Onze konijnen zijn gepakt door een marter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Onze konijnen zijn gepakt door een marter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 00:02

Onze konijnen (Nina Bella en Zwartje) zijn vannacht gepakt door een marter. Huilen Ze liepen los in de tuin. Vannochtend zag mijn moeder ze op een rare plek liggen: Nina Bella lag half achter het hok. Zwartje lag onder het andere hok. Ze hebben waarschijnlijk geprobeert zich daar te verstoppen, maar dat was al te laat. Mijn moeder zag meteen dat er iets niet klopte. Ze waren dood, hadden ook bloed bij hun kop. Er lagen ook plukken konijnenhaar in de tuin. We zijn allemaal ontzettend verdrietig. Verdrietig Wat bleek nou: vanmiddag op de manege hoorde mijn moeder van een andere moeder dat zij iemand kent waarvan de konijnen gisternacht zijn doodgebeten door een marter. Ze hebben die marter in hun tuin gezien. Ze hebben dus precies hetzelfde als ons meegemaakt. En die mensen waarvan de konijnen zijn doodgebeten, wonen een paar straten van ons vandaan. De nacht daarop is die marter dus naar onze tuin toegekomen. Ik ben er echt kapot van. We hadden de konijnen zelfgefokt (het waren broer en zus, mannetje was gecastreerd). Maandag is hun vader overleden aan oorontsteking, hun moeder is half september overleden aan een hartafwijking. Het is zo onwerkelijk, ook zo snel achter elkaar. En het erge was nog wel: ze hadden het zó fijn samen, ze waren zo gelukkig. Broer en zus, zo lief voor elkaar. Ze zaten altijd samen naast elkaar, in de tuin. Het was altijd zo'n lief gezicht. Je kon duidelijk zien dat ze het geweldig hadden samen. En ze waren pas 4 jaar, helemaal kerngezond. Huilen Ik kan het gewoon niet geloven. Ze zijn gewoon van het leven beroofd, veel te jong terwijl ze het zo goed hadden. Die stomme marter. Ik denk steeds: stel dat die mensen gistermiddag nou even iedereen hadden gewaarschuwd, dan was dit niet gebeurd! Maar het is te laat. Verdrietig Zo oneerlijk. Onze laatste lieve nijntjes zijn er niet meer... 1 wijze les: we laten onze konijnen voorlopig alleen nog maar loslopen in een héle grote ren.

shadowflower

Re: Onze konijnen zijn gepakt door een marter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:49

Wie is er dan ook zo ACHTERLIJK om snachts dieren zo vrij rond te laten lopen dat katten en andere roofdieren er zo bij kunnen. Waar is je verstand ?!?!?!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:10

'T is hard maar waar, maar shadowflower, je kan je ook iets beschaafder uitdrukken misschien. Ik zou als ik jouw was voor eerst niet aan konijntjes beginnen, of ze binnen zetten, want als n marter eenmaal is geweest weet íe waar die wezen moet.. Bij ons is dat neit het geval, onze honden lopen de hele dag in en uit. Maar let daar dus mee op.
Sterkte!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:16

Nou Shadowflower als jij een keer iets mee maakt en je wil je hard luchten dan zullen we ook zo reageren. Ze laat die konijnen vrij rond lopen met de gedachten, en die zouden meer mensen moeten hebben, dat alleen maar in een hokje zitten toch niks is! En ongetwijfeld is dit al vele jaren gewoon goed gegaan.

Rosa heel veel sterkte de komende tijd.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:18

Wat verdrietig dat dit is gebeurd maar tevens een wijze les
Sterkte ermee!
Mocht je weer nieuwe konijnen willen dan kun je ze overdag gewoon los laten lopen
en s´nachts in een veilige kooi doen
Zelf hadden wij altijd cavia loslopen in een boomgaard(je)
s´nachts gingen ze dan in het nachthok
Dan waren ze veilig voor de vossen

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:21

Ik ben van mening dat deze konijnen een super leven hebben gehad zo los in de tuin. Een overdekking was beter geweest maar ik weet uit ervaring dat dat niet altijd mogelijk is. Het is spijtig dat ze dood zijn maar ik denk dat ze beter zo kunnen sterven dat dat ze zoals bij veel mensen eenzaam dood gaan in een klein hokje waar ze nooit uit komen. Deze konijntjes hebben lekker los rond kunnen lopen en daarvan kunnen genieten.
Veel sterkte Ach gut !

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:28

Oo wat erg! Je kan ze voortaan 's nacht beter binnen doen.

Ik vind dat konijnen los in de tuin moeten kunnen lopen. Bij ons lopen de konijnen ook de hele dag los. Vinden ze geweldig!
Dus je konijntjes zullen het vast heel goed gehad hebben!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:29

Dit is ons ook gebeurt, onze konijnen liepen in een ren, en deze ren was met dubbel gaas (klein en groot mazig) omheind tot ongeveer 1,5 meter hoog. toch heeft de marter een gat in de ren kunnen maken en onze konijnen doodgebeten. Ik leef met je mee, het is niet fijn om je konijnen op deze manier te moeten verliezen. maar jou konijnen hebben iniedergeval de ruimte en de vrijheid gehad om lekker te rennen en konijn te zijn.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:33

marters kunnen overal doorheen komen dus moet je al een behoorlijk stevig hok hebben wil je dat ze er niet doorheen komen want ze knagen je gaas gewoon kapot...

Dus eerst nog maar even geen nieuwe beesten nemen want die marter komt dan geheid weer terug!!

Maar in ieder geval heel veel sterkte... erg sneu dat al je konijnen zo kort opelkaar overleden zijn...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:46

He wat vervelend zeg Boos! , als jullie nieuwe gaan kopen, dan moeten ze denk ik binnen gaan staan, die komt terug altijd op een plek waar het eerder succes had.

Maar ze hebben een goed leven gehad, en als het een marter is geweest dat ze had doodgebeten dan is het vast snel gegaan.

Het banketstaaf is, dat ze het niet doen omdat ze honger hebben en ervan wil eten, maar ze gewoon doden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:16

shadowflower schreef:
Wie is er dan ook zo ACHTERLIJK om snachts dieren zo vrij rond te laten lopen dat katten en andere roofdieren er zo bij kunnen. Waar is je verstand ?!?!?!

Wat is dat voor een rot opmerking!!!!!!!!!!!!!!!
Slaat echt nergens op, mijn konijnen lopen ook los in een grote ren.
Maar een marter komt ook wel in die banketstaaf konijnenhokjes van vandaag de dag dus dat had waarschijnlijk niet veel uitgemaakt.
Of hoort voor jouw een konijn binnen te zitten bij de verwarming.

Voor de ts veel sterkte er is niks aan te doen, maar ik zou idd niet te snel nieuwe konijnen daar neer zetten want een marter komt terug.
Op stal hebben we daar ook last van gehad.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:21

wat ontzettend sneu voor je ....
onze konijnen lopen ook dag en nacht los, ze kunnen wel in het hok komen, maar daar zitten ze bijna nooit, alleen om te eten Clown

ik denk dat het mooier is dat ze 4 jaar lang lekker los hebben gelopen, dan 10 jaar worden in een klein rothokje...

ow enne @shadowflower, iets meer respect zou fijn zijn.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:27

Wat erg voor je! Maar vergeet niet dat je konijnen een heel mooi leven hebben gehad. Ik vind dat ze beter een wat korter gelukkig leven kunnen hebben, dan een lang ongelukkig leven in een hokje.
Veel sterkte!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:32

TS, sterkte en laat SF lekker l*llen, de beste stuurlui staan aan wal. Ze hebben een topleventje gehad kwalitatief, beter dan een konijn wat alleen zit en stokoud wordt in zijn hokje..
Enneh..

Gunst, wat zijn we allemaal achterlijk in Nl zit ik me nu te bedenken..

Nemen de mensen die hun kat een goed leven gunnen en in de buurt van een weg wonen ook niet een bewust genomen risico dan?..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:44

o jee.... Lips are sealed ik woon ook vlakbij een grote weg, ik doe de katten maar bij de knijnen in het hok Clown

het leven is 1 groot risico, geniet er van, het kan elk moment gebeurd zijn Ja en dat geld ook voor konijnen en katten Ja

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:24

Jeetje wat vervelend,jouw konijnen hebben vast een super fijn leven gehad.
Mijn konijnen lopen ook los(in en bij de stal van de pony's met eem weitje van ong. 30 bij 45 meter) helaas heb ik dit jaar een keer een vos op visite gehad die 2 konijnen(en 8 kippen) heeft doodgebeten.
Ik heb er veel verdriet van gehad maar ik heb nu nieuwe konijnen en die lopen ook weer los.
Ik vind dat ze beter een iets korter leven kunnen hebben in vrijheid dan oud worden in zo'n veel te klein hokje.
Ik vind het dieptriest als ik zie hoeveel konijnen er hun leven moeten slijten in veel te kleine hokjes en dan vaak ook nog alleen!!
Dit was trouwens de eerste keer dat ik een vos op bezoek heb gehad en heb al 15 jaar mijn konijnen en kippen loslopen, ik heb het gat waar de vos doorheen is gekomen dichtgemaakt(was voor de poes, die moet nu maar over het hek klimmen)

sterkte met het verdriet!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:28

He bah, wat erg zeg!
Veel sterkte nog!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:29

Het is wel triest als zoiets met je dieren gebeurt.
Ze hebben in ieder geval een fijn leven gehad, als ze altijd lekker los in de tuin hebben mogen lopen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:33

Wat ontzettend sneu dat je konijntjes op deze manier aan hun einde zijn gekomen.
Ik denk dat ze een prachtig leven hebben gehad, probeer vooral dát in je achterhoofd te houden meid! Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:36

He bah altijd naar als een beestje (zeker op zo'n rotmanier) aan z'n eind komt. Sterkte ermee! Ach gut

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:40

TS wat een vreselijke gebeurtenis Ach gut
Zo te horen hebben de beestjes een fijn leven gehad, vergeet dat niet Knipoog

Sterkte!

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:46

Wat ontzettend triest! Huilen
Een paar maanden geleden is ons konijn ook doodgegaan , lijkt ook wel een beetje op die manier. Ze is uit de ren gesprongen/gesleurd en door een dier gepakt, wat voor weten we niet ze had ook allemaal wonden enzo. Ik zit nu dus ook aan een marter te denken, nu ik dit lees. Want een paar jaar geleden zijn bij mijn opa en oma ook kippen gedood door een marter dus ze zitten hier wel in de buurt.Verdrietig

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:14

Dit is dus precies waarom ik elke avond, hoe moe ik ook ben, hoe slecht het weer ook is, naar buiten ga om die konijnen naar binnen te doen..
Ach gut Sterkte!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:28

Als een marter binnen wil komt hij ook binnen.. In totaal zijn er hier al meer dan 20 kippen ten prooi gevallen aan marters, vossen,.. Jammer, maar ze hebben hier een prachtleven gehad denk ik dan...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:20

Wees blij dat deze konijnen tenminste nog buiten hebben gelopen. Het is natuurlijk heel erg dat dit is gebeurt, maar die beestjes hebben tenminste lekker de ruimte gehad en lekker samen gezeten.
Liever dit als een konijn, die alleen, in een klein hok binnen zit.
Mijn konijn loopt ook buiten, en ook meestal de hele dag los. 's nachts gaat hij in een grote voillere (hoe schrijf je dat), maar als daar een dier in wil die honger heeft, dan kan dat uiteindelijk wel.
Gelukkig heb ik een Vlaamse reus van 10 kilo, dus een kleine marter zal er iets meer moeite mee hebben. Maar goed, het risico blijft altijd bestaan.
Heel veel sterkte TS met het verlies.