Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:45

Sinds vorige week word ik bedreigd via msn door een hacker die al mijn gegevens heeft..Voel me dus absoluut niet meer veilig, al woon ik wel bij mijn ouders thuis (ben 19).

Het was al zo dat ik dus 's avonds eigenlijk niet over straat durf en het liefste even snel mijn pony voer en terug naar huis ga. Mijn pony staat op loopafstand van ons huis. Het beperkt me ontzettend, want ik wil graag lekker tijd doorbrengen op stal, lekker poetsen, wat opruimen etc. Maar ik durfde gewoon niet, want 's avonds is het donker en ik ben altijd bang dat er ineens een of andere gek voor me neus staat. Precies hetzelfde als ik lekker een rondje wil wandelen 's avonds, of even ergens iets af moet gooien 's avonds.

3 weken terug kwam het idee in me op om onze hond eens mee te nemen naar stal. Het is een Bordercollie, maar hij is tegen mij en ontzettend vals en ontzettend aggressief. Hij heeft gewoon iets tegen me, is nooit iets mee mis gegaan, alleen was hij de laatste uit het nest en is er het een en ander fout gegaan. Bijten zal hij niet doen, maar grommen en blaffen doet hij regelmatig tegen me, binnenshuis heel erg, buitenshuis gaat het wel.

Meneer vond het vanaf dag 1 eigenlijk heel erg leuk, ligt voor de staldeur te waken als ik lekker aan het poetsen ben, wijkt geen meter van mij zij af als we over straat lopen en zelfs als ik even 4m naar buiten loop naar de mestplaats of naar de waterkraan, volgt hij me op de voet. Hij is zo gigantisch waaks. Een vreemde doet hij niks, hij gaat alleen grommend tussen mij en de vreemde instaan en zolang diegene niet dichterbij komt is er niks aan de hand. Wat er gebeurt als diegene dat niet doet, weet ik absoluut niet, maar zulke mensen mag hij ook pakken, daarvoor neem ik hem ook mee Haha!..Hij luistert ook als de beste, terwijl hij normaal oostindisch-doof is haha..

Het geeft mij veel en veel meer vrijheid 's avonds en ik voel me een stuk veiliger! Dus mijn vraag was dus, wie neemt er zijn hond ook overal mee naar toe als "bewaking? Lachen

Mars

Re: Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:49

Ik kan mij voorstellen dat je je veiliger voelt met een hond erbij, als jij je er goed bij voelt, gewoon doen zou ik zeggen Lachen Ik doe dit zelf niet, omdat ik me over het algemeen wel veilig voel op straat etc en mijn hond niet overal mee naar toe kan nemen.

In huis is het echter wel een prettige bijkomstigheid dat we een hond hebben, de meeste inbrekers keren wel om als ze een hond zien Lachen

suuzepuus

vertel in elk geval je ouders wat er gebeurd is!!!
en nja mn hond ziet er misschien best waaks uit maar is super leif.... paarden staan aan huis en ze gaat altijd mee naar buiten s avonds

joyce83

Nou dat is dan een goede oplossing en de hond vind het nog leuk ook!
Ik wil ook graag een hond zodat ik niet alleen thuis ben in de avond. Voornamelijk eigenlijk meer als knuffel maar ook stukje veiligheid.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:51

Heb je al aangifte bij de politie gedaan? De wetgeving mbt stalking is een paar jaar geleden aangepast waardoor er veel meer mogelijkheden stalkers aan te pakken (oa straatverboden en nog veel meer.. Ik heb ervaring, als je meer wilt weten moet je pb sturen)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:53

mijn hond dient alleen voor terreinbewaking
zowieso blaft hij tegen elk blaadje dat opwaait, dus ook voor het huis is hij goede bewaking!! Een hele lieve hond die er erg slecht tegen kan als mensen hem uitdagen. dat wordt hij boos.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:53

Ik snap precies wat je bedoeld!
Wij wonen buiten en behoorlijk achteraf en hebben ook altijd een hond om de deur. Toen onze laatste hond laatst na bijna 17 jaar overleden is voelde ik me toch wel onveilig zonder hond. Vooral als ik savonds in het donker naar de stal ga dan heb ik toch graag een hond bij me. Het is hier erg donker en er zijn veel bomen en struiken en ik voel me gewoon prettiger met een hond. Ben nogal een held op sokken af en toe Bloos
Dus hebben we een poosje terug een mechelse herder gekocht van 3 jaar die op het vorige adres alleen voor bewaking werd gehouden in de stal en op het erf.
Hier mag ze gewoon in huis maar als ik in het donker naar buiten moet neem ik haar altijd mee. Ze is heel fel en superwaaks, vooral savonds. Dus helemaal perfect voor mij. Verder is het een superlieve hond.

Wel gaaf dat jou collie je zo goed beschermd! Voel je je een stuk zekerder als je savonds op pad moet.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:54

Ja, mijn ouders zijn ook op de hoogte van het gehele gebeuren en er is inmiddels met 2 andere slachtoffers aangifte gedaan LachenNu is het verder even afwachten. Maar inderdaad voor inbrekers zijn huizen met honden ook niet de ideale inbreekplekken!

Nou,ik kan onze hond ook niet overal mee naar toe nemen, maar naar stal, of naar het lesgeven is het best te doen, dan laat ik het raam een stukje open, want dan zit ik dus ook nog een heel stuk alleen in de auto, wat ik ook niet echt prettig vind. Ja, de hond vind het helemaal geweldig! En ik ben er erg blij mee, eerst waren de hond en ik echt elkaars vijanden en merk wel dat hij een stukje liever word!

@ troi, ik word niet gestalkt, maar meer bedreigd door de hacker, dat hij weet waar ik woon enz. Mijn hotmail-account en hyves-account zijn gehackt, de laatste is inmiddels niet meer te bekijken, maar mener zit dus wel op mijn account te msnen en zit dus lekker door mijn mailtjes te bladeren, die zijn allemaal weg. Maar inmiddels kan ik niet meer op beide accounts..
Politie is ermee bezig Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:58

Fijn dat ook de band met je hond hierdoor is verbeterd, doordat hij het leuk vind dat jij hem meeneemt gaat hij jou associeren met leuke uitstapjes. Honden leren door associatie, als hij eenmaal door heeft dat: met jou mee = leuk uitstapje, dan leert hij ook vanzelf: jij = leuk!

Eigenlijk hebben zowel jij als de hond dus profijt hiervan Lachen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:01

Ik ken het! Ik had last van een stalker in de tuin. Was doodsbang.

Ik naar het asiel, en de 1e de beeste grote lieve hond meegenomen!

Helaas vond hij iedereen gezellig , en ging alleen maar blij kwispelen als iemand in de tuin stond of te deurbel ging.

Om verscheidene redenen heb ik deze hond terug moeten brengen.

Nu heb ik sinds 2 jaar er een klein hondje bij(26 cm) die heb ik ook uit het asiel. Dit beestje zal mij beschermen met zijn leven... en dat voelt best fijn

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:03

@ Mas, ja merk ook echt dat hij een stuk liever doet en als ik hem een aanwijzing geef, als hij bijvoorbeeld te ver weg loopt of als hij even niet oplet en niet ziet dat ik wegwandel, luistert hij super goed. En merk ook wel dat hij echt een stukje vrolijker is als hij me ziet. Ik heb het 11 jaar lang een vervelende hond gevonden en ik waarder hem nu eindelijk en dat is andersom denk ik ook Haha!

@ Smokey17, bij mij gaat het gelukkig nog niet zover dat ik gestalkt word, maar je gaat overal spoken zien en dat is gewoon gigantisch eng. Ik durf niet meer over straat zonder elke pas over mijn schouduer te kijken. En dat ze je inderdaad beschermen met hun leven, geeft echt een fijn gevoel! Heb je nog last van je stalker?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:04

Denk dat ik percies hetzelfde zou hebben gedaan. Ik heb geen hond en mag er ook niet heen. Ik heb wel een konijn, die aardig agressief is... maar om die nou mee te nemen, schrikt vast niet af. haha

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:07

mijn hond beschermde mij ook altijd. vooral als ik savonds liep of er vreemde types aankwam liep ze tegen me aangeplakt en hoefde ze niks te doen anders pakte hij ze.

alleen thuis vond ik het enger. was altijd bang dat inbreker mn hond wat zou aandoen. tja hond was echt mn maatje. nu alweer 3 jaar dood. heb nu op stal mn paard als waakhond. die valt mensen aan als ze te bedreigent overkomen. of teveel aan mij zitte

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:09

Ik heb mijn hond ( Duitse scheper) toen gekocht als waak-gezelschapshond.Ik heb met haar wedstrijden gedaan op zowel gehoorzaamheid als bijtwerk.Ze is erg gehecht aan mij en zal bij een vreemde altijd de tanden laten zien. Geregeld gaat ze mee naar de weide maar dan louter als gezelschap.

Kan me best voorstellen dat je bang bent!Als hij al je accounts dan al hackt zou ik me serieus onveilig voelen!Hopelijk raakt het snel opgelost!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:10

Ik neem regelmatig de hond mee als ik alleen in het donker over straat moet. Zij zal me absoluut verdedigen en ze ziet er nogal angstaanjagend uit (x rottweiler). Werkt hier in ieder geval prima om de mensen op afstand te houden.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:12

@ ikke20, ik heb ook zo een paard staan van de opa van mijn vriend. Maar die loopt ergens anders, en daar kan dus ook niemand bij de wei in behalve mijn vader en ik! DE andere mensen slaat hij dus letterlijk de wei uit!

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:16

Mijn moeder was laatst op straat door één of andere gek aangesproken, en dreigde dat hij haar wel zal vinden en haar gegevens etc. wist, en nu is mijn moeder dus doodsbenauwd voor die vent, durft eigenlijk ook niet meer naar de stad te gaan. En mijn moeder is zelfs zo bang 's nachts, dat ik de hond (die normaal aan de ketting moet, wil af en toe nog wel eens weglopen (het is btw boerderijhond daarom loopt ze buiten en niet in huis)) los moet laten om te waken. En gek als het is, hij gaat ook voor hun slaapkamerraam liggen waken. En bij iedereen die op ons erf komt, dief of niet, dan gromt ze en blaffen als ze doet. Terwijl het een enooooorme schat is in daglicht (en voor ons ook in het donker, als we laten weten dat wij het zijn). Mijn Dalmatiër wordt dus eigenlijk ook gebruikt als bewaking Haha! Vind het wel gek dat ze ook voor het raam gaat liggen van mijn ouders terwijl ze vroeger de benen nam als ze los liep 's nachts.

Veel succes, laten we hopen dat je snel weer veilig over straat durft! Ach gut
Laatst bijgewerkt door L4A op 12-11-08 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:16

Amanda_T schreef:
@ Mas, ja merk ook echt dat hij een stuk liever doet en als ik hem een aanwijzing geef, als hij bijvoorbeeld te ver weg loopt of als hij even niet oplet en niet ziet dat ik wegwandel, luistert hij super goed. En merk ook wel dat hij echt een stukje vrolijker is als hij me ziet. Ik heb het 11 jaar lang een vervelende hond gevonden en ik waarder hem nu eindelijk en dat is andersom denk ik ook Haha!

@ Smokey17, bij mij gaat het gelukkig nog niet zover dat ik gestalkt word, maar je gaat overal spoken zien en dat is gewoon gigantisch eng. Ik durf niet meer over straat zonder elke pas over mijn schouduer te kijken. En dat ze je inderdaad beschermen met hun leven, geeft echt een fijn gevoel! Heb je nog last van je stalker?

Absoluut is het een fijn gevoel om enigzins bescherming te krijgen.
Helaas is het bij mij niet voldoende geweest. En heb ik mijn huis verlaten.
Ik kon niet meer rustig thuis zijn, sliep zittende.

Ik hoop dat het bij jou allemaal goed afloopt! En dat je weer rustig over straat kunt!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:18

ik voelde me ook veel veiliger toen we nog een hond hadden..
helaas leeft ze niet meer, en willen mijn ouders ook geen hond meer Boos!

nu ben ik bij elk zacht geluidje dat ik hoor wakker en ga ik door mijn raam kijken en als er bv een auto stilstaat met draaiende motor en nog 1 persoon erin blijf ik extra lang kijken ed dus mis nu en dan wel wat nachtrust Clown
terwijl toen we onze hond nog hadden wist ik gewoon dat ze wel zou blaffen als er iemand zou komen..

maar later iig terug een hond het voelt zooveel veiliger hé

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:18

wij hebben een mechelse herder,die bewaakt de tuin,als ik ga wandelen dan beschermt die mij ook.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 22:21

Citaat:

Ik hoop dat het bij jou allemaal goed afloopt! En dat je weer rustig over straat kunt!

Wat verschrikkelijk..Dat je voor zo iemand moet vluchten, kon de politie voor jou niks betekenen?

Ik heb zo het idee dat de hacker, hoogstwaarschijnlijk een gigantische computernerd, niet het lef heeft om langs te komen..Maar zoals mijn opa vroeger altijd zei: er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten..Nu pas heb ik door dat hij dus echt gelijk had! En ben ik dus extra op mijn hoede, better be safe than sorry!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:23

Mijn doggie gaat ook altijd mee.
Deze 4x herdermix is ook geen lieverdje, jammer genoeg alleen uit angst (maar dat weet een ander niet..)
Het geeft idd net even dat stukje vrijheidsgevoel, verder gaat ze overal mee naar toe als gezelschaps hond.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:24

Amanda_T schreef:
Citaat:

Wat verschrikkelijk..Dat je voor zo iemand moet vluchten, kon de politie voor jou niks betekenen?

Ik heb zo het idee dat de hacker, hoogstwaarschijnlijk een gigantische computernerd, niet het lef heeft om langs te komen..Maar zoals mijn opa vroeger altijd zei: er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten..Nu pas heb ik door dat hij dus echt gelijk had! En ben ik dus extra op mijn hoede, better be safe than sorry!

Daar heeft opa helemaal gelijk in!

Politie....... Nee die konden niks doen. Had ze midden door de nacht door het huis te rennen. Door een achtervolging konden ze hem pas pakken op de openbare weg.
Heb 3 keer aangifte gedaan, en toen wolf in huis gehaald....

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:31

Wij hebben twee honden en vooral als ik 's avonds en 's nachts allen thuis ben voel ik me veel veiliger! Ik weet dat ze hoe dna ook het huis zullen bewaken. We hebben een klein keffertje die niet veel indruk maakt maar die moet je ook niet 's nachts tegen het lijf lopen Duivel
En dan nu hebben we ook wolf, en die is ook behoorlijk waaks. Als je hem 's avonds uitlaat in het donker en er komen mensen aan die je niet helemaal vertrouwt dna gaat hij al naast je een beetje lopen grommen enz. dat geeft wel ene heel vertrouwd gevoel.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:05

Onze hond blaft als de deurbel gaat Clown Soms 's avonds als er iemand voor langs loopt, gaat hij al geluid produceren. Haha, dat schrikt wel mensen af hoor. Meesten durven niet naar binnen, omdat hondlief zo vreselijk tekeer gaat. Hij gaat ook nog door als ze binnen zijn, dus dan lijkt hij helemaal waaks Haha! Maar geef 'm een aai over zo'n bol en hij is stil. Koe