Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:47

Hoe doen jullie dat? Lachen

Vorig jaar hadden wij onze katten nog binnen en hadden we geen hond. Inmiddels komt onze kat buiten en hebben we een hond die enigszins panisch reageert op knallende geluiden van buiten.

Hoe doen jullie dat met de beestjes? Katten binnenhouden op oudjaarsdag? En vanaf hoe laat/wanneer? Er is genoeg volk wat al eerder begint met het afsteken van die ongein (sorry, heb er niets mee Haha!).

En met de hond? Ik heb de neiging om haar 3 dagen van te voren voor elk rondje in te laden en ermee op de hei te gaan wandelen...wat dat betreft is het leven in een woonwijk toch minder. En geven jullie je honden medicatie?

Ik kan me er nu al druk om maken. Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:14

Mijn hond is werkelijk als de dood voor vuurwerk... het is echt heel zielig. Vorig jaar hebben we medicatie gegeven, maar dit heeft niets geholpen, hij zat te beven als een rietje.

Wat hebben we uiteindelijk gedaan:
Onze hond zit altijd achter onze bank, die ongeveer 1,5 meter van de vensterbank af staat. Mijn vader heeft de kussens van de tuinstoelen over het gat tussen bank en vensterbank gelegt, zodat hij weg kon kruipen. Hij heeft uiteindelijk al zijn speeltjes opgezocht en erin gelegt en de hele avond bevend in zijn 'hol' gezeten.
Wij hebben verder geen aandacht meer aan hem besteed om hem niet erger van streek te maken, maar het is heel triest om te zien.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:18

Mas@ ach gut. Dat hij al zijn speeltjes meeneemt. Ach gut Arm dier.

Je kan best veel doen. Via je dierenarts kan je sedalin tabletten bestellen. Die werken zeer goed. Tenmisnte hoor ik van klanten. Heb zelf het geluk honden te hebben die er niks omgeven. Moet er wel bij zeggen dat we met een jonge hond op oudejaarsavond wel gaan lopen zodat ze eraan kunnen wennen en dan een ervaren niet bange hond mee. Heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Heb je nu niks aan maar misschien een tip voor mensen met jonge honden.

Katten zou ik binnen houden. Denk al een paar dagen van te voren.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:22

Onze kat loopt altijd buiten, maar op oudjaarsdag halen we hem altijd rond een uur of 2 smiddags binnen, zodattie iig alvast binnen is.

Onze honden hebben niet veel last ervan. We hebben er wel eentje gehad die er last van had, en die namen we dan mee (wij gaan altijd naar mijn opa en oma) met een groot bot, en dan was t ook wel over, alsie maar bij ons was.
Mijn pup maakt dit jaar zijn eerste oud en nieuw mee, maar stond wel al te hupsen van t vuurwerk wat met carnavals-opening werd afgestoken, maar denk op zich dat t wel meevalt. Hij gaat iig gewoon mee naar mijn opa en oma, en verder zien we wel.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:27

Onze hond gaat met oud en nieuw naar het pension. Dat pension is mooi afgelegen, dus geen vuurwerk.. en hij vind het helemaal geweldig daar. Hij is als de dood voor knallen dus deed leek ons een mooie oplossing Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:30

Hond.. schuilt onder een tafel.. we geven het niet al te veel aandacht..
Poes verstopt zich in de kelder achter de wasmachine *LOL*

Met de hond is het elke keer lastig..

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:35

Geen idee hier, de katten zijn er nog niet lang en de hond ook niet.
Hier staat wel zo'n onweerkanon in de buurt, zo'n ding dat de wolken uit mekaar schiet als er onweer op komst is.
Dat knalt ook en daar kijken ze niet van op .

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:36

Onze hond ligt gewoon lekker te slapen. We hebben hem ook wel eens alleen gelaten met een muziekje als we bij mensen in de straat waren (wel regelmatig gaan kijken) maar er is niks aan de hand.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:41

Onze honden trekken zich helemaal niks van vuurwerk aan. We houden ze binnenshuis en dat was het eigenlijk Clown

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:43

1 kat die zit de hele dag binnen, op zolder verstopt, die word helemaal gek, die andere gaat gaat om 10 nog ff plasje plegen en dan houden we hem binnen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:43

Wij hebben het gelukt dat onze hond vorig jaar nog pup het helemaal geweldig vond en gewoon met me mee naar buiten ging. Of het dit jaar weer is laten we het hopen.

Maar er zijn idd van die pilletje bij de da halen die je hond kalmeren en anders een halve/kwart sinaspril ( zo'n kinderparacetamol)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:45

Onze hond wordt helemaal gek. Nu is het al als ze buiten een knalletje hoort, dat ze keihard gaat trillen.
We hebben alles geprobeerd; negeren etc. werkt niet. Ook plast ze met oud&nieuw zeker 24 uur niet. Vorig jaar hadden we pilletjes van de dierenarts en een speciale spray die je op haar tong moest spuiten, maar het werkte niet. Ze bleef heel hard trillen, rende de hele kamer door, we dachten echt dat ze een hartaanval zou krijgen...
Voor dit jaar hebben we andere pilletjes, als het goed is moet ze hiervan heel suf worden, ben benieuwd!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:46

Ik vind het ook elk jaar weer vreselijk, ik ga meestal niet eens buiten kijken , vind het zo vreselijk voor alle diertjes!

Ik ga dan ook nooit weg met nieuwjaar, sommige vrienden willen dat nog steeds niet begrijpen.. Maar ik ga niet elders nieuwjaar vieren en mijn 9 katten alleen laten.

Ik haal de dekkaters naar binnen, die zitten met 3en buiten in een grote ren, die haal ik smorgens met oudjaarsdag al naar binnen.
De poezen lopen zowiezo altijd binnen, en ik zorg gewoon dat ik rustig ben, niet teveel lui over de vloer, gewoon lekker een avond als vele anderen.
Als het geknal begint, dan gaan ze hier als gekken rennen, en brommen, doodsbang kruipen ze in hoekjes en onder tafels, echt een narigheid.

Gelukkig blijft het daarbij.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:47

Ik heb nog geen idee hoe mijn kat reageert tijdens oud en nieuw.
Dit is namelijk pas de eerste oud en nieuw dat hij bij mij is.
Hij is niet zon stresskip, dus ik heb de hoop dat hij lekker rustig blijft.
Hij blijft sowieso binnen Lachen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:52

Onze hond is er gelukkig niet bang van. We kunnen gewoon weg gaan. Wat we doen is hemin de garage laten ( waar hij eigenlijk meestal zit ) en de muziek gewoon net zo hard zetten dat ie de knallen niet hoort. Hij ziet wel de flitsen enzo maar hij is daar niet bang van.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:54

Zowel de katten als de hond houden we gewoon binnenshuis (de hond komt uiteraard wel buiten met uitlaten Knipoog ) en verder is er weinig aan de hand eigenlijk. Ze trekken zich er niet veel van aan en de andere dieren (konijn, chinchilla's, hamster) al helemaal niet.

We zijn ook 9 van de 10 keer niet thuis met Oud & Nieuw, gaat altijd prima.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:58

Tijger was altijd als de dood voor vuurwerk, maar dat gaat nu veel beter, hij kiest zelf dat hij het liefst boven blijft, maar het kattenluik blijft open. Want Tijger gaat niet op de bak.

Sally, de nieuwe kat, woont ook bij een anders, dus als ze bij ons komt mag ze blijven, maar daar kan het ook zijn dat de andere eigenaar haar binnen houd. Ik hoop voor haar dat ze hier komt, want dan ziet ze aan tijger dat er niets mis is, dat zou kunnen schelen.

Dit wordt wel het eerste jaar dat we er 's avonds niet zijn, dus ik ben benieuwd.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:03

De konijnen gaan in de schuur, zodat ze er wat minder van merken en de hond gaat mee naar buiten, hij vind het harstikke leuk! (integendeel met mij, ik vind vuurwerk en de rest er om heen echt uhmm tjaa niks Nagelbijten / Gniffelen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:07

mijn katten moeten altijd van mij in ieder geval rond 6 uur binnen zijn, omdat ze al vroeg beginnen met vuurwerk. Verder laten we de honden ook rond 7 of 8 uur al uit, omdat ze echt niet meer naar buiten gaan als het later is. Mijn hond is echt als de dood dus die geef ik nu rescue remedy van Bach en dat helpt heel goed. Vorig jaar heeft hij gewoon liggen slapen. En de katten sluiten we 's avonds op in een kamer omdat ze anders misschien door de paniek naar buiten toe vliegen. De deur staat bij ons namelijk altijd open.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:09

wij wonen gelukkig buitenaf en onze hond zit gewoon rustig met zijn kop op de vensterbank naar buiten te kijken. de katten zijn binnen of buiten net wat ze willen. er word hier geen vuurwerk afgestoken en bij de overburen ook niet dus ze kunnen niet geraakt worden o.z.i.d. de pony;s staan altiid super rustig en mijn paard staat de hele nacht over z'n deur heen naar buiten te kijken Clown
eigenlijk is het bij ons een nacht zoals alle andere nachten alleen dat met geknal in de verte Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:11

Onze kat hielden we altijd al de 30ste binnen, nu moet ik daarbij wel zeggen dat dit een buurt is waar ze gigantisch veel afsteken. Kat was ook verder niet bang maar ik heb nooit zin in ongelukken gehad

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:13

ik zou ze ook binnenhouden in een woonwijk hoor! lijkt mij maar niks en tegenwoordig heb je toch al van die gekke mensen Ach gut

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:22

1 van onze honden is als de dood voor knallen!
verleden jaar was t zelfs zo erg dat hij al zn kussens tot bloedens toe heeft opengehaald Verdrietig
en trillen als een gek!
dit jaar halen we medicatie,eens kijken of dat helpt Knipoog
vorig jaar hadden we de bench meegenomen en een deken erovergedaan in een aparte kamer!
we hebben hem ook een beetje advocaat gegeven,nou hij was heerlijk rustig Haha!
maar tis echt heel sneu om te zien Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:02

Eén ding; nooit een dier troosten als het bang is voor vuurwerk!
Hiermee bevestig je zijn angst en zal het er niet beter op worden, integendeel.
Vreemd dat ik dat niemand zie schrijven, ik heb dus dieren die geen angst hebben, pilletje is ook niet
nodig.
Zelfs mijn pup van 4 maanden vind het niets vreemds, we gaan wel voor de zekerheid in december op vuurwerk training.
Gedraag je normaal, net doen of dr niets aan de hand is en de kans is groot dat je kat of hond zich ook redelijk zal gedragen.
Succes!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:07

Onze kat is doodsbang voor vuurwerk en die blijft dan ook binnen vanaf 's morgens. Ze wil ook niet naar buiten.
Onze honden geven er helemaal niets om.
De paardjes gaan 's avonds op stal, daar zijn ze het rustigst. Ik doe dan het licht, en de radio aan. Heb dat dan al wel een paar avonden eerder gedaan zodat ze niet heel gek staan te kijken.
Verder laat ik de paarden al een paar weken van te voren wennen dmv een vuurwerk-cd. Dat heeft vorig jaar perfekt gewerkt.