Hondendraagtassen waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Hondendraagtassen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:23

Wij zijn opzoek naar een hondendraagtas.
Voor een chihuahuatje. Niet te duur, wel mooi ;p mag ook internetshop zijn. Weet iemand waar je dat kan kopen ?

Redseven

Re: Hondendraagtassen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:27

Kijk eens op de site van Hippehond of bij Sparky's. Ik heb mijn tas gekocht bij Happypets en bij Het Guppy. Bij de Hippehond verkopen ze de tas van echte gooise meisjes.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:55

Volgens mij bij de meeste dierenwinkels, vind je ook wel iets, toch? Overigens draag ik mijn hundsjen van 5 kilo gewoon in n schoudertas, gaat ook errug goed!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 18:35

Haha Pluttersput valt je schouder er al af ? ;d

Oke bedankt !:D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:36

Neuh, valt op zich wel mee, hij gedraagt zich heel erg goed, blijft gewoon hangen, tenzij hij weer wil lopen, en dan maggie lopen. Hij zit er eigenlijk ook alleen in als het in de stad erg druk is, of als we een hele lange wandeling gaan maken, hij is pas 6 maand en 3 weken, dus hij mag nog niet zo lang Lachen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:20

O okee dan is het wel logisch & makkelijk! ;d

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:22

Bij Witjesverzendhuis zag ik gisteren op internet draagtassen staan Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:26

geen dierenarts willen bellen maar wel een draagtas kopen?
als je hondje dood is heb je niks meer aan je draagtas

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:33

Oke? Leuke reactie ?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:37

Ik heb mijn draagtas gewoon bij pets place gekocht ! Haha!
Bijna alle dierenwinkels hebben tegenwoordig wel tassen voor een hond Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:40

Lynn_Nikita schreef:

die zit!!!! OK dan!

owja.. je hondje heeft gewoon pootjes hoor!!
snao werkelijk echt niet waarom mensen hun hondje a la Paris hilton in een tas willen proppen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:42

Lynn_Nikita schreef:

ROFL

Hoewel er ook staat dat het niet te veel mag kosten, iets met een dubbeltje en de eerste rij?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:44

@ limamambo, ik heb een draagtas omdat ik wel wilde wandelen met mijn pup, maar zij nog niet alle entingen had gehad en ik (en mijn dierenarts) het dus nog niet verantwoord vond haar overal aan te laten snuffelen of wie weet wat ze opeet etc (bacterien) dus nam ik haar gezellig mee in de stad of winkel en gingen we zo wandelen.. Haha! Zodat ze wel aan geurtjes, mensen, auto's, lawaai kon wennen maar dan wel veilig in de tas.

Nu is het ook zo dat mijn kleine meid mee gaat in de tas op de scooter, aangezien ik het zielig vind dat ze mee moet rennen naast de scooter Vork

Dus niet altijd is het zo ala paris hilton ! Beetje kortzichtig vind ik het wel van je. Er bestaan meerdere redenen dan iemand nabootsen ala paris Hilton. Sigaar

edit: verder loopt ze verschillende keren per dag hoor, gewoon aan het riempje.
Laatst bijgewerkt door Dreeetje op 19-11-08 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:45

Sorry, maar mis ik iets?

Hoezo hondje dood??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:47

ze heeft meerdere topics op bokt lopen
als je die leest begrijp je mijn reactie

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:48

Dreeetje schreef:
@ limamambo, ik heb een draagtas omdat ik wel wilde wandelen met mijn pup, maar zij nog niet alle entingen had gehad en ik (en mijn dierenarts) het dus nog niet verantwoord vond haar overal aan te laten snuffelen of wei weet wat ze opeet etc (bacterien) dus nam ik haar gezellig mee in de stad of winkel en gingen we zo wandelen.. Haha! Zodat ze wel aan geurtjes, mensen, auto's, lawaai kon wennen maar dan wel veilig in de tas.

Nu is het ook zo dat mijn kleine meid mee gaat in de tas op de scooter, aangezien ik het zielig vind dat ze mee moet rennen naast de scooter Vork

Dus niet altijd is het zo ala paris hilton ! Beetje kortzichtig vind ik het wel van je. Er bestaan meerdere redenen dan iemand nabootsen ala paris Hilton. Sigaar

voor het paris hilton tijdperk zag je werkelijk waar geen hond op straat met een tas (apparte uitspraak zo he Tong uitsteken )
als je hondje nog niet alle entingen heeft gehad moet je uit voorzorg plaatsen mijden waar honden lopen.. dus gewoon lekker in de achtertuin of iig in de buurt van je huis..
die geurtjes en andere indrukken opdoen leren ze ook een week later wel Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:09

Klopt ook, heb haar ook de eerste 3 weken dat we haar hadden niet meegenomen naar buiten, inderdaad alleen de achterplaats om precies de redenen die jij zegt. Maar hoe weet je zo zeker dat ze voor het paris hilton tijdperk honden niet in tassen hadden? Ik zag ze ook genoeg in bv fietsmandjes,(iets anders maar wel vergelijkbaar) het is inderdaad populairder geworden sinds Paris Hilton daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ook ik vind het niet meer als normaal dat een hond 4 poten heeft gekregen om te lopen maar ik kan toch met zekerheid zeggen dat die tas een uitkomst is als ik weg wil met mijn scootertje, bv als ik naar mijn ouders ga, op visite ga etc etc. het is nog een pup en ze kan zeker niet lang alleen thuis gelaten worden dus gaat ze gewoon gezellig mee. Vriendlief is overdag aan het werk en ik wil ook wel graag wat langer dan een uurtje weg, savonds ga ik aan het werk en is vriendlief weer thuis. Tas is lekker warm voor haar, ze kan lekker luieren daarbij kan mijn scootertje maar 30, ze kan er niet uitkomen dus geen gevaar op de weg.

Maar zoals Paris Hilton er mee zou lopen, nee dat vind ik maar niks, pronken met een beestje terwijl het makkelijk kan lopen.. Clown
Dus op bepaalde vlakken ben ik het met je eens maar niet iedereen is over 1 kam te scheren wat betreft een tas! Cool

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:13

Dreeetje schreef:
Klopt ook, heb haar ook de eerste 3 weken dat we haar hadden niet meegenomen naar buiten, inderdaad alleen de achterplaats om precies de redenen die jij zegt. Maar hoe weet je zo zeker dat ze voor het paris hilton tijdperk honden niet in tassen hadden? Ik zag ze ook genoeg in bv fietsmandjes,(iets anders maar wel vergelijkbaar) het is inderdaad populairder geworden sinds Paris Hilton daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ook ik vind het niet meer als normaal dat een hond 4 poten heeft gekregen om te lopen maar ik kan toch met zekerheid zeggen dat die tas een uitkomst is als ik weg wil met mijn scootertje, bv als ik naar mijn ouders ga, op visite ga etc etc. het is nog een pup en ze kan zeker niet lang alleen thuis gelaten worden dus gaat ze gewoon gezellig mee. Vriendlief is overdag aan het werk en ik wil ook wel graag wat langer dan een uurtje weg, savonds ga ik aan het werk en is vriendlief weer thuis. Tas is lekker warm voor haar, ze kan lekker luieren daarbij kan mijn scootertje maar 30, ze kan er niet uitkomen dus geen gevaar op de weg.

Maar zoals Paris Hilton er mee zou lopen, nee dat vind ik maar niks, pronken met een beestje terwijl het makkelijk kan lopen.. Clown
Dus op bepaalde vlakken ben ik het met je eens maar niet iedereen is over 1 kam te scheren wat betreft een tas! Cool

ik denk dat de paris hilton - stempel wel bij TS past hoor..

een broodfok hondje kopen voor een habbekrats.. niet ermee naar de DA willen.. maar wel een mooie tas.. sorry maar dat PH plaatje past perfect bij TS.. alleen zou PH WEL met het diertje naar de DA gaan Tong uitsteken sterker nog, die laat dat doen door 1 van haar bedienden Tong uitsteken

sorry.. ratel een beetje door.. Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:16

Maar dan gaan we off-topic Knipoog

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:20

Ik denk dat wij al tien jaar zo'n tas hebben, niet zo hip als nu.
Wij gebruikte hem om met pups op stap te gaan. Zo hoefte we ze niet onder ons arm mee te nemen naar de markt en zagen de pups niet alleen maar benen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:22

Dreeetje schreef:
Maar hoe weet je zo zeker dat ze voor het paris hilton tijdperk honden niet in tassen hadden? Ik zag ze ook genoeg in bv fietsmandjes,(iets anders maar wel vergelijkbaar) het is inderdaad populairder geworden sinds Paris Hilton daar geef ik je helemaal gelijk in.

Heb inmiddels meer dan 15 jaar Chihuahua's en kan je met zekerheid zeggen dat niemand voor deze hype draagtassen gebruikte. Als er al situaties waren waar het slimmer was dat ze hun poten niet gebruikte (en die hebben ze echt niet voor niets) dan hield je ze even op de arm.
Voor transport (in auto of op scooter) heb je hele goede en stevige hondenkennels, stuk veiliger dan zo'n modeding.

Kleertjes zag je voor de hype ook nooit, zelf niet bij extreme kou. Een Chihuahua kan verassend goed tegen lage temperaturen als je hem maar in beweging houd. Alleen bij zieke honden of extreem oude honden werd soms een eenvoudig dekje gebruikt, zo onopvallend mogelijk.

Tegenwoordig is er een hele groep die zo'n hond koopt (meestal een kruising ook al willen ze dat zelf niet weten) vanwege de "leuke" assecoires.
Jammer want het is een bijzonder hard en sportief ras.

Het feit dat TS vindt dat de tas niet duur moet zijn maar wel mooi spreekt boekdelen....
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-11-08 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:23

kohtje schreef:
Ik denk dat wij al tien jaar zo'n tas hebben, niet zo hip als nu.
Wij gebruikte hem om met pups op stap te gaan. Zo hoefte we ze niet onder ons arm mee te nemen naar de markt en zagen de pups niet alleen maar benen.

waarom hebben ze anders 4 pootjes? om te liggen?

ik vind het een beetje onzin. je schaft een hond toch niet aan om te gaan dragen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 23:24

omg wat kunnen jullie verschrikkelijk banketstaaf doen zeg jullie zoeken echt werkelijk overal zoiets achter!
Ten eerste is het een pup die hoeft toch geen afstanden af te leggen?
En in de stad terwijl niemand haar haast ziet omdat ze zo klein is en dan rondlaten wandelen aan de riem vind ik ook niet wat? Dan is ze binnen de kortste keren plat. Ze loopt ook heus wel aan de riem. En dat is veel warmer. En als je haar de hele tijd op de arm mee moet sjouwen vind ik ook niet wat. En dat zal ze ook niet altijd willen. (al wil ze bijna altijd wel op de arm)

Nouja denk gewoon lekker wat jullie willen Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:37

LimaMambo schreef:
Lynn_Nikita schreef:

die zit!!!! OK dan!

owja.. je hondje heeft gewoon pootjes hoor!!
snao werkelijk echt niet waarom mensen hun hondje a la Paris hilton in een tas willen proppen!

Even off topic.
Ik heb 3 honden (2 jackrussels en een bouvier) de oudste is een 13 jarige jack russel en zij heeft 2 platen in haar heup. (Zij is een keer per ongeluk door een trekpaard getrapt). Ik ga soms naar de hei om ze lekker uit te laten en ja dan gaan ze alle 3 mee want ook zij staat dan kwispelend naast de auto.
Ik maak dan vaak wandelingen van ruim een uur en dat kan zij dus niet achter elkaar aan volhouden dus dan gaat zij in de hondentas om de schouder.
Ze weet het al precies als ze moe is of last krijgt van haar heupje dan gaat ze voor me staan. Als ik de tas dan op de grond zet stapt ze ook zelf de tas in. Dus denk even na voor je zulke dingen neer zet of weer iemand ziet lopen met een hond in een tas, het kan dus ook een medische reden of ouderdomsreden zijn.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:38

Vertel mij eens waar ik die hondenkennel kan halen voor op de scooter, zou ik graag wil weten dan. Ben dan echt serieus geinteresseerd! Heb er echt ook nog nooit van gehoord. (waarschijnlijk door de hype van hondentassen Vork )

En tsja kleren voor de hond... Pffoeiii het juiste woord vinden.. Vreselijk is nog zacht uitgedrukt. Hoe moeten die hondje in vredesnaam een vacht krijgen als ze aldoor met kleren aanlopen, het is geen pop!
Laat ik daar maar verder mijn mening over stil houden dan...