Kat wordt weggejaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Kat wordt weggejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 01:46

Hier in de straat wonen een aantal katten. 1 ervan zit er regelmatig op de auto's of vensterbanken. Of hij ligt onder de auto's precies voor die wielen.
Nu woont er hier een stuk verderop iemand en die is echt panisch als ze die kat op dr auto ziet jaagt ze hem er gelijk af. Terwijl hij alleen lekker licht te zonnen.
Wij vinden dit dus geen probleem. Als die kat voor t raam zit ofzo.
Zouden jullie er een probleem van maken als zo'n beesje lekker zit te zonnen?

Pollewoppy

Re: Kat wordt weggejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:41

Als er een kat op mijn auto zit en ik zie dat, jaag ik hem er zeker af. Gaat ie maar lekker ergens anders zonnen, maar niet op mijn auto.

Afjagen klinkt trouwens erg onvriendelijk, het is niet zo dat er gebarend en gillend op afren om de kat van m'n auto te krijgen, maar hij moet er wel af...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:46

Heb je ooit de krassen gezien op een auto van kattennagels? Zou m er ook snel vanaf jagen, daar is onze auto net iets te mooi en te duur voor Nagelbijten / Gniffelen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:55

Dat vind ik dus ook. Ben zuinig en trots op mijn auto Ja
en van krassen word ik niet blij, zeker niet van de kat van een ander. (heb zelf geen kat hoor, maar die zou ik er ook af jagen)

Als een kat hier in de vensterbank komt zonnen prima, maar niet de auto

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:00

Als iemand vindt dat zijn kat op mijn auto mag liggen, prima. Kom ik even mijn hond op hun auto leggen, kijken of ze het dan nog zo goed vinden Clown Als iemand een huisdier wil houden, prima, maar daar hoeven andere mensen niet al te veel last van te hebben. Ik jaag ze er dus ook af.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:04

ik vind dat ook zwaar irritant. al die krasjes.

of je hebt hem net gewassen, en je loopt de deur uit en ziet een baggerspoor van pootjes Sigaar

bij mij gaat ie er ook af, ik laat ze zeker goed schrikken

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:08

Hier worden de katten ook van de auto gejaagd, daar is de auto te mooi en te duur voor. ( wel op een subtiele manier zonder dat ze hun nagels uitzetten)
Denk maar niet als een kat zich heeft uitgeleefd op de auto en jij met de rekening naar de eigenaar gaat je enige spoor van behulpzaamheid zult treffen.
Een kat bij ons in de tuin wordt evengoed weggejaagd, niet door ons maar door onze kat en de hond Huilen van het lachen .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:09

Ik heb het er ook niet op, krassen van al die zandpootjes en nageltjes...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:13

Ik wil geen overlast aan mijn spullen enz door andermans huisdieren.
Mensen horen ervoor te zorgen dat hun huisdieren geen overlast veroorzaken, dat doe ik ook en verwacht dat ook van een ander.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:18

En toch heb je als poezenbaasje weinig in te brengen in het gedrag van je kat. Ik vrees dat die van ons ook bij anderen op de auto liggen te zonnen of hun behoefte in de tuin van de buren doen, heel erg genant, maar wat moet je dan?
Ik zou zeggen: jaag ze maar rustig van de auto af, heb er zelf ook een hekel aan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:20

Ja hoor, weg met dat beest, een auto is een waardevol iets en hoeft niet bekrast te worden door andermans huisdier. Laatst deed er een kat zelfs een poging om op mijn motor te klimmen, die heeft een stevige golf water over zn harses gehad.

Bij mijn vader op z'n werk lopen er trouwens ook veel katten (bouw) en ze liggen vaak bovenop de wielen van de vrachtwagens. Op een dag zag één van de werknemers dit niet, sprong in zijn vrachtauto en reed ermee weg, kat kon niet meer wegkomen. Mijn vader vertelde me dat het resultaat van deze actie er niet prettig uit zag Ik snap niet dat eigenaren die kat dus niet bij zich houden, dan was dit leed voorkomen geweest...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:24

@ Alet74,

Je kan er wel degelijk wat aan doen, zoals bijv je tuin zo te maken dat je kat er niet meer uit kan.
Onze kat komt niet meer los buiten wegens een heuse doodsbedreiging naar de kat toe, de kat is al eens beschoten met een buks, waarvan nog 1 zo'n kogeltje rondslingert in zijn lichaam.
Onze kat komt nog alleen buiten aan een tuigje, zo is hij niemand tot last en wij anderen ook niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:28

Alet74; ben het eens met Steph86, je kan wel degelijk invloed uitoefenen op je kat's gedrag.
Ik heb twee katten, maar die komen niet buiten want ik wil niet dat ze overlast bezorgen bij buren oid. Ze hebben binnen ruimte en een buitenren waar ze toch naar buiten kunnen.
Het is jou keus om een huisdier te nemen, niet dat van je buren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:30

Je tuin zo dicht maken dat hij niet bij mij kan komen, ik kies niet voor katten waarom dan overlast van andermans katten?
Jij bent verantwoordelijk ervoor dat ik er geen overlast van heb, ik hoef niet mijn deuren dicht te houden als
het heet is voor andermans katten.

edit t te weinig bij katten Haha!
Laatst bijgewerkt door Echwel op 12-11-08 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:32

Ja Ja helaas de stalkat is dol op mijn auto als ik aankom rijden ligt ie al op mijn warme moterkap hem ervan jagen is geen optie 10 min later ligt ie er toch weer op.

Tja het is maar een auto denk ik dan

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:34

Echwel schreef:
Ik wil geen overlast aan mijn spullen enz door andermans huisdieren.
Mensen horen ervoor te zorgen dat hun huisdieren geen overlast veroorzaken, dat doe ik ook en verwacht dat ook van een ander.

Dat was niet de vraag.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:38

Echwel schreef:
Je tuin zo dicht maken dat hij niet bij mij kan komen, ik kies niet voor katen waarom dan overlast van andermans katten?
Jij bent verantwoordelijk ervoor dat ik er geen overlast van heb, ik hoef niet mijn deuren dicht te houden als
het heet is voor andermans katten.

Het is ook niet dat jij je tuin moet afsluiten voor katten, maar als de katteneigenaren dat nu wel eens bij hun eigen tuin zouden doen, dan zou er minder overlast zijn voor de mensen die er niet voor kiezen om een kat te hebben.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:44

Ik jaag een kat ook van mijn auto.
Én ik jaag ze ook uit mijn voortuin als ze daar liggen te zonnen.

Ik heb zelf een kat die niet naar buiten mag, omdat ik niet wil dat hij overlast bezorgt bij anderen, dat wens ik dan ook niet van anderen.
(En ik ben bang dat hij aangereden wordt, want hij gaat rustig midden op een kruispunt liggen zonnen Bloos )
Daarnaast zitten die katten voor het raam mijn kat te treiteren en dan heb ik een slecht gehumeurde tijger in huis. Als je dan maar denkt de deur open te doen, is hij er al vandoor en gaat direct voor de kill.
Gelukkig kan ik dat bij grote regelmaat verkomen, ik zou niet willen dat mijn kat gewond raakt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:45

Haha Sabbientje, dat herken ik. Sinds onze katten een buitenren hebben ruikt de kat van 4 huizen verderop hun natuurlijk, dus die komt hartstikke vaak een kijkje nemen vanaf buiten en hun zitten dan binnen. En bóós dat onze poes dan wordt joh! Meppen tegen het raam en een staart die lijkt op een plumeau Nagelbijten / Gniffelen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:10

Gelukkig heeft bijna iedereen in onze straat een of meer katten, ik kan me er niet druk om maken. Ik zou het zielig vinden als ze de hele dag binnen moeten zitten, vooral poes zou dat vreselijk vinden, die wil op avontuur!
Helaas is onze tuin c.q. achter het huis niet van dien aard dat we dit kunnen afschermen, maar dat is in ons geval ook niet nodig. Ik vind het wel netjes dat er mensen zijn die dat wel doen!

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:15

nou ik had hem er ook van af gehaald daar is mijn auto iets te duur voor
om er krassen van een kat op te krijgen ik zou hem er dan gewoon van af tillen
zou er niet panich heen rennen Pling

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:27

Ik jaag de poezen ook wel van de auto hoor. Ik wil ook geen krassen op (mijn man's )auto. In onze tuin staat onze cabriolet en onze 2 poezen vinden het heerlijk om daar in te kruipen en op de voorstoelen te gaan liggen slapen. Tja en dat mag dus van mijn eega. Dus de stoelen zitten vol kattenharen en ook de motorkap en achterklep staan vol poezenpootjes. We hebben dus 2 poezen, eentje van 12, redelijk bejaard maar in d'r jonge jaren een ontzettende draak en eentje van net een jaar, zij ontpopt zich ook al als buitenkatje. Ik kan ze echt niet meer binnen houden en de tuin afzetten met bijv schrikdraad is ook geen optie. Ik zag vanmorgen dat de jonge poes in de boom klom en dan op het dak van de garage sprong en zo komt ze in de tuin van de buren. Ik vind het ook heel naar dat ze voor overlast zorgt bij de buren, maar ik kan haar niet binnen houden. Laatst kwam de buurvrouw klagen dat de poes tussen de plantjes zit en ook in de zandbak van de kids. Dan moet ze de zandbak maar afdekken als de kids er niet in spelen. Het zijn niet alleen mijn katten hoor die buiten lopen en in de zandbak zitten.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 14:35

als je een super dure nieuwe auto heb oke.. maar als hij wat ouder is kan een kat toch niet veel schade aan richten?
mogen ze bij jullie ook niet voor je raam zitten dan?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:36

Sommige mensen hechten veel waarde aan hun bolide, of ie nu 5 of 10 jaar oud is.
Voor welk raam bedoel je, raam thuis of een ander raam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:44

virgin_lady schreef:
als je een super dure nieuwe auto heb oke.. maar als hij wat ouder is kan een kat toch niet veel schade aan richten?
mogen ze bij jullie ook niet voor je raam zitten dan?

Ik heb 'n "goedkope" auto van ruim 13 jaar oud.
Maar dat maakt 'm niet minder bijzonder. Ik heb er inmiddels voor duizenden euro's aan verbouwd en opgeknapt. Waardoor het nu een mooie semi-klassieker is geworden.

Die katten nagels kunnen behoorlijke schade aan je lak toebrengen!
En probeer dán maar 's te achterhalen van wie die kat is geweest om de schade op de eigenaar te kunnen verhalen; bijna onmogelijk....

Dus hier worden de katten ook direct van de auto afgejaagd.
En ach, het is niet zielig hoor... heb je wel eens gezien hoe katten met elkaar omgaan? Onze vorige kat kwam wel eens met vreselijke wonden thuis waarbij z'n hele schedel open was gehaald door een andere kat.
Dan is een "eng" mens dat ze van de auto afhaalt helemaal niet zo erg.... Knipoog