bang voor mijn hamsters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

bang voor mijn hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 22:35

ik.. een volwassen meid van 25 met een bullterrier en een amerikaanse stafford.. ben als de dood voor mijn HAMSTERS!! Clown

ik heb ze al een tijdje maar ik durf ze er gewoon echt niet (meer) uit de kooi te halen... in het begin wel.. maar tot het moment dat ze me alle 2 hebben gebeten Huilen van het lachen

ik durf het gewoon echt niet!!

gelukkig durft mijn vriend het wel en krijgen ze ook gewoon aandacht.. en ik aai ze ook wel maar alleen als ze bij mijn vriend zitten Tong uitsteken al bijten ze mijn vriend ook..

hoe kan ik me, zonder gebeten te worden, over deze bizarre angst heen zetten?

letziforevr

Re: bang voor mijn hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:59

Niet....?

Als hamsters bijten, moet je volhouden en aangezien ik in een dierenwinkel gewerkt heb en heeeel vaak gebeten ben, heb ik de moed inmiddels opgegeven..die beestjes bleven me bijten, waardeloos!
Bij mij komen er geen hamsters in Knipoog

Ik heb een Cane Corso (mastiff) maar ook ik raak die hamsters niet meer aan! Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:57

Zijn je hamsters wel goed handtam?
In het begin waren mijn hamsters meestal ook niet te genieten en beten ze me weleens... Ik gebruikte soms de keukenhandschoenen Bloos Tong uitsteken om ze te pakken en als ik ze eenmaal had en de hamster bij mij op schoot was deed ik die uit om ze aan mijn handen te laten wennen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:05

O, ik pak bij bijtende hamsters zo een dot keukenrol, theedoek ofzo om te op te pakken..
Niks zieligs aan, dat ze mij bijten is zielig! Haha!
Mijn dieren bijten niet, ook mijn hamsters niet(nooit gedaan, wel tam gemaakt).
Nog geen bijtende eigen dieren meegemaakt, wel andermans dieren. Clown

Best wel komisch/vreemd eigenlijk.. Al kunnen bull terriers en staffords zo lief zijn!
Degene die ik ken zijn veelal best knuffelhonden eigenlijk, en ik ken er best veel. Vork

Ik dacht meteen: Daar héb je weer zo'n topic! Dat viel wel mee achteraf! Haha!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:17

gewoon stevige (bouw) handschoenen aandoen en de beestjes tam manken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:22

Inderdaad handschoenen. Ik heb grasparkieten en die kunnen ook heel gemeen bijten. Als ik die moet vastpakken doe ik ook handschoenen aan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:36

De vraag is: wíl je dat ze tam zijn? Heb je je hamsters om mee te knuffelen, of vind je het ook wel best om er gewoon naar te kijken en voor te zorgen?

Want als je hamsters elkaar hebben en lekker de ruimte voor een fijn leven, zitten ze heus niet te wachten op mensenknuffels Knipoog

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:35

Chubby schreef:
Want als je hamsters elkaar hebben en lekker de ruimte voor een fijn leven, zitten ze heus niet te wachten op mensenknuffels Knipoog

Dat lijkt me niet zo handig Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:40

Ze zitten toch al samen nu? Op die aanname heb ik mijn reactie gebaseerd..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:45

Ik heb hier de beste waak hamster die je je kan wensen.

Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat beest op te pakken. Hij word lekker verwend, mag af en toe in z'n bal de kamer door scheuren (vind tie echt geweldig, hij weet niet hoe snel hij die bal in moet springen als ik hem in zn kooi hou) en regelmatig een schone kooi.
Ondanks dat het hij inmiddels gedoopt is tot terror-Yoep heb ik er veel plezier van.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:19

Mijn vorige hamster was ook zo'n terror-hamster. Ik had haar gekocht om over mijn hamsterangst heen te komen. Hamster bijten mij namelijk áltijd. Nouja, dat is dus niet gelukt, dat over mijn angst heenkomen, met terreur-Pinky, een syrtje.
Ik vond het echter wel helemaal geweldig om lekker naar haar rare fratsen te kijken. En ik denk ook niet dat zij een slecht leven had, met vers voer, water en een schone kooi.

Ik heb nu een nieuwe poging gedaan met Mars, een rusje. Ik heb hem gekocht met het idee dat als het niet goed ging, hij nog steeds een goed leven ging krijgen bij mij. Oppakken is bij mij ondergeschikt aan kijken. Maar hij is zó lief.

Anyway, wat ik met mijn verhaal wil duidelijk maken; als jij niet perse hoeft te knuffelen, en kijken ook al leuk vindt, dan zou ik het lekker zo laten.
En anders ga je lekker in de weer met handschoenen, doe ik ook bij mijn bijtende ratten, maar sinds ik die handschoenen gebruik, bijten ze niet eens meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:50

Daar gáán we weer..... Weer zo iemand die beweert dat hamsters vals zijn maar er zelf gewoon niet mee om kan gaan.......

Geloof me, ik heb in mijn leven al heel wat hamsters gehad (en nog steeds), heb de meest 'valse' hamsters in handen gedrukt gekregen, tenminste, er werd bewéérd dat ze afschuwelijk vals waren. In fact konden al die mensen die dat beweerden zelf gewoon totaal niet met de hamsters omgaan en waren het superlieve dieren.
Een hamster is nóóit vals.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:57

Ik heb een schat van een hamster gehad, heb ze 2 jaar gehad en heeft me 1 keer hard gebeten. In het begin als ik ze op mn hand had beet ze wel zachtjes, maar na 2 maanden deed ze het niet meer. Deed er altijd heel veel mee, elke dag zo'n 3 keer haalde ik haar uit de kooi Lachen.

Vlak voordat ze dood ging heeft ze mij nog een keer gebeten, maar dat was wrs uit pijn en sinds dien heb ik nooit meer een hamster op gepakt..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:22

Ik heb voorheen echt hele lieve gehad. Terror-Yoep is ook erg gezellig, maar heeft 'een sterk karakter' en wens niemand in z'n kooi. Buiten zijn kooi is hij veel liever.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:24

wat voor hamsters heb je? Ze zijn namelijk niet allemaal 'agressief'

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:25

Haha ik ben het eens met Wuis; ik heb een hamster hier gehad die echt van huis naar huis en van zolder naar whereever is gegaan omdat ze beet en ik heb nog nooit een tandje in mn vingers gevoeld Nagelbijten / Gniffelen

Ik pakte mijn hamsters alleen in het begin regelmatig op zodat ze wisten wat het was, maar later alleen wanneer nodig of wanneer ik er zin in had. Ze hadden grote kooien en voelden zich prima thuis in zo'n kooi. Maar ik ben nog nooit gebeten door een van mn hamsters

_Lisanne; nou daar zou ik juist wel van gaan bijten, als ik drie keer op een nacht uit mn bed werd getild om te knuffelen Rolleyes

Dennis; Geef hem eens ongelijk Haha! Ik tolereer ook niet zomaar iedereen in mn kamer, die hem ook nog eens ondersteboven haalt haha

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:31

Wuis schreef:
Daar gáán we weer..... Weer zo iemand die beweert dat hamsters vals zijn maar er zelf gewoon niet mee om kan gaan.......

Geloof me, ik heb in mijn leven al heel wat hamsters gehad (en nog steeds), heb de meest 'valse' hamsters in handen gedrukt gekregen, tenminste, er werd bewéérd dat ze afschuwelijk vals waren. In fact konden al die mensen die dat beweerden zelf gewoon totaal niet met de hamsters omgaan en waren het superlieve dieren.
Een hamster is nóóit vals.

Amen Clown
Hier net zo.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:32

@ wuis: daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zeker wel hamsters die agressief/gemeen kunnen zijn. Dat er mensen zijn die denken dat hun hamster agressief is en wil bijten en dat door te weinig ervaring komt ok. Maar ik kan inmiddels wel zeggen dat ik op het gebied van russische dwerg hamsters genoeg ervaring heb. En toch heb ik er 1 bij zitten die alles in zn omgeving aan wil vallen. Mijn hand andere hamsters enzv.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:20

mijn hamsters zijn 2 broertjes..
en ik hoef ze er niet per see uit te halen ofzo want vind het ook al leuk om er gewoon naar te kijken en tegen te praten (vooral de hondjes vinden ze zeer interresant Tong uitsteken ) maar als ik de kooi wil verschonen is het wel zo handig dat ze er even uit kunnen Tong uitsteken en dan het liefst zonder dat ze me bijten Tong uitsteken

maar die tip van een keuken handschoen is wel een goeie Haha!

owja.. het zijn russische dwerghamsters

de een bijt al als je de kooi open wil doen.. de ander slaapt de hele dag en is echt een sulletje Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:30

Uhuh, uit elkaar halen dus..
Dit kan nog jaren, maanden, weken goedgaan, maar het kan ook zomaar zijn dat morgenochtend een van de twee dood is en half is opgevreten omdat de ander er genoeg van had.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:32

BrittKitt schreef:
Uhuh, uit elkaar halen dus..
Dit kan nog jaren, maanden, weken goedgaan, maar het kan ook zomaar zijn dat morgenochtend een van de twee dood is en half is opgevreten omdat de ander er genoeg van had.

pardon?

je kan gewoon 2 hamsters uit hetzelfde nest bij elkaar doen hoor.. ik weet dat een hamster vaak alleen gehouden word maar 2 uit het zelfde nest is ook geen probleem
heb nog nooit problemen gehad dat ze ruzie hadden oid

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:39

ik heb zelf 3 hamsters gehad , waarvan 2 goudhamsters en 1 dwerg hamster.

die goudhamsters waren echt geweldige beesten! maar die dwerg... die was echt niet tam te krijgen! zo dra je alleen nog maar je hand op de kooi legde begon ie alles bij elkaar te gieren en werd helemaal gek.
Zo dra je 'm wilde pakken beet die hamster je en liet gewoon niet meer los .. dus die ik ook snel weer weg gegaan. Whoosh!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:41

LimaMambo schreef:
pardon?

je kan gewoon 2 hamsters uit hetzelfde nest bij elkaar doen hoor.. ik weet dat een hamster vaak alleen gehouden word maar 2 uit het zelfde nest is ook geen probleem

Als je onzin verteld, vertel dan wel goede onzin want dat is dit..
Hamsters kunnen níét samen op zo'n kleine oppervlakte, koppeltjes uitgesloten en ook dan is het moeilijk om het goed te laten gaan.
In het wild leven rusjes in grote groepen samen idd, maar dat is heel iets anders dan in een kooi. En néé wat dierenwinkels vertellen is dus niet (per definitie) waar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:46

BrittKitt schreef:
LimaMambo schreef:
pardon?

Als je onzin verteld, vertel dan wel goede onzin want dat is dit..
Hamsters kunnen níét samen op zo'n kleine oppervlakte, koppeltjes uitgesloten en ook dan is het moeilijk om het goed te laten gaan.
In het wild leven rusjes in grote groepen samen idd, maar dat is heel iets anders dan in een kooi. En néé wat dierenwinkels vertellen is dus niet (per definitie) waar.

als je me dan onder de tafel probeerd te l*llen, doe het dan goed Clown

hoe weet jij hoe groot mijn kooi is.. en hoe weet jij waar ik mijn diertje vandaan heb?? hoe weet jij waar ik mijn info vandaan heb??

mocht het misgaan dan heb ik altijd nog een 2e kooi hier staan.. dus niet zo bezorgd aub..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:26

pubelia schreef:
@ wuis: daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zeker wel hamsters die agressief/gemeen kunnen zijn. Dat er mensen zijn die denken dat hun hamster agressief is en wil bijten en dat door te weinig ervaring komt ok. Maar ik kan inmiddels wel zeggen dat ik op het gebied van russische dwerg hamsters genoeg ervaring heb. En toch heb ik er 1 bij zitten die alles in zn omgeving aan wil vallen. Mijn hand andere hamsters enzv.

Vergeten te vermelden, ik praat nu over syren (goudhamsters dus). Lachen