Het was al zo dat ik dus 's avonds eigenlijk niet over straat durf en het liefste even snel mijn pony voer en terug naar huis ga. Mijn pony staat op loopafstand van ons huis. Het beperkt me ontzettend, want ik wil graag lekker tijd doorbrengen op stal, lekker poetsen, wat opruimen etc. Maar ik durfde gewoon niet, want 's avonds is het donker en ik ben altijd bang dat er ineens een of andere gek voor me neus staat. Precies hetzelfde als ik lekker een rondje wil wandelen 's avonds, of even ergens iets af moet gooien 's avonds.
3 weken terug kwam het idee in me op om onze hond eens mee te nemen naar stal. Het is een Bordercollie, maar hij is tegen mij en ontzettend vals en ontzettend aggressief. Hij heeft gewoon iets tegen me, is nooit iets mee mis gegaan, alleen was hij de laatste uit het nest en is er het een en ander fout gegaan. Bijten zal hij niet doen, maar grommen en blaffen doet hij regelmatig tegen me, binnenshuis heel erg, buitenshuis gaat het wel.
Meneer vond het vanaf dag 1 eigenlijk heel erg leuk, ligt voor de staldeur te waken als ik lekker aan het poetsen ben, wijkt geen meter van mij zij af als we over straat lopen en zelfs als ik even 4m naar buiten loop naar de mestplaats of naar de waterkraan, volgt hij me op de voet. Hij is zo gigantisch waaks. Een vreemde doet hij niks, hij gaat alleen grommend tussen mij en de vreemde instaan en zolang diegene niet dichterbij komt is er niks aan de hand. Wat er gebeurt als diegene dat niet doet, weet ik absoluut niet, maar zulke mensen mag hij ook pakken, daarvoor neem ik hem ook mee

Het geeft mij veel en veel meer vrijheid 's avonds en ik voel me een stuk veiliger! Dus mijn vraag was dus, wie neemt er zijn hond ook overal mee naar toe als "bewaking?