Kunnen honden tv kijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Kunnen honden tv kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:03

Omdat hondlief steeds meer 'tv aan het kijken' is (House natuurlijk Tong uitsteken ) begin ik me steeds meer af te vragen of honden tv kunnen kijken.
Ze zit er vol overgave, om het zo maar even te noemen, naar 'te kijken', super geconcentreerd.
Naar 4 keer Gypsy te roepen kijkt ze pas op..

Dusja, ben benieuwd Vork

manutjuh

Re: Kunnen honden tv kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:04

ik zou het echy niet weten. ik heb 2 honden waarvan 1 het ook doet en de ander nooit. die ene doet het trouwens alleen als et dieren te zien zijn, welk dier maakt niet uit.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:05

Een twijfelpuntje.. Ik heb altijd begrepen dat honden niet tweedimensionaal kunnen kijken, mijn hond kijkt dan ook never nooit naar de tv, ze ziet het niet eens.. Echter een weerspiegeling in een raam of spiegel reageerd ze dan weer wel op.. Ik weet het dus niet, ik denk dat de ene hond slimmer dan de ander is.. (en die van mij totaal niet Tong uitsteken )

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:05

toen wij nog een hond hadden keek die ook regelmatig naar de tv mee , heel aandachtig.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:06

Een hele poos terug is er een ''onderzoekje'' op tv geweest van Martin Gaus, dieren kunnen geen tv kijken zoals jij bedoeld, wel kunnen honden geobsedeerd zijn door de bewegingen en warmte Lachen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:06

Mijn kat wel owee als er vogeltjes voorbij komen of katjes miauwen etc. Maar bij onze honden hebben we geen tv. Wel luisteren ze goed onze teef liep laatst naar de deur om te zien wie er kwam. Op computer ging een deurbelgeluidje. Rare is dat wij helemaal geen deurbel hebben haha.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:09

Voor zover ik weet kunnen ze geen 3D zien.. Dus ik denk dat ze er niks in herkennen ofzo, ik zou het eerlijk gezegt niet weten, ik denk dat hij (?) gewoon bewegende beelden en geluidjes hoort en denkt: heeej! das grappig! Daar ga ik me eens op concentreren Haha!
Mijn kat zit wel eens naast me als ik computer, hij volgt dan mijn muis (hij heeft hem zelfs 1 keer aangevallen Tong uitsteken)

Katten kunnen het dus wel volgens mij..

Edit: Ik denk dat ze het geluid wel kunnen herkennen want we gingen oude filmpjes kijken Clown en toen riep mijn moeder op dat filmpje: Boesje, kijk eens! (ze was de hond aan het filmen) en toen keek de echte Boesje op.. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door watdanhe op 19-11-08 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:10

ik ben er vrij zeker van dat mijn hond tv kan zien Haha!
ze weet perfect wanneer het reclame is en dan kijkt ze erg aandachtig.
wanneer er dan een dier verschijnt, vliegt ze naar de tv en begint ze te blaffen en kwispelen, enzoverder.. Duivel
en het gekke is, het dier hoeft niet perse een geluid te maken ofzo, dus daaruit kan ze het ook ni afleiden Knipoog

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:10

Mijn hond zit wel af en toe geconcentreerd te kijken, vooral bij Animal Planet. En de ander kruipt zowat in me als ik een horrorfilm zit te kijken. Dat komt volgens mij door de muziek die erbij zit. Dat vindt hij echt eng.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:12

stond vandaag een heel artikel van in de krant hier.
Honden zien kleuren net zo als dat mensen die kleurenblind kleuren zien, dus minder en vage kleuren.
Verder reageren ze op bewegingen. Echt tv kijken zoals wij kunnen ze niet.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:15

Die van ons staat ook regelmatig tv te kijken. (alleen als er dieren op tv zijn)
Vind het altijd wel apart.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:16

ja hoor dat kan Tong uitsteken
ik zat vaak animal planet te kijken en dan ging mijn bullterrier die nu bij mijn ex zit altijd tv kijken Tong uitsteken
als die dan een hond zag en die liep uit beeld, ging die achter de tv zitten zoeken waar die was gebleven Tong uitsteken

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:25

mijn hond vliegt altijd naar de tv en begint dat te blaffen als er een hond in beeld verschijnt!!!!
De hond maakt dan nog helemaal geen geluid.... hij doet het vooral bij die reklame voor die medicijnen voor je spieren... dat zo'n golden retriever achter een fisbee aan zit!!!!
Hij is zelf ook dol op frisbeeen dus ik denk dat hij het echt wel ziet en ook weet wat hij ziet!!!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:27

Wij hebben een filmpje van onze hond van een jaar geleden toen ze pup was samen met haar moeder en toch lijkt ze dat wel te herkennen begint heel erg laag te piepen en is echt niet bij de tv weg te slaan... Ach gut

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:28

Nijn schreef:
Een hele poos terug is er een ''onderzoekje'' op tv geweest van Martin Gaus, dieren kunnen geen tv kijken zoals jij bedoeld, wel kunnen honden geobsedeerd zijn door de bewegingen en warmte Lachen

Martin Gaus.. mm, hoe hebben ze dat dan getest, met koekjes? Vork
Haha, sorry.
Maar even serieus, hoe hebben ze dat aangepakt dan?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:29

Onze hond kijkt alleen als er katten- of hondengeluiden te horen zijn. Een spiegel reageert ze dan weer niet op. Als je haar voor een spiegel houdt, is het net alsof je d'r voor een muur houdt: totaal geen reactie. Terwijl ze wel weer reageert op de weerspiegeling in het raam Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:31

ook mijn hond kijkt graag naar animal planet echt grappig om te zien hoe hij dan meekijkt, vooral als de dieren bewegen zie je dat hij het volgt hij heeft het dan ook alleen met dieren niet bij bewegende mensen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:35

Nou en of ze tv kunnen kijken! Hier wel in ieder geval Haha! Mijn twee bullen vliegen bijna door de tv heen als er een kat of hond door het beeld loopt! Ook zonder dat het geluid aan staat. Dus ze zien wel degelijk iets. Al staat er gewoon een film aan (en dus niet zoiets als animal planet Knipoog ) en er loopt zomaar een hond of kat over de stoep achter de acteurs langs, zelfs dan vliegen ze van de bank af. Dus degene die beweerd dat het niet kan, mag hier komen kijken Clown

Animal planet kan ik alleen kijken als ik de honden in de keuken doe Haha!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:37

LimaMambo schreef:
ja hoor dat kan Tong uitsteken
ik zat vaak animal planet te kijken en dan ging mijn bullterrier die nu bij mijn ex zit altijd tv kijken Tong uitsteken
als die dan een hond zag en die liep uit beeld, ging die achter de tv zitten zoeken waar die was gebleven Tong uitsteken

Mijn honden kijken ook tv! Vooral het teefje kan heel aandachtig naar de tv kijken. Ze doet het alleen als er dieren op tv zijn (hoeven geen geluid te maken, dus ook als het geluid uit staat) of als er tennis of voetbal op tv is. Ze gaat dan standaard kijken waar de bal gebleven is als hij "uit beeld" rolt... ROFL (dan gaat ze zoeken achter de tv, naast de tv en in het verlengde van de tv..) Huilen van het lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:54

Ja, dat kan wel maar of ze weten waar het over gaat Clown Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:30

De ene hond schijnt het wel te kunnen, de andere niet.
Onze franse bulldog kan écht TV kijken, daar ben ik inmiddels absoluut van overtuigd.
Onze herder daarentegen totaal niet, die reageert hooguit op het geluid. Hij kijkt dan wel naar de TV, maar lijkt het niet te kunnen zien.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:39

Van honden weet ik het niet, maar mijn katten kijken vaak vol aandacht naar sportprogramma's waarin met een bal wordt gesport. Ze volgen dan vol aandacht de bal.
Ook natuurprogramma's met fluitende vogeltjes vinden ze zeer interessant Haha!
Waar mijn ene kat helemaal weg van is, is die man die in een half uur een schilderij maakt. Heet hij niet Bob Ross of zoiets? Mijn kat zit dan vol aandacht die hand te volgen. En vooral als die man zijn kwast uitklopt, is mijn kat helemaal blij

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:04

Mijn oom en tante hebben 2 rottweilers.. Van de week was ik daar, was er een reclame van kattenvoeding op tv. 1 van de honden vliegt naar de tv en werd helemaal leip! Blaffen, grommen, druk doen! En mits was de reclame voorbij en was de hond ook weer normaal Clown

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:37

Mijn hond is ook fan van animal planet en kijkt altijd mee als ik naar animal precinct kijk.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:39

Eén van onze hondjes kijkt altijd erg enthousiast naar de tv.
Zodra ze dieren voorbij ziet komen springt ze op en gaat zitten kijken.