je eerste pup" word je gewaarschuwd het staat in ELK boekje over je eerste hond. Hoe kun je het in godsnaam niet weten?. ..... Niet weten is niet verweten worden... wat een onzin.. .bah.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:35

Geloof dat de moederhond er niet bij was maar 100% zeker weet ik het niet meer.
Ze heeft dus parvo gehad. Maar waarschijnlijk is dat gekomen omdat mn vriend dus een pup ergens anders vandaan had gehaald en die vanaf de 1e dag dus ziek was.En dus is overleden eraan. En toen is mijne ook ziek geworden. Maar eigenlijk is ze snel opgeknapt. Gelukkig.

Verder is ze nooit ziek geweest * klopt af *

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:35

naadje24 schreef:
tja ik kan alleen maar zeggen: eigen schuld dikke bult

Ik snap je punt hier, maar vind dit wel heel hard gezegd. Verstandig is anders, maar met haar zoveel mensen
anders zou er geen broodfok meer bestaan! Ik denk dat het beter is om hier nogmaals (rustig!) uit te leggen
waarom dit niet goed is en hoe het beter moet als de ts zo aanvallen.

Daarbij ts: Houd je pup alsjeblieft goed in de gaten. Het beestje is eigenlijk nog veels te kwetsbaar om al bij moeder
weg te gaan, dus let op of hij/zij niet ziek wordt. Mocht je ook maar iets verandering zien (traanoogjes, diarree, verminderde
eetlust en de rest wat je maar kan bedenken) Ga dan ajb naar de dierenarts anders kan het nog weleens verkeerd af lopen.
Zo'n kleine pup heeft nog veel te weinig weerstand om hier zelf tegenop te boksen en beter te worden.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:37

Inmiddels is ze al geen pup meer , maar toen ik het zo las en eens terug ging denken dacht ik ohjeee volgens mij hebben wij ook een broodfokhondje

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:40

BiatCh_ schreef:
Geloof dat de moederhond er niet bij was maar 100% zeker weet ik het niet meer.

En dat is volgens mij wel tip nummer 1:Koop Nooit! een hond als de moederhond er niet bij is, wat voor smoesje ze ook hebben!
Ook al is het nog zo'n lief, schattig bolletje wol; wegwezen daar!

Eenuuh je heb wel HEEL VEEEEL geluk gehad als jou hondje de parvo heeft overleeft! Meestal is het dan einde verhaal..

Lees net dat het al een volwassen hond is; ben blij voor je dat je geluk hebt gehad, maar laat je de volgende keer iets meer informeren, het had ook heel anders af kunnen lopen. Hoe oud is hij/zij nu?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:40

Is dat van 'my little one' en al die andere 1000 en 1 schuilnamen die ze ervoor en erna hadden?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:41

BiatCh_ schreef:
Inmiddels is ze al geen pup meer , maar toen ik het zo las en eens terug ging denken dacht ik ohjeee volgens mij hebben wij ook een broodfokhondje

Ohjeeee beetje naief he, had je je zelf toch ook wel kunnen bedenken.. Sjees kunnen sommige mensen toch dom zijn..

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:43

Ja dat besef ik nu zelf ook dat het wel veel slechter af had kunnen lopen.
De andere was overleden aan de parvo. Mijn tante had een labrador van een erkende fokker en die had ook parvo gekregen. gelukkig ook overleefd.

Ze is inmiddels 8,5 ze heeft wel een chronische ziekte van het imuumsysteem wat dus geloof ik erfelijk KAN zijn. Maar wie zegt dat een ander hondje het niet had kunnen krijgen.
Ze moet dagelijks 2 x een half tabletje maar verder is ze wel gezond.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:44

Raggel schreef:
BiatCh_ schreef:

Ohjeeee beetje naief he, had je je zelf toch ook wel kunnen bedenken.. Sjees kunnen sommige mensen toch dom zijn..

Nou toen hoorde ik er echt bijna niemand over hoor Knipoog

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:47

Nee maar je had je toch ook gewoon zelf kunnen bedenken dat dat helemaal niet pluis is.. Zonder dat je er met andere mensen over had gepraat of er iets over gehoord had..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:49

ik zeg maar zo.. ik zeg maar niks...

pffff. word hier zo moedeloos van.. als je een hond wil dan kijk je van tevoren toch waar die vandaan komt???

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:54

Ze stonden toen met een advertentie en ze hadden dus ook folders met de rassen die ze "fokten"

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:56

BiatCh_ schreef:
Ze stonden toen met een advertentie en ze hadden dus ook folders met de rassen die ze "fokten"

als er op 1 adres meer dan 2 hondenrassen zitten.. dan kan je er al blind vanuit gaan dat het om een broodfokker gaat..

laat me raden... ze bezorgden zeker ook thuis als je dat had gewilt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:58

Immuunziekte, dagelijks medicijnen en verder is ze wel gezond?
Je hond is ziek meissie. En wees blij dat hij er nog is, en zo oud heeft mogen worden. Ja, je hebt een broodfok hondje, maar zo te horen ben je er blij mee.
En ik denk zomaar niet dat je de tweede keer dezelfde fout gaat maken. Toch?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:00

Helaas duidelijk voorbeeld van een broodfokker.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 01:02

Nee thuisbezorgen niet Scheve mond lijkt me ook nogal vreemd om dieren thuis te bezorgen. Zonder dat je dan ben weesten kijken etc.

Ja ze heeft een ziekte , maar een hond van een erkende fokker kan ook een Immuunziekte krijgen lijkt mij. Dus daar hoeft het toch niet aan te liggen ?
En ik ben zeker blij met dr. Ze is superlief en zou dr echt niet meer kwijt willen.

Maar evt een volgend hondje zou ik het wel anders aanpakken denk ik.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:17

Sorry BiatCH_ maar jou DENK IK in die laatste zin baart me toch wel zorgen...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:19

Tsja klinkt wel als een broodfokhondje .. Met hoeveel weken had je je hondje bijvoorbeeld? Zat ze wel in de woonkamer? Kon je meerdere honden horen blaffen, bv achter huis ofzo?

Tsja ook in nederland heb je ze hoor, net zo goed! Gelukkig dat het goed is gegaan met je hondje zeg!