Gewoon stress van mn pupje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Gewoon stress van mn pupje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 18:19

Als mn puppie van 9week in zn bench zit en wij zitten dan in de keuken ofzo te eten of we gaan naar boven slapen, dan maakt ze zich heel erg druk en helemaal piepen enzo en dan poept ze een beetje diarreeachtig en dan zit er een héél klein beetje bloed bij. Anders poept ze wel gewoon normaal en ze is vorige week nog naar de da geweest voor intenting en ze zei dat ze gezond is. (dat piepen stopt ze trouwens ook zo mee hoor dan gaat ze gewoon slapen of spelen) Maar waarom zit daar een beetje bloed bij?

SandraaaaJarig

Re: Gewoon stress van mn pupje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:22

Mijn puppie deed dit eerst ook. Gewoon een teken dat ze niet alleen willen zijn, en gezelschap/haar moeder mist.
Misschien een tip om een oude knuffel of iets dergelijks in de bench te doen.
En een handdoek over de bench. Hielp bij die van mij wel. Is nu niet eens meer nodig. Zolang de knuffel er maar is. Ze gaan daar namelijk echt helemaal tegen aan liggen. Haha!
Het bloed weet ik niet. Heb je haar al wel ontwormd?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 18:24

Ja ze heeft toen we haar net kregen (2/3week) geleden een wormkuur gehad en vanmorgen weer, mn moeder dacht ook al tdat het zoiets kan zijn. Een knuffel heeft ze al Lachen is ze heel erg blij mee maar het is echt zon vertroetelhondje het liefst wil ze de hele dag lekker op de arm enzo of ine en fleecedeken gerold slapen Tong uitsteken Maar ze legt zich er op zich wel snel bij neer.
Laatst bijgewerkt door Limoen op 11-11-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:25

Bloed in de ontlasting is niet normaal, dus even de dierenarts raadplegen lijkt mij.
Wat betreft de bench...tja ik ben er sowieso geen voorstander van, dus kan je ook niet echt tips geven.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:21

Bij ons werkte het goed om een gedragen oud kledingstuk bij haar in de bench te doen .. ze was direct stil en ging slapen op het kledingstuk.. werkt echt ! De geur van jou zit in het kledingstuk en ze voelt het vertrouwen.. Succes !

rozebril

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:24

en een tikkende wekker met een kleding stuk er om heen dan lijkt het op de hartslag van de moeder
heb ik met die van mij ook een paar dagen gedaan hielp er goed

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:38

Bedankt voor jullie tips maar dat is het probleem eigelijk niet echt meer 8) hij is nu meer aan de diarree gewoon ook. Met een beetje bloedsoms wat is dit verder eet, drinkt en speelt en slaapt ze goed.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:39

Als er bloed bij de ontlasting zit moet je altijd naar de dierenarts, zeker als het jonge pups betreft.
Niet te lang wachten en succes.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:48

Maar weer direct naar de dierenarts, bloed is nooit goed !! Helemaal omdat je de achtergrond van het beestje niet weet! Wie weet wat er met het beestje is gebeurd!
Grote kans dat er lichamelijk iets goed mis is!! Weet de dierenarts ook dat het beestje uit het buitenland komt?

In ieder geval maar succes, hopenlijk dat je moeder met haar en jou naar de dierenarts wil zsm!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:33

Bloed bij de ontlasting is zeker niet gewoon stress.
Ondanks dat het hondje pas onderzocht is door een dierenarts, zou ik toch nog weer even langsgaan.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:21

Oei! Ik zou zeggen: snel naar de dierenarts!
Bloed in de ontlasting kan duiden op Parvo, een dodelijk virus voor puppy's.
Dit komt helaas vaak voor bij broodfokpups waarbij de broodfokker het niet zo nauw neemt met de inentingen.
Heel veel sterkte met je pupje!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:32

Ja maar ze heeft geen symptomen van parvo want het 1e zal braken zijn dat doet ze niet en dan moeten ze veel slapen niet spelen en bijna niet eten en drinken en dat doet ze dus allemaal wel. En ze is ingeent. Dan kan het dat toch niet zijn ? We zien het nog eventjes aan maar ze heeft volgens mij al geen bloed meer erbij zal zo even vragen aan mn moeder.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:36

als ik dat hoor moet ik aan parvo denken....ik ben ook niet kapot van een bench...en als je een bench gebruikt moet het als "veilige plek" gebruikt worden ...niet als straf om er niet bij te mogen zijn...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:38

Dat de hond misschien niet alle symptomen vertoont geeft absoluut geen garantie dat het geen Parvo is. Tijdens mijn stage bij een dierenkliniek een keer een jonge hond mee gemaakt met Parvo. Daar kan je maar beter zo snel mogelijk bij zijn...

Als ik jou was zou ik toch wel zeker willen weten dat het geen Parvo is en dus toch even met de hond naar de dierenarts.
Bloed in de ontlasting is nooit goed, maar bij jonge honden met bloed in de ontlasting (diarree) moeten de alarmbellen zeker gaan rinkelen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:41

kan ook door wormen komen. Mijn pup was ook netjes ontwormd, maar bleek dat die niet alle wormen dode.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:36

Een bench daar is helemaal niks mee. Mijn honden verkiezen openstaande bench boven mand.
Maar goed, bloed bij ontlasting is natuurlijk nooit goed. Gewoon even DA bellen, zit ja dichtbij je. Kan je vast wel zo even langs..Succes!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:05

We kijken het nog even aan hoe het morgen gaat maar ze heeft nu weer gewone ontlasting en geen bloed meer. Vanmorgen nog wel diarree maar ook niet echt bloed meer.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:12

Even een tip, je kan ook altijd even bellen met de dierenarts, kun je zelf ook doen.. Knipoog Vraag zelf dan even of het belangrijk is om naar de dierenarts te gaan.. een belletje koste helemaal niks!

SandraaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:44

Ik had het zelf ook nog even aangezien Lachen
Een bench ja, zoals hier eerder is gezegt.. dat het een veilige plaats moet zijn, en geen straf moet zijn, ben ik het niet mee eens.
Een pup zal toch eerst moeten wennen, voordat iets veilig kan en zal worden. Mijn pup is nu gewend aan de bench, en ziet ht nu wel als een veilige plek.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:31

Ik heb nog even een vraagje. Haar wimpertjes gaan steeds in/op haar oog zitten waardoor ze traanoogjes krijgt. Wat kunnen we hier ana doen ?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:07

x_Sannee schreef:
Ik heb nog even een vraagje. Haar wimpertjes gaan steeds in/op haar oog zitten waardoor ze traanoogjes krijgt. Wat kunnen we hier ana doen ?

Dat klinkt als entropion, een erfelijke afwijking. Dit kan alleen operatief behandeld worden.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:10

Wat raar!
Diarree kan inderdaad door spanning komen. Onze vorige hond kreeg bv. altijd diarree van onweer. Dan gaan de darmen gewoon even te actief werken en dan krijg je dat.

Het is wel belangrijk om er bij zo'n hummel zeker van te zijn dat het niets ernstigs is, heb je bij de DA toen ook vermeldt dat er soms bloed bij de ontlasting zit?
Anders gewoon even bellen om zoiets te vragen. Dat doe ik ook altijd, misschien is het wel gewoon stress. Ik ben wel benieuwd, het is wel raar van dat bloed.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:11

ThePast03 schreef:
x_Sannee schreef:

Dat klinkt als entropion, een erfelijke afwijking. Dit kan alleen operatief behandeld worden.

Ook wel van gehoord ja. Als je het niet behandeld krijgt je hond last van ontstoken ogen en kunnen de ogen blijvend beschadigd worden.
In dat geval is het ooglid aan het einde (waar de wimpers aan zitten) iets naar binnen gedraaid waardoor de haren richting de oogbol groeien.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:15

Wat voor pupje heb je eigenlijk? en volg je toevallig puppycursus in bovensmilde??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:19

Poohbeer schreef:
Wat voor pupje heb je eigenlijk? en volg je toevallig puppycursus in bovensmilde??

Zijn meerdere topics over:het is een pup die in Tjechie op de markt aan hun verkocht is als Chihuahua.

Het lijkt me toch echt verstandig als jullie gewoon weer naar de dierenarts gaan, met een pup die bloed in de ontlasting heeft hoor je daar dezelfde dag al te zitten, zeker op zo'n leeftijd (en ik sta niet raar te kijken als die jonger is) en het oogprobleem kan ook alleen een dierenarts verhelpen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-11-08 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt