Ze liepen los in de tuin. Vannochtend zag mijn moeder ze op een rare plek liggen: Nina Bella lag half achter het hok. Zwartje lag onder het andere hok. Ze hebben waarschijnlijk geprobeert zich daar te verstoppen, maar dat was al te laat. Mijn moeder zag meteen dat er iets niet klopte. Ze waren dood, hadden ook bloed bij hun kop. Er lagen ook plukken konijnenhaar in de tuin. We zijn allemaal ontzettend verdrietig.
Wat bleek nou: vanmiddag op de manege hoorde mijn moeder van een andere moeder dat zij iemand kent waarvan de konijnen gisternacht zijn doodgebeten door een marter. Ze hebben die marter in hun tuin gezien. Ze hebben dus precies hetzelfde als ons meegemaakt. En die mensen waarvan de konijnen zijn doodgebeten, wonen een paar straten van ons vandaan. De nacht daarop is die marter dus naar onze tuin toegekomen. Ik ben er echt kapot van.
We hadden de konijnen zelfgefokt (het waren broer en zus, mannetje was gecastreerd). Maandag is hun vader overleden aan oorontsteking, hun moeder is half september overleden aan een hartafwijking. Het is zo onwerkelijk, ook zo snel achter elkaar. En het erge was nog wel: ze hadden het zó fijn samen, ze waren zo gelukkig. Broer en zus, zo lief voor elkaar. Ze zaten altijd samen naast elkaar, in de tuin. Het was altijd zo'n lief gezicht. Je kon duidelijk zien dat ze het geweldig hadden samen. En ze waren pas 4 jaar, helemaal kerngezond.
Ik kan het gewoon niet geloven. Ze zijn gewoon van het leven beroofd, veel te jong terwijl ze het zo goed hadden. Die stomme marter. Ik denk steeds: stel dat die mensen gistermiddag nou even iedereen hadden gewaarschuwd, dan was dit niet gebeurd! Maar het is te laat.
Zo oneerlijk. Onze laatste lieve nijntjes zijn er niet meer... 1 wijze les: we laten onze konijnen voorlopig alleen nog maar loslopen in een héle grote ren.
!
, als jullie nieuwe gaan kopen, dan moeten ze denk ik binnen gaan staan, die komt terug altijd op een plek waar het eerder succes had.
ik woon ook vlakbij een grote weg, ik doe de katten maar bij de knijnen in het hok
en dat geld ook voor konijnen en katten